Δημοσίευσηαπό Χρήστος1978 » Τετ Μάιος 31, 2017 12:10 pm
Εαν έπεσα σε κατάκριση κι έτσι, σκανδάλισα και όσους μαζί με σένα διάβασαν τις απόψεις μου, ζητώ ταπεινά συγγνώμη.
Εγώ προσωπικά, νιώθω ότι ερμήνευσα τα χωρία της Καινής Διαθήκης που αναφέρονται στην αγαμία, φέρνοντας σαν παράδειγμα τους μοναχούς, που είναι και πιο ακέραιοι σε σχέση με τους λαϊκούς. Δεν έχω κανένα απολύτως θέμα με τους μοναχούς.
Και το μόνο που προσπαθώ να εξηγήσω και το επαναλαμβάνω, διότι έτσι το αντιλαμβάνεται ο νους μου, είναι ότι αγαμία με το ζόρι, δεν γίνεται....Δεν κρίνω όμως κανέναν. Τουλάχιστον, δεν ήταν τέτοια η πρόθεσή μου. Απλά παρέθεσα τη γνώμη μου, διότι αυτό που μου είπε ο πνευματικός μου (το αρχικό μου μήνυμα, αν το διάβασες προσεκτικά), δεν το χωράει το μυαλό μου. Το προσπάθησα, αλλά δεν τα κατάφερα. Είναι σαν να μου λένε 1+1=3....Διότι, για να το χωρέσει το μυαλό μου, θα πρέπει να δεχθεί ότι και μέσα στην παρθενία ή την μόνιμη εγκράτεια, υπάρχει διαβάθμιση: α) η τελεία παρθενία β) η παρθενία με πορνεία, η οποία δε, ανάλογα της συχνότητας των σαρκικών πτώσεων και του είδους των σαρκικών πτώσεων, έχει και αυτή διαβαθμήσεις! (οι πτώσεις της σαρκός είτε με τον ένα είτε με τον άλλο τρόπο, πορνεία δεν συνιστούν άλλωστε; Ή μήπως κάνω λάθος κι εδώ;)
Όταν όμως έρχεται στο μυαλό μου, το κάτωθι:
Α ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 7
Α Κορ. 7,1 Περὶ δὲ ὧν ἐγράψατέ μοι, καλὸν ἀνθρώπῳ γυναικὸς μὴ ἅπτεσθαι·
Α Κορ. 7,1 Ως προς εκείνα δε που μου εγράψατε, σας λέγω ότι καλόν είναι να μη εγγίση καθόλου ο άνθρωπος γυναίκα.
Α Κορ. 7,2 διὰ δὲ τὰς πορνείας ἕκαστος τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἐχέτω, καὶ ἑκάστη τὸν ἴδιον ἄνδρα ἐχέτω.
Α Κορ. 7,2 Επειδή όμως ο άνθρωπος είναι αδύνατος και υπάρχει φόβος να παρασυρθή εις πορνείας, ας έχη ο καθένας την γυναίκα του και καθεμία ας έχη τον άνδρα της.
Α Κορ. 7,3 τῇ γυναικὶ ὁ ἀνὴρ τὴν ὀφειλομένην εὔνοιαν ἀποδιδότω, ὁμοίως δὲ καὶ ἡ γυνὴ τῷ ἀνδρί.
Α Κορ. 7,3 Εις την σύζυγόν του ο άνδρας ας αποδίδη, καθ' ο άλλωστε καθήκον έχει, την στοργήν, την συμπάθειαν και την προστασίαν, που της οφείλεται. Ομοίως και η γυναίκα ας αποδίδη τα αυτά στον άνδρα της.
Α Κορ. 7,4 ἡ γυνὴ τοῦ ἰδίου σώματος οὐκ ἐξουσιάζει, ἀλλ᾿ ὁ ἀνήρ· ὁμοίως δὲ καὶ ὁ ἀνὴρ τοῦ ἰδίου σώματος οὐκ ἐξουσιάζει, ἀλλ᾿ ἡ γυνή.
Α Κορ. 7,4 Η γυναίκα δεν εξουσιάζει το σώμα της, αλλά, σύμφωνα με τον νόμον του Θεού και έντος του νόμου του Θεού, το εξουσιάζει ο ανήρ· ομοίως και ο άνδρας δεν εξουσιάζει το σώμα του, αλλά το εξουσιάζει η σύζυγός του.
Α Κορ. 7,5 μὴ ἀποστερεῖτε ἀλλήλους, εἰ μή τι ἂν ἐκ συμφώνου πρὸς καιρόν, ἵνα σχολάζητε τῇ νηστείᾳ καὶ τῇ προσευχῇ καὶ πάλιν ἐπὶ τὸ αὐτὸ συνέρχησθε, ἵνα μὴ πειράζῃ ὑμᾶς ὁ σατανᾶς διὰ τὴν ἀκρασίαν ὑμῶν.
Α Κορ. 7,5 Μη αποστερείτε δε ο ένας τον άλλον, εκτός εάν αυτό το κάνετε κατόπιν κοινής συμφωνίας και επί ωρισμένον χρονικόν διάστημα, δια να επιδίδεσθε απερίσπαστοι με μεγαλυτέραν προθυμίαν και αφωσίωσιν εις την νηστείαν και την προσευχήν. Και πάλιν να επανέρχεσθε εις τας συζυγικάς σας σχέσεις, δια να μη δίδετε αφορμήν και ευκαιρίαν, λόγω της ακρατείας σας, να σας πειράζει ο σατανάς.
Α Κορ. 7,6 τοῦτο δὲ λέγω κατὰ συγγνώμην, οὐ κατ᾿ ἐπιταγήν.
Α Κορ. 7,6 Αυτό που σας είπα, να μη αποστερήτε δηλαδή ο ένας τον άλλον, το λέγω ως υποχώρησιν και συγκατάβασιν δια την πνευματικήν σας αδυναμίαν. Δεν σας το επιβάλλω ως εντολήν.
Α Κορ. 7,7 θέλω γὰρ πάντας ἀνθρώπους εἶναι ὡς καὶ ἐμαυτόν· ἀλλ᾿ ἕκαστος ἴδιον χάρισμα ἔχει ἐκ Θεοῦ, ὃς μὲν οὕτως, ὃς δὲ οὕτως.
Α Κορ. 7,7 Διότι εγώ θέλω να είναι όλοι οι άνθρωποι όπως είμαι και εγώ, δηλαδή άγαμος και αφωσιωμένος στον Θεόν, αλλ' ο καθένας έχει από τον Θεόν ιδικόν του ιδιαίτερον χάρισμα, άλλος μεν έχει το χάρισμα να ζη κατ' αυτόν τον τρόπον, δηλαδή άγαμος· άλλος δε να ζη κατά διαφορετικόν τρόπον, δηλαδή έγγαμος.
Α Κορ. 7,8 Λέγω δὲ τοῖς ἀγάμοις καὶ ταῖς χήραις, καλὸν αὐτοῖς ἐστιν ἐὰν μείνωσιν ὡς κἀγώ.
Α Κορ. 7,8 Λεγω δε στους αγάμους και εις τας χήρας, ότι είναι καλόν και συμφέρον δι' αυτούς, εάν μείνουν όπως εγώ, δηλαδή άγαμοι.
Α Κορ. 7,9 εἰ δὲ οὐκ ἐγκρατεύονται, γαμησάτωσαν· κρεῖσσον γάρ ἐστι γαμῆσαι ἢ πυροῦσθαι.
Α Κορ. 7,9 Εάν όμως δεν αισθάνωνται την δύναμιν να εγκρατευθούν, αυτό σημαίνει ότι δεν έχουν το χάρισμα της αγαμίας, και ας προχωρήσουν εις γάμον. Διότι είναι προτιμότερον να έλθη κανείς εις γάμον, παρά να πυρποληται από την φλόγα της σαρκικής επιθυμίας.
τότε....οι διαβαθμίσεις που ανέφερα....πάνε περίπατο....διότι γι' αυτή την περίπτωση και μόνο γι' αυτήν, δεν ισχύει το κατ'οικονομίαν. και αυτοί που το πράττουν μόνο, "κατ' υποκρισίαν" το πράττουν....
Αυτή είναι η ταπεινή μου γνώμη.
Αλλά επαναλαμβάνω, αν αυτό είναι κατάκριση, ζητώ συγγνώμη.....