Το Μυστήριο του Ιερού Ευχελαίου

Τα 7 Μυστήρια της Εκκλησίας μας, η χρησιμότητα τους, η απόδειξη της Θείας προέλευσής τους μέσα από την Αγία Γραφή.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Andreas
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 5:11 pm

Το Μυστήριο του Ιερού Ευχελαίου

Δημοσίευσηαπό Andreas » Τρί Αύγ 07, 2012 12:28 pm

α. Το νόημα καί ή σύσταση του Μυστηρίου

Ή σύσταση του ιερού αυτού Μυστηρίου στηρίζεται στην εξουσία πού έδωσε ό Χριστός στους Μαθητές Του, «...ώστε (μ' αυτήν την εξουσία) θεραπεύειν πάσαν νόσον καί πάσαν μαλακίαν» (Ματθ. ι', 1). Καί οι Απόστολοι πιστοί εκτελεστές των εντολών του Κυρίου επέστρεφαν από τις περιοδείες τους καί με ενθουσιασμό ομολογούσαν: "Κύριε καί τα δαιμόνια υποτάσσεται ημίν εν τω ονόματι σου» (Λουκ. ι', 17). Γι' αυτό καί ό Ευαγγελιστής Μάρκος αναφέρει ότι οι Απόστολοι «...ήλειφον ελαίω πολλούς αρρώστους καί εθεράπευον» (Μαρκ. στ', 13).
Αυτή ή θεραπευτική τακτική τηρήθηκε καί μετά την Πεντηκοστή από τους Αποστόλους καί τους διαδόχους τους καί είναι προνόμιο πού χορηγήθηκε από τον Χριστό στην Εκκλησία Του. Αυτό το προνόμιο καθιερώνει πρακτικά αργότερα (μεταξύ 55-60 μ.Χ.) ό Απόστολος Ιάκωβος, ό ’δελφόθεος, στην επιστολή του λέγοντας χαρακτηριστικά: «Εάν κάποιος είναι άρρωστος, να προσκαλέσει τους πρεσβυτέρους της Εκκλησίας να προσευχηθούν γι' αυτόν καί να τον αλείψουν με λάδι, επικαλούμενοι το όνομα του Κυρίου. Καί ή προσευχή πού γίνεται με πίστη θα σώσει τον άρρωστο» (Ίακ. ε', 13-15).

β. Τα αισθητά σημεία του Μυστηρίου

Τα σημεία αυτά είναι τρία:
(1) Το καθαρό «ελαιον».
(2) Ή επάλειψη των μελών του σώματος (κεφαλής -χειρών) καί
(3) Ή ευχή του Ιερέα:
«Πάτερ ’γιε, ιατρέ των ψυχών καί των σωμάτων... ίασαι τον δούλον Σου... έκ της περιεχούσης αυτόν σωματικής καί ψυχικής ασθενείας καί ζωοποίησον αυτόν δια της χάριτος του Χριστού Σου...».

γ. Σχέση Ευχελαίου καί Εξομολογήσεως

Το ιερό Μυστήριο του Ευχελαίου γίνεται σε περιπτώσεις ασθενειών ή σε ψυχορραγούντες καί όχι π.χ. για το καλό του μήνα ή του χρόνου, για να φύγουν τα δαιμονικά. για να έλθει ή ευλογία του Θεού επειδή όλα πάνε «κακά καί ανάποδα» ή γι' άλλες ποικίλες περιπτώσεις46, για τίς όποίες μπορούμε να κάνουμε αγιασμό ή ο,τι άλλο μας συστήσει ό Ιερέας. Μαζί λοιπόν με τίς ευχές για θεραπεία της ψυχής καί του σώματος μνημονεύονται καί συγχωρητικές ευχές των αμαρτιών του ασθενούς καί των συμμετεχόντων στο Μυστήριο ανθρώπων, όπως τονίζει και ό ’δελφόθεος Ιάκωβος: «...και αν έχει κάνει αμαρτίες θα τους τις συγχωρέσει ο Κύριος» (Ίακ. ε', 15). Ζητούμε τη συγχώρηση των αμαρτιών, πρώτον διότι ο ίδιος ό Κύριος μας έδίδαξε ότι και οί σωματικές ασθένειες πολλές φορές έχουν σαν αίτιο τις αμαρτίες μας καί δεύτερον διότι ή αμαρτία αφήνει τις ουλές της στις ψυχές και τα σώματα μας ακόμη και μετά τη μετάνοια καί εξομολόγηση μας.
Με δεδομένο ότι του Εύχελαίου προηγείται το ιερό Μυστήριο της Μετανοίας και Εξομολογήσεως στο οποίο ενωρίτερα ό πιστός συμμετέχει, γίνεται αποδεκτό αυτό πού αναγράφεται σε ορισμένα Βυζαντινά λειτουργικά υπομνήματα. Ή Εξομολόγηση καί το Ευχέλαιο είναι οι δύο πλευρές ενός καί μοναδικού θεραπευτικού «μυστηρίου», στο όποιο ή Θεία Χάρη συγχωρεί τις αμαρτίες μας και θεραπεύει τα ψυχικά και σωματικά μας νοσήματα είναι Μυστήρια ψυχοσωματικής ιάσεως και ολοκληρώσεως του χριστιανού.

δ. Πληρότητα του Μυστηρίου

Το Ευχέλαιο τελείται κανονικά από επτά Ιερείς. Επτά είναι καί τα Αποστολικά καί Ευαγγελικά αναγνώσματα, επτά είναι καί οί ευχές γι' αυτό ανάβουμε καί επτά κεριά (ό αριθμός επτά σημαίνει πληρότητα). Όταν δεν είναι εύκολη ή ανεύρεση επτά Ιερέων γίνεται καί από λιγότερους, ή κατ' οικονομία καί από ένα μόνο. Ή πληρότητα του αριθμού επτά σημαίνει ότι το Αγιο Ευχέλαιο εκφράζει καί φανερώνει την αγάπη καί τη στοργή ολόκληρης της Εκκλησίας για το άρρωστο σωματικά καί ψυχικά μέλος της. Στίς δύσκολες στιγμές της ασθενείας του άρρωστου μέλους της, εμπρός στον κίνδυνο του σωματικού θανάτου του, εύχεται ή Εκκλησία (παριστάμενοι Ιερείς καί Λαϊκοί), κατά την τέλεση του ιερού αυτού Μυστηρίου, την πλήρη ίαση καί την ολοκληρωτική θεραπεία του ασθενούς, για να αποδοθεί καί πάλι στην Εκκλησία «σώος καί ολόκληρος», για να «ευαρεστή καί να πράττη» το θέλημα του Θεού.

ε. Τέλεση του Μυστηρίου

Στούς Ιερούς Ναούς τελείται Ευχέλαιο τη Μεγάλη Τετάρτη απόγευμα για καλύτερη προετοιμασία των πιστών, πρίν από τη θεία Κοινωνία των ήμερων του Πάσχα. Κατά αντιστοιχία το ίδιο πράττουν πολλοί καί προ των Χριστουγέννων, όπως καί σ' άλλες περιπτώσεις κατά την κρίση των Ιερέων καί τίς ανάγκες της Ενορίας.
Όταν κάποιος θέλει να τελεστεί το Ιερό Ευχέλαιο στο σπίτι του για λόγους υγείας μπορεί να ενεργήσει ορθότερα ως έξης: Πρίν από το Εύχέλαιο οί οικείοι του ασθενούς καί ό ίδιος ό ασθενής εξομολογούνται εν μετάνοια, προετοιμάζονται με νηστεία, κάνουν πολλή προσευχή καί τελούν το Ευχέλαιο. Την επομένη κανονίζουν να τελεστεί καί ιδιαίτερη Θεία Λειτουργία υπέρ υγείας του πάσχοντος, στην οποία καί κοινωνούν. Εάν ό ασθενής είναι κατάκοιτος, κοινωνεί στο σπίτι. Για να γίνουν τ' ανωτέρω δεν πρέπει το Ευχέλαιο να γίνει κοσμικό γεγονός. Αυτοί πού θα προσκληθούν, για να παραστούν σ' αυτό, θα πρέπει να έχουν διάθεση να συμπροσευχηθοϋν καί να συμβάλουν ουσιαστικά στο πρόβλημα μας. (Ή καλύτερη συμβολή τους είναι η «εν έπιγνώσει» συμμετοχή τους στο Μυστήριο).
Από πλευράς τυπικής προετοιμασίας του Μυστηρίου απαιτείται μια βαθιά πιατέλα με αλεύρι (για να τοποθετηθούν σ' αυτήν τα επτά κεριά), καντήλα, θυμιατό, χριστήρας (ή χριαλίδιο), Εικόνα. Οί παρευρισκόμενοι δεν είναι άπαραίτητο να κρατούν κερί στο χέρι κατά τη διάρκεια του Μυστηρίου. Ή εύκολη αυτή προετοιμασία γίνεται καί ουσιαστική, εάν προσφέρουμε την ψυχή μας αγνή, καθαρή, ταπεινή. Ετσι συμμετέχουμε στο αγγελικό πανηγύρι των Μυστηρίων της Εκκλησίας μας!
Όταν, μερικές φορές, βλέπουμε ότι οι αιτήσεις μας, με το Ευχέλαιο πού τελούμε, δεν ικανοποιούνται, αυτό μπορεί να συμβαίνει διότι:
-Δεν πιστεύουμε ταπεινά καί απλά ότι για τον Θεό τα πάντα είναι δυνατά καί εύκολα.
-Ή προσευχή μας δε βγαίνει από χείλη καί ζωή καθαρή.
-Οί αιτήσεις μας δεν είναι σύμφωνες με το πνεύμα του Ευαγγελίου: «Ούχ ως εγώ θέλω, άλλ' ως Σύ» (Ματθ. κστ',39).
-Ζητάμε περισσότερο την υγεία του σώματος, ενώ θα έπρεπε να ζητούμε πρωτίστως την υγεία της ψυχής.
’λλα, ακόμη δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι ό Θεός πού μας αγαπά απεριόριστα, είναι δυνατόν να μας στερεί αυτό πού ζητάμε σήμερα, για να μας προσφέρει αύριο κάτι πολύ ανώτερο! Γι' αυτό ό θείος Χρυσόστομος τονίζει: «υπάρχουν περιπτώσεις για τίς όποιες θα ευχαριστούμε τον Θεό περισσότερο γι' αυτά πού δε μας έδωσε, παρά γι' αυτά πού μας δίνει»!

*****

46. Κάποια μητέρα ζήτησε από τον Ιερέα της ενορίας της να κάνει Εύχέλαιο, διότι το γιο της τον συνέλαβαν οί Αστυνομικοί καί τόν ε κλεισαν στίς φυλακές... αδίκως! Το ίδιο συμβαίνει όταν λέμε στον Ιατρό:

Σημ. Γιατρέ θέλω να μου δώσεις αυτό το φάρμακο. Όπως ό ιατρός πρώτα μας εξετάζει καί μετά μας δίδει το φάρμακο, οποίο αυτός κρίνει, έτσι καί στα πνευματικά. Λέμε στον Ιερέα ή τον Πνευματικό μας το πρόβλημα πού μας απασχολεί καί τότε αυτός αποφασίζει το «φάρμακο» πού θα μας δώσει ή θα μας συστήσει (ευχή, αγιασμό, ευχέλαιο, εξομολόγηση κ.λπ.).



Andreas
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 5:11 pm

Δημοσίευσηαπό Andreas » Τρί Αύγ 07, 2012 12:29 pm

Το ευχέλαιο



Ό Xριστός έδωσε στoύς μαθητές του εξουσία «να θεραπεύουν κάθε ασθένειαν και κάθε αδυναμίαν» (Ματθ. ι' 1). Εκείνοι άλειφαν πολλούς ασθενείς με λάδι και τούς θεράπευαν (Μάρκ. στ' 13).

Αυτή ή θεραπευτική δύναμη έμεινε κατά την επιθυμία του Κυρίου προνόμιο της Εκκλησίας: «Ασθενεί τις μεταξύ σας; ας προσκαλέσει τούς πρεσβυτέρους της Εκκλησίας, και ας προσευχηθούν επ' αυτόν, αλείψαντες αυτόν με έλαιον στο όνομα του Κυρίου. Και ή μετά πίστεως ευχή θά σώσει τον πάσχοντα, και ο Κύριος θα τον εγείρει, και αν έπραξε αμαρτίες, θα του συγχωρηθούν» (Ίακ. ε' 14-15).

Το μυστήριo τελείται από «τούς πρεσβυτέρους της Εκκλησίας». Τα στoιχεία του μυστηρίoυ είναι ή χρίση του ελαίου και ή προσευχή «μετά πίστεως», δεν είναι δηλαδή κάτι μαγικό, απαιτεί συμμετοχή. Τη σωτηρία θα την φέρει ο Κύριος με το εξιλαστήριo αίμα Του. Και θα είναι όχι μόνο σωματική, αλλά και ψυχική.

Ή συγχώρηση τών αμαρτιών δεν σημαίνει εδώ αντικατάσταση του μυστηρίoυ της ιεράς εξομολογήσεως, γιατί το ευχέλαιο συνδυάζεται με την εξομολόγηση. Ούτε πάλι σημαίνει εξαναγκασμό του Θεού για σωματική υγειά. Είναι περισσότερο το μυστήριo της αγάπης της Εκκλησίας προς τον πάσχοντα. Με αυτό το μυστήριo εμπιστευόμαστε πλέον τον αδελφό ολοκληρωτικά στην πρόνοια και στην αγάπη του Θεού.

Ή πρώτη Εκκλησία τελούσε το μυστήριo αυτό.

Στην «Aιγυπτιακή Διάταξη» του Ίππόλυτου (par 36) υπάρχει σύντομη ευχή για τον καθαγιασμό του αγίου ελαίου: «ίνα τό ελαιον τουτω άγιάζων, δώσης, ώ Θεέ, εις τούς έχοντας ανάγκην και λαμβάνοντας αυτό, ύγείαν' ώς εχρισας βασιλείς, ιερείς, προφήτας, ούτω καί εις πάντας τούς γευομένους αυτω καί έχοντας ανάγκην τούτου νά παράσχης ύγείαν» (παρά Π. Τρεμπέλα, Δογμ., τόμος 3, σελ 351).

Στήν ευχή πού διασώθηκε στις «Διαταγές των Aπoστόλων» (γύρω στο 380 μ.Χ.) ο λειτουργός καταλήγει: «δώσε δύναμη πού δίνει υγειά, πού απομακρύνει τις αρρώστιες, πού τρέπει σε φυγή τούς δαίμονες, πού διώχνει κάθε κακή ενέργεια με τη βοήθεια του Xριστoύ...» (Διατ. Aπoστ. Η, ΧΧΙΧ, 2-3).

Ό άγιος Iωάννης ο Xρυσόστoμoς μνημονεύει εκείνους πού «εθεράπευσαν τά νοσήματά των αφού προσήλθαν με πίστη και εις κατάλληλον χρόνον και αλείφθηκαν με έλαιον» (Χρυσ., Εις Ματθ., Όμιλ. λβ' 6). Σε άλλο σημείο προσθέτει πώς οι ιερείς έχουν εξουσία να συγχωρούν αμαρτήματα όχι μόνο όταν μας αναγεννούν, αλλά και αργότερα. Αυτή την εξουσία ο πατέρας αυτός της Έκκλησίας τήν κατοχυρώνει με το Ίακ. ε' 14.



Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm

Δημοσίευσηαπό stratis » Τρί Αύγ 07, 2012 12:31 pm

Επίσης στο Ευχέλαιο διαβάζουμε και 7 πολύ ωφέλιμες αποστολικές περικοπές, η μία του Ιακώβου και οι άλλες έξι του Παύλου.



Άβαταρ μέλους
Χρυσούλα
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 6:53 pm

Δημοσίευσηαπό Χρυσούλα » Τρί Αύγ 07, 2012 12:34 pm

ΔΥΟ - ΤΡΕΙΣ ΜΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΣΗ ΙΕΡΟΥ ΕΥΧΕΛΑΙΟΥ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ, ΕΙΧΑ ΦΟΒΕΡΟΥΣ ΠΟΝΟΥΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ - ΕΧΩ ΔIΣΧΙΔΗ ΡΑΧΗ ΕΚ ΓΕΝΕΤΗΣ- ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΗΚΑ, ΠΗΡΑ ΛΑΔΑΚΙ ΠΟΥ ΤΟ ΕΧΩ ΦΥΛΑΞΕΙ, ΣΤΑΥΡΩΣΑ ΤΗΝ ΜΕΣΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΑΚΟΜΑ.
ΔΟΞΑ ΤΟΝ ΘΕΟ
ΠΟΣΑ ΜΑΣ ΧΑΡΙΖΕΙ ΣΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ.



Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm

Δημοσίευσηαπό stratis » Τρί Αύγ 07, 2012 12:36 pm

Αυτό προς απόδειξη του πόσο ωφέλιμο είναι το μυστήριο του ευχελαίου και ότι καλό θα είναι κάθε οικογένεια μια φορά το χρόνο να το κάνει στο σπίτι και να έχει την ευλογία του Θεού.



Άβαταρ μέλους
Xaris
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 6:43 pm

Δημοσίευσηαπό Xaris » Τρί Αύγ 07, 2012 12:37 pm

Andreas @ Jun 14 2006, 04:32 PM έγραψε:α. Το νόημα καί ή σύσταση του Μυστηρίου

Ή σύσταση του ιερού αυτού Μυστηρίου στηρίζεται στην εξουσία πού έδωσε ό Χριστός στους Μαθητές Του, «...ώστε (μ' αυτήν την εξουσία) θεραπεύειν πάσαν νόσον καί πάσαν μαλακίαν» (Ματθ. ι', 1). Καί οι Απόστολοι πιστοί εκτελεστές των εντολών του Κυρίου επέστρεφαν από τις περιοδείες τους καί με ενθουσιασμό ομολογούσαν: "Κύριε καί τα δαιμόνια υποτάσσεται ημίν εν τω ονόματι σου» (Λουκ. ι', 17). Γι' αυτό καί ό Ευαγγελιστής Μάρκος αναφέρει ότι οι Απόστολοι «...ήλειφον ελαίω πολλούς αρρώστους καί εθεράπευον» (Μαρκ. στ', 13).



Μία απορία για το Ευχέλαιο. Έχουμε ασθένεια σωματική λόγω των αμαρτιών μας; Και πως δεν έχουμε και πνευματική ασθένεια;. Όταν ο Κύριος λέει να ιατρέψει κάθε νόσο και κάθε αμαρτία; Βέβαια όχι για το καλό του μήνα αυτά είναι μάλλον ιουδαϊκα ´´ε´θυμα. πόσα προβλήματα δε δημιουργούνται μέσα σε οικογένειες από αμαρτίες; Είμαι πεπεισμένος για αυτό

Ευχαριστώ Χαρης


Αλλ' ώς ο ληστής ομολογώ Σοι,
Μνύσθητί μου, Κύριε,
Εν τη Βασιλεία Σου.

Άβαταρ μέλους
Μαρίνα
Δημοσιεύσεις: 380
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:46 pm

ΕΥΧΕΛΑΙΟ

Δημοσίευσηαπό Μαρίνα » Τρί Αύγ 07, 2012 1:00 pm

Οι περισσότεροι πιθανόν να το έχετε ζήσει και ίσως σας κουράσει να το "ξαναζήσετε ", μεταφορικά, στην κακώς γραμμένη μεταφορά μου εδώ στο φορουμ την "εμπειρία μου" (πολλά "" τέτοια σημαδιακια θα έχω σήμερα στο ποστάρισμα μου....) για το ΕΥΧΕΛΑΙΟ.

Την Παρασκευή, στο πρώτο μου ρεπό μετά πο πολύ καιρό εργασίας, είπα να πάω στην Μητρόπολη. Εϊχε καλό καιρό και αποφάσισα να πάω με τα πόδια και απο το παραλίμνιο δρόμο, για πεζοπορία. Έφτασα πολύ νωρίς, προσκυνησα τον Τάφο του Αι Γιώργη, που είναι αριστερά του Μητροπολιτικού Ναού, πήγα και στον Μητροπολιτικό Ναό, προσκύνησα και ήμουν μόνη μου, τόσο νωρίς πήγα. Είχα αρκετη ώρα μπροστά μου μέχρι να αρχίσει ο Εσπερινός και σκέφτηκα να πάω στον Αι Γιώργη Πλατεία Πάργης. Στο παρα 5 ήμουν να επιστρέψω σπίτι. Σας τα γράφω όλα αυτά γιατι αν αποφάσιζα να πάω σπίτι μου δεν θα το ζούσα το παρακάτω.

Έφτασα, κάθισα στο στασίδι και άρχισε ο Εσπερινός. κατά την διάρκεια του Εσπερινού ο Νεοκόρος τοποθετούσε Λάδι, Λαμπάδες, και διάφορα που δεν ξέρω την ονομασία τους (νομίζω ένα αντικείμενο -σχωράτεμε δεν φαντάζεστε πόσο ντρέπομαι που δεν γνωρίζω τις ονομασίες- που μάλλον τοποθετούν θυμίαμα, και λέω μάλλον γιατι δεν ήξερα τι να πρωτοπαρακολουθήσω) πάνω σε ένα τραπεζάκι. και οι Ιερείς ήταν 2.

Όταν τελείωσε ο Εσπερινός, είδα τους Ιερείς να πλησιάζουν το τραπεζάκι και να λένε ευχές και τροπάρια που εγώ δεν είχα ξαναακούσει. ...νομίζω πάτερ Αγιε ιατρε των Ψυχών... Διάβασαν ευχές, πράξεις των Αποστόλων, Ευαγγέλια για ώρα πολύ και προς το τέλος πολλοί οι περισσότεροι, σε κάτι που είπε ο Ιερέας γονοτίσανε (δυστυχώς δεν το θυμάμαι για να το γράψω). Νομίζω όλη η διαδικασία κράτησε 1 ώρα. Και στο τέλος, είδα τους πιστούς να κάνουν 2 ουρές όσοι και οι Ιερείς και να τους σταυρώνουν στο μέτωπο, πηγούνι, παλάμες και εξωτερική πλευρά των χεριών. Παιδιά εγώ πήγα δυστακτικά γιατι δεν ήξερα αν πρέπει να πάω ή όχι και όντως με σταυρωσε ο Ιερέας.

Εικόνα

Πρώτη φορά το έζησα αυτό. Ίσως να σας φαίνεται κάτι απλό, κάτι καθημερινό που να έχετε πάει πολλές φορές αλλά εμένα αυτά τα πράγματα μου συμβαίνουν πρώτη φορά, τα ζω πρώτη φορά και ειλικρινά δεν μπορώ να βρω λέξεις να σας τα περιγράψω. ακόμα και η λέξη "κατάνοιξη" είναι φτωχή να περιγράψω το πως αισθανόμουν καθόλη την διάρκεια της "τελετής" αλλά και όταν στάθηκα μπροστά στον Ιερεα με αμηχανία και αβεβαιότητα μηπως δεν έπρεπε να έρθω μήπως να έπερνα βαμβάκι μόνο και να μην με σταυρώσει? τελικά κάθισα στην ουρά. Στην ουρά ρώτησα κάποια κυρία και μου πε ότι είναι ονομάζεται Ευχέλαιο και ότι γίνεται κάθε πρώτη Παρασκευή κάθε μήνα.

για τον μήνα Μάρτιο θα το γράψω και εδώ στο φόρουμ έτσι ώστε αν διαβάζει το φόρουμ κάποιος απο τα Γιάννενα και δεν το γνωρίζει, να έρθει.

Άκουσα σε κάποιο εδάφιο, και σε κάτι που διάβασε ο Ιερέας, επακριβώς δεν υπαρχει περίπτωση με την πρώτη φορά να τα θυμάμαι αλλά ο Ιερέας νομίζω ανέφερε ... άφεση αμαρτιών? Ισχύει κάτι τέτοιο στο Ευχέλαιο?


....ο Θεος αντιλήπτωρ μου ει το Ελεος Σου προφθάσει με....


Τον πανεύφημον Μάρτυν Χριστού Γεώργιον, Ιωαννίνων το κλέος και πολιούχον στερρόν, άσμασιν εγκωμίων άνευφημήσωμεν ότι ένήθλησε λαμπρώς, και κατήνεγκεν έχθρόν, του Πνεύματος τη δυνάμει και νυν άπαύστως πρεσβεύει, υπέρ των ψυχών ημών.

nikoletap
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 31, 2012 3:37 pm

Δημοσίευσηαπό nikoletap » Τρί Αύγ 07, 2012 1:03 pm

Μαρίνα, απ'όσο γνωρίζω άφεση αμαρτιών δίνεται μόνο από τον Πνευματικό κατόπιν εξομολογήσεως.



Άβαταρ μέλους
minos
Δημοσιεύσεις: 202
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 31, 2012 3:39 pm
Τοποθεσία: Στάθης Θεσσαλονικιος

Δημοσίευσηαπό minos » Τρί Αύγ 07, 2012 1:04 pm

Ετσι ακριβως Πολινα, μονο με την Εξομολογηση δινετε αφεση αμαρτιων, με τιποτα αλλο.


"ου κατώκει εν μέσω της οικίας μου ποιών υπερηφανίαν"

Άβαταρ μέλους
Μαρίνα
Δημοσιεύσεις: 380
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:46 pm

Δημοσίευσηαπό Μαρίνα » Τρί Αύγ 07, 2012 1:05 pm

http://www.pigizois.net/latreia/mistiria_ekklisias.htm

Νικολέτα και Μίνο αναφερόμουν στο 7 γ από το site.

γ. Σχέση Ευχελαίου και Εξομολογήσεως

Το ιερό Μυστήριο του Ευχελαίου γίνεται σε περιπτώσεις ασθενειών ή σε ψυχορραγούντες και όχι π.χ. για το καλό του μήνα ή του χρόνου, για να φύγουν τα δαιμονικά. για να έλθει ή ευλογία του Θεού επειδή όλα πάνε «κακά και ανάποδα» ή γι' άλλες ποικίλες περιπτώσεις46, για τίς όποίες μπορούμε να κάνουμε αγιασμό ή ο,τι άλλο μας συστήσει ό Ιερέας. Μαζί λοιπόν με τίς ευχές για θεραπεία της ψυχής και του σώματος μνημονεύονται και συγχωρητικές ευχές των αμαρτιών του ασθενούς και των συμμετεχόντων στο Μυστήριο ανθρώπων, όπως τονίζει και ό Άδελφόθεος Ιάκωβος: «...και αν έχει κάνει αμαρτίες θα τους τις συγχωρέσει ο Κύριος» (Ίακ. ε', 15). Ζητούμε τη συγχώρηση των αμαρτιών, πρώτον διότι ο ίδιος ό Κύριος μας έδίδαξε ότι και οι σωματικές ασθένειες πολλές φορές έχουν σαν αίτιο τις αμαρτίες μας και δεύτερον διότι ή αμαρτία αφήνει τις ουλές της στις ψυχές και τα σώματα μας ακόμη και μετά τη μετάνοια και εξομολόγηση μας.
Με δεδομένο ότι του Εύχελαίου προηγείται το ιερό Μυστήριο της Μετανοίας και Εξομολογήσεως στο οποίο ενωρίτερα ό πιστός συμμετέχει, γίνεται αποδεκτό αυτό πού αναγράφεται σε ορισμένα Βυζαντινά λειτουργικά υπομνήματα. Ή Εξομολόγηση και το Ευχέλαιο είναι οι δύο πλευρές ενός και μοναδικού θεραπευτικού «μυστηρίου», στο όποιο ή Θεία Χάρη συγχωρεί τις αμαρτίες μας και θεραπεύει τα ψυχικά και σωματικά μας νοσήματα είναι Μυστήρια ψυχοσωματικής ιάσεως και ολοκληρώσεως του χριστιανού.

φυσικά και δεν είναι το ίδιο πράγμα αλλά μάλλον "αλληλοσυνδέονται" αν μου επιτρέπεται να το πω.

αδελφια, ευχαριστώ πάντως για τις απαντήσεις σας.


Τον πανεύφημον Μάρτυν Χριστού Γεώργιον, Ιωαννίνων το κλέος και πολιούχον στερρόν, άσμασιν εγκωμίων άνευφημήσωμεν ότι ένήθλησε λαμπρώς, και κατήνεγκεν έχθρόν, του Πνεύματος τη δυνάμει και νυν άπαύστως πρεσβεύει, υπέρ των ψυχών ημών.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 5 και 0 επισκέπτες

cron