Αγαπητά μέλη και επισκέπτες, καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο μας φόρουμ!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!

Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Αρχονταρίκι - Members Area

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 374
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm
4
Έχει ευχαριστήσει: 1 φορά
Έλαβε ευχαριστία: 18 φορές

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από Σακης »

Όπως θέλεις Νίκο.Ελπιζω πως η εκκλησία δεν θα κάνει το τεράστιο λάθος να συμμετάσχει από κοινού με την Κυβέρνηση και την Πολιτεία στους εορτασμούς της 25ης Μαρτίου που έρχεται σαν να μην συμβαίνει τίποτα.Ο αντίχριστος Πρωθυπουργός και τα μέλη της κυβέρνησης του που ψήφισαν αυτό το νομοσχέδιο δεν πρέπει να αφεθούν ξανά να εκμαιταλευτουν την πίστη μας για ψηφοθηρικους λόγους.Προδωσαν την πίστη μας για μικροπολιτικα οφέλη.
Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 374
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm
4
Έχει ευχαριστήσει: 1 φορά
Έλαβε ευχαριστία: 18 φορές

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από Σακης »

Οι Αντίχριστοι στα Μέσα Ενημέρωσης (προφανώς με τις ευλογίες της Κυβέρνησης) άνοιξαν πάλι το θέμα της αφής του Αγίου Φωτός νομίζοντας ότι έτσι θα μειώσουν κι άλλο το κύρος της εκκλησίας ενόψει κάλπης.Πιο επιθετικά βγαίνουν φιλοκυβερνητικοι δημοσιογράφοι που στις εκλογές του 2019 εκθειαζαν την εκκλησία και τώρα την βλέπουν ως εχθρό.Ειναι χρέος μας σε αυτές τις ευρωεκλογές να στείλουμε τα κατάλληλα μηνύματα στην κυβέρνηση και στα παπαγαλάκια της.
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7396
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 362 φορές

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από Νίκος »

Σάκη χρησιμοποιείς πολύ εύκολα τη λέξη "Αντίχριστος" και μάλιστα με κεφαλαίο. Ο Αντίχριστος είναι ή θα είναι ένας, αντίχριστοι υπάρχουν πολλοί. Η λέξη "αντίχριστος" εννοιολογικά σημαίνει κάποιον, που μάχεται εναντίον του Χριστού, όχι απλά έναν άθεο ή κάποιον που αμφισβητεί κάποιους ή όλους τους κανόνες της Εκκλησίας. Με βάση αυτό τον ορισμό, αυτοί που δημοσιεύουν ψεύδη εναντίον της Εκκλησίας, είναι όντως αντίχριστοι, η κυβέρνηση που ψήφισε νόμο, που δεν συμφωνεί με τους κανόνες της Εκκλησίας, δεν είναι αντίχριστη, αλλά εκτός Εκκλησίας. Συμφωνώ, ότι οι ενέργειες της πλειοψηφίας των πολιτικών τους έθεσαν εαυτούς εκτός Εκκλησίας (είχε γίνει σχετική προειδοποίηση), κατά συνέπεια δε θα πρέπει να γίνονται δεκτοί στην Εκκλησία ως εκπρόσωποι της πολιτείας ή του κοινοβουλίου, αλλά αυτό δεν τους κάνει κατ΄ ανάγκην αντίχριστους, εφόσον δεν κινούνται εναντίον της Εκκλησίας με λόγια ή έργα.

Πολλοί πάντως βουλευτές που ψήφισαν το νόμο για το γάμο των ομοφυλόφιλών, έχουν εκφραστεί εναντίον της Εκκλησίας ή έχουν προσπαθήσει να τη βλάψουν και με έργα. Αυτοί δεν πρέπει να γίνονται δεκτοί σε Μυστήρια ή σε επίσημες εκδηλώσεις της Εκκλησίας ούτε σαν απλοί παρατηρητές. Η αγάπη στους εχθρούς δεν περιλαμβάνει και τη συμμετοχή τους στη ζωή της Εκκλησίας.
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 374
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm
4
Έχει ευχαριστήσει: 1 φορά
Έλαβε ευχαριστία: 18 φορές

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από Σακης »

Ακυρωτέα η χειροτονία της ''πρώτης'' ορθόδοξης διακόνισσας;

Όπως λέει και ο μέγας Χρυσόστομος για τους κληρικούς, “ο Θεός ου πάντας χειροτονεί, διά πάντων δε ενεργεί”. Δεν είναι εύκολο ούτε ωραίο να ακυρώσεις μια ιερατική πράξη.

Όταν όμως γίνεται παρά τους ιερούς Κανόνας, σκανδαλίζει το ποίμνιο και προσβάλλει την ουσία της Παράδοσης, τότε θα πρέπει να γίνεται και αυτό.

Η Εκκλησία βέβαια “οικονομεί” σε σκανδαλιστικό βαθμό ενίοτε παρόμοιες καταστάσεις (π.χ. επικύρωση χειροτονιών από αιρετικούς και σχισματικούς), αλλά δεν μπορούμε να τα ισοπεδώνουμε όλα, τανύοντας ανεπίτρεπτα την εκκλησιαστική οικονομία και επιείκεια.

Προ έτους περίπου θεωρήσαμε άκυρη τη χειροτονία εις Επίσκοπον του π. Θεοφάνους Κόγια λόγω της απαγγελίας του Συμβόλου της Πίστεως με τη λατινική του εκδοχή.

Το θέμα “σώθηκε” με τη γραπτή ανακοίνωση του ιδίου μετά από λίγες μέρες, στην οποία ο ίδιος εξηγεί ότι επρόκειτο περί ακουσίου λάθους.

Ακόμα λοιπόν και αν πονηρευόμενος έπραξε αρχικά αυτό το “λάθος”, από τη στιγμή που δημοσίως το αποκηρύσσει, η χειροτονία του μπορεί να θεωρηθεί έγκυρη.

Κάτι αντίστοιχο θα λέγαμε ισχύει και στην περίπτωση της πρώτης ορθόδοξης διακόνισσας που χειροτονήθηκε την παρελθούσα Μ. Πέμπτη στην Αφρική.

Η χειροτονηθείσα δεν φταίει φυσικά σε τίποτε. Την πλήρη ευθύνη φέρει ο Επίσκοπος και η Σύνοδος που του το επέτρεψε.

Η χειροτονία όμως δεν μπορεί να ισχύει, εφόσον θεωρηθεί ισόκυρη με αυτήν των ανδρών λειτουργών Διακόνων.

Είδαμε τη χειροτονηθείσα να κοινωνεί τους πιστούς. Ανεπίτρεπτο και πρωτοφανές στην Παράδοσή μας!

Από τις εικόνες βέβαια που διέρρευσαν δεν ξέρουμε αν συμμετείχε και με άλλο τρόπο στη θεία λειτουργία, όπως με την εκφώνηση λειτουργικών αιτημάτων.

Μάλλον πρέπει έτσι να έγινε, εφόσον συμμετείχε και στη μετάδοση της Ευχαριστίας.

Αλλά και μόνο η μετάδοση καθιστά αντικανονική την εν λόγω χειροτονία, διότι την εξισώνει με αυτήν του ανδρός Διακόνου (πρώτου βαθμού της ειδικής ιερωσύνης).

Δεν πρόκειται για θέμα αυστηρότητας ή ζηλωτικής θεώρησης του πράγματος.

Είναι ζήτημα ουσιώδες που άπτεται της βασικής μας εκκλησιαστικής Παράδοσης. Αυτή ουσιαστικά οδηγεί τα εκκλησιαστικά πράγματα και σε αυτήν οφείλουν να υπακούν οι Επίσκοποι, οι λοιποί κληρικοί, οι λαϊκοί, αλλά και όλες οι Σύνοδοι των Τοπικών Εκκλησιών. Ακόμη και οι Οικουμενικές.

Σε αντίθεση περίπτωση απορρίπτονται και καθίστανται ληστρικές και άκυρες. Μύρια τα παραδείγματα από το παρελθόν.

Δεν υπάρχει λόγος να αναλύσουμε το θέμα της χειροτονίας των γυναικών σε αυτό το σύντομο άρθρο.

Επιγραμματικά θα λέγαμε πως εάν οι διακόνισσες στο παρελθόν είχαν την ειδική ιερωσύνη των ανδρών, τότε θα προχωρούσαν και στους επόμενους βαθμούς (Ιερείς και Επίσκοποι)!

Και όχι μόνο αυτό δεν έγινε, αλλά στην πορεία χάθηκε εντελώς ο θεσμός των διακονισσών, που καταδεικνύει εμφανέστατα πως το βασικό τους λειτούργημα ήταν η επικουρία στη βάπτιση των ενηλίκων γυναικών.

Είναι μεγάλο το βάρος της ειδικής ιερωσύνης και θα πρέπει οι γυναίκες να αισθάνονται τυχερές που το Άγιο Πνεύμα τις απάλλαξε από την τεράστια αυτή ευθύνη! Σκοπός είναι η σωτηρία, όχι η ειδική ιερωσύνη.

Και ποιος βαπτισμένος Ορθόδοξος, άλλωστε, δεν έχει τη γενική ιερωσύνη; Να επαναλαμβάνουμε τα αυτονόητα;

Προσωπικά θεωρούμε παντελώς αχρείαστη την ειδική γυναικεία ιερωσύνη στα έσχατα χρόνια της Εκκλησίας.

Προέχει εξάπαντος η ενότητα των Ορθοδόξων ενώπιον της τελικής αντίχριστης επιθέσεως και η άμυνα κατά της ισοπεδωτικής εκκοσμίκευσης.

Η Παναγία εξάντλησε, θα λέγαμε, με το πολύ παραπάνω την ειδική υπουργία (ιερωσύνη) των γυναικών στο μυστήριο της Θείας Οικονομίας, το οποίο συνεχίζει η Εκκλησία.

Η Εκκλησία εξύψωσε τη γυναίκα απίστευτα συγκριτικά με άλλες εποχές, θρησκείες και διάφορες ιδεολογίες και κοσμοθεωρίες.

Έφτασε μάλιστα ακόμη και στη χειροτονία της διακόνισσας με τα ίδια λόγια με αυτήν του λειτουργού Διακόνου. Αλλά ως εκεί.

Πατέρες Άγιοι ερμηνεύουν πως δεν είναι το ίδιο με την των ανδρών (π.χ. Επιφάνιος Κύπρου και Νικόδημος Αγιορείτης).

Η εικονική – ιστορική (: η ανδρώα φύση του Θεανθρώπου) αντιστοίχιση Χριστού – Εκκλησίας και άνδρα (κεφαλή του ο Χριστός) – γυναίκας (κεφαλή της ο ανήρ) – κατά την παύλεια θεολογία - δεν πρέπει να αλλοιωθεί. Δεν υφίσταται ούτε καν σοβαρός ποιμαντικός λόγος. Γνώμη μας...

Η κακή όψη του φεμινισμού θέλει, αφού εισήλθε σχεδόν παντού και επικράτησε επιθετικώ τω τρόπω, να αλώσει και την Ορθόδοξη Παράδοση.

Η προχθεσινή χειροτονία κινεί εύλογα υποψίες οικουμενιστικού χαρακτήρος, έστω και αν είναι αβάσιμες, καθόσον ανοίγει τον δρόμο της εξομοίωσής μας με τις δυτικές χριστιανικές ομολογίες (βλ. Προτεσταντισμός και Αγγλικανισμός).

Εδώ δεν έχουμε λύσει τα εσωτερικά μας προβλήματα (π.χ. σχίσμα Οικουμενικού Πατριαρχείου και Μόσχας) και τολμούμε ανεπίτρεπτα να δημιουργήσουμε και άλλα;

Εάν λοιπόν και εφόσον η Σύνοδος της Αλεξανδρείας διευκρινίσει πως η χειροτονία αυτή δεν έχει τον λειτουργικό χαρακτήρα της ειδικής ιερωσύνης των ανδρών και στο εξής απαγορεύσει τη συμμετοχή της διακόνισσας στην τέλεση της Θείας Λειτουργίας, τότε μπορεί να θεωρηθεί έγκυρη, αν και όχι πρώτη, διότι έχουμε ήδη διακόνισσες στην εκκλησιαστική ιστορία της Ορθοδοξίας!

Και ας μην ξεχνάμε πως η παλινδρόμηση δεν είναι πάντοτε θεμιτή και ευλογημένη επιστροφή στην Παράδοση.

Μπορεί να αποδειχθεί προβληματική έως καταστροφική...
https://www.romfea.gr/katigories/10-apo ... iakonissas
Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 374
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm
4
Έχει ευχαριστήσει: 1 φορά
Έλαβε ευχαριστία: 18 φορές

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από Σακης »

Η Ι.Μ. Ζιμπάμπουε για το θέμα της χειροτονίας Διακόνισσας

Με τις πατρικές ευλογίες της Α.Θ.Μ. του Πάπα και Πατριάρχου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής και Πνευματικού ημών Πατρός και Προκαθημένου της Αφρικανικής Ηπείρου κ.κ. Θεοδώρου Β' γνωστοποιούμε εις το ευσεβές Χριστιανικό πλήρωμα τις ακόλουθες διευκρινίσεις προσευχόμενοι διά την ενίσχυση παρά Θεού της Ιεραποστολικής μας Διακονίας και της ενίσχυσης της ορατής Ενότητας μας και κοινωνικής μας αλληλοστήριξης.

Για να γίνει μια χειροτονία στο Πατριαρχείο μας οι Αρχιερείς του Αλεξανδρινού Θρόνου ζητούν εγράφως τη Πατριαρχική ευλογία και κανονική άδεια της Α.Θ.Μ. του Πάπα και Πατριάρχου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεοδώρου Β'. Έτσι και για τη χειροτονία της Διακόνισσας Αγγελικής- Φοίβης απεστάλει εκ μέρους του Σεβ. Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε και Αγκόλας κ. Σεραφείμ σχετικό αίτημα αρχές του έτους 2023. Η προετοιμασία της υποψηφίου ξεκίνησε εδώ και δεκατέσσερα χρόνια. Η Πατριαρχική ευλογία και κανονική άδεια εδόθη από τον Αλεξανδρινό Προκαθήμενο τον Απρίλιο του 2023. Εις την αίτηση του Ζιμπάμπουε Σεραφείμ τονιζόταν ότι ζητούσε να εφαρμόσουμε τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου μας που καθυστερούσαμε για 15 έτη λόγω του φόβου των αντιδράσεων συντηρητικών ισχυρών κύκλων.

Επίσης τονιζόταν στις συχνές ενημερώσεις του Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε Σεραφείμ, προς τον Αλεξανδρινό Προκαθήμενο μας, ότι σκοπός της χειροτονίας διακονίσσης είναι να δημιουργήσουμε ειδικά στελέχη με οικολογική παιδεία και εκπαίδευση διά τη διδασκαλία στα Σχολεία μας και Εκκλησιαστικές μας Σχολές Οικολογική εκπαίδευση διά την Προστασία του Περιβάλλοντος και σαφείς πρωτοβουλίες για τη προστασία άπορων και ορφανών παιδιών να έχουν πόσιμο νερό, φαγητό, να πηγαίνουν σχολείο και ιατρική περίθαλψη. Φέτος είναι η σεπτή εικοσαετία της εκλογής του Πατριάρχου μας και ως δώρο Θεού είναι το όνομα που του δίνουν τα άπορα παιδιά της Αφρικής που προστατεύονται αποκαλώντας τον ως «το Πατριάρχη της Αγάπης» για την πατρική του ευαισθησία να προστατεύονται με κάθε τρόπο τα άπορα και ορφανά παιδιά της Αφρικής ως ο ορατός φιλόστοργος Πατέρας τους.

Πρέπει να διευκρινίσουμε ότι ο Αλεξανδρινός Προκαθήμενος εις το Πατριαρχικό Γράμμα της Πατριαρχικής ευλογίας και κανονικής άδειας διά την χειροτονία της Διακονίσσης Αγγελικής – Φοίβης τονίζει με σαφήνεια να γίνει η χειροτονία κατά την Αρχαία Εκκλησιαστική Αποστολική Παράδοση.

Χωρίς ο Σεβ. Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε Σεραφείμ να έχει πρόθεση να μη εφαρμόσει την Πατριαρχική αυτή σαφή οδηγία θεώρησε ότι την εφάρμοσε πλήρως προσαρμοσμένη στις νέες κοινωνικές συνθήκες της εποχής μας τη διαδικασία της αναβίωσης του θεσμού αυτού με τη διαδικασία και τις ευχές που εφάρμοσε ο άγιος Νεκτάριος ο Θαυματουργός τον εικοστό αιώνα.

Προκειμένου εις το μέλλον να μη δημιουργούνται αχρείαστες παρερμηνείες διά την αναβίωση του θεσμού των Διακονισσών στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, με πρόταση του Αλεξανδρινού Προκαθημένου κ.κ. Θεοδώρου η Ιερά Σύνοδος εν ευθέτω χρόνω θα ετοιμάσει ομοιόμορφες Συνοδικές αποφάσεις που θα εφαρμόζονται σε όλες τις Ιερές Μητροπόλεις και Επισκοπές του Αλεξανδρινού Θρόνου.

Η ομόφωνη απόφαση διά την αναβίωση του θεσμού των Διακονισσών της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής μετά από πρόταση του Αλεξανδρινού Προκαθημένου στην Αφρικανική Ήπειρον κ.κ. Θεοδώρου Β' πραγματοποιήθηκε το 2009.

Όταν εις τας ετήσιας εκθέσεις Αρχιερέων του Θρόνου προς την Α.Θ.Μ. και τα Μέλη της Ιεράς Συνόδου, διά τη ποιμαντική αυτών διακονίας εις τας επαρχίας των, έγιναν αναφορές ότι ιθαγενείς κληρικοί σκανδαλίσθηκαν όταν στο Ιερό Μυστήριο του Βαπτίσματος έβαζαν το ευλογημένο λάδι σε νεαρές Γυναίκες. Αμέσως με πρόταση του Πατριάρχου μας προς την Ιερά Σύνοδο αποφασίσθηκε να εξεταστεί το θέμα της Αναβίωσης του θεσμού των Διακονισσών των Αποστολικών χρόνων.

Ορίσθηκε εκλεκτό Μέλος της Ιεράς Συνόδου να ετοιμάσει προς το σκοπό αυτό ειδικό υπόμνημα διά τις ετήσιες εργασίες της Ιεράς Συνόδου του έτους 2009 με τίτλο «Η θέσις του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας διά την Ιερωσύνη των Γυναικών». Μετά τη παρουσίαση του Υπομνήματος αυτού ακολούθησε γόνιμη συζήτηση που ολοκληρώθηκε με ομόφωνη Συνοδική απόφαση μετά από πρόταση του Αλεξανδρινού Προκαθημένου για την Αναβίωση του θεσμού των Διακονισσών. Σταδιακά στη ζωή της Εκκλησίας με την υιοθέτηση του νηπιοβαπτισμού άρχισε να υποτονεί και η ποιμαντική ανάγκη της χειροτονίας Διακονισσών.

Στο χώρο της Ιεραποστολής που έχουμε την ποιμαντική ανάγκη της κατηχητικής προετοιμασίας ενηλίκων γυναικών διά το Μυστήριο του Ιερού Βαπτίσματος προβάλλεται ξανά όπως εις τα αποστολικά χρόνια που οι περισσότεροι εκ των κατηχουμένων ήσαν ενήλικες.

Στο μεταξύ Συνοδικά Μέλη τόνισαν ότι είναι καλύτερα να καθυστερήσουμε την εφαρμογή της Συνοδικής Απόφασης γιατί οι περισσότεροι που στηρίζουν οικονομικά την Ιεραποστολική μας διακονία είναι συντηρητικοί και θα σταματούσαν να μας βοηθούν με ρίσκο της κατάρρευσης της Ιεραποστολικής μας διακονίας.

Από το 2009 που είχαμε τη Συνοδική Απόφαση μέχρι το 2016 που συνεκλήθη μετά από περισσότερα από 1000 χρόνια επί τω αυτώ η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος δεν έγινε τίποτα προς τη κατεύθυνση αυτή. Στο μεταξύ Διορθόδοξα Συνέδρια που οργάνωναν Τοπικές Εκκλησίες, ως και Θεολογικά Συνέδρια τόνιζαν τη σημασία της Αναβίωσης του θεσμού των Διακονισσών στη ποιμαντική ζωή της Εκκλησίας μας.

Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Κρήτης συνέβαλε τα μέγιστα για τη ιστορική αυτή πρωτοβουλία του Αλεξανδρινού Προκαθημένου μας κ.κ. Θεοδώρου Β' διά την αναβίωση του θεσμού των Διακονισσών της Αποστολικής Εποχής.

Μεταξύ άλλων στις εργασίες της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου αποφασίσθηκε μέσα από μακροσκελείς συζητήσεις όλων των Αρχιερέων των Τοπικών Εκκλησιών που συμμετείχαν, λαμβάνοντας όμως και τις θέσεις των Εκκλησιών που απουσίαζαν, ότι για θέματα που δεν αναφέρονται εις την Δογματική Πίστη της Εκκλησίας, όπως περί των Προσώπων της Αγίας Τριάδος και του Προσώπου της Παναγίας μας, η κάθε Τοπική Εκκλησία διά του αρμοδίου Συνοδικού Σώματος της έχει την ευθύνη με κριτήριο τις ποιμαντικές ανάγκες των Μελών τους να ρυθμίζουν θέματα Ηθικής και Ποιμαντικής και Κατηχητικής Διακονίας, όπως τα θέματα Γάμου, Νηστείας, δεύτερου γάμου κληρικών όταν δεν φέρουν ευθύνη για το διαζύγιο τους και μέσα σ' αυτό το πνεύμα και η ποιμαντική ευθύνη της Τοπικής Εκκλησίας διά της Ιεράς της Συνόδου να αναβιώσει οποιονδήποτε θεσμό της που ποτέ της εν Οικουμενική Συνόδω κατάργησε.

Κι αυτό συμβαίνει και με τους κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων που αναφέρονται στη χειροτονία των Διακονισσών. Απλώς ιστορικά φαίνεται όταν άρχισε να υιοθετείται ο νηπιοβαπτισμός άρχισε να περιορίζεται κι ο θεσμός των Διακονισσών των πρώτων αιώνων.

Στα Βυζαντινά χρόνια όμως λειτουργούσε ξανά. Επειδή λοιπόν στο χώρο της διακονίας μας της Ορθοδόξου Ιεραποστολής στην Αφρική επειδή έχουμε καθημερινά και ενήλικες Γυναίκες διά την κατηχητική ετοιμασία τους και τη τέλεση του Ιερού Μυστηρίου του Βαπτίσματος, η ποιμαντική αναγκαιότητα της αναβίωσης του θεσμού των Διακονισσών ήταν απαραίτητη όπως στα Αποστολικά χρόνια που έπρεπε συνέχεια να προετοιμάζονται και ενήλικες γυναίκες.

Από το πρώτο αιώνα μέχρι τον εικοστό αιώνα πολλά πράγματα άλλαξαν στο κόσμο. Οι Απόστολοι καλούν τους δούλους να είναι πιστοί στους Κύριους τους αλλά ταυτόχρονα τονίζουν το Ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού ότι όλοι είμαστε ίσοι γιατί έχουμε δημιουργηθεί κατ' εικόνα Θεού. Στην εποχή μας στο χώρο της σύγχρονης κοινωνίας ουδείς μπορεί να συμβιβασθεί με το θεσμό της δουλείας.

Γι' αυτό κι ο άγιος Νεκτάριος, όταν για ποιμαντικούς λόγους προχώρησε στην αναβίωση του Θεσμού της χειροτονίας των διακονισσών προχώρησε στη χειροτονία τους όπως γίνεται κα με τη χειροτονία των διακόνων και με τις ίδιες ποιμαντικές και κατηχητικές ευθύνες των διακονισσών που έχουν και οι διάκονοι. Άλλωστε μέσα από τις οδύνες Α' Παγκοσμίου Πολέμου που οι άνδρες που έχαναν νεαροί τη ζωή τους ήσαν περισσότεροι από αυτούς που ζούσαν, προχώρησε στη αναβίωση των Διακονισσών χωρίς να ζητήσει Συνοδική Απόφαση γιατί γνώριζε ότι θα εφάρμοζε κάτι που προνοούσαν οι ιεροί κανόνες Οικουμενικών Συνόδων και που ποτέ δεν διαφοροποιήθησαν ή καταργήθηκαν Απλώς όταν δεν εφαρμόζοντο.

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε Σεραφείμ διά την εφαρμογή της ομόφωνης απόφασης της Ιεράς Συνόδου, μετά την Πατριαρχική ευλογία και κανονική άδεια απλώς ακολούθησε τη ποιμαντική διαδικασία του Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως. Έστω κι αν είχαμε Συνοδική Απόφαση για να είμαστε σίγουροι ότι ακολουθούμε την Αποστολική Παράδοση της Εκκλησίας μας βλέπουμε τι έχουν κάνει για παρόμοιες σημαντικές ποιμαντικές πρωτοβουλίες οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας κι ο τελευταίος εκ των αγίων που μας έδειξε το τρόπο της πρωτοβουλίας αυτής της αναβίωσης του θεσμού των Διακονισσών είναι ο άγιος Νεκτάριος, ο θαυματουργός άγιος που χειροτονήθηκε στον Αλεξανδρινό Θρόνο ως Μητροπολίτης Πενταπόλεως.

Η αναβίωση του αποστολικού θεσμού της χειροτονίας Διακονισσών στην Ορθόδοξη Εκκλησία το ζητούσαν με προτάσεις τους Διορθόδοξα Θεολογικά Συνέδρια και οργανωμένα Ορθόδοξα Κέντρα για τα τελευταία σαράντα χρόνια.

Με τη πρόνοια του Θεού η Αλεξανδρινή Εκκλησία πάντοτε με τη βοήθεια του Θεού ήταν στη πρώτη γραμμή για να κατευθύνει εν ταπεινώσει την όλη Εκκλησία με την Αλεξανδρινή της Αποστολική Θεολογία αλλά και για θέματα όπως στο παρελθόν με τις ετήσιες εορταστικές επιστολές του Αγίου Αθανασίου του Μεγάλου για την ημερομηνία του εορτασμού του Πάσχα, ή για τη καθιέρωση του νέου Ημερολίου διά του μακαριστού κορυφαίου Αλεξανδρινού Προκαθημένου Μελετίου Μεταξάκη και στην εποχή μας διά της προτάσεως του διαδόχου των Αλεξανδρινού Προκαθημένου κ.κ. Θεοδώρου για την αναβίωση της χειροτονίας των Διακονισσών όπως την εφάρμοσε ο άγιος Νεκτάριος στις αρχές του εικοστού αιώνα.

Με την αναβίωση του θεσμού των Διακονισσών επανατονίζουμε και τη σημασία του Προσώπου της Παναγίας μας εις την υπόθεσιν της εν Χριστώ Σωτηρίας μας. Η Παναγία μας εκ μέρους της Ανθρωπότητας την ημέρα του Ευαγγελισμού απαντά με υπακοή και ταπείνωση «Ιδού η δούλη Κυρίου γένοιτο μοι κατά το ρήμα σου». Γι' αυτό ο άγιος Νεκτάριος προχώρησε στην αναβίωση του αποστολικού θεσμού της χειροτονίας των Διακονισσών, γράφοντας και τον Γνωστό Εκκλησιαστικό Ύμνο «Αγνή Παρθένε Δέσποινα, Άχραντε Θεοτόκε».

H αναβίωση του θεσμού των Διακονισσών των Αποστολικών χρόνων στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας δεν δεσμεύει ουδεμία Τοπική Εκκλησία να ακολουθήσει το παράδειγμα της. Η κάθε Τοπική Εκκλησία διά της Ιεράς της Συνόδου είναι υπεύθυνη για το θέμα αυτό.

Η καλοπροαίρετη σοβαρή ανοικτή συζήτηση είναι καλοδεχούμενη για όλα τα θέματα που αφορούν την Εκκλησία μας.

Ο κάθε Επίσκοπος έχει ιερό καθήκον να εφαρμόζει τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου που ανήκει για να προστατεύεται η ορατή ενότητα της Εκκλησίας μας.

Στη περίπτωση της χειροτονίας της Διακονίσσης Αγγελικής-Φοίβης, στη προσπάθεια του να στηριχθεί ο Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε στο Τυπικό της χειροτονίας που ακολούθησε ο άγιος Νεκτάριος εδόθη η εντύπωση διά το αντίθετο.

Απολογούμαστε γι' αυτό και διαβεβαιώνουμε το ευσεβές πλήρωμα της Αγίας μας Εκκλησίας ότι η διακονία της Διακόνισσας Αγγελικής -Φοίβης θα αναφέρεται στις σαφείς οδηγίες της Ιεράς Πατριαρχικής μας Συνόδου που θα προτείνει εις την ολομέλεια της η Α.Θ.Μ. ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρος Β', του οποίου άλλωστε οι απανταχού Ορθόδοξοι γνωρίζουν την ευαισθησία του και την αγάπη του να διασώζεται και να προστατεύεται παντού και πάντοτε η ορατή ενότητα της Εκκλησίας και του Πληρώματος Αυτής.

https://www.romfea.gr/patriarxeia-ts/pa ... iakonissas
Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 374
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm
4
Έχει ευχαριστήσει: 1 φορά
Έλαβε ευχαριστία: 18 φορές

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από Σακης »

Μάθημα Ηθικής για όσα παιδιά δεν διδάσκονται Θρησκευτικά

Οσοι μαθητές θα παίρνουν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά θα διδάσκονται Ηθική, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Μάθημα Ηθικής για όσα παιδιά δεν διδάσκονται Θρησκευτικά
Οσοι μαθητές θα παίρνουν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά θα διδάσκονται Ηθική, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

Ηθική θα διδάσκονται όσοι μαθητές θα παίρνουν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά. Αυτό αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, δρομολογώντας τις ενέργειες για κατάρτιση του προγράμματος σπουδών και τη συγγραφή των βιβλίων. Η θεσμοθέτηση νέου μαθήματος εκτιμάται ότι θα αυξήσει τις αιτήσεις για απαλλαγή από γονείς μαθητών, οι οποίες σήμερα είναι γύρω στις 10.500 ετησίως.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα ορίζει το υπουργείο Παιδείας, «μαθητές οι οποίοι δεν είναι xριστιανοί oρθόδοξοι (δηλαδή αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι, άθρησκοι, άθεοι, αγνωστικιστές), μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να απαλλαγούν από την υποχρέωση παρακολούθησης του μαθήματος των Θρησκευτικών, υποβάλλοντας σχετική αίτηση στον διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία θα αναφέρεται το εξής: “Λόγοι θρησκευτικής συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή (μου ή του παιδιού μου) στο μάθημα των Θρησκευτικών”. Η αίτηση υπογράφεται από τον μαθητή, εάν είναι ενήλικος, ή και από τους δύο γονείς/κηδεμόνες του, εάν είναι ανήλικος». Με βάση απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, για όσους μαθητές παίρνουν απαλλαγή η πολιτεία οφείλει να εισαγάγει εναλλακτικό μάθημα για τους απαλλασσόμενους.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τα σενάρια που εξετάστηκαν για τον τύπο του μαθήματος ήταν ένα ουδετερόθρησκο ή ένα απολύτως θρησκειολογικό μάθημα. Τελικά επελέγη οι μαθητές να διδάσκονται Ηθική.

Πενταμελής επιτροπή
Μάθημα Ηθικής για όσα παιδιά δεν διδάσκονται Θρησκευτικά-1Το μάθημα θα διδάσκεται στις χρονιές και τις ώρες που διδάσκονται και τα Θρησκευτικά, δηλαδή από την Γ΄ Δημοτικού έως την Γ΄ Λυκείου (τα Θρησκευτικά διδάσκονται εβδομαδιαίως στο Δημοτικό 2 ώρες σε Γ΄ και Δ΄ , από μία ώρα σε Ε΄ και ΣT΄, από 2 ώρες στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, και 2-2-1 είναι οι ώρες σε Α΄-Β΄-Γ΄ Λυκείου αντίστοιχα). Βεβαίως, για να συγκροτηθεί ένα τμήμα Ηθικής θα πρέπει να έχουν πάρει απαλλαγή τουλάχιστον 10 μαθητές σε μία τάξη. Αρα, όπως προκύπτει, αυτό θα συμβεί στις μεγάλες περιφέρειες της χώρας και όπου υπάρχει συγκέντρωση αλλοθρήσκων. Στην περίπτωση που απαλλαγή από τα θρησκευτικά πάρουν λιγότεροι από δέκα μαθητές σε μία τάξη, τότε αυτοί την ώρα των Θρησκευτικών είτε θα παρακολουθούν άλλα μαθήματα σε κάποιο άλλο τμήμα της τάξης τους, είτε θα κάνουν κάποια ερευνητική εργασία (project). Για την κατάρτιση των προγραμμάτων σπουδών έχει οριστεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) πενταμελής επιτροπή. Συντονιστής του έργου ορίστηκε ο κ. Στέλιος Βιρβιδάκης, ομότιμος καθηγητής Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής θα είναι η κ. Βάσω Κιντή, καθηγήτρια Φιλοσοφίας στο ΕΚΠΑ, η κ. Αννα Ντιντή, εξειδικευμένη στο πεδίο της διδασκαλίας της Φιλοσοφίας και Ηθικής στα παιδιά, ο κ. Σταύρος Καραγεωργάκης, φιλόλογος σε σχολείο της Θεσσαλονίκης, και η κ. Χαρινέλα Τουρνά, σχολική σύμβουλος. Οπως ανέφερε χθες στην «Κ» ο κ. Βιρβιδάκης, το μάθημα θα αναφέρεται σε ηθικές αξίες, και για τη διαμόρφωση της ύλης του ανά τάξη θα μελετηθούν αντίστοιχες περιπτώσεις στο εξωτερικό. Ενδεικτικά, στη Γερμανία σε κάποια κρατίδια διδάσκεται ηθική φιλοσοφία σε όσους μαθητές απαλλάσσονται από τα Θρησκευτικά. Επίσης, στόχος είναι το πρόγραμμα σπουδών να διαμορφωθεί με βάση την ηλικία των μαθητών, ενώ κρίσιμο είναι ποια ειδικότητα θα επιλεγεί να το διδάξει. Οι πρώτες σκέψεις κάνουν λόγο για σύνταξη δύο βιβλίων του μαθήματος για το δημοτικό και από ένα σε γυμνάσιο και λύκειο. Προς το παρόν δεν έχει αποσαφηνιστεί, αλλά προτεραιότητα φαίνεται να έχουν οι φιλόλογοι και οι θεολόγοι. Δικαίωμα μπορούν να κατοχυρώσουν και οι απόφοιτοι τμημάτων κοινωνικής ανθρωπολογίας. Επίσης, πρέπει να βρεθούν επιπλέον αίθουσες για τη διδασκαλία του μαθήματος. Μετά την κατάρτιση του προγράμματος σπουδών, θα γίνει πιλοτική εφαρμογή του στα Πειραματικά Σχολεία και κατόπιν θα εισαχθεί στα σχολεία, «το νωρίτερο από το 2027», όπως δήλωσε στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας.

Σήμερα οι μαθητές που παίρνουν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά «εάν δεν παραμένουν στο προαύλιο την ώρα του μαθήματος, μπορεί να παρακολουθούν μάθημα σε κάποιο άλλο τμήμα», όπως ανέφερε στην «Κ» έμπειρος θεολόγος. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως δεν κάνουν τίποτε.

https://www.kathimerini.gr/society/5631 ... iskeytika/
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7396
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 362 φορές

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από Νίκος »

Το είχα προτείνει εδώ και χρόνια. Στην ουσία πρόκειται για τη δυνατότητα επιλογής μαθήματος με βάση τις θρησκευτικές πεποιθήσεις. Η γνώμη μου είναι, ότι μπορούν να υπάρξουν και άλλες περιπτώσεις επιλογής μαθημάτων για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός του κορμού των απαραίτητων μαθημάτων υποδομής (πχ. Φιλοσοφία, Λογοτεχνία, Σχέδιο, Κοινωνιολογία, Βιολογία, Βοτανολογία...).
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 374
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm
4
Έχει ευχαριστήσει: 1 φορά
Έλαβε ευχαριστία: 18 φορές

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από Σακης »

Και εμένα δεν με βρίσκει αντίθετο.Παρατηρω μερικοί θεολόγοι διαμαρτύρονται ότι αυτό θα αυξήσει τις απαλλαγές από τα θρησκευτικά αλλά το ζήτημα είναι το μάθημα των θρησκευτικών να αποδίδει καρπούς,δεν έχει σημασία πόσοι το επιλέγουν.Τα στοιχεία της τελευταία δεκαετίας δείχνουν ότι το 98%+ των μαθητών διδάχθηκε το ομολογιακό μάθημα των θρησκευτικών ενώ οι αλλαγές πότε δεν ξεπέρασαν το 1,5%.Για τους περισσότερους μαθητές όμως τα θρησκευτικά δεν τους άφησαν τίποτα χώρια που για πολλούς ήταν η ώρα του παιδιού ή η ευκαιρία να πάρουν ένα καλό βαθμό να ανεβάσουν το μέσο όρο.Δεν γίνεται έτσι δουλειά.Αυτα θα έπρεπε να απασχολούν κάποιους θεολόγους όχι ότι έτσι μεγαλώνει ο αριθμός απαλλαγής και υποβαθμίζεται το μάθημα.Το μάθημα ήταν ήδη πολύ καιρό υποβαθμισμένο και ευθύνη για αυτί φέρουν και αρκετοί από τους θεολόγους που το διδάσκουν και τώρα διαμαρτύρονται.


Αν ήταν στο χέρι μου δεν θα με πείραζε το μάθημα των θρησκευτικών να επιλέγεται και από το 10% των μαθητών σε όλη την Ελλάδα αλλά αυτό το 10% να κερδίζει και να παίρνει πράγματα από το μάθημα.
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7396
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 362 φορές

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από Νίκος »

Εικόνα

Η πρόοδος της παρακμής. Drag queens χλευάζουν τον Χριστιανισμό κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, καθώς προσπαθούν να αναδημιουργήσουν τον πίνακα του Ντα Βίντσι "Ο Μυστικός Δείπνος".

Βέβαια δεν είναι μόνο οι Χριστιανοί οι μόνοι άνθρωποι που χλευάζονται. Αλλά όταν συμβαίνει, διαφημίζεται υπερβαλλόντως. Ας θυμηθούμε τα λόγια του Χριστού: "Αν ο κόσμος σας μισεί, μάθετε ότι πρώτα μίσησε εμένα (Ιωάν. 15:18). ” Ας ελπίσουμε ότι θα υπάρξει μετάνοια πριν να είναι πολύ αργά.

π. Χριστόφορος Χρόνης : facebook
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 374
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm
4
Έχει ευχαριστήσει: 1 φορά
Έλαβε ευχαριστία: 18 φορές

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από Σακης »

Βουλγαρία: Εγκρίθηκε νομοσχέδιο που απαγορεύει τη «ΛΟΑΤΚΙ προπαγάνδα» σε σχολεία


Tο κοινοβούλιο της Βουλγαρίας απαγόρευσε τη «ΛΟΑΤΚΙ προπαγάνδα» στα σχολεία, εγκρίνοντας αιφνιδιαστικά ένα νομοσχέδιο με φόντο τον «πολιτισμικό πόλεμο» που αναζωπυρώθηκε από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, σύμφωνα με μη κυβερνητικές οργανώσεις.

Tο κοινοβούλιο της Βουλγαρίας απαγόρευσε τη «ΛΟΑΤΚΙ προπαγάνδα» στα σχολεία, εγκρίνοντας αιφνιδιαστικά ένα νομοσχέδιο με φόντο τον «πολιτισμικό πόλεμο» που αναζωπυρώθηκε από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, σύμφωνα με μη κυβερνητικές οργανώσεις.

Η τροπολογία που είχε καταθέσει το ακροδεξιό, φιλορωσικό κόμμα «Αναγέννηση» υιοθετήθηκε με 159 ψήφους υπέρ, 22 κατά και 13 αποχές.

Με το κείμενο αυτό καθίσταται παράνομη η «ενθάρρυνση» ενός «μη παραδοσιακού σεξουαλικού προσανατολισμού» και ταυτότητας φύλου που είναι «διαφορετική από τη βιολογική», ακολουθώντας το μοντέλο ενός ουγγρικού νόμου που αποδοκιμάστηκε έντονα στις Βρυξέλλες.

Οι εισηγητές είπαν ότι ήταν αναγκαίο να περάσει γρήγορα ένα νομοσχέδιο, λόγω της «απαράδεκτης κανονικοποίησης του μη παραδοσιακού σεξουαλικού προσανατολισμού» που προωθεί η «προπαγάνδα».

Η Ντενίτσα Λουμπένοβα, δικηγόρος της ένωσης ΛΟΑΤΚΙ Deistvie («Δράση»), είπε ότι επωφελήθηκαν από τον «πολιτιστικό πόλεμο» που έχει ξεσπάσει με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού, για να προωθήσουν αυτήν τη μεταρρύθμιση. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας επέκρινε έντονα την τελετή έναρξης των Αγώνων και η Σόφια κατήγγειλε τη συμμετοχή της Αλγερινής μποξέρ Ιμάν Κελίφ και της Ταϊβανέζας Λιν Γιου-τινγκ, με το σκεπτικό ότι ανήκαν «σε άλλο φύλο».

Με τον νόμο αυτόν, η ακροδεξιά ελπίζει να βελτιώσει τα ποσοστά της στις βουλευτικές εκλογές που θα διεξαχθούν σε δύο μήνες, υποστήριξε η Λουμπένοβα, μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Ο Ράντοσλαβ Στογιάνοφ, αντιπρόεδρος της βουλγαρικής Επιτροπής του Ελσίνκι, είπε ότι ο νέος νόμος θα δυσχεράνει την «επιστημονική ενημέρωση» των μαθητών όσον αφορά τις μειονότητες, ενώ η μη κυβερνητική οργάνωση LevFem θεωρεί ότι στο εξής θα είναι αδύνατον να εμποδιστεί ο σχολικός εκφοβισμός των νέων ομοφυλόφιλων, των διεμφυλικών και των τρανς.

Στην Ουγγαρία, από το καλοκαίρι του 2021, η αναφορά στην ομοφυλοφιλία ενώπιον ανηλίκων τιμωρείται με πρόστιμο. Στα τέλη Ιουνίου, το κοινοβούλιο της Γεωργίας υιοθέτησε, επίσης, έναν νόμο που απαγορεύει τη «ΛΟΑΤΚΙ προπαγάνδα» και είναι παρόμοιος με τον νόμο της Ρωσίας για την καταστολή των σεξουαλικών μειονοτήτων.

Πηγή: https://www.reporter.gr/Diethnh/Diethne ... e-scholeia
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αρχονταρίκι - Members Area”