Αγαπητά μέλη και επισκέπτες, καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο μας φόρουμ!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!
Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα
Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge
- Σακης
- Δημοσιεύσεις: 374
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm
- 4
- Έχει ευχαριστήσει: 1 φορά
- Έλαβε ευχαριστία: 18 φορές
Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα
Ισλαμιστές αντάρτες βανδάλισαν χριστιανική ορθόδοξη εκκλησία στη Συρία
Πρόκειται για τον Ιερό Ναό Αγίας Σοφίας στην πόλη Χάμα.
Ισλαμιστές αντάρτες βανδάλισαν χριστιανική εκκλησία στη Συρία
Πρόκειται για τον Ιερό Ναό Αγίας Σοφίας στην πόλη Χάμα
12/12/2024
Ισλαμιστές αντάρτες βανδάλισαν χριστιανική εκκλησία στη Συρία
Χριστιανική εκκλησία, την Αγία Σοφία, βανδάλισαν Ισλαμιστές αντάρτες στη Συρία.
H εκκλησία βρίσκεται στην πόλη Χάμα και πίσω από τον βανδαλισμό ήταν αντάρτες με δεσμούς με την οργάνωση Χαγιάτ Ταχρίρ αλ-Σαμ.
Σε μία άλλη περίπτωση, οι αντάρτες σήκωσαν το παγκάρι εκκλησίας και δεν άφησαν να γίνει λειτουργία.
Μουσουλμάνοι επιτέθηκαν σε Χριστιανούς στην πόλη Χομς.
Πηγή: https://e-mesara.gr/islamistes-antartes ... sti-syria/
Πρόκειται για τον Ιερό Ναό Αγίας Σοφίας στην πόλη Χάμα.
Ισλαμιστές αντάρτες βανδάλισαν χριστιανική εκκλησία στη Συρία
Πρόκειται για τον Ιερό Ναό Αγίας Σοφίας στην πόλη Χάμα
12/12/2024
Ισλαμιστές αντάρτες βανδάλισαν χριστιανική εκκλησία στη Συρία
Χριστιανική εκκλησία, την Αγία Σοφία, βανδάλισαν Ισλαμιστές αντάρτες στη Συρία.
H εκκλησία βρίσκεται στην πόλη Χάμα και πίσω από τον βανδαλισμό ήταν αντάρτες με δεσμούς με την οργάνωση Χαγιάτ Ταχρίρ αλ-Σαμ.
Σε μία άλλη περίπτωση, οι αντάρτες σήκωσαν το παγκάρι εκκλησίας και δεν άφησαν να γίνει λειτουργία.
Μουσουλμάνοι επιτέθηκαν σε Χριστιανούς στην πόλη Χομς.
Πηγή: https://e-mesara.gr/islamistes-antartes ... sti-syria/
- Σακης
- Δημοσιεύσεις: 374
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm
- 4
- Έχει ευχαριστήσει: 1 φορά
- Έλαβε ευχαριστία: 18 φορές
Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα
Συρία: Σουνίτες Ισλαμιστές ξυλοκόπησαν Χριστιανούς αγρότες - «Είστε άπιστοι»
Πρόκειται για το πρώτο καταγεγραμμένο συμβάν δίωξης κατά Χριστιανών στη Συρία, από τη στιγμή που ανέλαβαν τον έλεγχο οι Ισλαμιστές.
Μια ομάδα μουσουλμάνων επιτέθηκε σε Χριστιανούς αγρότες, σε χριστιανικό χωριό, κοντά στη Χομς της Συρίας. Οι αγρότες ξυλοκοπήθηκαν και κατηγορήθηκαν ως «άπιστοι». Αυτό ανέφερε ένας Ορθόδοξος ιερέας της περιοχής.
Η εξέλιξη αυτή αναφορικά με την κατάσταση στη Συρία σημαίνει ότι ο πόλεμος κινείται και σε θρησκευτικό επίπεδο, ενώ δυστυχώς διακυβεύει την όποια... αισιοδοξία, ότι το χριστιανικό στοιχείο δεν θα υποστεί διώξεις από τους τζιχαντιστές, έπειτα από την πτώση του καθεστώτος Άσαντ.
ΠΗΓΗ: https://www.newsbomb.gr/kosmos/story/16 ... te-apistoi
Πρόκειται για το πρώτο καταγεγραμμένο συμβάν δίωξης κατά Χριστιανών στη Συρία, από τη στιγμή που ανέλαβαν τον έλεγχο οι Ισλαμιστές.
Μια ομάδα μουσουλμάνων επιτέθηκε σε Χριστιανούς αγρότες, σε χριστιανικό χωριό, κοντά στη Χομς της Συρίας. Οι αγρότες ξυλοκοπήθηκαν και κατηγορήθηκαν ως «άπιστοι». Αυτό ανέφερε ένας Ορθόδοξος ιερέας της περιοχής.
Η εξέλιξη αυτή αναφορικά με την κατάσταση στη Συρία σημαίνει ότι ο πόλεμος κινείται και σε θρησκευτικό επίπεδο, ενώ δυστυχώς διακυβεύει την όποια... αισιοδοξία, ότι το χριστιανικό στοιχείο δεν θα υποστεί διώξεις από τους τζιχαντιστές, έπειτα από την πτώση του καθεστώτος Άσαντ.
ΠΗΓΗ: https://www.newsbomb.gr/kosmos/story/16 ... te-apistoi
- Σακης
- Δημοσιεύσεις: 374
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm
- 4
- Έχει ευχαριστήσει: 1 φορά
- Έλαβε ευχαριστία: 18 φορές
Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα
Και εδώ βλέπουμε την προτροπή του νέου Ισλαμιστή ηγέτη της Συρίας να ακολουθήσουν οι κάτοικοι της τη Σαρία.Βαση πληροφοριών οι Δρουζοι της Συρίας σε συνεργασία με το Ισραήλ και τα ΗΑΕ στοχεύουν να ανακυρηξουν δικό τους ανεξάρτητους Δρουζικο κρατος(υπό Ισραηλινή προστασία) στα εδάφη τους νωτιοτερα της Δαμασκού: https://www.alphanews.live/internationa ... -emiraton/ .
Αυτή τη στιγμή στη Συρία οι χριστιανοί ζούνε ως ισότιμοι μόνο στα εδάφη των Κούρδων της Ροζαβα (έτσι λέγεται το De Facto ανεξάρτητο Κουρδικό κράτος στη Συρία που ελέγχει το 1/3 των εδαφών της Συρίας και διοικείται από την SDF (το Συριακό στρατιωτικό σώμα του PKK) το οποίο είναι αυστηρά κοσμικό και οι μειονότητες ζούνε σε καθεστώς προστασίας των δικαιωμάτων τους: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Autonom ... East_Syria
Αυτή τη στιγμή στη Συρία οι χριστιανοί ζούνε ως ισότιμοι μόνο στα εδάφη των Κούρδων της Ροζαβα (έτσι λέγεται το De Facto ανεξάρτητο Κουρδικό κράτος στη Συρία που ελέγχει το 1/3 των εδαφών της Συρίας και διοικείται από την SDF (το Συριακό στρατιωτικό σώμα του PKK) το οποίο είναι αυστηρά κοσμικό και οι μειονότητες ζούνε σε καθεστώς προστασίας των δικαιωμάτων τους: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Autonom ... East_Syria
- Νίκος
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 7396
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
- 12
- Τοποθεσία: Κοζάνη
- Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
- Έλαβε ευχαριστία: 362 φορές
Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα
Σάκη δεν είμαστε ειδησεογραφικό πρακτορείο ανάλυσης της διεθνούς πολιτικής. Φτάνει για τη Συρία. Μας αρκεί προς το παρόν, ότι η αντάρτες που κατέλαβαν τη Δαμασκό δήλωσαν, ότι θα σεβαστούν τις εθνικές και θρησκευτικές μειονότητες. Αν το κάνουν πάντως, θα είναι οι πρώτοι στην περιοχή.
Θα επανέλθουμε στο θέμα, μόνο αν υπάρξει κάποιο σημαντικό νέο, που να αφορά τους Χριστιανούς της Συρίας. Για κανένα άλλο λόγο!
Θα επανέλθουμε στο θέμα, μόνο αν υπάρξει κάποιο σημαντικό νέο, που να αφορά τους Χριστιανούς της Συρίας. Για κανένα άλλο λόγο!
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
- Νίκος
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 7396
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
- 12
- Τοποθεσία: Κοζάνη
- Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
- Έλαβε ευχαριστία: 362 φορές
Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα
Νέα χριστουγεννιάτικη ταινία στο Νετφλιξ: Mary...
Υποτίθεται ότι αφηγείται την ζωή της Βιβλικής Μαρίας (ακολουθώντας την παράδοση του Πρωτευαγγελίου Ιακώβου) από την γέννησή της μέχρι την γέννηση του Χριστού...
Το σενάριο δεν έχει καμμία σχέση με τις Γραφές, κανονικές και απόκρυφες...
Η μόνη εξαίρεση είναι η ερμηνεία του Anthony Hopkins ως Ηρώδης...
Καλύτερα να δείτε μία άλλη ταινία όπου ο Σάντα Κλάους είναι πρώην Βίκινγκ και σπάει κεφάλια με μία βαριοπούλα...
Αν ισχύει ότι η παραγωγή είχε θεολόγους για συμβούλους (και μάλιστα Καθολικούς, Εβραίους και Μουσουλμάνους) ελπίζω να πάνε οικειοθελώς και να παραδοθούν στην Ιερά Εξέταση...
Πηγή: Nektarios Tsilis : facebook (Μητροπολίτης Χονγκ Κογκ και Νοτιοανατολικής Ασίας)
Μόλις είδα στο Netflix ταινία για την Παναγία, είπα στη σύζυγο μου: μην το δεις, είμαι σίγουρος, ότι δεν έχει καμιά σχέση με τα Ευαγγέλια. Ο Σεβασμιότατος επιβεβαιώνει τις επιφυλάξεις μου. Ευτυχώς δεν το είδα. Κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα οι αντίχριστοι βγάζουν κάτι παρόμοιο, για να δηλητηριάσουν τη σκέψη των αδύνατων στην πίστη. Δεν χρειαζόμαστε ταινίες, διαβάστε την Αγία Γραφή. Μόνο εκεί υπάρχει η πραγματική Αλήθεια.
Υποτίθεται ότι αφηγείται την ζωή της Βιβλικής Μαρίας (ακολουθώντας την παράδοση του Πρωτευαγγελίου Ιακώβου) από την γέννησή της μέχρι την γέννηση του Χριστού...
Το σενάριο δεν έχει καμμία σχέση με τις Γραφές, κανονικές και απόκρυφες...
Η μόνη εξαίρεση είναι η ερμηνεία του Anthony Hopkins ως Ηρώδης...
Καλύτερα να δείτε μία άλλη ταινία όπου ο Σάντα Κλάους είναι πρώην Βίκινγκ και σπάει κεφάλια με μία βαριοπούλα...
Αν ισχύει ότι η παραγωγή είχε θεολόγους για συμβούλους (και μάλιστα Καθολικούς, Εβραίους και Μουσουλμάνους) ελπίζω να πάνε οικειοθελώς και να παραδοθούν στην Ιερά Εξέταση...
Πηγή: Nektarios Tsilis : facebook (Μητροπολίτης Χονγκ Κογκ και Νοτιοανατολικής Ασίας)
Μόλις είδα στο Netflix ταινία για την Παναγία, είπα στη σύζυγο μου: μην το δεις, είμαι σίγουρος, ότι δεν έχει καμιά σχέση με τα Ευαγγέλια. Ο Σεβασμιότατος επιβεβαιώνει τις επιφυλάξεις μου. Ευτυχώς δεν το είδα. Κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα οι αντίχριστοι βγάζουν κάτι παρόμοιο, για να δηλητηριάσουν τη σκέψη των αδύνατων στην πίστη. Δεν χρειαζόμαστε ταινίες, διαβάστε την Αγία Γραφή. Μόνο εκεί υπάρχει η πραγματική Αλήθεια.
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
- Anastasios68
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 3951
- Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 26, 2012 10:31 am
- 12
- Τοποθεσία: Πεύκη
- Έχει ευχαριστήσει: 447 φορές
- Έλαβε ευχαριστία: 28 φορές
- Επικοινωνία:
Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα
Έκανα το μεγάλο λάθος να ξεκινήσω την προβολή της ταινίας και τη διέκοψα μετά από λίγα λεπτά, καθώς διαπίστωσα ότι πρόκειται περί ύβρεως κατά του ιερού προσώπου της Υπεραγίας Θεοτόκου.
Όσοι θέλετε παρακολουθήστε στο YouTube την παρακάτω πραγματικά χριστιανική ταινία:
Όσοι θέλετε παρακολουθήστε στο YouTube την παρακάτω πραγματικά χριστιανική ταινία:
«ὃς δ' ἂν εἲπῃ τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ, ῥακά, ἒνοχος ἒσται τῷ συνεδρίῳ»
Κατά Ματθαῖον, Κεφ. 5, 22
Κατά Ματθαῖον, Κεφ. 5, 22
- Σακης
- Δημοσιεύσεις: 374
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm
- 4
- Έχει ευχαριστήσει: 1 φορά
- Έλαβε ευχαριστία: 18 φορές
Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα
Συνάντηση Πρωθυπουργού με τον Πατριάρχη Αντιοχείας στην Βηρυτό του Λιβάνου
Τον Πατριάρχη Αντιοχείας κ. Ιωάννη επισκέφθηκε σήμερα, Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024 ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Ιεράς Μητρόπολης Βηρυττού στα πλαίσια της επίσκεψης του Πρωθυπουργού στο Λίβανο μετά την επίτευξη εκεχειρίας και τις εξελίξεις στη Συρία.
Να αναφερθεί ότι στην συνάντηση παρέστη και ο Σεβ. Μητροπολίτης Βηρυττού κ. Ηλίας.
Οι δύο πλευρές κατά την διάρκεια της συνάντησης αναφέρθηκαν στη σημασία των ιστορικών σχέσεων Ελλάδας και της Αντιοχειανής Εκκλησίας και την γενικότερη κατάσταση στην περιοχή μετά την ανακωχή στο Λίβανο.
Ο Πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα στέκεται στο πλευρό της Εκκλησίας της Αντιοχείας και γενικότερα της παρουσίας των χριστιανών στην Ανατολή.
«Ερχόμαστε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα και δύσκολη συγκυρία, αλλά πιστεύω ότι έχει μεγάλη σημασία. Ξέρετε, είμαι ο πρώτος Ευρωπαίος ο οποίος έρχεται και μετά την ανακωχή στον Λίβανο και μετά τις δραματικές εξελίξεις στη Συρία και έρχομαι μεταφέροντας αισθήματα αγάπης και υποστήριξης, όλου του ελληνικού λαού, προς το Πατριαρχείο το οποίο παίζει έναν τόσο καθοριστικό ρόλο σε αυτή την παραγμένη περιοχή» - τόνισε χαρακτηριστικά ο Πρωθυπουργός.
Στην συνέχεια ο κ. Μητσοτάκτης πρόσθεσε: «Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον θα ακούσω τις σκέψεις σας για το τι συμβαίνει και στον Λίβανο και στη Συρία. Η Ελλάδα, όπως ξέρετε, έχει ιδιαίτερο λόγο και η θέση μας, μας προσδίδει μία βαρύτητα στις μελλοντικές εξελίξεις. Οπότε ήθελα να έρθω να σας συναντήσω προσωπικά και να ακούσω τις σκέψεις σας».
Επίσης ο κ. Μητσοτάκης επιβεβαίωσε τις προσπάθειες της Ελλάδας να υποστηρίξει τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στον Λίβανο.
Από την πλευρά του ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Αντιόχειας ευχαρίστησε τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας για την παρουσία του στο Λίβανο και την στήριξή του στο Πατριαρχείο τονίζοντας πως σε αυτές τις συνθήκες υπάρχει ανάγκη για αλληλεγγύη και συνεργασία.
Ο Μακαριώτατος αναφέρθηκε στην κατάσταση στον Λίβανο, τονίζοντας την ανάγκη εκλογής προέδρου του Λιβάνου το συντομότερο δυνατό, ενώ όσον αφορά στην κατάσταση στη Συρία τόνισε πως ο ρόλος της Εκκλησίας είναι στο να βρίσκεται δίπλα στα παιδιά της υπό το πρίσμα των εξελίξεων που διαδραματίζονται.
Σε άλλο σημείο ο Πατριάρχης Ιωάννης τόνισε πως οι Χριστιανοί αποτελούν ουσιαστικό μέρος του συριακού εθνικού ιστού και ζήτησε να καταβληθούν προσπάθειες για την άρση της πολιορκίας του συριακού λαού.
Τέλος, και οι δύο πλευρές τόνισαν τη σημασία του ρόλου της Ελλάδας στην εδραίωση των θεμελίων και των κανόνων της ειρήνης στη Μέση Ανατολή, υπό το φως των αλλαγών που βιώνει η περιοχή.
ΠΗΓΗ https://www.romfea.gr/epikairotita-xron ... antioxeias
Τον Πατριάρχη Αντιοχείας κ. Ιωάννη επισκέφθηκε σήμερα, Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024 ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Ιεράς Μητρόπολης Βηρυττού στα πλαίσια της επίσκεψης του Πρωθυπουργού στο Λίβανο μετά την επίτευξη εκεχειρίας και τις εξελίξεις στη Συρία.
Να αναφερθεί ότι στην συνάντηση παρέστη και ο Σεβ. Μητροπολίτης Βηρυττού κ. Ηλίας.
Οι δύο πλευρές κατά την διάρκεια της συνάντησης αναφέρθηκαν στη σημασία των ιστορικών σχέσεων Ελλάδας και της Αντιοχειανής Εκκλησίας και την γενικότερη κατάσταση στην περιοχή μετά την ανακωχή στο Λίβανο.
Ο Πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα στέκεται στο πλευρό της Εκκλησίας της Αντιοχείας και γενικότερα της παρουσίας των χριστιανών στην Ανατολή.
«Ερχόμαστε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα και δύσκολη συγκυρία, αλλά πιστεύω ότι έχει μεγάλη σημασία. Ξέρετε, είμαι ο πρώτος Ευρωπαίος ο οποίος έρχεται και μετά την ανακωχή στον Λίβανο και μετά τις δραματικές εξελίξεις στη Συρία και έρχομαι μεταφέροντας αισθήματα αγάπης και υποστήριξης, όλου του ελληνικού λαού, προς το Πατριαρχείο το οποίο παίζει έναν τόσο καθοριστικό ρόλο σε αυτή την παραγμένη περιοχή» - τόνισε χαρακτηριστικά ο Πρωθυπουργός.
Στην συνέχεια ο κ. Μητσοτάκτης πρόσθεσε: «Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον θα ακούσω τις σκέψεις σας για το τι συμβαίνει και στον Λίβανο και στη Συρία. Η Ελλάδα, όπως ξέρετε, έχει ιδιαίτερο λόγο και η θέση μας, μας προσδίδει μία βαρύτητα στις μελλοντικές εξελίξεις. Οπότε ήθελα να έρθω να σας συναντήσω προσωπικά και να ακούσω τις σκέψεις σας».
Επίσης ο κ. Μητσοτάκης επιβεβαίωσε τις προσπάθειες της Ελλάδας να υποστηρίξει τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στον Λίβανο.
Από την πλευρά του ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Αντιόχειας ευχαρίστησε τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας για την παρουσία του στο Λίβανο και την στήριξή του στο Πατριαρχείο τονίζοντας πως σε αυτές τις συνθήκες υπάρχει ανάγκη για αλληλεγγύη και συνεργασία.
Ο Μακαριώτατος αναφέρθηκε στην κατάσταση στον Λίβανο, τονίζοντας την ανάγκη εκλογής προέδρου του Λιβάνου το συντομότερο δυνατό, ενώ όσον αφορά στην κατάσταση στη Συρία τόνισε πως ο ρόλος της Εκκλησίας είναι στο να βρίσκεται δίπλα στα παιδιά της υπό το πρίσμα των εξελίξεων που διαδραματίζονται.
Σε άλλο σημείο ο Πατριάρχης Ιωάννης τόνισε πως οι Χριστιανοί αποτελούν ουσιαστικό μέρος του συριακού εθνικού ιστού και ζήτησε να καταβληθούν προσπάθειες για την άρση της πολιορκίας του συριακού λαού.
Τέλος, και οι δύο πλευρές τόνισαν τη σημασία του ρόλου της Ελλάδας στην εδραίωση των θεμελίων και των κανόνων της ειρήνης στη Μέση Ανατολή, υπό το φως των αλλαγών που βιώνει η περιοχή.
ΠΗΓΗ https://www.romfea.gr/epikairotita-xron ... antioxeias
- Νίκος
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 7396
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
- 12
- Τοποθεσία: Κοζάνη
- Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
- Έλαβε ευχαριστία: 362 φορές
Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα
Επειδή πολύ γκρινιάζουμε όλοι εμείς οι ευσεβείς Χριστιανοί, για τον τρόπο που εορτάζονται στις μέρες μας τα Χριστούγεννα, διαβάστε λίγο και την άλλη άποψη:
"Όταν ήμουν νεότερος είχα πολύ σκεπτικισμό βλέποντας τον τρόπο που γιορτάζονται οι Άγιες μέρες των Χριστουγέννων. Και μπορώ να πω ότι, με την απειρία η οποία με χαρακτήριζε, κατέκρινα αυτά τα πράγματα. Έλεγα, αυτά είναι κοσμικά, δεν χρειάζονται. Γιατί γίνονται; Δεν προσφέρουν τίποτα, χάνουν το νόημα το πνευματικό και όλα αυτά τα οποία ακούμε συχνά να λέγονται.

Κάποτε λοιπόν συνόδευσα ένα γεροντάκι από το Άγιο Όρος γιατί ήταν ανάγκη να επισκεφτεί το γιατρό. Και επειδή στο Άγιο Όρος τα Χριστούγεννα γιορτάζονται αργότερα σε άλλη ημερομηνία λόγω του εορτολογίου, τύχαμε τις ημέρες των Χριστουγέννων να είμαστε στη Θεσσαλονίκη. Η Θεσσαλονίκη, όπως και στις άλλες πόλεις, στις μεγάλες οδούς Εγνατία, Τσιμισκή και άλλες γεμίζουν με χιλιάδες λάμπες, λαμπάκια που στολίζουν τους δρόμους. Αυτός ο ασκητής, ο γεροντάκος -είχε χρόνια πολλά να βγει έξω στον κόσμο- το βράδυ περπατώντας είδε όλο εκείνο το υπερθέαμα με το φωτισμό και τα φώτα και τις λάμπες και άρχισε να κλαίει και να ευχαριστεί το Χριστό και να λέει: "Χριστέ μου, όλα αυτά είναι για σένα που γίνονται!". Ενώ του έλεγα εγώ: "Παππούλη, όλα αυτά είναι κοσμικά πράγματα. Έτσι γιορτάζονται τα Χριστούγεννα;". Μου λέει: "Ευλογημένε, για το Χριστό γίνονται όλα αυτά τα πράγματα! Αν δεν ήταν Χριστούγεννα οι άνθρωποι θα έβαζαν τόσες λάμπες στους δρόμους; Αφού τα έβαλαν για το Χριστό, επειδή είναι Χριστούγεννα και επειδή θέλουν να γιορτάζουν και αυτοί όπως ξέρουν. Γι' αυτό γέμισαν τους τόπους λάμπες και φώτα και είναι για την αγάπη και για τη δόξα Του Χριστού που γίνονται όλα αυτά".
Και τόσο πολύ κατενύγηκε και ήτανε τρισευχαριστημένος και είχε τόσο καλό λογισμό για τους ανθρώπους, οι οποίοι κοσμούσαν και στόλιζαν τα σπίτια τους και τις βιτρίνες τους και τους δρόμους τους με τόσες λάμπες. Γιατί δεν έβαζε το λογισμό ότι αυτά είναι κακά και κοσμικά αλλά έλεγε ότι αυτά γίνονται για τη δόξα του Χριστού μας, επειδή είναι Χριστούγεννα! Κι αν δεν ήταν Χριστούγεννα δεν θα γινόντουσαν αυτά τα πράγματα όλα.
π. Αθανάσιος Μητρ. Λεμεσού"
"Όταν ήμουν νεότερος είχα πολύ σκεπτικισμό βλέποντας τον τρόπο που γιορτάζονται οι Άγιες μέρες των Χριστουγέννων. Και μπορώ να πω ότι, με την απειρία η οποία με χαρακτήριζε, κατέκρινα αυτά τα πράγματα. Έλεγα, αυτά είναι κοσμικά, δεν χρειάζονται. Γιατί γίνονται; Δεν προσφέρουν τίποτα, χάνουν το νόημα το πνευματικό και όλα αυτά τα οποία ακούμε συχνά να λέγονται.

Κάποτε λοιπόν συνόδευσα ένα γεροντάκι από το Άγιο Όρος γιατί ήταν ανάγκη να επισκεφτεί το γιατρό. Και επειδή στο Άγιο Όρος τα Χριστούγεννα γιορτάζονται αργότερα σε άλλη ημερομηνία λόγω του εορτολογίου, τύχαμε τις ημέρες των Χριστουγέννων να είμαστε στη Θεσσαλονίκη. Η Θεσσαλονίκη, όπως και στις άλλες πόλεις, στις μεγάλες οδούς Εγνατία, Τσιμισκή και άλλες γεμίζουν με χιλιάδες λάμπες, λαμπάκια που στολίζουν τους δρόμους. Αυτός ο ασκητής, ο γεροντάκος -είχε χρόνια πολλά να βγει έξω στον κόσμο- το βράδυ περπατώντας είδε όλο εκείνο το υπερθέαμα με το φωτισμό και τα φώτα και τις λάμπες και άρχισε να κλαίει και να ευχαριστεί το Χριστό και να λέει: "Χριστέ μου, όλα αυτά είναι για σένα που γίνονται!". Ενώ του έλεγα εγώ: "Παππούλη, όλα αυτά είναι κοσμικά πράγματα. Έτσι γιορτάζονται τα Χριστούγεννα;". Μου λέει: "Ευλογημένε, για το Χριστό γίνονται όλα αυτά τα πράγματα! Αν δεν ήταν Χριστούγεννα οι άνθρωποι θα έβαζαν τόσες λάμπες στους δρόμους; Αφού τα έβαλαν για το Χριστό, επειδή είναι Χριστούγεννα και επειδή θέλουν να γιορτάζουν και αυτοί όπως ξέρουν. Γι' αυτό γέμισαν τους τόπους λάμπες και φώτα και είναι για την αγάπη και για τη δόξα Του Χριστού που γίνονται όλα αυτά".
Και τόσο πολύ κατενύγηκε και ήτανε τρισευχαριστημένος και είχε τόσο καλό λογισμό για τους ανθρώπους, οι οποίοι κοσμούσαν και στόλιζαν τα σπίτια τους και τις βιτρίνες τους και τους δρόμους τους με τόσες λάμπες. Γιατί δεν έβαζε το λογισμό ότι αυτά είναι κακά και κοσμικά αλλά έλεγε ότι αυτά γίνονται για τη δόξα του Χριστού μας, επειδή είναι Χριστούγεννα! Κι αν δεν ήταν Χριστούγεννα δεν θα γινόντουσαν αυτά τα πράγματα όλα.
π. Αθανάσιος Μητρ. Λεμεσού"
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
- Νίκος
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 7396
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
- 12
- Τοποθεσία: Κοζάνη
- Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
- Έλαβε ευχαριστία: 362 φορές
Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα
Γράφει αναλυτικά ο "π" Χαράλαμπος Κοπανάκης (εφημέριος του Ι.Ν. Αγίου Αντωνίου Σοκαρά Ηρακλείου Κρήτης).

΄΄SOS
ΚΑΝΕΝΑ, μα ΚΑΝΕΝΑ από τα φυσικά υλικά, (νερο, ψωμι, κρασί, λαδι), που χρησιμοποιούμε στη λατρεία της Εκκλησιας, δεν αλλάζει μετά τον καθαγιασμό του, ως προς την συμπεριφορά των φυσικών του συστατικών.
Τα μέλη της Εκκλησιαστικής κοινότητας, δέχονται αυτά τα υλικά μετά τον καθαγιασμό τους, με την πεποίθηση ότι εκ ΠΑΤΡΟΣ, δια του ΥΙΟΥ, εν ΑΓΙΩ ΠΝΕΥΜΑΤΙ, έχουν κατασταθεί μυστηριακώς, φορείς των ΑΚΤΙΣΤΩΝ ενεργειών του Θεού.
Όποιος αναζητεί επιστημονική κατοχύρωση υπερφυσικών ιδιοτήτων στα αγιασμένα υλικά, ΔΕΝ γνωρίζει ΘΕΟΛΟΓΙΑ.
Πολλοί λένε οτι ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΟΝΤΑΙ.
Ωραία, το δέχομαι.
Αν δεν σκανδαλιστούν όμως, δεν πρόκειται ποτέ να αποκτήσουν κίνητρο να γνωρίσουν την Εκκλησιολογική προσέγγιση της λατρείας της Εκκλησίας.
Αυτά, εν ΑΓΑΠΗ!΄΄
Πηγή: ΕΚΚΛΗΣΙΑ online
Αφού τα έβαλε με το Άγιο Φως, τώρα αμφισβητεί και όλα τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας, με αφορμή τον Μεγάλο Αγιασμό. Εκτός του ότι, αυτό που λέει για τον Μεγάλο Αγιασμό είναι ένα προφανέστατο ψέμα, όπως γνωρίζουμε όλοι οι Χριστιανοί, βρήκε αφορμή να επιτεθεί και στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.
Προσωπικά έχω αγιασμό φυλαγμένο 10 χρόνια (όχι επίτηδες). Είναι αναλλοίωτος, όπως την στιγμή που αγιάστηκε.
Όλοι οι Πατέρες της Εκκλησίας αναφέρονται στο επαναλαμβανόμενο θαύμα του Μεγάλου Αγιασμού και στη χρήση του καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους. Ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης μάλιστα λέει, ότι δεν υπάρχει "παλιός Αγιασμός", ο Αγιασμός παραμένει αναλλοίωτος και έχει τις ίδιες ιδιότητες όσα χρόνια και αν περάσουν.
Ίσως όμως ο αγιασμός στην Ενορία του "π". Χαράλαμπου, να μην αγιάζεται τελικά, αν ο καθαγιασμός γίνεται από άνθρωπο που δεν πιστεύει σ΄ αυτό που κάνει;
Θυμηθείτε τα λόγια του π. Παντελεήμονος Κρούσκου στην πρόσφατη δημοσίευση: https://www.orthodoxos.com.gr/phpBB3/vi ... 204#p66204
Δυστυχώς και η εμφάνιση του κοντοκουρεμένου και ξυρισμένου "π" Χαράλαμπου προδιαθέτει για τις απόψεις του.

΄΄SOS
ΚΑΝΕΝΑ, μα ΚΑΝΕΝΑ από τα φυσικά υλικά, (νερο, ψωμι, κρασί, λαδι), που χρησιμοποιούμε στη λατρεία της Εκκλησιας, δεν αλλάζει μετά τον καθαγιασμό του, ως προς την συμπεριφορά των φυσικών του συστατικών.
Τα μέλη της Εκκλησιαστικής κοινότητας, δέχονται αυτά τα υλικά μετά τον καθαγιασμό τους, με την πεποίθηση ότι εκ ΠΑΤΡΟΣ, δια του ΥΙΟΥ, εν ΑΓΙΩ ΠΝΕΥΜΑΤΙ, έχουν κατασταθεί μυστηριακώς, φορείς των ΑΚΤΙΣΤΩΝ ενεργειών του Θεού.
Όποιος αναζητεί επιστημονική κατοχύρωση υπερφυσικών ιδιοτήτων στα αγιασμένα υλικά, ΔΕΝ γνωρίζει ΘΕΟΛΟΓΙΑ.
Πολλοί λένε οτι ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΟΝΤΑΙ.
Ωραία, το δέχομαι.
Αν δεν σκανδαλιστούν όμως, δεν πρόκειται ποτέ να αποκτήσουν κίνητρο να γνωρίσουν την Εκκλησιολογική προσέγγιση της λατρείας της Εκκλησίας.
Αυτά, εν ΑΓΑΠΗ!΄΄
Πηγή: ΕΚΚΛΗΣΙΑ online
Αφού τα έβαλε με το Άγιο Φως, τώρα αμφισβητεί και όλα τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας, με αφορμή τον Μεγάλο Αγιασμό. Εκτός του ότι, αυτό που λέει για τον Μεγάλο Αγιασμό είναι ένα προφανέστατο ψέμα, όπως γνωρίζουμε όλοι οι Χριστιανοί, βρήκε αφορμή να επιτεθεί και στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.
Προσωπικά έχω αγιασμό φυλαγμένο 10 χρόνια (όχι επίτηδες). Είναι αναλλοίωτος, όπως την στιγμή που αγιάστηκε.
Όλοι οι Πατέρες της Εκκλησίας αναφέρονται στο επαναλαμβανόμενο θαύμα του Μεγάλου Αγιασμού και στη χρήση του καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους. Ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης μάλιστα λέει, ότι δεν υπάρχει "παλιός Αγιασμός", ο Αγιασμός παραμένει αναλλοίωτος και έχει τις ίδιες ιδιότητες όσα χρόνια και αν περάσουν.
Ίσως όμως ο αγιασμός στην Ενορία του "π". Χαράλαμπου, να μην αγιάζεται τελικά, αν ο καθαγιασμός γίνεται από άνθρωπο που δεν πιστεύει σ΄ αυτό που κάνει;
Θυμηθείτε τα λόγια του π. Παντελεήμονος Κρούσκου στην πρόσφατη δημοσίευση: https://www.orthodoxos.com.gr/phpBB3/vi ... 204#p66204
Δυστυχώς και η εμφάνιση του κοντοκουρεμένου και ξυρισμένου "π" Χαράλαμπου προδιαθέτει για τις απόψεις του.
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
- Νίκος
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 7396
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
- 12
- Τοποθεσία: Κοζάνη
- Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
- Έλαβε ευχαριστία: 362 φορές
Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα
Η επιλογή της άρνησης του φωτός που σκορπίζει ο Χριστός έχει οδυνηρά αποτελέσματα στη ζωή του κόσμου.
Βρισκόμαστε, αγαπητοί μου, μέσα στο κλίμα των Θεοφανίων. Τα πάντα στην Εκκλησία πλημμυρίζουν από φως. Γιατί, όπως η υμνολογία της εορτής υπογραμμίζει, "φως εκ φωτός έλαμψε το κόσμω, Χριστός ο Θεός ημών, ο επιφανείς Θεός". Για το ίδιο φως ομιλεί και το σημερινό Ευαγγελικό ανάγνωσμα. Ο Χριστός περνά στην παραλίμνια πόλη Καπερναούμ, στην περιοχή ανάμεσα στην Ζαβουλών και στην Νεφθαλείμ, όπου κυριαρχεί το ειδωλολατρικό στοιχείο. Κι έτσι εκπληρώνεται η προφητεία του Ησαϊου, σύμφωνα με την οποία, ο λαός της περιοχής, που μέχρι τότε βίωνε το σκοτάδι της ειδωλολατρίας, είδε το φως της αλήθειας στο πρόσωπο του Χριστού. Ο λαός, που ζούσε σε καθεστώς πνευματικού μαρασμού και θανάτου, είδε ν’ ανατέλλει εμπρός του το φως της όντως ζωής.
Το φως είναι η ταυτότητα του Χριστού. Εκείνος είναι ο ήλιος της δικαιοσύνης, που ήλθε στον κόσμο για να διαλύσει τα σκοτάδια της αγνωσίας, να εξαφανίσει τον ζόφο του μίσους, να εξολοθρεύσει την καταχνιά της κακίας. Ήλθε για να φέρει στον κόσμο και στις ανθρώπινες καρδιές την αγάπη και την ειρήνη. Γι΄ αυτό και δικαίως διεκήρυξε για τον Εαυτό Του: «Εγώ είμαι το φως. Όποιος με ακολουθήσει δε θα περπατήσει ποτέ ξανά στο σκοτάδι, αλλά θα αποκτήσει το φως της ζωής».
Εφόσον πιστεύουμε ότι ο Χριστός είναι το φως του κόσμου και η Εκκλησία, που είναι το Σώμα Του, η συνέχεια και έκφρασή Του στους αιώνες, είναι εξίσου φως. Είναι ο χώρος μέσα στον οποίο βιώνεται ο φωτισμός του Χριστού, όχι χαριστικά και μαγικά, αλλά συνειδητά και οντολογικά. Βιώνεται με την μετοχή των Ιερών Μυστηρίων με τα οποία «ξαναγεννιόμαστε, μορφοποιούμαστε και συναπτόμαστε υπερφυώς με το Σωτήρα. Αυτά είναι εκείνα με τα οποία, όπως λέει ο Απόστολος Παύλος, εν αυτώ ζώμεν και κινούμεθα και εσμέν». Βιώνεται με την μετοχή στην Ορθόδοξη πνευματικότητα, στη ζωή της προσευχής, της αγάπης και του ελέους, της μετανοίας και της αγιότητας, η οποία δε μπορεί να νοηθεί μακριά και έξω από το φως του Χριστού.
Παρά ταύτα, ο κόσμος σήμερα αρνείται τον Χριστό και βυθίζεται στο σκοτάδι της άρνησης και της απιστίας. Επικαλείται γι’ αυτό επιπόλαιες δικαιολογίες, συνήθως τις αδυναμίες και τις πτώσεις των λειτουργών και στελεχών της Εκκλησίας. Όμως, ο Χριστός δεν απέδωσε στους ανθρώπους την ιδιότητα του φωτός, αλλά στον Εαυτό Του. Στους ανθρώπους έδωσε τη δυνατότητα πρώτα να φωτιστούν και, μετά να φωτίσουν. Οι άνθρωποι έρχονται και παρέρχονται. Εκείνος, όμως, μένει το διαχρονικά άσβεστο φως της αλήθειας, που συνέχει, συγκροτεί και συγκρατεί την Εκκλησία στην πορεία της ιστορίας.
Η επιλογή της άρνησης του φωτός που σκορπίζει ο Χριστός έχει οδυνηρά αποτελέσματα στη ζωή του κόσμου. Σήμερα ένα μεγάλο μέρος της ανθρωπότητας βιώνει την τραγικότητα της φτώχειας και της ανέχειας, του πολέμου και της ανασφάλειας, αποτέλεσμα της απάνθρωπης πολιτικής των ισχυρών της γης, που είναι βουτηγμένοι στα σκοτάδια της ιδιοτέλειας και του παγερού συμφέροντος. Σήμερα η πατρίδα μας βιώνει μια πρωτοφανή πνευματική κρίση, αποτέλεσμα της πνευματικής χαλάρωσης, του εκμαυλισμού των συνειδήσεων, της αρρωστημένης νοοτροπίας του εύκολου πλουτισμού και της έλλειψης αλληλεγγύης. «Η κρίση κατέστησε φανερό, ότι η συγκρότηση του σύγχρονου κοινωνικού βίου με γνώμονα τον ατομισμό και την άρνηση της παρουσίας του Θεού στη ζωή μας οδήγησε στην καταρράκωση της αξίας του ανθρώπου και στην επικράτηση της αναξιοκρατίας και της αδιαφορίας για τον πόνο του διπλανού μας. Αυτή η κατάσταση, για την δημιουργία της οποίας όλοι έχουμε μικρό η μεγάλο μερίδιο ευθύνης, είναι αταίριαστη με την παράδοση του τόπου μας. Η μόνη έξοδος από το αδιέξοδο είναι η αλλαγή αυτής της νοοτροπίας…».
Η αλλαγή της νοοτροπίας που βυθίζει τους ανθρώπους στο τέλμα, στο σκοτάδι και στ’ αδιέξοδα, μπορεί να επιτευχθεί μόνο όταν επιστρέψουμε, με ταπείνωση, στη ζωή του Χριστού, την οποία αρνηθήκαμε, παρασυρμένοι από την δαιμονική έπαρση και τον πλάνο αυτοθαυμασμό. Μόνο αν δεχθούμε να ξαναφωτίσουμε τη ζωή μας, όχι με τα ψεύτικα φώτα του κόσμου, όχι με τις εφήμερες φωταψίες της κοσμικής ματαιότητας, αλλά με το φως του Χριστού, ό φωτίζει πάντα άνθρωπον ερχόμενον εις τον κόσμον.
Πηγή: ΠΟΙΜΗΝ
Βρισκόμαστε, αγαπητοί μου, μέσα στο κλίμα των Θεοφανίων. Τα πάντα στην Εκκλησία πλημμυρίζουν από φως. Γιατί, όπως η υμνολογία της εορτής υπογραμμίζει, "φως εκ φωτός έλαμψε το κόσμω, Χριστός ο Θεός ημών, ο επιφανείς Θεός". Για το ίδιο φως ομιλεί και το σημερινό Ευαγγελικό ανάγνωσμα. Ο Χριστός περνά στην παραλίμνια πόλη Καπερναούμ, στην περιοχή ανάμεσα στην Ζαβουλών και στην Νεφθαλείμ, όπου κυριαρχεί το ειδωλολατρικό στοιχείο. Κι έτσι εκπληρώνεται η προφητεία του Ησαϊου, σύμφωνα με την οποία, ο λαός της περιοχής, που μέχρι τότε βίωνε το σκοτάδι της ειδωλολατρίας, είδε το φως της αλήθειας στο πρόσωπο του Χριστού. Ο λαός, που ζούσε σε καθεστώς πνευματικού μαρασμού και θανάτου, είδε ν’ ανατέλλει εμπρός του το φως της όντως ζωής.
Το φως είναι η ταυτότητα του Χριστού. Εκείνος είναι ο ήλιος της δικαιοσύνης, που ήλθε στον κόσμο για να διαλύσει τα σκοτάδια της αγνωσίας, να εξαφανίσει τον ζόφο του μίσους, να εξολοθρεύσει την καταχνιά της κακίας. Ήλθε για να φέρει στον κόσμο και στις ανθρώπινες καρδιές την αγάπη και την ειρήνη. Γι΄ αυτό και δικαίως διεκήρυξε για τον Εαυτό Του: «Εγώ είμαι το φως. Όποιος με ακολουθήσει δε θα περπατήσει ποτέ ξανά στο σκοτάδι, αλλά θα αποκτήσει το φως της ζωής».
Εφόσον πιστεύουμε ότι ο Χριστός είναι το φως του κόσμου και η Εκκλησία, που είναι το Σώμα Του, η συνέχεια και έκφρασή Του στους αιώνες, είναι εξίσου φως. Είναι ο χώρος μέσα στον οποίο βιώνεται ο φωτισμός του Χριστού, όχι χαριστικά και μαγικά, αλλά συνειδητά και οντολογικά. Βιώνεται με την μετοχή των Ιερών Μυστηρίων με τα οποία «ξαναγεννιόμαστε, μορφοποιούμαστε και συναπτόμαστε υπερφυώς με το Σωτήρα. Αυτά είναι εκείνα με τα οποία, όπως λέει ο Απόστολος Παύλος, εν αυτώ ζώμεν και κινούμεθα και εσμέν». Βιώνεται με την μετοχή στην Ορθόδοξη πνευματικότητα, στη ζωή της προσευχής, της αγάπης και του ελέους, της μετανοίας και της αγιότητας, η οποία δε μπορεί να νοηθεί μακριά και έξω από το φως του Χριστού.
Παρά ταύτα, ο κόσμος σήμερα αρνείται τον Χριστό και βυθίζεται στο σκοτάδι της άρνησης και της απιστίας. Επικαλείται γι’ αυτό επιπόλαιες δικαιολογίες, συνήθως τις αδυναμίες και τις πτώσεις των λειτουργών και στελεχών της Εκκλησίας. Όμως, ο Χριστός δεν απέδωσε στους ανθρώπους την ιδιότητα του φωτός, αλλά στον Εαυτό Του. Στους ανθρώπους έδωσε τη δυνατότητα πρώτα να φωτιστούν και, μετά να φωτίσουν. Οι άνθρωποι έρχονται και παρέρχονται. Εκείνος, όμως, μένει το διαχρονικά άσβεστο φως της αλήθειας, που συνέχει, συγκροτεί και συγκρατεί την Εκκλησία στην πορεία της ιστορίας.
Η επιλογή της άρνησης του φωτός που σκορπίζει ο Χριστός έχει οδυνηρά αποτελέσματα στη ζωή του κόσμου. Σήμερα ένα μεγάλο μέρος της ανθρωπότητας βιώνει την τραγικότητα της φτώχειας και της ανέχειας, του πολέμου και της ανασφάλειας, αποτέλεσμα της απάνθρωπης πολιτικής των ισχυρών της γης, που είναι βουτηγμένοι στα σκοτάδια της ιδιοτέλειας και του παγερού συμφέροντος. Σήμερα η πατρίδα μας βιώνει μια πρωτοφανή πνευματική κρίση, αποτέλεσμα της πνευματικής χαλάρωσης, του εκμαυλισμού των συνειδήσεων, της αρρωστημένης νοοτροπίας του εύκολου πλουτισμού και της έλλειψης αλληλεγγύης. «Η κρίση κατέστησε φανερό, ότι η συγκρότηση του σύγχρονου κοινωνικού βίου με γνώμονα τον ατομισμό και την άρνηση της παρουσίας του Θεού στη ζωή μας οδήγησε στην καταρράκωση της αξίας του ανθρώπου και στην επικράτηση της αναξιοκρατίας και της αδιαφορίας για τον πόνο του διπλανού μας. Αυτή η κατάσταση, για την δημιουργία της οποίας όλοι έχουμε μικρό η μεγάλο μερίδιο ευθύνης, είναι αταίριαστη με την παράδοση του τόπου μας. Η μόνη έξοδος από το αδιέξοδο είναι η αλλαγή αυτής της νοοτροπίας…».
Η αλλαγή της νοοτροπίας που βυθίζει τους ανθρώπους στο τέλμα, στο σκοτάδι και στ’ αδιέξοδα, μπορεί να επιτευχθεί μόνο όταν επιστρέψουμε, με ταπείνωση, στη ζωή του Χριστού, την οποία αρνηθήκαμε, παρασυρμένοι από την δαιμονική έπαρση και τον πλάνο αυτοθαυμασμό. Μόνο αν δεχθούμε να ξαναφωτίσουμε τη ζωή μας, όχι με τα ψεύτικα φώτα του κόσμου, όχι με τις εφήμερες φωταψίες της κοσμικής ματαιότητας, αλλά με το φως του Χριστού, ό φωτίζει πάντα άνθρωπον ερχόμενον εις τον κόσμον.
Πηγή: ΠΟΙΜΗΝ
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.