Εκκλησία και παλαιό ημερολόγιο

Ανάλυση θεμάτων που αφορούν τις αιρέσεις

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Εκκλησία και παλαιό ημερολόγιο

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Κυρ Απρ 08, 2018 3:56 pm

Μου έχει τύχει μια δυο φορές να ξεχάσω το αντίδωρο που παίρνω για τον πεθερό μου, που η κατάσταση της υγείας του δεν του επιτρέπει να εκκλησιάζεται τακτικά, στην τσέπη μου μέσα στη χαρτοπετσέτα. Το αντίδωρο ξεραίνεται, αλλά δεν χαλάει ποτέ. Αυτό δεν οφείλεται στο πρόσφορο, επειδή τα μη προσκομισμένα πρόσφορα χαλάνε, όπως το ψωμί. Οφείλεται στον αγιασμό του αντιδώρου, όταν το περνά ο ιερέας πάνω από την Αγία Τράπεζα μετά τον αγιασμό των Τιμίων Δώρων. Η Εκκλησία μας είναι η Μια Αγία Καθολική και Αποστολική, ο φορέας του Αγίου Πνεύματος, με τη Χάρη Του διενεργείται δια των Μυστηρίων ο αγιασμός των πιστών. Όποιος αποκόπτεται απ' αυτή χάνει τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος και τα "μυστήρια" γίνονται απλές τελετές.

Η συμμετοχή στα "μυστήρια" των παλαιοημερολογιτών ή των αιρετικών είναι απλή συμμετοχή σε τελετή. Αν το κάνετε για κοινωνικούς λόγους (γάμος, βαφτίσια, κηδεία) πάει καλά. Η συμμετοχή όμως σε Ποτήριο εκτός Εκκλησίας είναι μεγάλη αμαρτία.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Πέτρος
Δημοσιεύσεις: 1646
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 19, 2015 9:32 am

Re: Εκκλησία και παλαιό ημερολόγιο

Δημοσίευσηαπό Πέτρος » Κυρ Απρ 08, 2018 9:38 pm

Νίκος έγραψε:... Το αντίδωρο ξεραίνεται, αλλά δεν χαλάει ποτέ. Αυτό δεν οφείλεται στο πρόσφορο, επειδή τα μη προσκομισμένα πρόσφορα χαλάνε, όπως το ψωμί. Οφείλεται στον αγιασμό του αντιδώρου, όταν το περνά ο ιερέας πάνω από την Αγία Τράπεζα μετά τον αγιασμό των Τιμίων Δώρων...

Κι εγώ αυτό γνωρίζω. Γίνεται παξιμάδι και μένει έτσι!



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Εκκλησία και παλαιό ημερολόγιο

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Δευτ Απρ 09, 2018 10:59 am

Konstantinos έγραψε:Ωστόσο έχω παρατηρήσει ότι τα προζυμενια προσφορά πάντα μουχλιάζουν!(είτε απ'το νέο ημερολόγιο είτε το παλαιό!)

Το πρόσφορο γίνεται κανονικά με προζύμι, που ετοιμάζεται με συγκεκριμένο τρόπο και διατηρείται στο ψυγείο όλο το χρόνο.

Όλα τα μη προσκομισμένα πρόσφορα μουχλιάζουν, μετά από μερικές μέρες. Το αντίδωρο όχι.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Εκκλησία και παλαιό ημερολόγιο

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Δευτ Απρ 09, 2018 1:13 pm

Κωνσταντίνε, όλα τα σπιτικά (κανονικά) πρόσφορα έχουν προζύμι. Μόνο του φούρνου δεν έχουν (είναι με μαγιά).


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Μιλτιαδης
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: Κυρ Ιουν 02, 2019 12:45 pm

ΝΕΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Δημοσίευσηαπό Μιλτιαδης » Τετ Ιουν 12, 2019 12:29 am

Παιδια Καλησπερα!!!Επειδη ειμαι νεο μελος στο φορουμ δεν ξερω εαν εχει ανοιχτη ποτε το θεμα των ημερολογιων και θελω να θεσω ενα ερωτημα πανω σε αυτο διοτι με απασχολη παρα πολυ οπως νομιζω και ολους τους Ορθοδοξους Χριστιανους...

Πια η γνωμη σας πανω στο θεμα του Νεου και του Παλιου ημερολογιου;;;
Ποιο κανονικα θα επρεπε να ακουλουθουμε ;;το παλιο η το νεο;;;
Πολλα ακούγονται και για τα 2 απο την μια το ΝΕΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ειναι αιρετικο-δυτικο-οικουμενικο απο την αλλη το ΠΑΛΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ειναι σχισματικο και πολλα αλλα διαφορα τετοια.....

Για εμενα προσωπικα δεν θα επρεπε να ισχυει τιποτα απο τα 2 και τι εννοω με αυτο οτι η ΠΙΣΤΗ μας ειναι μια και ΑΛΗΘΙΝΉ-ΜΟΝΑΔΙΚΗ και δεν θα επρεπε να χωριζομαστε στα 2 αλλα απο την αλλη πρεπει να ακολουθούμε εναν σωστο δρομο μακρια απο πλανες και τα σχετικα...

Η χωρα απο τα παλια χρονια ακολουθουσε το ΠΑΛΙΟ μεχρι που ηρθε το 1923 και αλλαξαν ολα και ακολουθουμε οπως ακολουθει και το ημερολογιο του Δυτικου κοσμου...
*Εκτος απο τους Αγιους Γεροντες που Ζουν στο Αγιον Ορος και πανε με το παλιο...
Κανονικα και εμεις μαζι με του Αγιου Ορους δεν θα επρεπε να πηγενουμε;;;

Για να μην τα πολυλογο και σας κουραζω πια η γνωμη σας πανω σε αυτο το θεμα!!!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ



Άβαταρ μέλους
Anastasios68
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 3831
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 26, 2012 10:31 am
Τοποθεσία: Πεύκη
Επικοινωνία:

Re: ΝΕΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙΟ ΗΜΕΡΟΛΌΓΙΟ

Δημοσίευσηαπό Anastasios68 » Τετ Ιουν 12, 2019 10:32 am

Γεια σου Μιλτιάδη, καλώς ήλθες στο φόρουμ μας.
Πιστεύω ότι το άρθρο του συνδέσμου που παραθέτω θα λύσει όλες σου τις απορίες: https://agiameteora.net/index.php/paterika/4372-ti-symvoyleve-o-gerontas-paisios-gia-to-imerologio.html


«ὃς δ' ἂν εἲπῃ τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ, ῥακά, ἒνοχος ἒσται τῷ συνεδρίῳ»
Κατά Ματθαῖον, Κεφ. 5, 22

Άβαταρ μέλους
Μάνος
Δημοσιεύσεις: 3027
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 30, 2017 11:29 pm
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Re: ΝΕΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Δημοσίευσηαπό Μάνος » Τετ Ιουν 12, 2019 1:02 pm

Μιλτιαδης έγραψε:Παιδια Καλησπερα!!!Επειδη ειμαι νεο μελος στο φορουμ δεν ξερω εαν εχει ανοιχτη ποτε το θεμα των ημερολογιων...

Ορίστε αδελφέ μου viewtopic.php?f=26&t=2183


Ἀπὸ τῶν πολλῶν μου ἁμαρτιῶν, ἀσθενεῖ τὸ σῶμα, ἀσθενεῖ μου καὶ ἡ ψυχή· (Άξιον εστίν)

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Εκκλησία και παλαιό ημερολόγιο

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Ιουν 12, 2019 4:32 pm

Μιλτιάδη το θέμα του παλαιού εορτολογίου (και όχι ημερολογίου) έχει συζητηθεί εκτεταμένα σ' αυτό το φόρουμ από τις πρώτες μέρες της ίδρυσης του το 2006.

Οι περισσότεροι από σας τότε είσαστε πολύ μικροί ή δεν είσαστε σ' αυτή την παρέα. Στην παρέα μας υπήρχαν αρκετά μέλη από το χώρο του παλαιού εορτολογίου. Μετά από πολλές συζητήσεις σε αρκετά υψηλούς τόνους, τα μέλη αυτά επέλεξαν να αποχωρήσουν και να ιδρύσουν δικό τους χώρο. Τα ίδια περίπου έγιναν και στο agiooros.net (τότε athos.edo.gr).

Το σχίσμα του παλαιού ημερολογίου δημιουργήθηκε το 1923 από 3 Αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος, με αφορμή την αλλαγή ημερολογίου από το ελληνικό κράτος, την οποία ακολούθησε η Εκκλησία και προσάρμοσε σ' αυτό το εορτολόγιο της. Επειδή υπήρχαν άλλες χώρες που δεν έκαναν την ίδια κίνηση στο ίδιο χρονικό διάστημα, εμφανίστηκε το φαινόμενο να υπάρχουν τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, που γιόρταζαν τους Αγίους και τις μεγάλες Δεσποτικές και Θεομητορικές εορτές με 13 ημέρες διαφορά (π.χ. Άγιο Όρος, Πατριαρχείο Ιεροσολύμων). Τελικά όλα τα κράτη στον κόσμο απέκτησαν κοινό ημερολόγιο, αλλά ορισμένες τοπικές Εκκλησίες αποφάσισαν να κρατήσουν το παλαιό εορτολόγιο. Αυτό όμως επειδή δεν είναι δογματικό, αλλά τυπικό θέμα, δεν τις εμπόδισε να βρίσκονται σε κοινωνία με τις Εκκλησίες που προσαρμόστηκαν στο νέο εορτολόγιο.

Επομένως Μιλτιάδη, το θέμα του εορτολογίου δεν είναι δογματικό και δεν δικαιολογούσε σχίσμα. Το σχίσμα δημιουργήθηκε εξ αιτίας του εκ δεξιών πειρασμού, στον οποίο υπέπεσαν οι 3 Αρχιερείς, όπως είχαν κάνει και πολλοί προκάτοχοί τους αιρετικοί, και η μεγάλη άγνοια για τα θέματα της πίστεως που επικρατούσε τότε στον αγράμματο στην πλειοψηφία του λαό. Κανένας απ' τους 3 αυτούς Αρχιερείς δεν ζει σήμερα. Οι 2 μεταμελήθηκαν πριν την κοίμηση τους (Δημητριάδος και Φλωρίνης), ο άλλος όχι. Παράλληλα εφευρέθηκαν από τους οπαδούς του παλαιού εορτολογίου και άλλα ζητήματα, για να μείνουν μακριά από την Εκκλησία, αλλά και να χωριστούν σε πολλές επί μέρους σέκτες (έφτασαν τις 6), από τις οποίες σήμερα υπάρχουν βασικά 2. Οι οπαδοί του παλαιού εορτολογίου έχουν διακυμάνσεις, αλλά μειώνονται σταθερά. Στην αρχή ήταν πάνω από 500.000, αλλά σήμερα δεν πρέπει να ξεπερνούν τις 50.000. Ο Θεός να τους λυπηθεί και να τους βοηθήσει να επιστρέψουν και αυτοί στην Εκκλησία.

Παράλληλα, επειδή οι αρχικές σέκτες δεν υπάρχουν σήμερα, στις υπάρχουσες υπάρχει σοβαρό θέμα Αποστολικής διαδοχής. Δηλαδή οι "αρχιερείς" τους δεν είναι κανονικά χειροτονημένοι, επομένως ούτε και οι άλλοι βαθμοί της ιεροσύνης (πρεσβύτεροι, διάκονοι). Κατά συνέπεια τα "μυστήρια" που τελούνται στους ναούς του παλαιού εορτολογίου, δεν είναι Μυστήρια, αλλά απλές τελετές. Με λίγα λόγια ένας Ορθόδοξος Χριστιανός που μετέχει στις τελετές του παλαιού εορτολογίου, πνευματική ζημιά υφίσταται και όχι όφελος.

Όλες οι δικαιολογίες που χρησιμοποιούν σήμερα οι σχισματικοί, για να παραμένουν μακριά από την Εκκλησία, αλλά και διαιρεμένοι μεταξύ τους, είναι προσχηματικές. Υποτίθεται, ότι έχουν πρόβλημα με τα πρόσωπα κάποιων Αρχιερέων, όπως του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, αλλά η Εκκλησία δεν είναι πρόσωπα. Είναι το Σώμα του Χριστού! Όποιος απομακρυνθεί από την Εκκλησία, απομακρύνεται και από το Χριστό. Όποιος μένει στο Σώμα του Χριστού, μπορεί να στηριχτεί στη Χάρι του Αγίου Πνεύματος, για να μην χάσει την ορθή πίστη. Όποιος απομακρυνθεί, τη χάνει στα σίγουρα.

Ο λόγος που σήμερα δεν γίνεται συζήτηση για το παλαιό εορτολόγιο, είναι επειδή οι άθεοι και οι αιρετικοί έχουν γίνει πολλοί περισσότεροι από τους σχισματικούς και έχουν πάψει επομένως να έχουν δημοσιογραφικό ακόμη και πολιτικό ενδιαφέρον. Δυστυχώς σήμερα ότι δηλώσεις είσαι. Υπάρχουν πολλοί που φορούν ράσο και αυτοχειροτονούνται "επίσκοποι", "πρεσβύτεροι", "άγιοι". Χτες αναδημοσίευσα στο facebook την ανακοίνωση των 4 Μητροπολιτών της Βόρειας Ελλάδας, για ένα "ησυχαστήριο" Αγίου Πορφυρίου, με το παλαιό εορτολόγιο, στο οποίο "ιερουργούν" δύο πρώην κληρικοί της Εκκλησίας της Ελλάδος, καταδικασμένοι από τα πολιτικά δικαστήρια για ποινικά αδικήματα που έχουν καθαιρεθεί και από τα Εκκλησιαστικά δικαστήρια (βλ. ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ).

Προσοχή επομένως στους προβατόσχημους λύκους, που εκμεταλλεύονται την ευπιστία των Χριστιανών για ίδιο όφελος.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Πέτρος
Δημοσιεύσεις: 1646
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 19, 2015 9:32 am

Re: Εκκλησία και παλαιό ημερολόγιο

Δημοσίευσηαπό Πέτρος » Πέμ Ιουν 13, 2019 1:50 pm

Πρόσεξε Μιλτιάδη να καταλάβεις την διαφορά ανάμεσα στις Εκκλησίες και τα Πατριαρχεία που απλώς ακολουθούν το παλιό ημερολόγιο και στους σχισματικούς παλαιοημερολογίτες.
Γι' αυτό μπερδεύεται ο κόσμος.



Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: Εκκλησία και παλαιό ημερολόγιο

Δημοσίευσηαπό aposal » Τρί Ιούλ 16, 2019 6:05 pm

Πλέον ΟΛΟΙ ακολουθούν το νέο ημερολόγιο, είτε του παλαιού εορτολογίου, είτε του νέου, γι' αυτό και η διαφορά παραμένει, έναν αιώνα τώρα, στις 13 ημέρες και δεν αυξάνεται.
Το αν θα ακολουθήσει κάποιος το νέο ημερολόγιο ή το παλιό είναι θέμα τεχνικό και όχι δογματικό. Επομένως, όπως είπε ο Νίκος δεν είναι αυτό πρόβλημα που να δικαιολογεί σχίσμα.
Το Α.Ο. και κάποια Πατριαρχεία που ακολουθούν το παλιό εορτολόγιο δεν αποσχίστηκαν, αλλά έχουν κανονική (επι)κοινωνία με την Εκκλησία της Ελλάδος. Οι αυτοαποκαλούμενοι του πατρώου ημερολογίου δεν έχουν. Αυτοί έχουν αποσχιστεί και κανείς δεν είναι σίγουρος κατά πόσον τα μυστήριά τους είναι έγκυρα.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 0 και 0 επισκέπτες