ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ειδήσεις, Συνεντεύξεις, Βιογραφίες, Σχόλια

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Δευτ Οκτ 14, 2019 9:12 am

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 8η ΜΕΡΑ - AΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΟ ΤΑΦΟ. OΜΙΛΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ:"H AΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟY IΕΡΟY ΚΟΥΒΟΥΚΛΙΟΥ ΤΟY ΠΑΝΑΓΙΟΥ ΤΑΦΟΥ".

Εικόναdegrees needed to be a forensic anthropologist

Την Κυριακή, στις 7.30 το βράδυ, αμέσως μετά την τέλεση του ιερού ευχελαίου πραγματοποιήθηκε στον ισόγειο χώρο κάτωθεν του Ιερού Ναού μας, εκδήλωση αφιερωμένη στον Πανάγιο Τάφο με θέμα: “Η αποκατάσταση του Ιερού Κουβουκλίου του Παναγίου Τάφου”.

Ομιλήτρια ήταν η Καθηγήτρια της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κ. Αντωνία Μοροπούλου, επικεφαλής της διεπιστημονικής ομάδας αποκαταστάσεως του Ιερού Κουβουκλίου του Παναγίου Τάφου.

Την εκδήλωση προλόγισε ο κ. Λυκούργος Μαρκούδης, Διευθυντής Προγράμματος - Ραδιοφωνικός Παραγωγός του Ρ/Σ "Πειραϊκή Εκκλησία".

Η κ. Μοροπούλου μέσα από μια υπέροχη παρουσίαση με τη βοήθεια φωτεινών διαφανειών, «ταξίδεψε» το πυκνό ακροατήριο νοερώς στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως της Αγίας Πόλης της Ιερουσαλήμ και συγκεκριμένα στο Ιερό Κουβούκλιο του Παναγίου Τάφου. Ανέλυσε επιστημονικά όλες τις φάσεις αποκαταστάσεως του Ιερού Μνημείου, προκαλώντας τον θαυμασμό και τον ενθουσιασμό όλων όσων συμμετείχαν στην εκδήλωση. Επίσης η κ. Μοροπούλου μίλησε για τα βιώματα που ένιωσα ως μέλος της ορθόδοξης Εκκλησίας, όταν αξιώθηκε να αντικρίσει το εσωτερικό του Παναγίου και Ζωοδόχου Τάφου μετά την απόσυρση της πλάκας που τον σκεπάζει.

Στο τέλος της ομιλίας της, υπογράμμισε με έμφαση τη “θεία ενέργεια” που εξέπεμψε ο Πανάγιος Τάφος την ώρα της αποκαλύψεώς του, γεγονός που προκάλεσε την αδικαιολόγητη επιστημονικά διακοπή λειτουργίας των επιστημονικών οργάνων διερευνήσεώς του. Αυτό και μόνο το γεγονός αποδεικνύει το πόσο «ζωντανός» είναι ο Πανάγιος Τάφος και πηγή πίστεως, ελπίδας και αλήθειας.

Η εκδήλωσε ολοκληρώθηκε με ευχαριστίες από τον π. Ματθαίο προς του δύο προσκεκλημένους και το παρατεταμένο χειροκρότημα του ακροατηρίου, δείγμα της ικανοποιήσεώς του από τα όσα άκουσε και είδε σχετικά με την αποκατάσταση του Πανάγιου Τάφου, από τα έγκυρα και έγκριτα χείλη.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Τρί Οκτ 15, 2019 9:14 am

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 9η ΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΟΣΙΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ π. ΜΑΞΙΜΟ ΗΓΟΥΜΕΝΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΕΝ ΟΛΥΜΠΩ

Εικόναunique and rare boy names

Με ιδιαίτερη επιτυχία συνεχίζονται οι πολυήμερες ενοριακές εορταστικές εκδηλώσεις ‘’ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019’’ (9η ημέρα) στον Ιερό Ναό μας.
Μετά τις ακολουθίες των παρακλητικών κανόνων προς τιμήν του Αγίου Δημητρίου και του Αγίου Νεκταρίου, ακολούθησε ομιλία από τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. Μάξιμο, Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Αγίου Διονυσίου εν Ολύμπω, με θέμα: “Η δημιουργία του Θεού και τα μυστήρια της Εκκλησίας μας”, την οποία παρακολούθησε πλήθος πιστών.

Στην αρχή ο π. Μάξιμος είπε: “Είναι γεγονός ότι η ορθόδοξη Εκκλησία μας, δεν ακολουθεί τη σκέψη της Δυτικής Θεολογίας, η οποία χωρίζει τη φυσική δημιουργία από τη χάρη που παρέχει ο Θεός στους ανθρώπους δια των μυστηρίων. Οι μεν Ρωμαιοκαθολικοί με το να θεωρούν τη φυσική Δημιουργία ικανή να επιτελέσει τους σκοπούς της, δηλαδή την ένωση του ανθρώπου με το Θεό και την πλήρη γνώση του Θεού δια των δημιουργημάτων και χωρίς την χαρά. Οι δε Προτεστάντες με το να διδάσκουν ότι είναι αδύνατος κάποιος σύνδεσμος της πίστεως με την ανθρώπινη φύση, λόγω της καταστροφής που υπέστη δια της πτώσεως. Ούτε πάλι μέσω της πίστεως κάποια βελτίωση της φυσικής Δημιουργίας.

Η διδασκαλία της Ορθοδοξίας, που είναι η γνήσια διδασκαλία των Γραφών και των Πατέρων της Εκκλησίας, είναι ότι ο Θεός, είναι ο Δημιουργός όλων των ορατών και αόρατων πλασμάτων, που με τις θεουργικές του παντοδύναμες ενέργειες παρήγαγε εκ του μηδενός τα σύμπαντα”.

Στη συνέχεια τόνισε: “Ο σκοπός της δημιουργίας των όντων ήταν να δώσει ο Θεός τη δυνατότητα στον άνθρωπο να μετάσχει στα αγαθά της αγάπης του και να μην μείνει σε αυτά, αλλά δι' αυτών αναγόμενος και μεταμορφούμενος να φτάσει να μετάσχει και στα αιώνια αγαθά Του που είναι η δόξα Του, το εκπορευόμενο εκ της θείας φύσεως της Αγίας Τριάδος άκτιστο και υπερουράνιο θείο φως το παρέχων αιώνια ζωή στην ανθρώπινη φύση διατηρώντας την στην ομοιότητα με το Θεό.

Ο Χριστός για να επαναφέρει πάλι την αρχική σχέση του με τον άνθρωπο μέσω της Δημιουργίας και να την τελειοποιήσει, εσαρκώθει. Γενόμενος άνθρωπος, δημιουργώντας δηλαδή για τον εαυτό Του, από τα δημιουργήματά του τη Σάρκα Του, πλησιάζει μέσω αυτής, της ασύλληπτου νοήσεως, δημιουργίας Του τον άνθρωπο με έξοχο τρόπο και σε ύψιστο βαθμό. Γίνεται ο ίδιος δωρητής σε εμάς με σχήμα ανθρώπινο. Μπαίνει μέσα στη ζωή του ανθρώπου σαν Θεάνθρωπος χωρίς να παραβιάζει ούτε τη φύση του, ούτε την ελευθερία του, από υπερβολική αγάπη που δεν καταστρέφει παρά μόνο το κακό που λυμαίνεται το πλάσμα Του”.

Σε άλλο σημείο υπογράμμισε: “Τα μυστήρια της Εκκλησίας είναι τα μέσα που μεταδίδεται αυτή η αιώνια ζωή του Χριστού. Είναι ο ίδιος ο Χριστός μέσα στην ιστορία του ανθρωπίνου γένους, είναι ειδικοί τρόποι ανοίγματος του Χριστού προς εμάς και της επικοινωνίας Του με εμάς. Τα μυστήρια σύμφωνα με ένα μεγάλο Ρουμάνο θεολόγο, είναι τα μέσα που διάλεξε απ' τη δημιουργία ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός με τα οποία έρχονται σε εμάς οι ποταμοί της αιώνιας ζωής του αναστημένου σώματός Του. Αυτού του σώματος που από τη μία πλευρά έχει δημιουργηθεί από την κοσμική φύση και από την άλλη αναστήθηκε γιατί έχει ενωμένη την υπόσταση του θείου Λόγου”.

Ο π. Μάξιμος κατέληξε ότι: “Ζώντας στο ουράνιο περιβάλλον η πιστοί και κατανοώντας βαθιά την αγαθή αλλοίωση που υφίσταται η ανθρώπινη φύση από τις ευχαριστιακές συνάξεις των μυστηρίων, όχι μόνο προσφέρουν τα υπάρχοντά τους στο Θεό και στους ανθρώπους ως δώρα, "τα σα εκ των σων σοι προσφέρουμε κατά πάντα και δια πάντα" και επομένως τα κτίσματα λαβαίνουν νόημα θείας προσφοράς και δίδονται σώματι και ψυχή, ως ζύμη θείου δυναμισμού για την ανακαίνιση της πεπτωκυΐας φύσεως. Οι άγιοι της Ορθοδοξίας απομακρυνόμενοι από τις εμπαθείς και ιδιοτελείς προσκολλήσεις, συνάντησαν στο σώμα του Χριστού την θεία ενέργεια και προσφέρθηκαν ουσία ζώσα, όπως ο Χριστός, σε όλους τους αιώνες, δείχνοντας, σαν σηματοδότες το δρόμο προς τον ανοιχθέντα Παράδεισο. Κατανόησαν την προέλευση, τον σκοπό και το τέλος της Δημιουργίας όχι με επιστημονικό τρόπο που οδηγεί πολλές φορές στην φανταστική και πλανεμένη θεώρηση των όντων, αλλά με μυστική αποκαλυπτική γνώση που υπερβαίνει όλες τις γνώσεις”.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε το καθιερωμένο “Ενοριακό Αρχονταρίκι” στον ισόγειο χώρο του Ιερού Ναού, όπου οι ακροατές είχαν την ευκαιρία να υποβάλλουν ποικίλα ερωτήματα στον π. Μάξιμο και αντιστοίχως να τους δοθούν οι κατάλληλες απαντήσεις.

Η 9η ημέρα “ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019”, ολοκληρώθηκε με την Κατανυκτική Αγρυπνία, στην οποία λειτουργός ήταν ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Δημήτριος Αρώνης, Προϊστάμενος του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Ταμπουρίων.
Έψαλαν ο Λαμπαδάριος κ. Παναγιώτης Κατσικερός και ο κ. Νικόλαος Κρουστάλλης.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Τετ Οκτ 16, 2019 8:45 am

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 10η ΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΟΣΙΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟ π. ΑΝΤΙΠΑ

Εικόνα

Σύμφωνα με το πρόγραμμα των ενοριακών εορταστικών εκδηλώσεων “ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019” που πραγματοποιούνται στον Ιερό Ναό μας, έγινε ομιλία με θέμα, "Ο κενός άνθρωπος. (Ἰακ. 2,20)" και ομιλητή τον Οσιολογιώτατο Ιερομόναχο π. Αντύπα, εκ του Ιβηριτικού Κελλίου Αγίας Άννης Αγίου Ορους, την οποία παρακολούθησε με μεγάλο ενδιαφέρον πλήθος πιστών.

Στην ομιλία του ο π. Αντίπας είπε: “«Κενό άνθρωπο» χαρακτηρίζει ο Απόστολος Ιάκωβος στην καθολική επιστολή (κεφ. Β' στ.20), τον άνθρωπο εκείνον ο οποίος έχει πίστη στο Θεό, αλλά δεν έχει ανάλογα έργα που να πιστοποιούν αυτή την πίστη. «Κενός άνθρωπος» είναι και αυτός που έχει έργα αλλά δεν έχει πίστη. Ο Αγιορείτης Ιερομόναχος Αντίπας παρουσίασε τόσο με αγιογραφικά χωρία, όσο και με Πατερικά πως πρέπει να είναι ο "άρτιος του Θεού άνθρωπος", ο αληθινός χριστιανός, ο πραγματικός Ορθόδοξος. Πίστη σωστή, αλλά και ζωή σωστή, πίστη δυνατή αλλά και βίος ενάρετος. Ορθόδοξο φρόνημα, αλλά και ορθόδοξο βίωμα, "Ορθοδοξία και Ορθοπραξία". Ορθόδοξη ομολογία με λόγια, αλλά κυρίως με τη ζωή μας. "Να φωνάζει η ζωή μας" όπως έλεγε ο ιερός Χρυσόστομος.

Και εν τέλει, προτείνει ο π. Αντίπας το σύνθημα όλων να είναι, "Εκκλησία ή θάνατος" αντί του γνωστού "Ορθοδοξία ή Θάνατος". Και επειδή το σύνθημα αυτό είναι ιδιαίτερα στις ημέρες μας απαραίτητο, μας το αποδεικνύει ο ομιλητής με ένα ωραιότατο κείμενο με τίτλο "Εκκλησία ή Θάνατος", το οποίο θεωρούμε πως θα ωφελήσει και θα πληροφορήσει πολλούς”.

"Εκκλησία ή Θάνατος": “Ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης είπε «πως να σκέπτεσαι Ορθόδοξα είναι εύκολο. Το να ζεις Ορθόδοξα θέλει πολύ κόπο». Εμείς θα προσθέσουμε ταπεινά, πως το να μιλάς ή να γράφεις Ορθόδοξα είναι επίσης εύκολο, ευκολότατο. Ακόμη πιο εύκολο είναι να σηκώνεις τη σημαία «Ορθοδοξία ή Θάνατος».
Όμως Ορθοδοξία έξω από την Εκκλησία δεν υπάρχει, εκτός εάν είναι ψεύτικη. Ορθοδοξία υπάρχει εκεί που υπάρχει σωστή πίστη, αλλά και σωστή ζωή.

Κυρίως Ορθοδοξία υπάρχει εκεί που προσφέρεται το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, από τα χέρια κανονικών Ιερέων και Αρχιερέων της Εκκλησίας του Χριστού.
Κάποιοι κατανοούν την υπέροχη λέξη Ορθοδοξία μόνο σαν αγώνα εναντίον των αιρετικών, σαν αγώνα για το Ιουλιανό ημερολόγιο και σαν αγώνα – το χειρότερο – εναντίων ομοδόξων αδελφών που δεν τους θεωρούν Ορθόδοξους, όσο είναι, όπως φαντάζονται αυτοί, επειδή δεν τους ακολουθούν στο πείσμα και στο σχίσμα τους.

Συμβαίνει και εδώ, αυτό που είπε ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος: «Όλοι είμαστε ευσεβείς κατά τούτο μόνο κατηγορώντας τους άλλους για ασέβεια».«Οι τα τοιαύτα πράσσοντες» συνήθως στον «αγώνα» τους επιστρατεύουν λόγους και κανόνες των Αγίων Πατέρων, την τήρηση των οποίων απαιτούν μόνο από τους άλλους και με ακρίβεια μάλιστα.
Την ζωή όμως των Αγίων Πατέρων ποιος την μιμείται;
«Δια πάντα ταύτα» προτείνουμε, ένα να είναι το σύνθημα όλων μας, μία η σημαία: «Εκκλησία ή Θάνατος».
Αυτήν, σαν ποιο Ορθόδοξη, ας κρατούμε όχι μόνο στα χέρια μας, αλλά και στην καρδιά μας. Τότε μόνο έχει νόημα το «Ορθοδοξία ή Θάνατος».
Αλλιώς η Ορθοδοξία, κινδυνεύει, όπως πολύ σοφά είπε και πάλι ο Άγιος Παΐσιος, περισσότερο από εμάς τους Ορθόδοξους, παρά, από κάποιον άλλο εχθρό της”.

Επίσης ο ομιλητής στο “Ενοριακό Αρχονταρίκι” που πραγματοποιήθηκε στον ισόγειο χώρο του Ιερού Ναού αμέσως μετά την ομιλία, έδωσε τεκμηριωμένες απαντήσεις, με βάση την ορθόδοξη πίστη και παράδοση, σε πολλά ερωτήματα τα οποία του υπέβαλε το πολυπληθές ακροατήριο.

Η 10η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία λειτουργός και ομιλητής ήταν ο π. Ευσέβιος, Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίας Λαύρας Καλαβρύτων..
Έψαλε βυζαντινός χορός υπό τη διεύθυνση του Πρωτοψάλτου κ. Ιωάννου Αθανασίου.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Πέμ Οκτ 17, 2019 8:57 am

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 11η ΗΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ π. ΒΑΡΝΑΒΑ ΓΙΑΓΚΟΥ

Εικόναimage upload share

Τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. Βαρνάβας Γιάγκου, Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Αγίας Θεοδώρας Θεσσαλονίκης, Υπεύθυνο Γραφείου Νεότητος Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, φιλοξένησε ο Ιερός Ναός μας, όπου λαμβάνουν χώρα οι ενοριακές εορταστικές εκδηλώσεις “ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019”. Ο π. Βαρνάβας ανέπτυξε το θέμα: “Η ευσπλαχνία, άξονας της πνευματικής ζωής” με την παρουσία πλήθους πιστών.

Στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ των άλλων: “Η αυθεντικότητα της πνευματικής μας κατάστασης κρίνεται με το κριτήριο της ευσπλαχνίας. Ούτε με τις εξωτερικές ασκήσεις ούτε με την αυτοκυριαρχία στα πάθη. Αν δεν πιστέψουμε ότι ο άλλος αποτελεί μέλος του ιδίου σώματος, δεν μπορούμε να αποκτήσουμε ήθος ευσπλαχνίας, που είναι ο πυρήνας της χριστιανικής πρακτικής. Η κάθε στιγμή της ζωής μας είναι μία πρόκληση είτε να κλειστούμε στον εαυτό μας και να ζήσουμε με βάση την ιδιοτέλεια και τη φιλαυτία μας ή να γίνει ένα άνοιγμα στον κάθε άλλο φίλο ή εχθρό και να του δώσουμε αυτό που λάβαμε από τον Θεό
-αν φυσικά λάβαμε-, που είναι το έλεος και η ευσπλαχνία Του.
Δείκτης ζωής μας δεν είναι το σύστημα ηθικής του κόσμου αλλά ο λόγος του να γίνουμε οικτίρμονες, όπως ο ουράνιος πατέρας που βρέχει επί δικαίων και αδίκων.

Ο αββάς Ζωσιμάς τονίζει: «Αν κάποιος μας αδικήσει ή μας λυπήσει από επήρεια του σατανά, κατά παραχώρηση Θεού για δοκιμασία ή διόρθωση κάποιου πάθους μας, να λυπόμαστε όχι για την αδικία που πάθαμε, αλλά επειδή ο αδελφός ζημίωσε πολύ τον εαυτό του και ξέπεσε από τη βασιλεία των ουρανών. Γι’ αυτό να πενθήσουμε θερμά και να προσευχηθούμε στον φιλάνθρωπο Θεό, για να συγχωρήσει το αμάρτημά του». ”.

Σε άλλο σημείο τόνισε: “Ο εύσπλαχνος άνθρωπος σκέπτεται και υπηρετεί πάντα το καλό του άλλου, του προσφέρει ό,τι πιο θετικό. Εμείς δυστυχώς έχουμε ως κέντρο το «εγώ» μας. Θέλουμε να μας προσέχουν, να μας αγαπούν, να μας αποδέχονται, δεν θέλουμε να χάσουμε, να αδικηθούμε. Αυτό που μας χωρίζει από τον ευαγγελικό λόγο, από την αγιότητα, είναι το «εγώ» μας. Αυτό μας καταδυναστεύει, μας μπερδεύει και προκαλεί ταραχή και αδυναμία επικοινωνίας στις σχέσεις μας.
Ποτέ να μη σκεφτόμαστε το κακό, αλλά ακόμη και για τους κακούς να σκεφτόμαστε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Όπως λέει ο Απόστολος Πέτρος, «τό δέ τέλος πάντες ὁμόφρονες, συμπαθεῖς, φιλάδελφοι, εὔσπλαχνοι, φιλόφρονες, μή ἀποδίδοντες κακόν ἀντί κακοῦ ἤ λοιδορίαν ἀντί λοιδορίας, τοὐναντίον δέ εὐλογοῦντες, εἰδότες ὅτι εἰς τοῦτο ἐκλήθητε ἵνα εὐλογίαν κληρονομήσητε» (Α! Πέτρ. 3, 8-9). Αυτό μας ελευθερώνει και λειτουργεί θεραπευτικά όχι μόνο στην ψυχή αλλά και στο σώμα μας”.

Ο π. Βαρνάβας ολοκληρώνοντας την ομιλία του είπε: “Όλος μας ο αγώνας είναι να γκρεμίσουμε τις οχυρώσεις που εξασφαλίζουν τον εαυτό μας και τον κάνουν είδωλο για να τον δοξάζουμε, και να στραφούμε συντετριμμένοι και διαλυμένοι αλλά και παραδομένοι στο έλεος της αγάπης του Θεού.
Να πεθάνουμε και να αναστηθούμε. Έτσι θα καρποφορήσει η γη της ψυχής μας. Τότε αληθινά θα γευτούμε την ευσπλαχνία του Θεού και θα μας κάνει κι εμάς εύσπλαχνους και τότε θα καταλάβουμε γιατί ήρθαμε στον κόσμο: για να παίρνουμε από Αυτόν αγάπη και ζωή και να την δίνουμε στους άλλους, εχθρούς και φίλους, πιστούς και απίστους και έτσι θα αυξάνει.

Όμορφα το περιγράφει ο Κόντογλου: «Ω, με ποια λόγια να δοξολογήσουμε την ευσπλαχνία Σου και την ανεκλάλητη γλυκύτητα της οικονομίας Σου, Κύριε φιλάνθρωπε, που δε χωρά μηδέ σταλαγματιά από τους οικτιρμούς Σου μέσα στη στενή την καρδιά μας. Δοξασμένο να ‘ναι το αθάνατο όνομά Σου, Χριστέ μας, που είσαι ο πατέρας και η μητέρα της ψυχής μας και που μονάχα τα δάκρυά μας αξίζουμε μπροστά στη φιλανθρωπία Σου. Δεν απέλπισες κανέναν αμαρτωλό και άδικο άνθρωπο, ούτε τον φιλάργυρο ούτε την πόρνη ούτε τον ειδωλολάτρη ούτε τον αρνητή Σου ούτε τον άπιστο ούτε τον φονιά. Παρά είπες πως σαν μετανιώσουμε, τους δέχεσαι στην αγκαλιά Σου». ”.

Ακολούθησε το καθιερωμένο “Ενοριακό Αρχονταρίκι” στον ισόγειο χώρο κάτωθεν του Ιερού Ναού, στο οποίο ο ομιλητής απάντησε στα ενδιαφέροντα ερωτήματα τα οποία του υπέβαλε το πολυπληθές ακροατήριο.

Η 11η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία ιερούργησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Νικόδημος Αεράκης, Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης.
Έψαλαν ο Πρωτοψάλτης κ. Γεώργιος Μαντωνανάκης και ο Λαμπαδάριος κ. Παναγιώτης Κατσικερός.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Παρ Οκτ 18, 2019 9:00 am

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 12η ΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΟΣΙΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟ π. ΑΡΤΕΜΙΟ ΤΟΝ ΓΡΗΓΟΡΙΑΤΗ

Εικόνα

Με ομιλητή τον Οσιολογιώτατο Ιερομάναχο π. Αρτέμιο, εκ της Ιεράς Μονής Γρηγορίου Αγίου Όρους, συνεχίστηκε η 12η ημέρα, των ενοριακών εορταστικών εκδηλώσεων με την επωνυμία «ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019», που πραγματοποιούνται στον Ιερό Ναό μας. Θέμα της ομιλίας του ήταν: “Θεοτόκος και η κοινωνία της με τους Αγιορείτες".

Ο ομιλητής αρχικά στην ομιλία του είπε: “Η Κυρία Θεοτόκος, η τιμιωτέρα των Χερουβείμ και ενδοξοτέρα ασυγκρίτως των Σεραφείμ, το καύχημα των Χριστιανών, είναι απροσμάχητος προστάτης, αλάθητος οδηγός και ακάματος βοηθός στα βήματα κάθε πιστού. Έγινε Πλατυτέρα των ουρανών Παντοβασίλισσα και Μητέρα όλων των Ορθοδόξων, διότι έτεκε ασπόρως, εγέννησε αφθόρως, εγαλούχησε, υπηρέτησε και εβάστασε τον Βαστάζοντα πάντα, τον Κύριο και Θεό μας Ιησού Χριστό. Έκανε τον Θεό υιό του ανθρώπου και κάνει τους ανθρώπους υιούς Θεού. Αυτό και μόνο την καθιστά ανώτερα πάντων των ποιημάτων, κεφάλαιο της σωτηρίας μας, μεσίτρια του ανθρωπίνου γένους και πάντων των Αγίων αγιωτέρα. Δικαίως λοιπόν κάθε πιστός ολοπρόθυμα καταφεύγει στη σκεπή, στην προστασία και στη βοήθειά της, ελπίζοντας να λάβει κάθε τι προς το συμφέρον της ψυχής του”.

Στη συνέχεια ανέφερε: “Πέραν της υλικής βοήθειας η Κυρία Θεοτόκος αναλαμβάνει προσωπικώς και την ενίσχυση, παρηγοριά και προστασία των Αγιορειτών, στο πνευματικό τους αγώνα. Περίφημος είναι η θαυματουργική από θαλάσσης άφιξης της εικόνος της Παναγίας της Πορταΐτισσας όπου παραδόξως επί των κυμάτων περιπάτων την έφερε ο όσιος Γαβριήλ και υπερφυής μετατόπισής της στην πύλη της ιεράς Μονής Ιβήρων, καθώς η ίδια η Παναγία στον ίδιο όσιο Γαβριήλ μας αποκάλυψε: «Δεν ήρθα στο Μοναστήρι να με φυλάτε εσείς, αλλά ήρθα για να γίνω εγώ φύλακας και φρουρός σας και σε αυτήν και στη μέλλουσα ζωή. Όσοι θα ζήσουν με ευλάβεια και φόβο Θεού και δεν αμελούν στην απόκτηση των αρετών και τελειώσουν την πρόσκαιρη ζωή τους σε αυτόν τον τόπο, να έχουν θάρρος, να μη φοβούνται την κόλαση. Αυτή τη χάρη ζήτησα από τον υιό και Θεό μου και την έλαβα. Ως επιβεβαίωση των λόγων μου σας δίνω αυτό το σημείο: “Όσο βλέπετε την εικόνα μου στο μοναστήρι σας, δεν θα λείψει από το Όρος τούτο, η Χάρις και το έλεός του Υιού μου και Θεού”.

Σε άλλο σημείο τόνισε: “Αμέτρητες θεραπείες και θαύματα γνωστά και άγνωστα, καταγεγραμμένα και μη, έγιναν από την Κυρία Θεοτόκο δια των εικόνων της, σε κληρικούς και λαϊκούς, Αγιορείτες και μη. Θαύματα της Πορταΐτισσας, της Γοργοϋπηκόου, θεραπείες που αναφέρονται στα συναξάρια και στα νεωστί εκδιδόμενα βιβλία, εξακολουθούν να μας βεβαιώνουν ότι η πίστη των Ορθοδόξων είναι η μόνη αλήθεια, και ο Χριστός «χθες και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνας», θαυματουργών διά των Αγίων του και προπάντων για τις μεσιτείες της παναχράντου Μητρός του ”.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο π. Αρτέμιος, είπε: “Η εποχή που ζούμε είναι δύσκολη, η ζωή κατάντησε ανυπόφορη, η αμαρτία φαίνεται να κυριαρχεί, κρίση παντού, σε όλα τα επίπεδα. Ακοές πολέμων, αρχόμενοι πόλεμοι, αυτοκτονίες, ανεργία, πείνα, φτώχεια, πανικός, αδιέξοδο, κατάθλιψη και απελπισία σε όλη την υφήλιο. Πόλεμος κατά της πατρίδος, κατά της οικογένειας, κατά της Εκκλησίας, κατά της παιδείας μας, που οδηγούμαστε; Τι θα απογίνουμε; Που θα βρεθεί ένας προφήτης Ιερεμίας να θρηνήσει την απώλεια της πόλεως της Ιερουσαλήμ, της ψυχής μας και όλου του κόσμου; Όμως ας μην απελπιζόμαστε. έχουμε μαζί μας τον Χριστό την Παναγία όλους τους Αθωνίτες Αγίους, τους Αγίους Πάντες. Να μην πανικοβαλλόμαστε να μην παραδίδουμε τα όπλα, οι πειρασμοί, οι δοκιμασίες και οι αντιξοότητες της ζωής είναι απολύτως μέσα στο πρόγραμμα της πορείας μας. Ας κάνουμε το μικρό και ταπεινό μας αγώνα μέσα στην Εκκλησία και ο Θεός και η Παναγία μας δεν θα μας αφήσουν”.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε το καθιερωμένο “Ενοριακό Αρχονταρίκι” στον ισόγειο χώρο κάτωθεν του Ιερού Ναού, όπου οι ακροατές είχαν την ευκαιρία να υποβάλλουν ποικίλα ερωτήματα στον ομιλητή και αντιστοίχως να τους δοθούν οι κατάλληλες απαντήσεις.

Η 12η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική Θεία Λειτουργία στην οποία ιερούργησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Αλέξιος Γιαννιός Μετοχιάρης της Ιεράς Μονής Αστερίου.
Έψαλε η βυζαντινή χορωδία των “Οσίου Δαυίδ και Ιακώβου” υπό τη διεύθυνση του Πρωτοψάλτου κ. Δημητρίου Κατρακούλη.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Δευτ Οκτ 21, 2019 9:10 am

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 13η ΗΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΙΔΕΣΙΜΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟ π. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ

Εικόνα

Με συνεχώς αυξανόμενο πνευματικό ενδιαφέρον, πλήθος πιστών συμμετέχει στις ενοριακές εορταστικές εκδηλώσεις "ΔΗΜΗΤΡΙΑ", που πραγματοποιούνται στον Ιερό Ναό μας.
Αν και οι εκδηλώσεις βρίσκονται στη 13η ημέρα, ο Ιερός Ναός ήταν κατάμεστος από πιστούς, οι οποίοι με μεγάλη προσοχή άκουσαν την υπέροχη ομιλία που έκανε ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος (π. Λίβυος), εφημέριο του Ιερού Ναού Αγίας Ειρήνης Πύργου Μονοφατσίου Ηρακλείου Κρήτης.
Θέμα της ομιλίας του ήταν: "Πως να αγαπώ τον εαυτό μου, χωρίς να είμαι εγωιστής".

Ο ομιλητής στο πρόλογο του είπε: “Όταν ο άνθρωπος στηρίζεται μονάχα στο ΕΓΩ του, τον κάνει θεό και είδωλο και δεν υπολογίζει κανέναν άλλον. Ο εγωιστής διακατέχεται από μια παρανοϊκή αυτοπεποίθηση. Πιστεύει ότι είναι ο καλύτερος όλων και όποιος δεν τον αναγνωρίζει, τον πετάει έξω από την ζωή του. Σκέφτεται πάντα τον εαυτό του, -αίσθημα αυτοϊκανοποίησης- και με κριτήριο πάντα τα θέλω του. Αισθάνεται ότι ξεχωρίζει από τους πάντες και ότι πρέπει να του πηγαίνουν όλα καλά στη ζωή του, γιατί πολύ απλά είναι αυτός ο σωστός. Πιστεύει ότι πρέπει να απολαμβάνει χωρίς κόπο και ότι πρέπει να τον αγαπάνε χωρίς να έχει βοηθήσει ποτέ κανέναν άνθρωπο. Να ζει μια καταπληκτική ζωή χωρίς καμία θυσία”.

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του τόνισε: “Αυτοεκτίμηση σημαίνει να εκτιμά κανείς τον εαυτό του όπως είναι, με τις δυνατότητές του, αλλά και με τις αδυναμίες του, με τα πάθη του, αλλά και με τις αρετές του. Να αναγνωρίζει την αξία της ίδιας της ύπαρξής του. Ο Κάλλιστος Γουέρ λέει χαρακτηριστικά: «Μα δεν είσαι άχρηστος. Ένα τέτοιο αίσθημα δεν αποτελεί ταπείνωση, αλλά πειρασμό του διαβόλου. Ταπείνωση σημαίνει να γνωρίζω ότι είμαι πλασμένος κατ’ εικόνα Θεού, συνεπώς ο Θεός περιμένει πολλά από μένα. Ταπείνωση σημαίνει να πιστεύω ότι όλα όσα έχω είναι δώρο…» Απ’ την άλλη ο Άγιος Πορφύριος έλεγε: «Ο χριστιανός πρέπει να αποφεύγει την αρρωστημένη θρησκευτικότητα• τόσο το αίσθημα ανωτερότητας για την αρετή του, όσο και το αίσθημα κατωτερότητας για την αμαρτωλότητά του. Άλλο πράγμα είναι το κόμπλεξ και άλλο η ταπείνωση. Άλλο η μελαγχολία και άλλο η μετάνοια. Άλλο είναι ότι έχω μειονεκτικότητα και άλλο ότι είμαι απλός άνθρωπος κατά Θεόν». Και συνεχίζει ο Άγιος «Να είμαστε ταπεινοί, αλλά να μην ταπεινολογούμε. Η ταπεινολογία είναι παγίδα του διαβόλου, που φέρνει την απελπισία και την αδράνεια, ενώ η αληθινή ταπείνωση φέρνει την ελπίδα και την εργασία των εντολών του Χριστού»”.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο π. Χαράλαμπος κατέληξε: “Είναι άλλο πράγμα η αγάπη προς τον εαυτό μας κι άλλο ο εγωισμός. Αγαπώ τον εαυτό μου, σημαίνει:
-Αποδέχομαι ότι είμαι εικόνα Θεού,
-Ότι με αγαπά και με αποδέχεται ο Θεός,
-Να του μιλάς γλυκά, χωρίς να τον κρίνεις,
-Ότι μπορώ να λέω αυτό που αισθάνομαι,
-Ότι βάζω όρια σε αυτό που μπορώ και αντέχω,
-Ότι συγχωρώ και δίνω ευκαιρίες στον εαυτό μου όπως και στους άλλους,
-Αναγνωρίζω τα χαρίσματά μου, δίχως να υποτιμώ των άλλων,
-Δεν τα ξέρω όλα… Δεν είμαι τέλειος… Έχω πνεύμα μαθητείας”.

Μετά την ομιλία, ο π. Χαράλαμπος απάντησε σε πολλές ερωτήσεις των πιστών στη συνάντηση "Ενοριακό Αρχονταρίκι", που καθημερινώς γίνεται στον ισόγειο χώρο του Ιερού Ναού.
Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στην αξιοθαύμαστη προσέλευση των πιστών τόσο στην ομιλία, όσο και στο “Eνοριακό Αρχονταρίκι” και ιδιαίτερα νέων σε ηλικία, που κυριολεκτικά κατέκλυσαν όλους τους χώρους του Ναού.

Η 13η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία λειτουργός και ομιλητής ήταν ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης Γέροντας Χριστόδουλος, Ηγούμενος της Συνοδικής και Σταυροπηγιακής Ιεράς Μονής Αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου Καλάμου Αττικής.
Έψαλε πολυμελής βυζαντινός χορός της Ιεράς Μονής.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Τρί Οκτ 22, 2019 8:49 am

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 16η ΗΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΟΣΙΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟ π. ΝΙΚΩΝ ΤΟΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ


Εικόνα

Στην τρίτη εβδομάδα εισέρχονται τα «ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019», κατά την οποία θα κορυφωθούν οι ενοριακές εορταστικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στον Ιερό Ναό μας και κυρίως την 25η Οκτωβρίου το εσπέρας, όπου θα ψαλεί ο Πανηγυρικός Αρχιερατικός εσπερινός, Παρασκευή 6:30μμ.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα ομιλητής της 16ης ημέρας ήταν ο Πανοσιολογιώτατος Ιερομόναχος π. Νίκων Αγιορείτης, Γέροντας της Ιεράς Καλύβης Αγίων Αποστόλων, Σκήτης Ιεράς Μονής Ξενοφώντος Αγίου Όρους, με θέμα: "Γονείς και παιδιά".

Ο ομιλητής αναφερόμενος στις σχέσεις μεταξύ των γονέων και των παιδιών είπε: “Θα είναι καλό οι γονείς, όσο μπορούν, να διδάσκουν τα παιδιά τους την πίστη στο Χριστό, τον Θεό της αγάπης και την ζωή των Αγίων της Εκκλησίας μας. Θα έρθει, δυστυχώς, η ώρα που δεν θα μπορούν οι γονείς να κατηχούν τα παιδιά τους ορθόδοξα, όπως συμβαίνει σε άλλα κράτη που είναι μόνο κατά το όνομα χριστιανικά. Εκεί η πίστη υποτιμάται με αντιχριστιανικούς νόμους και οι γονείς έρχονται αντιμέτωποι με τα παιδιά τους επειδή τα κατήχησαν με άλλες αρχές και αξίες”.
“Θα πρέπει οι γονείς να μάθουν ότι, όταν μεγαλώσουν τα παιδιά τους και είναι πλέον ολοκληρωμένοι άντρες και γυναίκες, με σύζυγο και παιδιά δικά τους, τότε όχι μόνο να τα αγαπάνε, αλλά και να τα σέβονται. Και σεβασμός στην προκειμένη περίπτωση, σημαίνει να κρατάνε απόσταση οι γονείς από τις οικογένειες των παιδιών τους, διότι πολλές φορές η αδιάκριτη αυτή αγάπη, τους κάνει να επεμβαίνουν αυθαίρετα στη συζυγική και οικογενειακή ζωή τους. Γι’ αυτό οι γονείς θα πρέπει να μην επεμβαίνουν στα σπίτια των παντρεμένων παιδιών τους και να δημιουργούν με τον τρόπο αυτό σοβαρά προβλήματα. Δεν θα έχει η συμπεριφορά μας μόνο συναισθήματα αγάπης, θα έχει και σεβασμό. Δεν θα αγαπάς μόνο τον γιο σου, θα τον σέβεσαι κιόλας. Δεν θα αγαπάς μόνο την κόρη σου, θα τη σέβεσαι κιόλας. Και αυτός ο σεβασμός που πρέπει να υπάρχει στην αγάπη μας, θα κάνει την αγάπη μας, να είναι η αγάπη του Χριστού που θα βοηθήσει και εμάς και τα παιδιά”.
Επίσης ο ομιλητής υπογράμμισε τη σημασία του παραδείγματος από τη ζωή των γονέων στη διαμόρφωση του χαρακτήρα των παιδιών τους. Συγκρούσεις, διαπληκτισμοί, αντιθέσεις και κυρίως ο χωρισμός του ζευγαριού, προκαλεί αθεράπευτα τραύματα στη ψυχή των παιδιών. Αντιθέτως, η συνέπεια στις αρχές της πίστεως, η υπομονή, ο διάλογος με τα παιδιά και η συμμετοχή τους στις καθημερινές ευθύνες της οικογένειας, ωριμάζουν τα παιδιά και τα μαθαίνουν μέσα από τα έργα, πως πρέπει να αντιμετωπίζουν δυσκολίες, να επιλύουν προβλήματα και να σχεδιάζουν με υπευθυνότητα το μέλλον τους.

Στην ομιλία δημιουργήθηκε το αδιαχώρητο μέσα στο Ναό, από τους εκατοντάδες πιστούς οι οποίοι την παρακολούθησαν.
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε το καθιερωμένο “Ενοριακό Αρχονταρίκι” όπου ο π. Νίκων απάντησε στα πολλά ερωτήματα που του υπέβαλε το ακροατήριο.

Η 16η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία ιερούργησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Δαμασκηνός, Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Γενεσίου Θεοτόκου Αιμυαλών Δημητσάνης και έψαλαν ο Πρωτοψάλτης κ. Αθανάσιος Λασπάς και ο Λαμπαδάριος κ. Παναγιώτης Κατσικερός.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Τετ Οκτ 23, 2019 8:45 am

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 17η ΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΟΣΙΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟ ΜΟΝΑΧΟ π. ΛΟΥΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΦΙΛΟΘΕΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ

Εικόνα

Με ομιλητή τον Οσιολογιώτατο μοναχό π. Λουκά από την Ιερά Μονή Φιλοθέου Αγίου Όρους, συνεχίστηκε η 17η ημέρα (Τρίτη 22 Οκτωβρίου), των ενοριακών εορταστικών εκδηλώσεων με την επωνυμία «ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019», που πραγματοποιούνται στον Ιερό Ναό μας. Θέμα της ομιλίας του ήταν: “Ούτε μετάνοια χωρίς εξομολόγηση, ούτε ἐξομολόγηση χωρίς μετάνοια".

Ο ομιλητής αρχικά στην ομιλία του μεταξύ των άλλων είπε: “Ο Τίμιος Πρόδρομος ο οποίος από τις όχθες του Ιορδάνη θα κελαηδήσει της μετανοίας το σωτήριο κήρυγμα, της μετανοίας δια της οποίας ανοίγει ως άνθος η καρδιά του ανθρώπου, ξυπνώντας από τη νάρκη της αμαρτίας προς τον άνωθεν, ένδοθεν, ανατέλλοντα Ήλιο της Δικαιοσύνης, Χριστό τον αληθινό Θεό ημών. Σκοπός της επιγείου ζωής του ανθρώπου είναι η δια μετανοίας επιστροφή του εις τον Θεόν. Αμαρτάνων ο άνθρωπος μακρύνεται από του Θεού, κατηφορίζοντας προς τον Άδη. Μετανοώντας, επιστρέφει εκ θανάτου προς ζωήν και εκ γης προς ουρανόν. Ο άνθρωπος δεν είναι πλασμένος για τούτον τον κόσμο, για τούτη τη ζωή. Εδώ είναι πεσμένος, εξόριστος, εξαιτίας της αμαρτίας του «και αγάπης ένεκεν ο υιός του Θεού», έγινε υιός ανθρώπου, Θεάνθρωπος, νέος Αδάμ, για να ανακαλέσει δια του Σταυρού και της Αναστάσεώς του τον παλαιόν Αδάμ, τον πεπτωκότα, τον εξόριστο. Να τον ανακαλέσει στην Βασιλεία του την επουράνια. Και πώς τον ανακαλεί; Διά της μετάνοιας”.

Στη συνέχεια ο π. Λουκάς είπε: “Η μετάνοια δίνεται ως δώρο στον κάθε απόγονο του Αδάμ και της Εύας. Ως δευτέρα αθωότης δια του μυστηρίου του Αγίου βαπτίσματος και ως ανακαίνισης αυτού δια του μυστηρίου της εξομολογήσεως. Τα δύο αυτά πηγαίνουν πάντοτε μαζί, μετάνοια με εξομολόγηση, εξομολόγηση με μετάνοια. Με τη μετάνοια και την εξομολόγηση ξαναβρίσκει ο άνθρωπος ο αμαρτωλός τον παλαιό χαμένο εαυτόν του και δια ταπεινώσεως, τον ανακαινίζει, τον κάνει καινούργιο. Φτάνει μάλιστα ο Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος ο Σιναΐτης να πει: «Μείζων τοῦ βαπτίσματος μετὰ τὸ βάπτισμα τῶν δακρύων πηγὴ καθέστηκεν», δηλαδή, βαπτίζεται κανείς, -και σε μας στην Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία έχουμε τον νηπιοβαπτισμό- και όταν αμαυρωθεί αυτό το Άγιο Βάπτισμα, τότε θα ανακαινιστεί δια των δακρύων. Όταν βαπτίζεται ο Χριστιανός μικρός ή μεγάλος, το νερό αυτό που ξεπλένει το σώμα απ’ έξω και συμβολικός δι’ αυτού γίνεται οι βύθιση εις τον θάνατον και η ανάστασις, το νερό αυτό δίδεται δωρεάν στον βαπτιζόμενο, αλλά τη μετάνοια για να συντελεστεί όπως πρέπει, θα πρέπει να τη συνοδεύουν τα δάκρυα. Τα δάκρυα αυτά, θα τα βγάλει από μέσα του ο άνθρωπος. Κατ’ αυτόν τον τρόπο πλένει τον εαυτό του. Με καρδία συντετριμμένη και τεταπεινωμένη”.

Σε άλλο σημείο είπε: “Η μετάνοια είναι δώρο της παρούσης ζωής, το οποίο οφείλει να προσφέρει ο καθένας στον εαυτό του και να αποκτήσει την μέλλουσα ζωή. Εάν δεν προσφέρει ο άνθρωπος το δώρο της μετανοίας, θα μείνει μακριά από τη μέλλουσα ζωή. Το προσφέρει ο Χριστός σε όλους το δώρο αυτό, αλλά δεν το προσφέρουν όλοι και καθωσπρέπει στον εαυτόν τους, εάν δεν κάνουν ότι μπορούν για να αλλάξει ο βίος των, ο τρόπος της ζωής των, ο τρόπος της ζωής προς τον Θεό και προς τους ανθρώπους, τους συνανθρώπους μας.
Είναι λοιπόν η μετάνοια θύρα η οποία μας βγάλει από το σκότος της αμαρτίας και μας εισάγει στο φως της ζωής της αληθινής, διότι η ζωή την οποίαν κάνει ο άνθρωπος κινούμενος στο χώρο της αμαρτίας, είναι ζωή σκότους πνευματικού και χρεωστή δια μετανοίας και εξομολογήσεως να την φέρει στο φως, για να διαλυθούν τα πεπραγμένα της, αλλά και να θελήσει εξ όλης ψυχής και καρδίας να παραμείνει εις το φως, για να το βρει ο θάνατος κινούμενο προς το φως εν αληθεία, από ψυχής και καρδίας, για να δεχθεί ο Κύριος αυτή την προαίρεση του, η οποία όσο πιο αληθινή είναι, τόσο και κάνει πιο ζωντανή τη ζωή του μετανοούντος”.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο π. Λουκάς είπε: “Μετανοώ κατ’ αλήθειαν, σημαίνει αφήνω κατά μέρος τον δικό μου νου, ο οποίος εκφράζει τον παλαιό μου άνθρωπο και στη θέση του βάζω το νου που θα μου δώσει ο Χριστός. Ο εσταυρωμένος και αναστάς Χριστός, για να μπορέσω να σταυρώσω και εγώ τα πάθη μου, τον παλαιό εαυτό μου. Για να αισθανθώ με το πνεύμα της χάριτος ότι βρίσκομαι στην καρδία της Εκκλησίας, νιώθοντας το σφυγμό της Εκκλησίας, το σφυγμό των μελών του σώματός της. Και γενόμενος συγκοινωνός του βίου των εν Χριστώ αδελφών, ότι ο κόσμος βιολογικά γεννά, ο Χριστός, δια της Εκκλησίας του, εν πνεύματι αγίω, τον αναγεννά εις την κολυμβήθρα, δια του Αγίου βαπτίσματος και των δακρύων. Των δακρύων όχι εκ των λυπηρών της παρούσης ζωής, αλλά των δακρύων εκείνων που απορρέουν εκ της καρδιάς της συντετριμμένης. Ως κατ’ εικόνα προσομοίωση Θεού πλασμένος ο άνθρωπος, είναι με τη χάρη του Θεού ωραίος. Η αμαρτία τον ασχημίζει, η μετάνοια όμως και η εξομολόγηση τον ανακαινίζει, τον κάνει πάλι ωραίο, ωραιότερο απ’ ότι ήταν νωρίτερα. Και όσο μετανοεί ο άνθρωπος, ο Χριστιανός Ορθόδοξος, τόσο η μετάνοια τον ομορφαίνει κυρίως από μέσα. Και το μέσα αυτό, όσο παύει να δικαιολογεί τα πεπραγμένα του ο καθένας μας, μετανοών από καρδιάς, το βίωμα αυτό της μετανοίας, όσο πλεονάζει μέσα, τόσο ηρέμως και αβιάστως ξεχύνεται προς τα έξω. Όσο ζούμε το Χριστό μέσα μας, στη ζωή μας, τόσο τον νοιώθουμε και με τους άλλους τους συνανθρώπους μας, ανάμεσά μας. Ο Χριστός συγχωρεί, αλλά μετανοούντας, όχι διαπραγματευομένους τη χάρη Του”.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε το καθιερωμένο “Ενοριακό Αρχονταρίκι” στον ισόγειο χώρο κάτωθεν του Ιερού Ναού, όπου οι ακροατές είχαν την ευκαιρία να υποβάλλουν ποικίλα ερωτήματα στον ομιλητή και αντιστοίχως να τους δοθούν οι κατάλληλες απαντήσεις.

Η 17η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου, στην οποία ιερούργησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Μάρκελλος Καμπάνης, από την Ιερά Μητρόπολη Ιλίου Αχαρνών και Πετρουπόλεως και έψαλε πολυμελής βυζαντινός χορός νέων.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Πέμ Οκτ 24, 2019 9:22 am

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 18η ΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΟΣΙΟΛΙΓΙΩΤΑΤΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΝ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ

Εικόνα

Την Τετάρτη, 23 Οκτωβρίου στις 7.00 το απόγευμα πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με το πρόγραμμα ομιλία του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου Γέροντα Εφραίμ, Ηγούμενου της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου Αγίου Όρους με θέμα: "Πᾶσα πνοὴ αἰνεσάτω τὸν Κύριον (Ψαλμ. 150, 6)" εντός του Ιερού Ναού.

Ο Γέροντας Εφραίμ μεταξύ των άλλων είπε: “Το ψαλμικό αυτό χωρίο του Προφητάνακτος Δαυίδ το έκαναν πράξη στην καθημερινή τους πνευματική ζωή οι τέσσερεις μεγάλες μορφές της Εκκλησίας μας, που προσφάτως ανακοίνωσε ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, ότι εντός ολίγου καιρού θα αναγραφούν τα ονόματα των Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστού, Γέροντος Εφραίμ του Κατουνακιώτου, Γέροντος Δανιήλ Κατουνακιώτου και Ιερωνύμου Σιμωνοπετρίτου στο Αγιολόγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Ο ομιλητής με συνοπτικό τρόπο παρουσίασε το βίο τους και στιγμιότυπα από τη θαυμαστή πολιτεία τους. Ιδιαιτέρως αναφέρθηκε στον Γέροντα Ιωσήφ τον Ησυχαστή και τον Γέροντα Εφραίμ τον Κατουνακιώτη, με τους οποίους έζησε πάρα πολλές ευλογίες στο ξεκίνημα της μοναχικής του πορείας. Με έμφαση τόνισε, ότι η Εκκλησία είναι εργαστήριο αγιότητος. Παραλαμβάνει τον άνθρωπο αφώτιστο, αθεράπευτο και στιγματισμένο από το προπατορικό αμάρτημα και τον θεραπεύει μέσω των Ιερών Μυστηρίων, της λατρείας και της εν γένει πνευματικής ζωής.

Επίσης, αναφέρθηκε στο γεγονός ότι το Άγιο Όρος, είναι όντως Άγιο, διότι καθημερινώς βιώνει την πνευματική ζωή σε όλες της τις διαστάσεις, μέσα από την υπακοή, την ταπείνωση, την ανυπόκριτη αγάπη και ιδιαιτέρως την ασκητική ζωή. Όλοι οι πατέρες που ζουν και ασκούνται εκεί, βιώνουν το μυστήριο της παρουσίας του Θεού, με την αυθεντική μετάνοιά τους, την κάθαρση από τα πάθη, τον αγιοπνευματικό φωτισμό και την χριστοδώρητη θέωση. Με τον τρόπο αυτό, το Άγιον Όρος δίδει το μεγαλύτερα δώρα στην κοσμική κοινωνία, που είναι, πρώτον, οι σύγχρονοι Άγιοι, πρότυπα για τη δική μας ζωή και δεύτερον, το μήνυμα, ότι το πολίτευμα του Σταυρού είναι η οδός, πνευματικής θεραπείας, προκειμένου να φτάσουμε στην εν Χριστώ ένωση".

Ακολούθησε Ενοριακό Αρχονταρίκι στις 8.15 το βράδυ στον ισόγειο χώρο κάτωθεν του Ιερού Ναού, με τον Γέροντα Εφραίμ, ο οποίος απάντησε σε πληθώρα πνευματικών ερωτημάτων που του υπέβαλε το ακροατήριο.
Να σημειωθεί ότι μετά το πέρας της συζήτησης ο Γέροντας Εφραίμ δώρισε στον Ιερό Ναό ένα αντίγραφο της Παναγίας της Ελαιοβρύτισσας και στους Εφημερίους του Ναού από έναν επιστήθιο Σταυρό.

Να αναφερθεί ότι, τόσο στην ομιλία, όσο και στο “Ενοριακό Αρχονταρίκι”, ο Ιερός Ναός κατακλύστηκε από πιστούς.

Η 18η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία ιερούργησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης Γέροντας Εφραίμ, Ηγούμενος της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου Αγίου Όρους.
Έψαλαν οι Πρωτοψάλτες κ. κ. Κοσσένας Γεώργιος και Πλευρίτης Ιωάννης.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Παρ Οκτ 25, 2019 8:36 am

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 19η ΗΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ κ. ΙΕΡΕΜΙΑ

Εικόνα

Με ομιλητή τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμία και θέμα: “Οι Άγιοι μάρτυρες και τα άγια λείψανά τους" συνεχίστηκε η 19η ημέρα στις ενοριακές, εορταστικές εκδηλώσεις «ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019», που πραγματοποιούνται στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου, Δήμου Αγίου Δημητρίου με τη συμμετοχή πλήθους πιστών.

Ο Σεβασμιώτατος μεταξύ των άλλων είπε: “Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης αναφέρει ότι οι χριστιανοί είχαν ιδιαίτερα αγάπη στον Άγιο Δημήτριο και αποτελούσαν μία ιδιαίτερα τάξη, η οποία ονομαζόταν "Δημητριανοί". Σας λέγω ότι και εγώ μαζί σας είμαι "Δημητριανός". Ο Άγιος Δημήτριος παραλληλίζεται και με το Χρήστο για το πάθος του και με την Υπεραγία Θεοτόκο. Δημήτριος, κατά παραφθορά ονομάζεται Δημήτριος. Την γη οι παλαιοί την έλεγαν μητέρα. Πραγματικά η γη είναι μητέρα, γιατί απ’ αυτήν καταγόμεθα, απ’ αυτήν τρεφόμεθα και σ’ αυτήν πάλι επανερχόμεθα με τον θάνατο. Για αυτά τα τρία λοιπόν οι παλαιοί έλεγαν την γη τρισαγάθην. Για εμάς τους χριστιανούς πραγματική μητέρα, η οποία βλάστησε παρθενικά τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστό, είναι η Παναγία. Το όνομα λοιπόν του Αγίου Δημητρίου συνδέεται και με την Παναγία μας την Υπεραγία Θεοτόκο. Προς τον Άγιο Δημήτριο πρέπει να είμαστε ευγνώμονες και σαν πατρίδα Ελληνική, διότι συνδέεται ο Άγιος με την ιστορία του έθνους μας, παραδείγματος χάριν τη Θεσσαλονίκη και όλα αυτά συνετέλεσαν να τον αγαπήσουμε, να τον ευλαβούμαστε περισσότερο τον Άγιο και ως Έλληνες”.

Τόνισε: “Αδελφοί μου Χριστιανοί η πίστη μας είναι μαρτυρική. Ο αρχηγός μας, ο σαρκωθείς υιός του Θεού σε αυτή τη γη που έζησε ως άνθρωπος, δεν έζησε μία ζωή άνετη, το τέλος του ήταν το μαρτυρικό, επί του Όρους Γολγοθά θάνατος. Όπως λοιπόν ο αρχηγός μας είναι Μάρτυς, έτσι και η Εκκλησία του είναι μαρτυρική. Έχουμε από τη γέννησή Του το μαρτύριο των νηπίων, τα οποία κολύμπησαν στο αίμα για να χαιρετίσουν τον ερχομό του Βασιλιά της ειρήνης. Μετέπειτα έχουμε την πορεία ιδιαίτερα των πρώτων αιώνων όλων εκείνων των μαρτύρων που πέρασαν απίστευτα μαρτύρια, σύμφωνα με τα ορθόδοξα Συναξάρια, όπου ανθρώπινος νους δεν μπορεί να τα συλλάβει. Οι πρώτοι χριστιανοί γνώριζαν, ότι το να είσαι χριστιανός, είσαι υποψήφιος μάρτυρας. Γνώριζαν πολύ καλά ότι αυτοί που βαπτίζονταν χριστιανοί, θα έρθει και το άλλο βάπτισμα, του μαρτυρίου και του αίματος. Ο Χριστός μία ωραία στιγμή της πορείας Του στη γη, όπου οι μαθητές Του ήθελαν πρωτοκαθεδρίες, να καθίσουν ο ένας εκ δεξιών και ο άλλος εξ ευωνύμων, ο Χριστός μας τους είπε: «Δύνασθε πιεῖν τὸ ποτήριον ὃ ἐγὼ πίνω, καὶ τὸ βάπτισμα ὃ ἐγὼ βαπτίζομαι βαπτισθῆναι;» Είναι το ποτήριο του θανάτου και το βάπτισμα του αίματος. Και ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε’, πού του έλεγαν να αρνηθεί την πίστη του και να γίνει Μωαμεθανός για να ξεφύγει το μαρτύριο, είπε: «ο Πατριάρχης των Χριστιανών, Χριστιανός πεθαίνει, δεν είναι δυνατόν να αρνηθώ το μαρτύριο»”.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο Σεβασμιώτατος αναφερόμενος στην προς Εβραίους Επιστολή του Απ. Παύλου και συγκεκριμένα στο (Κεφ.11,στ.40) «οὗτοι πάντες μαρτυρηθέντες διὰ τῆς πίστεως» είπε: “Όλοι αυτοί οι Άγιοι μαρτυρήσανε γιατί κράτησαν την πίστη τους. Και σήμερα έχουμε μαρτύριο συγχρόνου τύπου. Μέσα από την καθημερινότητά του ο Χριστιανός, ο οποίος ομολογεί με τη συμπεριφορά του και τον τρόπο της ζωής του τον Χριστό, είναι ένας σύγχρονος Άγιος. Το σημερινό μαρτύριο των Χριστιανών είναι ο εμπαιγμός, τον οποίο πρέπει να υπομένουμε για την αγάπη του Χριστού”.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε το καθιερωμένο “Ενοριακό Αρχονταρίκι” στον ισόγειο χώρο του Ιερού Ναού, όπου οι ακροατές είχαν την ευκαιρία να υποβάλλουν ποικίλα ερωτήματα στον Σεβασμιώτατο και αντιστοίχως να τους δοθούν οι κατάλληλες απαντήσεις.

Η 19η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία ιερούργησε ο π. Γεώργιος Κυριακόπουλος, εφημέριος του Ιερού Ναού.
Έψαλαν οἱ Πρωτοψάλτες κ.κ. Βαζούρας Ιωάννης καί Διαμαντόπουλος Παναγιώτης.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 4 και 0 επισκέπτες