Ρωμαιοκαθολικισμός

Ανάλυση θεμάτων που αφορούν τις αιρέσεις

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Άβαταρ μέλους
Μηνάς
Δημοσιεύσεις: 51
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:41 pm

Ρωμαιοκαθολικισμός

Δημοσίευσηαπό Μηνάς » Τρί Αύγ 28, 2012 9:21 am

Με τις πρόσφατες εξελίξεις που δείχνουν σε μελλοντική πορεία ένωσης της Ορθόδοξης εκκλησίας με το Ρωμαιοκαθολικισμό, ίσως να είναι καλό να εξετάσουμε και κάποια πράγματα που δεν είναι και τόσο τονισμένα σχετικά με τη Ρωμαιοκαθολική εκκλησία.

Εκτός από την πολύ καλή μελέτη που υπάρχει στο site του φόρουμ σχετικά με αυτό το θέμα, θα ήθελα να αναδείξω κάποιες ακόμα παραμέτρους.

Η πρώτη και πολύ βασική τέτοια παράμετρος σχετίζεται με τον κόρμό της πίστεώς μας. Την Αγία Γραφή.

Οι περισσότεροι ορθόδοξοι, παρόλο που έχουνε μια γενική ή και πιο ειδική γνώση περί του filioque, του αλάθητου, των πρωτείων, της όστιας κλπ, έχουν την εντύπωση ότι τουλάχιστον χρησιμοποιούμε την ίδια Αγία Γραφή. Πολλοί λοιπόν θα βρεθούν ίσως προ εκπλήξεως όταν μάθουν ότι η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία ΔΕΝ χρησιμοποιεί την ίδια Αγία Γραφή με τους Ορθόδοξους!

Η ιστορία είναι απλή. Όλα τα σωζώμενα ιστορικά αρχεία, χειρόγραφα της Καινής Διαθήκης χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Το 95% των χειρογράφων συμφωνούν σχεδόν απόλυτα μεταξύ τους, περιλαμβάνουν το σύνολο των χειρογράφων που προέρχονται από τη Βυζαντινή ανατολική παράδοση, και ονομάζονται Majority texts. Αυτά τα χειρόγραφα αποτελούν τη βάση της Καινής Διαθήκης που η Ορθόδοξη εκκλησία χρησιμοποιεί ανά τους αιώνες και παρέδωσε σε εμάς.
Το 5% των χειρογράφων έρχονται σε αντίθεση με τα υπόλοιπα, διαφωνούν σε σημαντικότατα θέματα, και έρχονται σε αντίθεση ακόμα και μεταξύ τους. Τα κείμενα αυτά έχουν προέλευση από την Αλεξάνδρια της Αιγύπτου, έχουν εντονότατες γνωστικές και μυστικιστικές προεκτάσεις και παρεμβάσεις. Ακριβώς επειδή αποτελούν μεγάλη μειοψηφία ως προς το σύνολο, αποκαλούνται σαν minority texts ή επίσης αλεξανδρινά κείμενα.

Η έκπληξη ίσως για κάποιους θα είναι το ότι αυτά ακριβώς τα κείμενα δέχεται η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία σαν Καινή Διαθήκη!!!

Για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, ανάμεσα στα Αλεξανδρινά minority texts ξεχωρίζουν 2. Το λεγόμενο codex sinaiticus και το codex vaticanus. Δεν θα πω περισσότερα γι αυτά καθώς πληροφορίες υπάρχουν άπειρες. Το δεύτερο θεωρείται από τους Ρ/Κ σαν το εγκυρότερο και αποτελεί τη βάση της Γραφής τους. Αν ψάξετε και συνειδητοποιήσετε για τι διαφορές μιλάμε, θα φρίξετε. Ίσως μετά να αλλάξετε κάπως την κατάταξη των σημαντικών λόγων που μας απομακρύνουν από το Ρ/Κ δόγμα.

Έπεται συνέχεια...



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5866
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ρωμαιοκαθολικισμός

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Αύγ 28, 2012 9:22 am

Μηνάς έγραψε:Με τις πρόσφατες εξελίξεις που δείχνουν σε μελλοντική πορεία ένωσης της Ορθόδοξης εκκλησίας με το Ρωμαιοκαθολικισμό, ίσως να είναι καλό να εξετάσουμε και κάποια πράγματα που δεν είναι και τόσο τονισμένα σχετικά με τη Ρωμαιοκαθολική εκκλησία.



Φίλε Μηνά εγώ δεν πιστεύω προσωπικά ότι επίκειται στο ορατό μέλλον ένωση της Ορθόδοξης και της Καθολικής Εκκλησίας. Άλλο να εύχεται κανείς κάτι κι άλλο να γίνει πραγματικότητα. Όλοι οι Χριστιανοί εύχονται, να ενωθούν όλοι στη Μια Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία με κεφαλή το Χριστό, αλλά δεν φαίνεται να μπορεί κάτι τέτοιο να συμβεί σύντομα.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm

Re: Ρωμαιοκαθολικισμός

Δημοσίευσηαπό stratis » Τρί Αύγ 28, 2012 9:24 am

Καταρχήν μπράβο Μηνά γιατί στο συγκεκριμένο θέμα έχεις περισσότερες γνώσεις και σωστά έκανες και το άνοιξες. Εγώ προσωπικά ομολογώ ότι δεν είχα ιδέα. Ήξερα ότι υπάρχουν κάποιες διαφορές αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό. Αξίζει πιστεύω να το πάμε παρακάτω και αναμένω το "έπεται συνέχεια" γιατί μας άνοιξες την όρεξη και φαίνεται ότι κατέχεις το θέμα, τουλάχιστον τόσο όσο να το πας παρακάτω και να πάρουν μπρος όλοι.

Το αν επίκειται ή όχι ένωση θα το ξέραμε με μεγαλύτερη σιγουριά αν ήμασταν είτε του Φαναρίου είτε του Βατικανό. Ένας πελάτης ενός εστιατορίου, δεν μπορεί να γνωρίζει τι μαγειρεύεται στην κουζίνα. Σίγουρα όμως η ένωση προϋποθέτει την ενότητα και τα σούρτα φέρτα με τα χαμόγελα.



Άβαταρ μέλους
Μηνάς
Δημοσιεύσεις: 51
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:41 pm

Re: Ρωμαιοκαθολικισμός

Δημοσίευσηαπό Μηνάς » Τρί Αύγ 28, 2012 9:26 am

Πάμε τώρα σε κάποια κομμάτια τα οποία μόνο υπό το πρίσμα της προηγούμενης πληροφορίας γίνονται κατανοητά. Πάμε στα θέματα που σχετίζονται με τη μεταφορά από τη Ρ/Κ εκκλησία κάποιων κατάλοιπων του παγανιστικού παρελθόντος.

Κοιτάξτε κατ' αρχήν αυτή την εικόνα

Εικόνα

Παρατηρείστε την παπική μίτρα.

Κοιτάξτε τώρα και αυτή την εικόνα

Εικόνα

Ομοιότητες?

Κοιτάξτε τώρα αυτή την εικόνα

Εικόνα

Προσέξτε το περικάρπιο και το σύμβολο που έχει επάνω.

Θα είχε ενδιαφέρον η αντιπαραβολή με αυτό το περικάρπιο

Εικόνα

Μιλάμε μόνο για την αρχή.



Άβαταρ μέλους
Μηνάς
Δημοσιεύσεις: 51
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:41 pm

Re: Ρωμαιοκαθολικισμός

Δημοσίευσηαπό Μηνάς » Τρί Αύγ 28, 2012 9:26 am

Ενδιαφέρον έχει μια έρευνα στον τίτλο του Πάπα, Pontifex Maximus!

Ακόμα και η wikipedia έχει ιστορικά ενδιαφέρουσες πληροφορίες.

"The Pontifex Maximus was the high priest of the Ancient Roman College of Pontiffs. This was the most important position in the Ancient Roman religion, open only to patricians, until 254 BC, when a plebeian first occupied this post. A distinctly religious office under the early Roman Republic, it gradually became politicized until, beginning with Augustus, it was subsumed into the Imperial office. It was last held by the Christian Roman Emperor Gratian until the title passed over to the Bishop of Rome.[1][2]

Today, "Pontifex Maximus" is one of the titles of the Bishop of Rome as Pope of the Catholic Church. As a papal title, the translation Supreme Pontiff is customary when writing in English, in which the Latin term Pontifex Maximus refers to the former pagan Roman post. But Latin is still the official language of the Catholic Church and of the Vatican, and the Latin form Pontifex Maximus is still used in reference to the Pope when writing or speaking in that language. The title appears regularly on buildings, monuments and coins (among other things) dedicated by or otherwise made during each specific pontificate."



Άβαταρ μέλους
dionisis
Δημοσιεύσεις: 51
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:23 pm

Re: Ρωμαιοκαθολικισμός

Δημοσίευσηαπό dionisis » Τρί Αύγ 28, 2012 9:26 am

Μπράβο στον Μηνά και από μένα. Ούτε και εγώ γνώριζα κάτι από όλα αυτά και περιμένω εν αγωνίως την συνέχεια.. Μπράβο αδελφέ μου.



Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm

Re: Ρωμαιοκαθολικισμός

Δημοσίευσηαπό stratis » Τρί Αύγ 28, 2012 9:27 am

Ήθελα να ρωτήσω ρε Μηνά, στις πρώτες φωτογραφίες στην παπική τιάρα με τη φωτογραφία του Οάνες ποια είναι η ομοιότητα; Σε ποιο στοιχείο αναφέρεσαι;

Επίσης γνωρίζει κανείς, κατά τους πρώτους αιώνες, οι πάπες φορούσαν τέτοιες τιάρες που μόνο χριστιανικές δε μοιάζουν; Διονύση εσύ που ιστορικά τα έχεις ψάξει περισσότερο;



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5866
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ρωμαιοκαθολικισμός

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Αύγ 28, 2012 9:27 am

Απλά θέλω να θυμίσω ότι η Ορθόδοξη με την παπική εκκλησία χώρισαν κατά τον ενδέκατο αιώνα και μέχρι τότε, η έδρα της Ρώμης έχει δώσει αγίους, που τους αποδέχεται κι η Εκκλησία μας, όπως ο Άγιος Αυγουστίνος, ο Άγιος Λέων και πολλοί άλλοι.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
dionisis
Δημοσιεύσεις: 51
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:23 pm

Re: Ρωμαιοκαθολικισμός

Δημοσίευσηαπό dionisis » Τρί Αύγ 28, 2012 9:28 am

Η Ορθόδοξη εκκλησία δέχεται Αγίους από την Δυτική εκκλησία που όμως αγίασαν πρίν το σχίσμα. Έχουμε λοιπόν ακόμα και πάπες που αγίασαν. Ό Άγιος Αυγουστίνος ανήκει στους Αγίους μας κανονικά, ανήκει βέβαια στους απολογητές όπως και ο Ιουστινος. Εννοώ ότι ανήκει στα πρώτα Χριστιανικά χρόνια, πολύ μορφωμένος και πολυγραφότατος, αλλά επειδή όπως είπαμε είναι από τον πρώτο καιρό και το δόγμα ακόμα δεν είχε διαμορφωθεί σε κάποια κείμενά του υπάρχουν θέσεις που αργότερα θεωρήθηκαν αιρετικές χωρίς αυτό να κάνει βέβαια τον ίδιο αιρετικό.

Τώρα όσον αφορά τον Λέοντα, αν εννοείς τον Λεοντα τον πάπα, ναι είναι επίσημα ’γιος της εκκλησίας μας. Άλλον Λέοντα εγώ σαν ’γιο δεν γνωρίζω, που μάλιστα να προέρχεται από την Δύση.

Ευχαριστώ Ζωή για την βοήθεια σου



Άβαταρ μέλους
dionisis
Δημοσιεύσεις: 51
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:23 pm

Re: Ρωμαιοκαθολικισμός

Δημοσίευσηαπό dionisis » Τρί Αύγ 28, 2012 9:28 am

Στρατής έγραψε:Ήθελα να ρωτήσω ρε Μηνά, στις πρώτες φωτογραφίες στην παπική τιάρα με τη φωτογραφία του Οάνες ποια είναι η ομοιότητα; Σε ποιο στοιχείο αναφέρεσαι;

Επίσης γνωρίζει κανείς, κατά τους πρώτους αιώνες, οι πάπες φορούσαν τέτοιες τιάρες που μόνο χριστιανικές δε μοιάζουν; Διονύση εσύ που ιστορικά τα έχεις ψάξει περισσότερο;


Στρατή μου δεν το γνωρίζω. Πιστεύω ότι μπορώ να μάθω




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 0 και 0 επισκέπτες