Σελίδα 3 από 3

Re: ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΘΗΝΩΝ 2019

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 03, 2019 11:05 pm
από Μάνος
Δόξα τω Θεώ!

Υ.Γ. Και ο κ.Αναστάσιος είναι "μέντορας" του φόρουμ :mrgreen:

Re: ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΘΗΝΩΝ 2019

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 06, 2019 9:40 pm
από aposal
Μερικά από τε ερωτήματα που τέθηκαν και για τα οποία έγραψα ό,τι πρόλαβα σαν απαντήσεις:

Οι άθεοι ισχυρίζονται ότι η Παλαιά Διαθήκη κατακλύζεται από αντιφάσεις, ενώ ο Θεός εμφανίζεται ως εκδικητικός, επιτρέποντας θανάτους, ενώ κάποιους τους σκότωσε ο Ίδιος (Σόδομα). Τι απαντάμε;
Η παλαιά Διαθήκη ερμηνεύεται και από την Καινή, η οποία αποτελεί συνέχειά της. Για να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη για τον Θεό θα πρέπει να διαβάσουμε ολόκληρη την Αγία Γραφή. Το πλεονέκτημα της Παλαιάς Διαθήκης σε σχέση με άλλα, μη θεολογικά βιβλία είναι η αντικειμενικότητά της. Δεν υπάρχει ωραιοποίηση, αλλά καταγραφή της πραγματικότητας. Το συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι είναι ότι προσπαθούν να ερμηνεύσουν τις τότε καταστάσεις με βάση αυτό που επικρατεί σήμερα. Η Αθηναϊκή Δημοκρατία πχ που θεωρούνταν πολύ μπροστά για την εποχή της, συγκρινόμενη με τη σημερινή δημοκρατία στις Ευρωπαϊκές χώρες δεν είναι παρά μια πιο ήπια απολυταρχία, αφού τότε υπήρχαν δούλοι, που δεν είχαν κανένα δικαίωμα. Ο αφέντης τους είχε το δικαίωμα της ζωής και του θανάτου επάνω τους. Έτσι λοιπόν ο Εβραϊκός νόμος της ανταπόδοσης: «οφθαλμός αντί οφθαλμού και οδούς αντί οδόντος» ήταν πολύ πιο σωστός, γιατί εξίσωνε κατά κάποιον τρόπο τον αφέντη με τον δούλο. Αν πχ ο αφέντης έκοβε το χέρι κάποιου δούλου, αυτομάτως και ο δούλος αποκτούσε το ίδιο δικαίωμα στον αφέντη του.
Όσον αφορά στους θανάτους, ο Θεός δεν σκοτώνει. Τα Σόδομα πχ ήταν μια φυσική καταστροφή, όπως πολλές άλλες και αυτές οφείλονταν σε φυσικά φαινόμενα. Απλά ο άνθρωπος τότε ζούσε μια ζωή τελείως αντίθετη από αυτήν που ήθελε ο Θεός κι έτσι η Χάρη του Θεού τον είχε εγκαταλείψει και τον είχε κάνει πολύ ευάλωτο σε τέτοιες καταστροφές.
Δεν υπάρχουν θεολογικές αντιφάσεις, παρά μόνο κοινωνικές.
Η αντικειμενικότητα των Γραφών φαίνεται και στην περιγραφή των Αποστόλων, στην Καινή Διαθήκη. Οι μαθητές εμφανίζονται να φοβούνται, να δειλιάζουν και να λιποψυχούν. Δεν εμφανίζονται ως υπεράνθρωποι, που δεν ήσαν, αλλά ως απλοί άνθρωποι που ήσαν.

Το Πάτερ ημών σε ποιο πρόσωπο του Τριαδικού Θεού απευθύνεται;
Στον Ένα και Τριαδικό Θεό.

Γιατί ο Ευαγγελιστής Ιωάννης αναφέρει για τον εαυτό του στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο (ια΄ 20): «ο μαθητής ον ηγάπα ο Ιησούς»
Αυτό ισχύει.
Ο Ιωάννης ήταν γιος της Σαλώμης, που ήταν ετεροθαλής αδελφή του Χριστού, κόρη δηλαδή του Ιωσήφ από άλλο γάμο. Ο Ιωάννης, όταν έγινε μαθητής του Χριστού ήταν σε ηλικία 16 ή 17 ετών. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του πάθους του Χριστού ήταν ο μόνος μαθητής που Τον ακολούθησε παντού, ο μόνος που δεν φοβήθηκε, αντίθετα ήταν μαζί Του στην Σταύρωση. Και ο Κύριος του έκανε το δώρο να τον επιλέξει για να φροντίσει τη μητέρα του Παναγία, όταν ο Ίδιος έφευγε από τη ζωή.

Ισχύει το να μην προσευχόμαστε για τους αυτόχειρες;
Όχι., πρέπει να προσευχόμαστε. Η Εκκλησία δεν μπορεί να τελέσει ακολουθίες γι’ αυτούς, γιατί θα τους βασανίσει ακόμη περισσότερο, οι προσευχές μας όμως πρέπει να γίνονται γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος να τους βοηθήσουμε εκεί που βρίσκονται.

Ο Λάζαρος διηγήθηκε ποτέ όσα είδε κατά το 4ήμερο που ήταν νεκρός; Γιατί δεν χαμογέλασε έκτοτε;
Όχι, δεν είναι γνωστό ότι διηγήθηκε σε κάποιον αυτά που βίωσε. Ίσως γι’ αυτό και δεν χαμογέλασε ποτέ,. πλην μιας περίπτωσης, όταν είδε κάποιον να κλέβει μια γλάστρα και είπε μέσα του: «ο πηλός κλέβει τον πηλό».

Γιατί κατά τη διάρκεια του μυστικού δείπνου οι μαθητές δεν κατάλαβαν τι εννοούσε ο Χριστός, όταν είπε στον Ιούδα: «ο ποιήσας, ποιήσας τάχιον» (ό,τι είναι να κάνεις κάν’ το γρήγορα), αφού τους είχε ενημερώσει ότι ένας εξ αυτών θα τον παραδώσει στους εχθρούς του και ότι θα είναι αυτός στον οποίο θα δώσει το ψωμί;
Οι μαθητές, όλοι πλην του Ιωάννη, αναστατώθηκαν από τη δήλωση του Χριστού περί προδοσίας από έναν εξ αυτών και ο νους τους ήταν πλέον καταλήφθηκε από περιέργεια για το ποιος θα ήταν ο προδότης. Γι’ αυτό και δεν μπορούσαν να κατανοήσουν στη συνέχεια τα όσα του είπε ο Κύριος. Μόνον ο Ιωάννης είχε καταλάβει ότι θα έχανε τον Δάσκαλο και ήταν περίλυπος για την μελλοντική απώλεια, αλλά όχι περίεργος για το ποιος θα ήταν ο προδότης και γι’ αυτό έγειρε στο στήθος του Κυρίου.

Ο Γέροντας Γαβριήλ ο αγιορείτης, προσεχώρησε στους σχισματικούς;
Ο Γέροντας Γαβριήλ, το κελί του οποίου είναι κοντά στην Παναγούδα, όπου έζησε ο άγιος Παΐσιος ο αγιορείτης, έκανε κάποιες δηλώσεις εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχη και εξέφρασε την άποψη ότι δεν θα τον μνημονεύει στο εξής. Αυτό είναι λάθος γιατί η Εκκλησία σέβεται την Ιεραρχία, άσχετα αν και οι Ιεράρχες κάνουν λάθη, κάτι που είναι ανθρώπινο. Δεν γνωρίζουμε αν έχει κάνει πράξη αυτό που είχε δηλώσει (για την μη μνημόνευση του Οικουμενικού Πατριάρχη), αλλά στο παρελθόν η Ορθοδοξία είχε περάσει και δυσκολότερες καταστάσεις, με Οικουμενικούς Πατριάρχες που ήσαν αιρετικοί, ωστόσο ξεπέρασε όλους τους σκοπέλους που της παρουσιάστηκαν.
Σε κάθε περίπτωση ο φανατισμός οδηγεί σε ακραίες συμπεριφορές που είναι αντίθετες με την ορθοδοξία.

Re: ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΘΗΝΩΝ 2019

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 06, 2019 10:04 pm
από Αναστάσιος
Η παρακάτω ερώτηση είναι δική μου και μέσω του κυρίου Αποστόλου τέθηκε στον πατέρα Ματθαίο. Η ακριβής ερώτησή μου ήταν:

Οι άθεοι ισχυρίζονται ότι η Αγία Γραφή κατακλύζεται από αντιφάσεις και ότι ο Θεός στην Παλαιά Διαθήκη εμφανίζεται εκδικητικός επιτρέποντας θανάτους, δολοφονίες κ.λπ ενώ, λένε, ορισμένους τούς σκότωσε Αυτός (π.χ Σόδομα και Γόμορρα). Επίσης, καταλογίζουν στον Χριστό ότι με τον λόγο Του ("δεν ήρθα να καταργήσω το Νόμο αλλά να τόν συμπληρώσω") είναι σαν να συγκαλύπτει δολοφονίες, βιασμούς κ.λπ που υπάρχουν, έτσι λένε αυτοί, μέσα στην Παλαιά Διαθήκη. Τι τούς απαντάμε σε αυτές τις περιπτώσεις;


aposal έγραψε:Οι άθεοι ισχυρίζονται ότι η Παλαιά Διαθήκη κατακλύζεται από αντιφάσεις, ενώ ο Θεός εμφανίζεται ως εκδικητικός, επιτρέποντας θανάτους, ενώ κάποιους τους σκότωσε ο Ίδιος (Σόδομα). Τι απαντάμε;
Η παλαιά Διαθήκη ερμηνεύεται και από την Καινή, η οποία αποτελεί συνέχειά της. Για να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη για τον Θεό θα πρέπει να διαβάσουμε ολόκληρη την Αγία Γραφή. Το πλεονέκτημα της Παλαιάς Διαθήκης σε σχέση με άλλα, μη θεολογικά βιβλία είναι η αντικειμενικότητά της. Δεν υπάρχει ωραιοποίηση, αλλά καταγραφή της πραγματικότητας. Το συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι είναι ότι προσπαθούν να ερμηνεύσουν τις τότε καταστάσεις με βάση αυτό που επικρατεί σήμερα. Η Αθηναϊκή Δημοκρατία πχ που θεωρούνταν πολύ μπροστά για την εποχή της, συγκρινόμενη με τη σημερινή δημοκρατία στις Ευρωπαϊκές χώρες δεν είναι παρά μια πιο ήπια απολυταρχία, αφού τότε υπήρχαν δούλοι, που δεν είχαν κανένα δικαίωμα. Ο αφέντης τους είχε το δικαίωμα της ζωής και του θανάτου επάνω τους. Έτσι λοιπόν ο Εβραϊκός νόμος της ανταπόδοσης: «οφθαλμός αντί οφθαλμού και οδούς αντί οδόντος» ήταν πολύ πιο σωστός, γιατί εξίσωνε κατά κάποιον τρόπο τον αφέντη με τον δούλο. Αν πχ ο αφέντης έκοβε το χέρι κάποιου δούλου, αυτομάτως και ο δούλος αποκτούσε το ίδιο δικαίωμα στον αφέντη του.
Όσον αφορά στους θανάτους, ο Θεός δεν σκοτώνει. Τα Σόδομα πχ ήταν μια φυσική καταστροφή, όπως πολλές άλλες και αυτές οφείλονταν σε φυσικά φαινόμενα. Απλά ο άνθρωπος τότε ζούσε μια ζωή τελείως αντίθετη από αυτήν που ήθελε ο Θεός κι έτσι η Χάρη του Θεού τον είχε εγκαταλείψει και τον είχε κάνει πολύ ευάλωτο σε τέτοιες καταστροφές.
Δεν υπάρχουν θεολογικές αντιφάσεις, παρά μόνο κοινωνικές.
Η αντικειμενικότητα των Γραφών φαίνεται και στην περιγραφή των Αποστόλων, στην Καινή Διαθήκη. Οι μαθητές εμφανίζονται να φοβούνται, να δειλιάζουν και να λιποψυχούν. Δεν εμφανίζονται ως υπεράνθρωποι, που δεν ήσαν, αλλά ως απλοί άνθρωποι που ήσαν.

Re: ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΘΗΝΩΝ 2019

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 06, 2019 11:42 pm
από Μάνος
Xαίρομαι που έχουμε απαντήσεις σε τόσο σημαντικά ερωτήματα. Σε αυτό που ρώτησες Αναστάσιε θέλω να συμπληρώσω, ότι ο Λεμεσού Αθανάσιος λέει, πώς το "οφθαλμόν αντί οφθαλμού" για τους Εβραίους, έτσι με χιούμορ που το λέει και ο Πανιερώτατος, ήταν μεγάλο πράγμα. Άμα του έβγαζες οφθαλμό, σου κοβε και το κεφάλι. :mrgreen: :mrgreen: Οπότε για τη σκληροκαρδία των ανθρώπων τότε, ήταν "ξερές" εντολές, να το πούμε, ο Νόμος, για να έχουν μέτρο. Είναι γεγονός, ότι χωρίς τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος (πάντα Ορθόδοξα εν υμίν και όχι απέξω χωρίς Βάπτισμα και Χρίσμα) δεν μαλακώνουμε με τίποτα. Και δεν τελειωνόμαστε σε τίποτα. Ηθίκα ίσως να έχουμε ένα μέτρο. Αλλά ουσιαστικά τίποτα.

Υ.Γ. Θυμίζω στον κ.Νίκο το:


Νίκος έγραψε:Προσωπικά προτιμώ Λεμεσού και ξερό ψωμί :D .



, που μου είχε πει :mrgreen: Τώρα το δίνω το +1 εύκολα :D

Re: ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΘΗΝΩΝ 2019

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μαρ 07, 2019 2:37 pm
από Αναστάσιος
Συμφωνώ μαζί σου Μάνο.

ΥΓ: Οι δικές μου ερωτήσεις δεν είναι δυνατόν να μην περιέχουν στοιχεία απολογητικής...

Re: ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΘΗΝΩΝ 2019

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 08, 2019 8:32 am
από Νίκος
Χαίρομαι που η συνάντηση πήγε καλά, αν και λυπάμαι που είμαι τόσο μακριά ;) . Δυστυχώς είμαι υποχρεωμένος επίσης σε σιωπή λόγω των περιορισμών στην κυκλοφορία του φόρουμ, μέχρι να βρούμε τη δυνατότητα για ένα πιο καλό πρόγραμμα φιλοξενίας. Είμαι όμως πνευματικά κοντά σας.

Re: ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΘΗΝΩΝ 2019

Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 08, 2019 2:24 pm
από Μάνος
Και μεις είμαστε πνευματικά κοντά σας! Ελπίζουμε σύντομα και διαδικτυακά ενεργά!

Re: ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΘΗΝΩΝ 2019

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Μαρ 09, 2019 10:33 pm
από Σιτάρι
Αναστάσιος έγραψε:Η παρακάτω ερώτηση είναι δική μου και μέσω του κυρίου Αποστόλου τέθηκε στον πατέρα Ματθαίο. Η ακριβής ερώτησή μου ήταν:

Οι άθεοι ισχυρίζονται ότι η Αγία Γραφή κατακλύζεται από αντιφάσεις και ότι ο Θεός στην Παλαιά Διαθήκη εμφανίζεται εκδικητικός επιτρέποντας θανάτους, δολοφονίες κ.λπ ενώ, λένε, ορισμένους τούς σκότωσε Αυτός (π.χ Σόδομα και Γόμορρα). Επίσης, καταλογίζουν στον Χριστό ότι με τον λόγο Του ("δεν ήρθα να καταργήσω το Νόμο αλλά να τόν συμπληρώσω") είναι σαν να συγκαλύπτει δολοφονίες, βιασμούς κ.λπ που υπάρχουν, έτσι λένε αυτοί, μέσα στην Παλαιά Διαθήκη. Τι τούς απαντάμε σε αυτές τις περιπτώσεις;




Σήμερα μόλις πριν στην κατήχηση του Πάτερ, καθώς ερμηνεύει την Καινή κι είναι στο σημείο της δικής του Ιησού, αρχίσαμε περί εξουσίας και εν μέσω ερωτήσεων.

Γιατί ο Θεός τότε τιμωρούσε στην Παλαιά οφθαλμοφανος κι αμμεσα
Διότι τότε οι άνθρωποι δεν θα μπορούσαν να καταλάβουν με διαφορετικό τρόπο
Από την ενσάρκωση του Ιησού κι έπειτα η Θεία χάρη δόθηκε στους ανθρώπους, ώστε να μπορούν να κατανοήσουν και να πάρουν μια θέση έναντι σε έναν άδικο που κατέχει εξουσία
Εξουσία κατέχει ο καθένας μας, ο οποιοσδήποτε
Μάλιστα αυτός που διακονεί, κι αυτός εξουσία κατέχει απέναντι σ' εκεινον που διακονεί
Μέσω λοιπόν των λόγων της Καινής του Χριστού, και μέσω της φωτησης μπορούμε και κατανοούμε ώστε να μην είναι τύπου οι καταστάσεις παλαιάς διαθήκης

Κάπως έτσι τα είπε,βέβαια πολύ καλύτερα αλλά ήταν τόσα πολλά ..

Κι επίσης όσοι θέλουν να μάθουν για θαύματα, ο Χριστός είπε στη Καινή ότι, από δω και πέρα δεν θα βλέπετε τοσο ορατά θαύματα
Όποιος γνωρίζει το σημείο που το γράφει ας το παραθέσει. Το έχω ξεχασει