Αθεϊσμός ή Αντιθεϊσμός;

Η σχέση της Ορθοδοξίας με τις άλλες θρησκείες.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Θεόδωρος22
Δημοσιεύσεις: 308
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 30, 2016 3:37 pm

Re: Αθεϊσμός ή Αντιθεϊσμός;

Δημοσίευσηαπό Θεόδωρος22 » Πέμ Νοέμ 09, 2017 2:27 pm

Είμαι υπέρ της μελέτης του αθεϊσμού,της ιστορίας του και των βασικοτερων κπροσώπων και μορφών του στις διάφορες χρονικές εποχές γιατί έτσι θα εντοπιστούν οι αδυναμίες των θέσεων του.Ομως Γιώργο ξεχνάς κάτι. Η μελέτη όλων αυτών πρέπει να γίνει αφού έχει προηγηθεί η μελέτη της χριστιανικής πίστης. Κι εννοώ μελέτη όχι επιφανειακη ματιά στα γρήγορα.



Άβαταρ μέλους
Θεόδωρος22
Δημοσιεύσεις: 308
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 30, 2016 3:37 pm

Re: Οι Αυταπάτες των Αθεϊστών

Δημοσίευσηαπό Θεόδωρος22 » Πέμ Νοέμ 09, 2017 2:32 pm

Πέτρος έγραψε:Πάντως στο ότι η πίστη μας είναι παράλογη και ενάντια σε όλα τα επιστημονικά δεδομένα έχουν δίκιο.
Πιστεύουμε στην ανάσταση των νεκρών.

Όταν όμως η πίστη μας μας δικαιώσει, αυτοί θα βρίσκονται σε θέση απολογίας.

Αν πάλι η πίστη μας δεν μας δικαιώσει (κατ' αυτούς), τότε τι χάσαμε πιστεύοντας (κατ' αυτούς);

Πέτρο ότι δεν εξηγείται επιστημονικά δε σημαίνει ότι είναι ψεύτικο.Αλίμονο αν περιμέναμε από την επιστήμη να τα εξηγήσει όλα.



Άβαταρ μέλους
Θεόδωρος22
Δημοσιεύσεις: 308
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 30, 2016 3:37 pm

Re: Αθεϊσμός ή Αντιθεϊσμός;

Δημοσίευσηαπό Θεόδωρος22 » Παρ Νοέμ 10, 2017 12:54 am

Πριν λίγο είχα διάλογο με έναν άθεο σε ένα αθεϊστικό blog.Αυτός όταν του είπα για την προσφορά της εκκλησίας στον αγώνα του 1821 και στη διαμόρφωση του Ελληνικού έθνους μου είπε για τον Θεοφιλο Καιρη.Δε ξέρω τίποτα γι αυτόν. Ποιός ήταν και γιατί μου τον ανέφερε;



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Αθεϊσμός ή Αντιθεϊσμός;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Παρ Νοέμ 10, 2017 8:25 am

Θεόφιλος Καΐρης: Διδάσκαλος του Γένους της εποχής της επανάστασης και μετέπειτα, μαθητής του Αδαμάντιου Κοραή. Μέλος οικογένειας που έδωσε 5 μοναχούς (3 αδελφούς και 2 αδελφές). Ο ίδιος φιλόσοφος και ιδιαίτερη προσωπικότητα. Ανέπτυξε σημαντική δράση πριν και μετά την επανάσταση κυρίως πολιτιστική και φιλανθρωπική. Αιρετικός, δεϊστής (deist) και όχι άθεος, καταδικάστηκε από εκκλησιαστικό δικαστήριο για προσηλυτισμό και εξορίστηκε, επανήλθε και καταδικάστηκε ξανά από λαϊκό δικαστήριο σε 2 ετών φυλάκιση και πέθανε στη φυλακή (από βαθύ γήρας). Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τον επικαλέστηκε ο άθεος το Καΐρη, μόνο άθεος δεν ήταν. Θα μπορούσε να επικαλεστεί επίσης τον Αδαμάντιο Κοραή, ο οποίος ήταν πολέμιος της Εκκλησίας. Οι περισσότεροι πάντως Διδάσκαλοι του γένους ήταν κληρικοί (Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, Ευγένιος Βούλγαρης, Νεόφυτος Βάμβας κλπ.). Επίσης προσφάτως το ΚΚΕ αναγνώρισε την προσφορά της Εκκλησίας στην επανάσταση του 1821.

Πληροφορίες από: https://el.wikipedia.org/wiki/Θεόφιλος_Καΐρης

Ο Καΐρης ήταν από τους ανθρώπους, που τους άγγιξε η Χάρη του Θεού (τα αδέλφια έγιναν μοναχοί), όπως και τον άλλο διάσημο αμφισβητία τον Καζαντζάκη, αλλά κατέχονταν από δαιμονικού τύπου εγωισμό, που δεν άφησε να φυτρώσει μέσα τους η πίστη΄Οι εγωιστές αυτού του τύπου δεν δέχονται ένα Θεό, που δεν μπορεί να χωρέσει στη λογική τους και τον απορρίπτουν (άθεοι) ή φτιάχνουν έναν άλλο στα μέτρα τους. Είναι κρίμα, γιατί συνήθως αυτοί οι άνθρωποι έχουν υψηλή μόρφωση και πολύ υψηλές διανοητικές ικανότητες, που αντί να τους σώσουν τους οδηγούν στην αυτοκαταστροφή.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Θεόδωρος22
Δημοσιεύσεις: 308
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 30, 2016 3:37 pm

Re: Αθεϊσμός ή Αντιθεϊσμός;

Δημοσίευσηαπό Θεόδωρος22 » Παρ Νοέμ 10, 2017 3:59 pm

Νίκο δε θα έλεγα ότι ο Κοραής ήταν πολέμιος της εκκλησίας. https://el.m.wikipedia.org/wiki/Αδαμάντ ... E.AF.CE.B1 .



Πέτρος
Δημοσιεύσεις: 1646
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 19, 2015 9:32 am

Re: Αθεϊσμός ή Αντιθεϊσμός;

Δημοσίευσηαπό Πέτρος » Σάβ Νοέμ 11, 2017 2:56 am

Θεόδωρε δεν κατάλαβες τι είπα.
Επίσης η χριστιανική πίστη δεν μελετάται αλλά βιώνεται.
Το να τα βάλεις με άθεους δεν απαιτεί μελέτη αλλά φωτισμό του Αγίου Πνεύματος. Γι' αυτό ας το αφήσουμε σ' αυτούς που τον έχουν.



Άβαταρ μέλους
Αποστολος0
Δημοσιεύσεις: 133
Εγγραφή: Τρί Σεπ 19, 2017 7:00 pm

Re: Αθεϊσμός ή Αντιθεϊσμός;

Δημοσίευσηαπό Αποστολος0 » Παρ Φεβ 02, 2018 3:12 pm

Νέος διάλογος με αγνωστικιστή αυτή την φορά(τον ρώτησα αν είναι άθεος και είπε ότι δεν είναι άθεος αλλά αγνωστικιστής(δεν ξέρει αν υπάρχει ή όχι Θεός).Μου παρουσίασε κάποια επιχειρήματα από μπλόγκ τα αντέγραψε όπως είπε.Ιδού τα επιχειρήματα του
''Συχνά ακούμε ότι πρέπει να προσεγγίσουμε τον θεό «με την καρδιά» ή «με την πίστη». Προκειμένου όμως για μια αντικειμενική διαπίστωση ύπαρξης μιας οντότητας, είναι αναγκαίο να την προσεγγίσουμε με την λογική. Η λογική είναι το μόνο λειτουργικό εργαλείο κατανόησης του κόσμου, όπως έχουμε διαπιστώσει εμπειρικά. Η καρδιά, δηλαδή το συναίσθημα, είναι χρήσιμο για να σχετιζόμαστε με γνωστά υπαρκτά όντα, όχι για να αποκτάμε γνώση περί της ύπαρξής τους. Η πίστη είναι χρήσιμη για να αποκτάμε αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη σε υπαρκτά όντα, όχι για να διαπιστώνουμε αν υπάρχουν.


Όσον αφορά τον Θεό όπως παρουσιάζεται στο Ισλάμ είναι αδύνατον να υπάρχει.Όμως ας ξετάσουμε το ενδεχόμενο να υπάρχει ο Θεός όπως παρουσιάζεται στον χριστιανισμό.


Aρκεί να σκεφτούμε ότι σε έναν κόσμο με φυσικές καταστροφές, ασθένειες, συγγενείς νόσους και εγγενή ανισότητα, αδικία και οδύνη, όπως είναι αυτός που ζούμε, είναι αδύνατον να υπάρχει πανάγαθος και παντοδύναμος δημιουργός που τον κυβερνά.

Τονίζω ότι όλα τα παραπάνω είναι εγγενή χαρακτηριστικά του κόσμου εκ της κατασκευής του και ΔΕΝ εξαρτώνται από την ανθρώπινη βούληση, άρα ΔΕΝ μπορούν να αποδοθούν σε συνέπειες ανθρώπινων πράξεων, κατά καμία έννοια.

Η ανισότητα και αδικία που αναφέρω δεν είναι η ανθρώπινη αδικία, αλλά η εγγενής ανισότητα και αδικία του κόσμου: δεν γεννιόμαστε όλοι με τις ίδιες ικανότητες, δεν έχουν όλα τα πλάσματα ίσες πιθανότητες επιβίωσης, οι ζωικοί οργανισμοί για την επιβίωσή τους είναι αναγκαίο να σκοτώσουν άλλους οργανισμούς. Η οδύνη είναι μέρος της φύσης του κόσμου που ζούμε, του κόσμου που υποτίθεται ότι έπλασε ο θεός.


Τίθεται συχνά το αντεπιχείρημα ότι ο κόσμος που ζούμε είναι γεμάτος εγγενές κακό και αδικία λόγω του προπατορικού αμαρτήματος.


Σε αυτό αντιτάσσω το εξής:


1. Το εγγενές κακό του κόσμου (μολυσματικές και παρασιτικές ασθένειες, εκ γενετής παραμορφώσεις, φυσικές καταστροφές κ.τ.ό.) δεν πλήττει μόνον ανθρώπους αλλά και ζώα. Γιατί να βιώνουν τα ζώα οδύνη ως συνέπεια του ανθρώπινου προπατορικού αμαρτήματος; Αυτά δεν διέπραξαν κανένα αμάρτημα.


2. Το προπατορικό αμάρτημα το διέπραξαν οι πρωτόπλαστοι, όχι οι απόγονοί τους. Γιατί τιμωρείται όλη η ανθρωπότητα για κάτι που διέπραξαν δύο άνθρωποι μόνο; Η ανθρώπινη δικαιοσύνη δεν τιμωρεί τους απογόνους για τις πράξεις των προγόνων τους. Πώς μπορεί η θεία δικαιοσύνη υπολείπεται της ανθρώπινης; Και πώς τολμάμε να ονομάζουμε αυτό δικαιοσύνη; Πώς το θεωρούμε δίκαιο όταν το κάνει ο Θεός, αφού δεν θα το θεωρούσαμε δίκαιο αν το έκαναν άνθρωποι;


Όσο για το επιχείρημα της ελεύθερης βούλησης που υποτίθεται ότι δικαιολογεί τη δυστυχία την οφειλόμενη σε ανθρώπινες πράξεις, έχω να πω το εξής:


1. Ο Θεός υποτίθεται ότι είναι πατέρας όλων, πανάγαθος και γεμάτος αγάπη. Αν ένας πατέρας δει το ένα του παιδί να χτυπά και να βασανίζει το άλλο, θα το εμποδίσει. Αν δεν το εμποδίσει, θα τον θεωρήσουμε κακό πατέρα, και η δικαιολογία της ελεύθερης βούλησης του παιδιού δεν θα γίνει δεκτή. Μπορεί ακόμη και να του αφαιρεθεί η επιμέλεια. Πώς δεχόμαστε ως σωστή και γεμάτη αγάπη την πράξη αυτή όταν την κάνει ο Θεός, ενώ δεν θα την δεχόμασταν αν την έκανε άνθρωπος; Ο Θεός είναι λιγότερο καλός πατέρας από τους ανθρώπους;


2. Ο Θεός υποτίθεται ότι είναι δίκαιος. Σύμφωνα με την ανθρώπινη αντίληψη για τη δικαιοσύνη, η διάπραξη του κακού πρέπει να προλαμβάνεται και να εμποδίζεται. Αυτή η πρόληψη δεν περιορίζει την ελεύθερη βούληση αυτού που διαπράττει το κακό, περιορίζει μόνο την υλοποίηση αυτής της βούλησης, και μάλιστα ο περιορισμός αυτός δεν θεωρείται ανεπιθύμητος, αντιθέτως θεωρείται επιθυμητός. Αυτό θεωρείται δίκαιο από τους ανθρώπους. Πώς μπορεί να θεωρηθεί λοιπόν δίκαιο και αυτό που κάνει ο Θεός, ενώ είναι το ακριβώς αντίθετο;


3. Εμποδίζοντας κάποιον να διαπράξει κάτι, δεν περιορίζουμε την βούλησή του αλλά τις ενέργειές του και μόνον. Αυτός που έχει τη βούληση να διαπράξει το κακό θα εξακολουθήσει να την έχει ακόμη κι αν τον εμποδίσουμε. Δεν θα περιοριστεί η ελευθερία βούλησής του. Το μόνο που θα περιοριστεί θα είναι οι συνέπειες των πράξεων στις οποίες τον οδηγεί η βούλησή του. Επομένως ο Θεός θα μπορούσε να εμποδίσει τη διάπραξη κακού από τους ανθρώπους, προστατεύοντας τα θύματα, χωρίς να περιορίσει την ελεύθερη βούληση των θυτών. Γιατί λοιπόν δεν το κάνει;


Σε όλα τα παραπάνω διακρίνεται ένα μοτίβο: άλλα ηθικά κριτήρια για τις πράξεις των ανθρώπων και άλλα για τις πράξεις του Θεού. Αυτό κατ' εμέ αποτελεί ασυνέπεια. Η ηθική θα πρέπει να είναι μία, συγκεκριμένη, και ίδια για όλους, προκειμένου να μπορούμε να αξιολογήσουμε ηθικά όλες τις καταστάσεις. Πολύ περισσότερο αν απορρέει από τον Θεό, που θα πρέπει να έχει μία σαφή και σταθερή ηθική. Η εφαρμογή διαφορετικών ηθικών κριτηρίων ανάλογα με το ποιος διαπράττει κάτι, στερεί κάθε νόημα από τα ηθικά αυτά κριτήρια.


Σε αυτά που ανέφερα, οι απολογητές συνήθως απαντούν:


1. ότι ακόμη και όσοι υπέφεραν και βασανίστηκαν σε αυτή τη ζωή θα ανταμειφθούν στην αιωνιότητα, και


2. ότι οι βουλές του Θεού είναι άγνωστες σε εμάς, ανεξιχνίαστες, ότι ο Θεός έχει ένα σχέδιο στο οποίο όλα καταλήγουν στο καλό μας.


Σε αυτά έχω να αντιτάξω το εξής:

1. Καμία ανταμοιβή, οσοδήποτε θαυμάσια και για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα, ακόμη και αιώνια, δεν δικαιολογεί την άδικη οδύνη η οποία μπορεί να αποφευχθεί. Και αν δεν μπορεί να αποφευχθεί, τότε ο ισχυρισμός ότι ο Θεός είναι δίκαιος, πανάγαθος και παντοδύναμος καταρρέει.

2. Εάν παραδεχτούμε οι βουλές του Θεού μας είναι άγνωστες και είναι ανεξιχνίαστες, δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι γνωρίζουμε με βεβαιότητα τις προθέσεις του. Επομένως δεν μπορούμε να δηλώνουμε με βεβαιότητα ότι είναι δίκαιος, αγαθός ή οτιδήποτε άλλο. Μπορεί να είναι, αλλά μπορεί και όχι, συνεπώς και πάλι ο ισχυρισμός ότι ο Θεός είναι δίκαιος, πανάγαθος και παντοδύναμος καταρρέει.

Άρα ο χριστιανικός θεός δεν υπάρχει.Τώρα,αν υπάρχει ένας Θεός απρόσωπος που δεν τον καταλαβαίνουμε είναι άλλο θέμα και δεν θα απέκλεια την ύπαρξη αυτού του Θεού.''
Πως μπορώ να απαντήσω σε αυτά;



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Αθεϊσμός ή Αντιθεϊσμός;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Παρ Φεβ 02, 2018 4:15 pm

Αποστολος0 έγραψε:''Συχνά ακούμε ότι πρέπει να προσεγγίσουμε τον θεό «με την καρδιά» ή «με την πίστη». Προκειμένου όμως για μια αντικειμενική διαπίστωση ύπαρξης μιας οντότητας, είναι αναγκαίο να την προσεγγίσουμε με την λογική. Η λογική είναι το μόνο λειτουργικό εργαλείο κατανόησης του κόσμου, όπως έχουμε διαπιστώσει εμπειρικά. Η καρδιά, δηλαδή το συναίσθημα, είναι χρήσιμο για να σχετιζόμαστε με γνωστά υπαρκτά όντα, όχι για να αποκτάμε γνώση περί της ύπαρξής τους. Η πίστη είναι χρήσιμη για να αποκτάμε αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη σε υπαρκτά όντα, όχι για να διαπιστώνουμε αν υπάρχουν.

Αυτό είναι το βασικό επιχείρημα των άθεων σήμερα ή αγνωστικιστών (όπως θέλουν να λέγονται. Πάνω σ΄αυτό έχω να πω τρία πράγματα.

1. Είναι τουλάχιστον υπερφίαλος εγωισμός να θέλει το πλάσμα να χωρέσει στη λογική του ο Πλάστης και επειδή δεν μπορεί να Τον απορρίπτει. Εδώ είναι εξαιρετικό το παράδειγμα του Αϊνστάιν για το μυαλό του δασκάλου του. Η πίστη είναι υπερσύνολο της λογικής. περιλαμβάνει πράγματα που αντιλαμβάνεται η λογική, αλλά εξηγεί και πολλά άλλα που η λογική αδυνατεί. Η λογική τι απαντά στο ποιος δημιούργησε τον κόσμο; Όχι πως, αλλά ποιος; Όσο για το γιατί δημιουργήθηκε ο κόσμος, εκεί κι αν δεν μπορεί να απαντήσει.

2. Ποιος λέει, ότι η πίστη είναι συναίσθημα; Η πίστη είναι: "1 Έστι δε πίστις ελπιζομένων υπόστασις, πραγμάτων έλεγχος ου βλεπομένων. 2 εν ταύτη γάρ εμαρτυρήθησαν οι πρεσβύτεροι. 3 Πίστει νοούμεν κατηρτίσθαι τους αιώνας ρήματι Θεού, εις το μη εκ φαινομένων τα βλεπόμενα γεγονέναι." (Εβρ. ια' 1-3) Μετάφραση: Είναι δε πίστις, η αδίστακτος και ακλόνητος πεποίθησις εις την πραγματικήν και βεβαίαν ύπαρξιν αγαθών, τα οποία ελπίζομεν· απόδειξις και βεβαιότης περί πραγμάτων, που δεν βλέπονται με τα μάτια του σώματος και τα οποία εν τούτοις χάρις εις αυτήν είναι σαν να τα βλέπομεν με τα μάτια μας και να τα πιάνωμεν με τα χέρια μας. Ενεκα δε αυτής ακριβώς της ζωντανής πίστεως επήραν την καλήν μαρτυρίαν εκ μέρους του Θεού οι παλαιότεροι, οι δίκαιοι της Π. Διαθήκης. Από αυτήν την πίστιν πληροφορούμεθα και ενοούμεν καλά, ότι ο ορατός κόσμος, που έλαβεν ύπαρξιν εν χρόνω, εδημιουργήθη με τον παντοδύναμον λόγον του Θεού, ώστε όσα δημιουργήματα βλέπομεν τώρα, να έχωμεν βεβαίαν την πεποίθησιν ότι έχουν γίνει από μη υπάρχοντα και τα οποία φυσικά δεν εφαίνοντο εις τα σωματικά μάτια.

3. Τι σημαίνει αγνωστικισμός; Σημαίνει δε γνωρίζω, αν υπάρχει Θεός, επειδή δεν μπορώ να αποδείξω με τη λογική την ύπαρξή Του, αλλά ούτε ισχυρίζομαι ότι δεν υπάρχει Θεός, επειδή δε θέλω να με λένε άθεο, όχι γιατί δεν μπορώ να αποδείξω τη μη ύπαρξή Του, γιατί αυτό δεν τους συμφέρει να το πουν. Με λίγα λόγια οι αγνωστικιστές βολεύονται στην υπερηφάνεια τους για τις κατακτήσεις του ανθρωπίνου γένους (για όλα τα στραβά κατηγορούν το Θεό που δεν πιστεύουν) και λένε, ότι δεν ασχολούνται με το θέμα του Θεού, επειδή δεν μπορεί κάποιος να τους αποδείξει ότι υπάρχει, στην ουσία όμως επιχειρηματολογούν συνεχώς κατά της ύπαρξης Του, έστω κι αν αυτό δεν έχει καμιά λογική.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Θεόδωρος22
Δημοσιεύσεις: 308
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 30, 2016 3:37 pm

Re: Αθεϊσμός ή Αντιθεϊσμός;

Δημοσίευσηαπό Θεόδωρος22 » Παρ Φεβ 02, 2018 4:32 pm

Κατά την ταπεινή μου άποψη οι αγνωστικιστες είναι είδος άθεου.Ο αγνωστικισμός είναι δηλαδή ένα από τα είδη του αθεϊσμού.Απλά οι αγνωστικιστες είναι κατ εμέ οι "δειλοί" άθεοι που δεν θέλουν να ονομάζονται άθεοι. Ετσι βρίσκουν μια άλλη ορολογία για να αυτοχαρακτηρίζονται αυτή του "αγνωστικιστή". Οι πιστοί λέμε ότι υπάρχει Θεός, οι άθεοι λένε ότι δεν υπάρχει και οι αγνωστικιστές λένε ότι είναι ουδέτεροι σε αυτό το ερώτημα.Η ουδετερότητα είναι κατ εμέ δειλία,ή πιστεύεις ή δεν πιστεύεις στο Θεό. Δεν γίνεται να είσαι ουδέτερος όπως λένε ότι είναι αυτοί.Οι άθεοι πάντως τείνουν να είναι πιο επιθετικοί απέναντι στην εκκλησία (και γενικά την θρησκεία) ενώ οι αγνωστικιστές δείχνουν περισσότερο σεβασμό συνήθως στους πιστούς με την έννοια ότι δεν προσβάλουν τα πιστεύω τους.Σαφώς υπάρχουν πάντα εξαιρέσεις αλλά γενικά αυτό ισχύει.Οπως φαίνεται στο ύφος αυτού του αγνωστικιστή και στην φραση με την οποια κλεινει την σκεψη του :" τωρα αν υπαρχει καποιος Θεος...δε θα το απεκλεια" οι αγνωστικιστές σκεφτονται κάπως έτσι" ας κρατήσω μια πισινή σε περίπτωση που υπάρχει Θεός. Θα πω ότι είμαι αγνωστικιστής και όχι άθεος ".Η στάση τους είναι ανεύθυνη.Στο ερώτημα αν πιστεύει κάποιος στο Θεό υπάρχει Ναι και Οχι δεν υπάρχει ενδιάμεσο. Λυπάμαι.



Άβαταρ μέλους
Μάνος
Δημοσιεύσεις: 3027
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 30, 2017 11:29 pm
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Re: Αθεϊσμός ή Αντιθεϊσμός;

Δημοσίευσηαπό Μάνος » Παρ Φεβ 02, 2018 4:50 pm

Αποστολος0 έγραψε: 1. Καμία ανταμοιβή, οσοδήποτε θαυμάσια και για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα, ακόμη και αιώνια, δεν δικαιολογεί την άδικη οδύνη η οποία μπορεί να αποφευχθεί.


Δηλαδή θέλουμε και τη πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο. Να μην πονέσουμε, δηλαδή καθόλου, να μην σηκώσουμε κανένα δικό μας σταυρό και να κερδίσουμε αυτην την ανταμοιβή, που άραγε ξέρει ποιά είναι; Να είσαι μαζί με τον Δημιουργό.

Αποστολος0 έγραψε: Και αν δεν μπορεί να αποφευχθεί, τότε ο ισχυρισμός ότι ο Θεός είναι δίκαιος, πανάγαθος και παντοδύναμος καταρρέει.


Για ότι συμβαίνει στον κόσμο, δηλαδή φταίει ο Θεός και οι άνθρωποι είναι απαλλαγμένοι; Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Αλλά ευθύνες για τις πράξεις μας θα πάρουμε;

Αποστολος0 έγραψε: 2. Εάν παραδεχτούμε οι βουλές του Θεού μας είναι άγνωστες και είναι ανεξιχνίαστες, δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι γνωρίζουμε με βεβαιότητα τις προθέσεις του.

Εδώ κολλάει η απάντηση του κ.Νίκου το πρώτο κομμάτι γάντι. Αν θεωρουμε, ότι μπορούμε να τα εξηγούμε όλα με τη λογική, θεοποιούμε τον εαυτό μας.

Αποστολος0 έγραψε:Επομένως δεν μπορούμε να δηλώνουμε με βεβαιότητα ότι είναι δίκαιος, αγαθός ή οτιδήποτε άλλο. Μπορεί να είναι, αλλά μπορεί και όχι, συνεπώς και πάλι ο ισχυρισμός ότι ο Θεός είναι δίκαιος, πανάγαθος και παντοδύναμος καταρρέει.


Αποποιημένοι από όλες τις ευθύνες των πράξεων μας, καταλήξαμε σε ένα "λογικότατο" συμπέρασμα. Αυτό το μπορεί να είναι που κολλάει; Αφού, με όλα όσα είπε το αρνήθηκε.

Αποστολος0 έγραψε: Άρα ο χριστιανικός θεός δεν υπάρχει.Τώρα,αν υπάρχει ένας Θεός απρόσωπος που δεν τον καταλαβαίνουμε είναι άλλο θέμα και δεν θα απέκλεια την ύπαρξη αυτού του Θεού.''


Ας κρατήσουμε και μια πισινή, που λέει ο Θοδωρής, μπας και ισχύει να πούμε στον Θεό δεν το αποκλείσαμε εντελώς. Λες και ο Θεός δουλεύει με αυτό το σύστημα κομπίνας.


Ἀπὸ τῶν πολλῶν μου ἁμαρτιῶν, ἀσθενεῖ τὸ σῶμα, ἀσθενεῖ μου καὶ ἡ ψυχή· (Άξιον εστίν)


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 4 και 0 επισκέπτες