Απαντήσεις σε 10 ερωτήσεις σας

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Α.Γ.
Δημοσιεύσεις: 824
Εγγραφή: Παρ Φεβ 12, 2016 11:46 pm

Απαντήσεις σε 10 ερωτήσεις σας

Δημοσίευσηαπό Α.Γ. » Πέμ Αύγ 08, 2019 2:28 pm

Εικόνα

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ 10 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ

Πώς προσεγγίζουμε τον Θεό;

Αρχιμ. Ιωάννης Κωστώφ:

Ο Θεός θέτει όρους για να Τον προσεγγίσουμε. Όταν λέμε όρους, εννοούμε αυτά που μάς βοηθάνε να Τον προσεγγίσουμε κι όχι αυτά που μάς εμποδίζουν από το Θεό. Πρέπει να κάνουμε αυτά τα οποία μας λέει ο Θεός, να καθαρίσουμε την ψυχή μας, να τηρούμε τις εντολές Του και τότε θα αισθανθούμε την παρουσία του Θεού μέσα μας, στη φύση, στην Ιστορία.

Από το βιβλίο: Αρχιμ. Ιωάννου Κωστώφ, Πίστη και Λογική, Εκδόσεις Μανώλης Μελινός, Αθήνα 2002, τηλ. 6978461846


<>

Αν υπάρχει Θεός γιατί δεν τον βλέπω;

Αρχιμ. Ιωάννης Κωστώφ:

Ένας άπιστος πλησίασε ένα Χριστιανό και του λέει: “Εάν αληθεύει ότι ο Θεός είναι, όπως λές, πανταχού παρών, θα επιθυμούσα πολύ να τον έβλεπα.”

Και εκείνος του απαντάει: “Πράγματι ο Θεός είναι πανταχού παρών, κανείς όμως, δεν μπορεί να Τον δει. Κανένα ανθρώπινο μάτι δεν ειναι σε θέση να Τον αντικρύσει. Αλλά αφού τόσο πολύ θέλεις να δεις το Θεό, θα σου παρουσιάσω έναν υπήκοό Του. Κοίταξε σε παρακαλώ τον ήλιο!”

“Δεν μπορώ”, διαμαρτύρηται ο άπιστος, “με τυφλώνει η λάμψη του!”.

“Μα αν δεν μπορείς να υπομείνεις τη λαμπρότητα ενός δημιουργήματος του Θεου”, απαντά ο πιστός, “πώς έχεις την αξίωση να δεις το Δημιουργό του;”.

Από το βιβλίο: Αρχιμ. Ιωάννου Κωστώφ, Πίστη και Λογική, Εκδόσεις Μανώλης Μελινός, Αθήνα 2002, τηλ. 6978461846


<>

Ο Θεός αγαπάει όλους τους ανθρώπους ή άλλους περισσότερο, άλλους λιγότερο και άλλους καθόλου;

Ο Θεός αγαπά όλα τα κτίσματά του το ίδιο και δεν είναι σαν εμάς (να αγαπούμε δηλαδή όσους μας αγαπούν). Οι πατέρες λένε ότι ο Θεός αγαπά 100% την Παναγία και 100% τον διάβολο. Απλά η Παναγία τον αγαπά 100% και ο διάβολος καθόλου. Η αγάπη του είναι σαν ένα ποτάμι και ο καθένας ανάλογα με το σκεύος που θα πάει θα μαζέψει νερό (άλλος πολύ, άλλος λιγότερο και άλλος καθόλου).


<>

Αληθεύει ότι όταν κάνουμε βαριές αμαρτίες βρωμάει η ψυχή μας;

Στην ιστορία της Εκκλησίας και στους βίους των Αγίων, υπάρχουν πολλά περιστατικά που δείχνουν ότι όταν κάποιος κάνει βαριές αμαρτίες, η ψυχή του βρωμάει και οι αγιασμένοι άνθρωποι την καταλαβαίνουν αυτή τη βρώμα και με αγάπη τους το λένε για να μετανοήσουν και να εξομολογηθούν, για να καθαρίσει η ψυχή τους και να ευωδιάζει.

<>

Η Μετάφραση των Εβδομήκοντα είναι θεόπνευστη;

Αρχιμ. Ιωάννης Κωστώφ:

Σύμφωνα με την Πίστη της Εκκλησίας η Μετάφραση των Εβδομήκοντα είναι θεόπνευστη. Θεωρείται από την Εκκλησία πρωτότυπο και όχι μετάφραση. Έτσι την δέχονται όλοι οι Πατέρες. Και ο Χριστός και οι Απόστολοι στην Καίνη Διαθήκη παραπέμπουν στην Μετάφραση των Εβδομήκοντα. Τα μαύρα γράμματα στην Καινή Διαθήκη του Τρεμπέλα είναι χωρία από την Παλαιά Διαθήκη από την Μετάφραση των Εβδομήκοντα.

<>

Γιατί επιτρέπει ο Θεός να υπάρχουν δύσκολες στιγμές στη ζωή;

Ἦταν ἕνα ἀγοράκι πού ἔχει πιάσει κουβέντα μέ τή γιαγιά του καί τῆς λέει πόσο “ὅλα” ἔχουν τά χάλια τους: Σχολεῖο, οἰκογενειακά πρόβληματα, κι ἕνα σοβαρό πρόβλημα ὑγείας στό σπίτι. Ἡ γιαγιά τήν ὥρα ἐκείνη ἑτοιμαζε νά ψήση ἕνα κέικ καί ρώτησε τόν ἐγγονό της ἄν θά ἤθελε νά βάλη κάτι στό στόμα του. Ὁ μικρός δέν εἶπε ὄχι.

—Νά, πᾶρε λίγο λάδι, τοῦ λέει.

—Μπλιάχ!, κάνει τό παιδί.

—Μήπως θά ἤθελες δύο ὠμά ἀβγά;, συνεχίζει ἡ γιαγιά.

—Ἀηδίες, γιαγιά!, ἀπαντάει.

—Ἴσως τότε θά σοῦ ἄρεσε λίγο ἀλεύρι; Ἡ λίγη σόδα μαγειρικῆς;, ξαναρωτάει ἡ γιαγιά.

—Γιαγιά ὅλα αὐτά εἶναι σαχλαμάρες!, ἀπάντησε.

Καί τότε ἡ γιαγιά λέει:

—Ναί, βέβαια, ὅλα αὐτά ἀπό μόνα τους ἔχουν τό καθένα χάλια γεύσι. Ὅταν, ὅμως, τά ἀνακατέψουμε στή σωστή ἀναλογία καί μέ τό σωστό θά μᾶς δώσουν ἕνα γευστικότατο κέικ!

Καί ἡ γιαγιά συνέχισε:

—Ὁ Θεός ἐργάζεται μέ παρόμοιο τρόπο. Πολλές φορές ἀποροῦμε γιατί ἐπιτρέπει νά περνᾶμε τόσο δύσκολες στιγμές. Ὅμως, τελικά βλέπουμε ὅτι κάποια στιγμή τά πράγματα παίρνουν τή σωστή τροπή καί μπαίνουν σέ μία τάξι καί τότε, βλέπουμε ὅτι μᾶς βγαίνει σέ καλό! Τό μόνο πού μᾶς χρειάζεται εἶναι νά ἔχουμε πίστι ὅτι στό τέλος ὅλα θά πᾶνε καλά! Ἡ καλοσύνη, ἡ ἀγάπη καί ἡ φώτιση εἶναι πάντα δίπλα σου, συνέχισε ἡ γιαγιά. Ἄν ὁ Θεός εἶχε ἠλεκτρικό ψυγεῖο στό σπίτι του, στήν πόρτα του θά εἶχε τήν εἰκόνα σου. Ἄν εἶχε πορτοφόλι, μέσα ἐκεῖ θά εἶχε τή φωτογραφία σου. Κάθε ἄνοιξι σοῦ στέλνει λουλούδια, καί κάθε πρωΐ τήν ἀνατολή τοῦ ἡλίου. Ὅταν θελήσης νά Τοῦ μιλήσης, θά σέ ἀκούση. Μπορεῖ νά μένη ὁπουδήποτε στό σύμπαν, ἀλλά ἔχει διαλέξει γιά κατοικία του τήν καρδιά σου. Καί τί ἔχεις νά πῆς γιά τό Χριστουγεννιάτικο δῶρο πού σοῦ ἔστειλε τότε στή Βηθλεέμ; Κατάλαβέ το καί χώνεψέ το: Ὁ Θεός σέ ἀγαπάει. Κάνει τά πάντα γιά σένα!

<>

Ισχύει το “πίστευε και μη ερεύνα”;

Αρχιμ. Ιωάννης Κωστώφ:

«Άνθρωποι κακοπροαίρετοι απέναντι στην Εκκλησία και τις θέσεις της, έχουν κυκλοφορήσει την άτυχη έκφραση “πίστευε και μη ερεύνα”. Η Εκκλησία ποτέ δεν δίδαξε το “πίστευε και μη ερεύνα”. Αντιθέτως, παροτρύνει να ερευνούμε τις Γραφές διότι “ἐκεῖναί εἰσιν αἱ μαρτυροῦσαι” περί του Χριστού (Ιωάννην 5, 39)».

Από το βιβλίο: Αρχιμ. Ιωάννου Κωστώφ, Πίστη και Λογική, Εκδόσεις Μανώλης Μελινός, Αθήνα 2002, τηλ. 6978461846

<>

Τι σημαίνει Αγιασμός (αγιασμένο νερό); Πότε τον τελούμε; Πόσο μας βοηθά;

Η Ακολουθία του Αγιασμού

Πόσες φορές έχουμε συμμετάσχει σε κάποια Ακολουθία Αγιασμού! Σε κάποιο συγγενικό ή φιλικό σπί­τι, στη θεμελίωση κάποιου κτηρίου, στα εγκαίνια κάποιου καταστήματος. Δυστυχώς όμως συχνά δεν προσέχου­με και δεν κατανοούμε τα όσα λέγονται και ψάλλονται. Και το χειρότερο είναι ότι κάποτε νομίζουμε ότι με την Ακολουθία του Αγιασμού θα έλθει μηχα­νικά και αυτόματα η ευλογία του Θεού στη ζωή μας χωρίς καμιά δική μας συμ­μετοχή.

Είναι όμως έτσι; Ποιο σκοπό και ποια θέση έχει η Ακολουθία του Αγιασμού στη ζωή μας;

Ο Αγιασμός είναι μία αγιαστική πρά­ξη της Εκκλησίας μας, με την οποία ζη­τούμε τη χάρη και την ευλογία του Θεού σε μας και στους δικούς μας. Περιέχει δύο Ψαλμούς, μερικές ευχές και αιτή­σεις. Στο τέλος ο ιερέας ευλογεί σταυροειδώς τρεις φορές το νερό καταδύ­οντας μέσα σ’ αυτό τον τίμιο Σταυρό μαζί μ’ ένα κλωνάρι βασιλικού. Έπειτα ραντίζει σταυροειδώς τους πιστούς, οι οποίοι έρχονται να ασπασθούν τον τί­μιο Σταυρό. Η τελετή αυτή λέγεται Αγιασμός, διότι με τη μετάληψη και το ραντισμό του ευλογημένου αυτού ύδατος αγιαζόμαστε οι πιστοί και δεχόμα­στε τις ευλογίες του Θεού.

Και ποιες είναι αυτές οι ευλογίες του Θεού;

Την ώρα του Αγιασμού ο ιερέας και οι πιστοί προσευχόμαστε στον Θεό να καταστήσει το ύδωρ του Αγιασμού «ιαματικόν ψυχών και σωμάτων». Του ζη­τούμε να καταπέμψει την ευλογία του και να αγιάσει τη ζωή μας. Να καθαρί­σει τον ρύπο των παθών μας. Να μας χαρίσει «απαλλαγήν παντός κακού. στερέωσιν και καθαρισμόν οίκων και απέλασιν πάσης διαβολικής ενεργεί­ας». Και να «ανάδειξη ημάς υιούς και κληρονόμους της βασιλείας αυτού δια της του ύδατος τούτου μεταλήψεώς τε και ραντισμού».

Όταν λοιπόν συμμετέχουμε στην αγιαστική αυτή πράξη της Εκκλησίας μας και προσευχόμαστε να μας χαρίσει ο Θεός όλες αυτές τις ευλογίες του, κα­τανοούμε πόσο πλημμυρίζει η ζωή μας με τα αγαθά αυτά του Θεού;

Δυστυχώς σήμερα οι άνθρωποι έ­χουν χάσει την πατροπαράδοτη ευλά­βεια και τη συναίσθηση της αναγκαιό­τητας της ευλογίας του Θεού. Ραντίζουν τις καλλιέργειές τους με φυτοφάρμακα και δεν κατανοούν την αξία του Αγι­ασμού και της προσευχής. Ασφαλίζουν τα σπίτια τους, τα αυτοκίνητά τους, τις περιουσίες τους και δεν αντιλαμβάνον­ται ότι η μεγαλύτερη ασφάλεια είναι η προστασία του Θεού. Χρησιμοποιούν ένα σωρό φάρμακα στις αρρώστιες τους και δεν συναισθάνονται ότι μαζί με τα φάρμακα των γιατρών χρειάζεται πρωτίστως η Χάρη του Θεού.

Γι’ αυτό οι πιστοί πρέπει να τελούμε Αγιασμό, για να ζητούμε πρώτα από τον Θεό την ευλογία του.

Και κάθε πότε πρέπει να τελούμε Α­γιασμό;

Κάθε φορά που θέλουμε την ευλογία του Θεού στη ζωή μας. Μέσα στην Παράδοση της Εκκλησίας μας βέβαια επι­κράτησε να τελείται ο Αγιασμός ιδιαιτέ­ρως κάθε πρωτομηνιά, για να ευλογεί ο Θεός τον κάθε μήνα του έτους.

Η τελετή όμως του Αγιασμού τελείται και κάθε άλλη μέρα του έτους: στην έναρξη κάθε καλού έργου, στα εγκαίνια σχολείων, καταστημάτων, στη θεμε­λίωση σπιτιών, σε κάθε νέα κατοίκηση. Καλούμε τότε τους ιερείς μας να τελέσουν Αγιασμό, για να έχουμε την ευλο­γία του Θεού εμείς και τα σπίτια μας, τα ζώα και τα αυτοκίνητά μας, οι καλλιέρ­γειες και οι χώροι εργασίας μας.

Ο Αγιασμός λοιπόν δεν είναι μια α­πλή εθιμοτυπική τελετή. Το νερό του Αγιασμού αποτελεί αγωγό θείας Χάρι­τος. Γι’ αυτό και ’μείς κρατούμε με ευ­λάβεια τον Αγιασμό στο εικονοστάσι μας. πίνουμε απ’ αυτόν ή βρέχουμε το πρόσωπό μας σε κάθε δύσκολη ώρα. Όταν είμαστε άρρωστοι ή διατρέχουμε κάποιον κίνδυνο, όταν έχουμε κάποιο πρόβλημα ή πειρασμό, όταν θέλουμε να διώξουμε από το σπίτι μας και από τους δικούς μας κάθε δαιμονική επή­ρεια.

Όλα αυτά όμως δεν γίνονται μηχανι­κά, μαγικά. Χρειάζεται και η δική μας συμμετοχή.

Για να έλθουν οι ευλογίες του Θεού στη ζωή μας, θα πρέπει να είμαστε δε­κτικοί της Χάριτός του. Αν από τη μια τελούμε Αγιασμούς και από την άλλη ζούμε αμαρτωλά, καμιά ευλογία δεν παίρνουμε.. Ο Αγιασμός αγιάζει τη ζωή μας, όταν τον τελούμε με πίστη και συναίσθηση, με προετοιμασία και προσευχή. Κάθε φορά συνεπώς που μετέχουμε σε Ακο­λουθία Αγιασμού, να μετέχουμε όχι τυ­πικά ή αδιάφορα αλλά με συναίσθηση και προσευχή. Να καθαρίζουμε όχι μό­νο το σπίτι μας αλλά και την ψυχή μας με την Ιερά Εξομολόγηση. Και να συναισθανόμαστε ότι την ώρα του Αγια­σμού καλούμε στο σπίτι μας τον ίδιο τον Θεό, για να μας ευλογήσει και να μας αγιάσει.

<>

Πώς θα εξηγήσουμε στα παιδια ότι δεν κάνει να πηγαίνουν στο καρναβάλι; Και στο σχολείο πως θα τα πείσουμε να μην πάνε στις καρναβαλικές εκδηλώσεις;

Απάντηση:

Θα τους πούμε οτι οι Χριστιανοί δεν κανει να πηγαίνουν στα καρναβάλια γιατί ειναι ειδωλολατρεία και αμαρτία. Και όταν θα έχουν στο σχολείο καρναβαλική εκδήλωση μπορούμε εκείνη τη μερα να πάμε με τα παιδιά μας μια εκδρομή.

<>

Ισχύει ότι η Παναγία δεν έκανε καμιά απολύτως αμαρτία σε όλη της την ζωή εκτός από ορισμένες αδυναμίες που είχε π.χ. όταν ανησύχησε για τον μικρό Ιησού και τον έψαχναν με τον Ιωσήφ, για να τον βρουν τελικά στο ναό; Είναι αίρεση να θεωρείται η Παναγία εντελώς αναμάρτητη;

Απάντηση:

Οχι δεν είναι αίρεση να θεωρείτε η Παναγία εντελώς αναμάρτητη γιατί ήταν αναμάρτητη. Η Παναγία δεν είχε προσωπικές αμαρτίες παρά μόνο το προπατορικό αμάρτημα το οποίο της σβήστηκε κατά τον Ευαγγελισμό της (Ευαγγελισμός της Θεοτόκου). Οι ανθρώπινες αδυναμίες που είχε π.χ. όταν ανησύχησε για τον μικρό Ιησού και τον έψαχναν με τον Ιωσήφ και τον βρήκαν στο Ναό δεν είναι αμαρτίες.

<>

Πηγή:

ORTHODOX WEB - ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ



Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 10 και 0 επισκέπτες