Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως

Τα 7 Μυστήρια της Εκκλησίας μας, η χρησιμότητα τους, η απόδειξη της Θείας προέλευσής τους μέσα από την Αγία Γραφή.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
heavenandearth
Δημοσιεύσεις: 303
Εγγραφή: Τρί Ιαν 02, 2018 1:19 pm
Τοποθεσία: Νεκταρία, Αθήνα

Re: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως

Δημοσίευσηαπό heavenandearth » Τετ Μάιος 16, 2018 9:32 am

Πολύ καλό, ευχαριστούμε!


Αγαπάτε αλλήλους.

Α.Γ.
Δημοσιεύσεις: 824
Εγγραφή: Παρ Φεβ 12, 2016 11:46 pm

Re: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως

Δημοσίευσηαπό Α.Γ. » Τετ Μάιος 16, 2018 11:00 am

Νασαι καλά Heaven!! :) :) :) :)



Α.Γ.
Δημοσιεύσεις: 824
Εγγραφή: Παρ Φεβ 12, 2016 11:46 pm

Η αναγκαιότητα της καθοδήγησης του Πνευματικού Πατέρα - π. Τρύφωνας, Μονή του Σωτήρος Χριστού της Νήσου Vashon των ΗΠΑ

Δημοσίευσηαπό Α.Γ. » Δευτ Μάιος 21, 2018 4:18 pm

Εικόνα

Η αναγκαιότητα της καθοδήγησης του Πνευματικού Πατέρα

Μας αναφέρει ο Γέροντας Τρύφωνας ηγούμενος της Μονής του Σωτήρος Χριστού της Νήσου Vashon στην Washington των ΗΠΑ: «Υπάρχει ένα γνωμικό πού λέει: “Ο άνθρωπος που κατευθύνει πνευματικά τον εαυτό του μόνος του γίνεται μαθητής ενός τρελλού”»

Πηγή:

Η Θεία Εξομολόγηση / Holy Confession of your heart



Άβαταρ μέλους
Σιτάρι
Δημοσιεύσεις: 466
Εγγραφή: Τετ Απρ 18, 2018 4:39 pm
Τοποθεσία: Ελένη

Re: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως

Δημοσίευσηαπό Σιτάρι » Τετ Ιουν 06, 2018 2:06 pm

- Γέροντα, όταν δεν αισθάνομαι την ανάγκη εξομολογησης τι φταίει;

- Μήπως δεν παρακολουθείς τον εαυτό σου; Η εξομολόγηση είναι μυστήριο. Να πηγαίνεις και απλά να λες τις αμαρτίες σου.
Γιατί τι νομίζεις;; Πείσμα δεν έχεις; Εγωισμό δεν έχεις; Δεν πληγώνεις την αδελφή; Δεν κατακρίνεις; Μήπως εγώ τι πηγαίνω και λέω «Θύμωσα, κατέκρινα..» και μου διαβάζει την ευχή ο Πνευματικός.
Αλλά και οι μικρές αμαρτίες έχουν κι αυτές βάρος.Όταν πήγαινα στον Παπα-Τύχωνα να εξομολογηθώ, δεν είχα τίποτε σοβαρό να πώ, και μου έλεγε: Αμμούδα, αμμούδα παιδάκι μου, δλ οι μικρές αμαρτίες μαζεύονται και κάνουν έναν σωρό αμμούδα που όμως είναι βαρύτερη από πέτρα.


Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης - Λόγοι Γ, πνευματικός αγώνας


Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Σιτάρι
Δημοσιεύσεις: 466
Εγγραφή: Τετ Απρ 18, 2018 4:39 pm
Τοποθεσία: Ελένη

Re: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως

Δημοσίευσηαπό Σιτάρι » Κυρ Αύγ 12, 2018 9:34 pm

«Εάν ο πνευματικός δεν είναι έτοιμος να πάει και στην κόλαση για τα πνευματικά του τέκνα τότε δεν είναι καλός πνευματικός».
Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης
———————
Ο Άγιος εδώ μας υποδεικνύει το μέγεθος της ευθύνης που φέρει ο πνευματικός πατέρας ο οποίος δεν πρέπει να λογαριάζει τίποτα μπροστά στην πνευματική προστασία και ασφάλεια που καλείται να προσφέρει στις ψυχές που εμπιστεύτηκαν το πετραχήλι του..
Όμως να μου επιτραπεί να συμπληρώσω και κάτι. Ο πνευματικός μπορεί να μάχεται καθημερινά για τα πνευματικά του τέκνα. Να τα νουθετεί, να ξαγρυπνά γι’αυτά προσευχόμενος, να τα παρατηρεί έτοιμος να προστρέξει για βοήθεια και στήριξη. Υπάρχει όμως και ευθύνη από μεριάς των πνευματικών τέκνων που καλούνται -εάν θέλουν να προκόψουν πνευματικά- να ακούνε τον πνευματικό τους πατέρα, να αφουγκράζονται την αγωνία του, ν’ αποδέχονται τις συμβουλές του· γιατί αλλιώς δεν έχει νόημα να έχουνε κάποιον πνευματικό πατέρα έαν τον απαξιώνουν και δεν βγαίνουν από το δικό τους.
———————
Γι’αυτό και να μου επιτραπεί να πω ότι ο καλός πνευματικός όντως καλείται να είναι έτοιμος ακόμα και στην «κόλαση» να πάει για χάρη των τέκνων του, αλλά δεν ξέρω κατα πόσο είναι καλό και επαινετό αυτό για τα τέκνα του· το να προσφέρουν δηλαδή μια «κόλαση» στον πατέρα τους…
———————
Ο πνευματικός με το θυσιαστικό του φρόνημα, με την υπομονή του, με την αγάπη του, με την «κόλαση» που του προσφέρεται προοδεύει πνευματικά και θα σωθεί μέσα στις αυλές του Παραδείσου, όμως τα πνευματικά τέκνα που δεν υπολογίζουν όλες αυτές τις θυσίες του πνευματικού τους πατρός, που δεν λογαριάζουν τις συμβουλές τους, που δεν γίνονται μέτοχοι της κοινής αγωνίας που πρέπει να έχουν για την σωτηρία τους, τελικά «αγιάζουν» τον πνευματικό τους όμως οι ίδιοι παραμένουν μέσα στην εμπάθεια.
———————
Το θέμα λοιπόν δεν είναι να «αγιάσουμε» τους πνευματικούς μας αλλά να αγιάσουμε όλοι μας. Κι αυτό μπορεί να γίνει όταν κάνουμε υπακοή σ’ αυτά που μας λέγει ο πνευματικός μας πατέρας και ιατρός της ψυχής μας, που μόνοι μας επιλέξαμε ελεύθερα και συνειδητά. Έτσι και τον πνευματικό μας αναπαύουμε και θα ομολογήσει την υπακοή μας μπροστά στον Κύριο και θα αναλάβει πλήρως την ευθύνη όλων των ατελειών μας (αρκεί βεβαίως να κάνουμε κάποιον φιλότιμο αγώνα και να έχουμε καλή προαίρεση), αλλά και οι ίδιοι προοδεύουμε πνευματικά αγιαζόμενοι μέσα από το Μυστήριο της Εξομολογήσεως και της Θείας Ευχαριστίας.

Υ.Γ. Μην τα θελουμε όλα δικά μας! Ας αφήσουμε και κανέναν πνευματικό να μας αγιάσει! Μην θελουμε να τους «αγιάσουμε» όλους εμείς(με τις παραξενιές μας, τις ιδιοτροπίες μας και την εγωπάθειά μας)!

αρχιμ. Παύλος Παπαδόπουλος


Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Ο πνευματικός

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Παρ Νοέμ 09, 2018 10:00 am

Ο πνευματικός
21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018

Εικόνα

• Τι είναι ο πνευματικός;

Είναι ο άνθρωπος, ο ιερέας, ο οποίος έχει λάβει την άδεια και την ευχή από τον αρχιερέα να ακούει και να συγχωρεί αμαρτίες.

• Πώς μπορεί ένας άνθρωπος να συγχωρεί αμαρτίες;

Την εξουσία αφέσεως αμαρτιών έχει ο ιερέας, ως λειτουργός της Εκκλησίας. Ο ίδιος ο Χριστός εφοδίασε τον ιερέα με την δύναμη τού «δεσμείν και λύειν» αμαρτίες επί της γης: «ἄν τινων ἀφῆτε τὰς ἁμαρτίας, ἀφίενται αὐτοῖς, ἄν τινων κρατῆτε, κεκράτηνται» (Ιωαν. 20, 23).

• Πώς επιλέγουμε πνευματικό;

Η επιλογή πνευματικού είναι απόλυτα προσωπικό θέμα. Δεν υπάρχει «καλός» ή «κακός» πνευματικός. Είναι τραγικό λάθος και, δυστυχώς, ενίοτε συμβαίνει στον χώρο της Εκκλησίας, το να συστήνουμε σε κάποιον να πάει σε συγκεκριμένο πνευματικό, διότι «είναι καλός», δήθεν «βλέπει», «έχει όνομα»... Το κριτήριο της επιλογής πνευματικού είναι αυστηρά προσωπικό. Επιλέγουμε απλώς να ακολουθήσουμε τον πνευματικό που αναπαύει την καρδιά μας, ας είναι και ο πιο «ασήμαντος» ιερέας. Είναι τραγικό λάθος, ύβρις κατά του Θεού, όταν χρησιμοποιεί κάποιος ιερέας την ευλογία που του έχει δοθεί από τον Θεό, να έχει γίνει πνευματικός, για να «φτιάχνει όνομα». «Αυθεντίες πνευματικοί» δεν υπάρχουν, γιατί έτσι καταργείται το μυστήριο. Δεν μιλάει, έτσι, ο Θεός διά του πνευματικού, αλλά ο πνευματικός, αφού παρουσιάζεται ως ενάρετος. Συνεπώς, σε τέτοιες περιπτώσεις βγάζουμε από την μέση τον Θεό.

• Πώς βγάζουμε τον Θεό από το μυστήριο της εξομολογήσεως;

Η εξομολόγηση είναι το μυστήριο της μετανοίας. Ενεργεί η Χάρη του Θεού, φωτίζοντας τον νου του πνευματικού, δίνοντάς του τον κατάλληλο λόγο, για να αναπαυθεί ο εξομολογούμενος. Αυτό είναι το μυστήριο. Δεν ερμηνεύεται, γίνεται αποδεκτό ότι ενεργεί ο Ίδιος ο Θεός, μιλώντας με το στόμα του πνευματικού και αναπαύεται ο εξομολογούμενος. Αυτό δηλώνει την παρουσία του Θεού στο μυστήριο. Αντίθετα, όταν πηγαίνει κάποιος στον πνευματικό με κριτήριο το «όνομα» ή ακόμη και την «διαφήμιση», και όχι την ανάπαυση, δεν ζητά να του μιλήσει ο Θεός, αλλά ο πνευματικός, γιατί τον θεωρεί ήδη άγιο και πιστεύει ότι ο λόγος του θα κάνει θαύματα. Πολλοί των ανθρώπων αναζητούν φτασμένο, φωτισμένο πνευματικό, κάνοντας αυτομάτως διαχωρισμό στην ποιότητα των πνευματικών. Έτσι, όμως, προσβάλλεται το μυστήριο, γιατί δεν δεχόμαστε την ενέργεια του Θεού μέσα από τον πνευματικό, αλλά πιστεύουμε ότι ο συγκεκριμένος πνευματικός είναι ήδη «φτασμένος», ενώ οι υπόλοιποι είναι ανάξιοι. Υπάρχουν, όμως, και κάποιοι πνευματικοί, οι οποίοι διολισθαίνουν σ' αυτήν την κατάσταση, θεωρώντας τον εαυτό τους αυθεντία, ξεπερνώντας τα όρια, φτάνοντας να καθοδηγούν την ζωή των ανθρώπων, φερόμενοι πολλές φορές δυναστικά, ξεφεύγοντας, όμως, τελείως από την πραγματική έννοια και τον σκοπό του μυστηρίου.

• Ποιος ο ρόλος του πνευματικού;

Ο πνευματικός είναι όπως ο ιατρός, κάνει διάγνωση και δίδει το κατάλληλο φάρμακο. Διακρίνει την μετάνοια από κάποιο λάθος του εξομολογουμένου, την ειλικρίνειά του, δίνοντας το κατάλληλο φάρμακο, ώστε να επουλώσει την πληγή, που προκάλεσε η αμαρτία και να πεισθεί ο εξομολογούμενος να ξεκινήσει πάλι την προσπάθεια. Υπάρχουν όρια, τα οποία δεν πρέπει να ξεπερνά ο πνευματικός. Κύριο μέλημά του είναι, με συμβουλές και νουθεσίες, να προτρέπει τον εξομολογούμενο να ξεκινήσει ο ίδιος την προσπάθεια για την σωτηρία του. Να του φωτίσει τα σκοτάδια, που τον εμποδίζουν να προχωρήσει. Αυτό γίνεται μόνο με αγάπη, επιείκεια και υπομονή, χωρίς πίεση, εξαναγκασμό ή βία.

• Γιατί όχι πίεση, αφού ο πνευματικός έχει σιγουριά και έχει ήδη διακρίνει το λάθος;

Ο Θεός σέβεται την ελευθερία του ανθρώπου και δεν επεμβαίνει, αν δεν τον καλέσει ο ίδιος ο άνθρωπος να έρθει στην ζωή του. Κατά τον ίδιο τρόπο και ο πνευματικός λειτουργεί. Σεβόμενος την ελεύθερη βούληση τού άλλου, δεν τον πιέζει για να σωθεί, αλλά με γνώμονα την αγάπη, προσπαθεί να τον ξυπνήσει από τον πνευματικό λήθαργο, που δημιουργεί η αμαρτία. Το αν ξυπνήσει, αν σηκωθεί, αν ξεκινήσει την προσπάθεια, είναι δική του η επιλογή.

• Πώς πρέπει να αντιμετωπίζει ο πνευματικός τον εξομολογούμενο;

Είναι τελείως προσωπική η αντιμετώπιση και δεν γενικεύεται. Κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστή προσωπικότητα και χαρακτήρας. Αυτό σημαίνει διαφορετική αντιμετώπιση ανά άνθρωπο. Υπάρχουν οι κανόνες της Εκκλησίας, όπως τους κατέγραψαν οι Πατέρες, που ορίζουν την πνευματική ζωή. Όταν, όμως, μιλάμε με τον άνθρωπο προσωπικά, κλείνουμε τα βιβλία. Κάθε ένας θέλει ξεχωριστή και μοναδική αντιμετώπιση. Άλλος αυστηρά, άλλος μέτρια, άλλος με επιείκεια ή με χίλιους δυο τρόπους, που θα φωτίσει η χάρις του Θεού τον πνευματικό να χρησιμοποιήσει. Σκοπός του πνευματικού είναι να ξυπνήσει στον εξομολογούμενο την διάθεση για αγώνα. Αυτό είναι βασικό. Όσο και να επιμένει ο πνευματικός, αν δεν θέλει ο άλλος, δεν γίνεται τίποτα.

• Υπάρχουν όρια στον πνευματικό;

Ασφαλώς και υπάρχουν. Το έργο του πνευματικού είναι αποκλειστικά να ακούει τις αμαρτίες και να τις συγχωρεί, δίδοντας και τις κατάλληλες νουθεσίες. Δεν έχει δικαίωμα να κατευθύνει την ζωή των ανθρώπων, ασκώντας επιρροή, εκμεταλλευόμενος τον σεβασμό και την ιδιότητά του. Αυτό λέγεται «γεροντισμός» και δυστυχώς ανθεί στις μέρες μας στον χώρο της Εκκλησίας, μετατρέποντας την έννοια του πνευματικού σε «αυθεντία», με το δήθεν το δικαίωμα να επεμβαίνει, πολλές φορές δυναστικά, στην ζωή των ανθρώπων, κατευθύνοντάς τους σύμφωνα με τις ορέξεις και τις επιθυμίες του γέροντα, στερώντας το δικαίωμα τής ελεύθερης βούλησης του ανθρώπου, το οποίο σέβεται και ο Θεός. Ο δήθεν «γέροντας-αυθεντία» πείθει τους ανθρώπους, άλλοτε με τον φόβο της αιώνιας τιμωρίας, άλλοτε με την τυφλή υπακοή στον λόγο του, να ακολουθούν την γνώμη του, κάνοντάς τους να νομίζουν ότι πράττουν το σωστό για την ψυχή τους, ακόμη και στην πιο προσωπική τους ζωή. Αυτό είναι ξένο από την διδασκαλία του Χριστού, ο Οποίος μας δίδαξε την αγάπη, την ελευθερία και την απλότητα. Η αγιοποίηση ανήκει αποκλειστικά και μόνο στον Θεό. Η αγωνία του ανθρώπου να βρει «άγιο» ή «φωτισμένο» πνευματικό τον ρίχνει στο άλλο άκρο, που είναι πιο επικίνδυνο, να δημιουργεί «αγίους» και να τους ανάγει σε αυθεντίες μέσω της διαφήμισης που κάποτε γίνεται.

Είναι ανάγκη στον άνθρωπο ο πνευματικός, γιατί είναι αυτός που θα του καθαρίζει την καρδιά, αφήνοντάς την να χτυπά ελεύθερη και καθαρή. Προσοχή όμως στην επιλογή! Ο πνευματικός δεν είναι προϊόν διαφήμισης, αλλά προσωπική επιλογή. Είναι αυτός, ο οποίος θα μιλήσει και θα αναπαύσει την καρδιά.
Είναι ο μεσίτης της ψυχής του ανθρώπου στον Θεό.

+Αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος
Καθηγούμενος Ι.Μ. Εσφιγμένου Αγίου Όρους

Πηγή: Ι. Μ. ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Α.Γ.
Δημοσιεύσεις: 824
Εγγραφή: Παρ Φεβ 12, 2016 11:46 pm

Μεταστροφές δολοφόνων προς τη Θεία Εξομολόγηση - Αρχιμ. Ιωάννης Κωστώφ

Δημοσίευσηαπό Α.Γ. » Παρ Δεκ 28, 2018 4:53 pm

Μεταστροφές δολοφόνων προς τη Θεία Εξομολόγηση

Αρχιμ. Ιωάννης Κωστώφ


Ἀναφέρει ὁ ἀείμνηστος Ἱεροκήρυκας και Πνευματικός Ἀρχιμ. Βενέδικτος Πετράκης (+1961):

«Διά τοῦ κηρύγματος καί τοῦ Μυστηρίου τῆς Ἐξομολογήσεως ακυρώθηκαν τουλάχιστον δέκα προγραμματισμένοι φόνοι!

Ἕνας ἀπ᾽ τούς παραιτηθέντες ἀπ᾽ τά φονικά σχέδιά του, μόλις βγῆκε ἀπ᾽ τήν ἐκκλησία μετά τήν ἐξομολόγησι, ἄρχισε νά λέη σέ αὐτούς πού ἦταν στήν πλατεία: “Τρέξτε ὅλοι στόν Πνευματικό νά σᾶς κάνη ἀνθρώπους!”. Ὁ ἴδιος ὄχι μόνο παρετήθηκε ἀπ᾽ τό φόνο καί συγχώρησε τόν ἐχθρό του, ἀλλά κατώρθωσε καί τόν ἔφερε στήν ἐξομολόγησι.

Σ᾽ ἕνα ἄλλο χωριό μία γερόντισσα, τῆς ὁποίας εἶχαν φονεύση τόν μοναχογιό της, ἀμέσως μόλις μετά τήν ἐξομολόγησι βγῆκε ἀπ᾽ τήν ἐκκλησία, ἔσπευσε στό μαγαζί, πλησίασε τόν φονιά τοῦ παιδιοῦ της καί τόν συγχώρησε. Τόν προέτρεψε μάλιστα νά ἐξομολογηθῆ καί ἐκεῖνος! Ὁ φονεύς βαθύτατα συγκινημένος προσῆλθε μετά δακρύων στό Μυστήριο τῆς Ἱ. Ἐξομολογήσεως!

Σ᾽ ἕνα ἄλλο χωριό τῆς ἴδιας περιοχῆς μετανόησαν καί ἐξομολογήθηκαν καί μερικοί, οἱ ὁποῖοι εἶχαν ἔρθει μέ τήν ἐντολή καί τήν ἀπόφασι νά μέ ἐκτελέσουν...».

Πηγή:

Ιστολόγιο: Η Θεία Εξομολόγηση / Holy Confession of your heart



Άβαταρ μέλους
Αναστάσιος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5436
Εγγραφή: Παρ Αύγ 04, 2017 1:57 pm
Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)

Re: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως

Δημοσίευσηαπό Αναστάσιος » Παρ Δεκ 28, 2018 10:34 pm

Συγκλονιστικό!


«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»

Άβαταρ μέλους
Σιτάρι
Δημοσιεύσεις: 466
Εγγραφή: Τετ Απρ 18, 2018 4:39 pm
Τοποθεσία: Ελένη

Re: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως

Δημοσίευσηαπό Σιτάρι » Κυρ Δεκ 30, 2018 2:15 pm

Λένε..μέσα απ' τα χείλη του Πνευματικού, μιλάει ο ίδιος ο Χριστός στην εξομολόγηση

Να πούμε εδώ, άλλο εξομολόγος,άλλο Πνευματικός

Κι είναι βλασφημία να αμφισβητούμε το μυστήριο της εξομολόγησης. Έχει ίδια βαρύτητα με της βάπτισης. Μεγαλύτερη ίσως;
Γιατί εκείνη έγινε χωρίς τη θέληση μας ας πούμε, αλλά εδώ πάμε συνειδητά
Επίσης χωρίς εξομολόγηση λένε, παράδεισο δε βλέπεις

Εννοείται για τους χριστιανούς που γνωρίζουν, κι όχι για ψυχουλες που δεν γνωρίζουν την ορθοδοξία το Χριστό κτλ και δε κατηχήθηκαν


Κι επίσης πολεμουμαστε συνεχώς απ' τον αντίθετο για να μας ρίξει πάλι στα πάθη από μια κουβέντα που θα πούμε, από μια σκέψη που θα κάνουμε, από μη ταπείνωση, από το ότι κάποιες φορές μας παρουσιάζει ότι το καλό είναι πολύ δύσκολο και πως θα το κάνεις συνεχώς και τι θα γίνει;

Προσοχή. Αυτά όλα οσο προχωράς τόσο έρχονται αλλά και φευγουν. Θέλει να ζητάμε απ' το Χριστό, σταθερότητα στη πιστη
Μέσα στο εξομολογητηριο, ας το ζητήσουμε να βοηθήσει κι η ευχή του πνευματικου μας


Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Αναστάσιος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5436
Εγγραφή: Παρ Αύγ 04, 2017 1:57 pm
Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)

Re: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως

Δημοσίευσηαπό Αναστάσιος » Κυρ Δεκ 30, 2018 10:16 pm

Πολύ σωστά όλα. Δυστυχώς κι εγώ αντιμετωπίζω πρόβλημα με τους κακούς λογισμούς του διαβόλου.


«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 3 και 0 επισκέπτες

cron