Ο Κόπτης ιερέας πατέρας Ζαχαρίας που μιλά στο video που έχει κάνει πολλούς πρώην μουσουλμάνους να γίνουν χριστιανοί είναι από τους πιο δραστήριους ιερείς της Αιγυπτιακής εκκλησίας. Γι αυτό έχει επικηρυχτεί από την Αλ Κάιντα και εξοργίζει τους φανατικούς ισλαμιστές.ΜΑΝΩΛΗΣ έγραψε:Μεταστροφή στον Χριστιανισμό εκατομμυρίων μουσουλμάνων
Δείτε το βίντεο με τις διηγήσεις τους:
[youtube]efLgSmukRbI[/youtube]
Αγαπητά μέλη και επισκέπτες, καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο μας φόρουμ!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!
ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.
Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge
Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.
Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.
Το άφθαρτο αριστερό χέρι του Αγίου Χαραλάμπους σε στάση ευλογίας!

Το άφθαρτο αριστερό χέρι του Αγίου Χαραλάμπους σε στάση ευλογίας.Βρίσκεται στην Ιερά Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου


https://proskynitis.blogspot.gr/2014/02 ... _5101.html

Το άφθαρτο αριστερό χέρι του Αγίου Χαραλάμπους σε στάση ευλογίας.Βρίσκεται στην Ιερά Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου


https://proskynitis.blogspot.gr/2014/02 ... _5101.html
Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.
Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.
Τι να λέμε όταν ανάβουμε ένα κερί…

Οταν ανάβουμε το κεράκι μας, με πολύ ευλάβεια, προσευχόμενοι μπορούμε να λέμε: »Χριστέ μου, είσαι το φως του κόσμου. Βοήθησέ με ώστε και η ζωή μου να λιώνει από αγάπη προς τον πλησίον μου και να φωτίζει σαν το ταπεινό φως αυτού του κεριού».
Ο αγαπών τον Θεόν, ως πεπληρωμένη έχων την εαυτού καρδίαν εκ της θείας αγάπης, αγαπά τους εχθρούς αυτού, ευλογεί τους καταρωμένους αυτόν…
καλώς ποιεί τους μισούντας αυτόν και προσεύχεται υπέρ των επηρεαζόντων και διωκόντων αυτόν. Ενέργεια και απόδειξις της προς τον Θεόν τελείας αγάπης εστίν η γνησία δι” ευνοίας προς τον πλησίον διάθεσις.
Εν τούτω εγνώκαμεν την αγάπην, ότι εκείνος υπέρ ημών την ψυχήν αυτού έθηκε και ημείς οφείλομεν υπέρ των αδελφών τας ψυχάς ημών τιθέναι. Η αγάπη καλύπτει πλήθος αμαρτιών. Η αγάπη παρρησίαν δίδωσιν εν τη ημέρα της κρίσεως.

http://anekshghta.blogspot.gr/2016/03/blog-post_90.html

Οταν ανάβουμε το κεράκι μας, με πολύ ευλάβεια, προσευχόμενοι μπορούμε να λέμε: »Χριστέ μου, είσαι το φως του κόσμου. Βοήθησέ με ώστε και η ζωή μου να λιώνει από αγάπη προς τον πλησίον μου και να φωτίζει σαν το ταπεινό φως αυτού του κεριού».
Ο αγαπών τον Θεόν, ως πεπληρωμένη έχων την εαυτού καρδίαν εκ της θείας αγάπης, αγαπά τους εχθρούς αυτού, ευλογεί τους καταρωμένους αυτόν…
καλώς ποιεί τους μισούντας αυτόν και προσεύχεται υπέρ των επηρεαζόντων και διωκόντων αυτόν. Ενέργεια και απόδειξις της προς τον Θεόν τελείας αγάπης εστίν η γνησία δι” ευνοίας προς τον πλησίον διάθεσις.
Εν τούτω εγνώκαμεν την αγάπην, ότι εκείνος υπέρ ημών την ψυχήν αυτού έθηκε και ημείς οφείλομεν υπέρ των αδελφών τας ψυχάς ημών τιθέναι. Η αγάπη καλύπτει πλήθος αμαρτιών. Η αγάπη παρρησίαν δίδωσιν εν τη ημέρα της κρίσεως.

http://anekshghta.blogspot.gr/2016/03/blog-post_90.html
Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.
Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.
Συγκλονίζει το μήνυμα Ιάπωνα Ορθόδοξου Ιερέα για την Ελλάδα- Αξίζει να το διαβάσετε!

«Ἁπό τήν ἀρχαιότητα μέχρι σήμερα, μας ἔχετε δώσει τὸ φῶς«
Σε μήνυμά του από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, ο ορθόδοξος Ιερέας Δημήτριος Τανάκα, ο οποίος έζησε στην Ελλάδα και σπούδασε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναφέρεται στη χώρα μας με ένα πολύ συγκινητικό μήνυμα, λέγοντας τα εξής:
«Ἀγαπητοί μου Ἑλληνες καὶ Ἑλληνίδες, ἀγωνιζόμενοι ἐν Χριστῶ μετά παρρησίας καὶ ὑπομονῆς. Ἡ γενναιοδωρία σας εἶναι τόσο μεγάλη καὶ ἀνεκτίμητη. Αὐτό γνωρίζω πολύ καλά ἀπὸ τὴ δική μου ἐμπειρία. Μετά μεγάλης ἀγάπης καὶ ἐλεημοσύνης, ἀποδέχθηκε όχι μόνο ἑμένα, ἀλλά καὶ ὅλους ὅσους ἔρχονται σὲ σάς, καλούς ή κακούς. Ποτέ δὲν παραπονέθηκε ἀκόμη καὶ ὅταν κάποιοι ξένοι ἔκαναν κάτι δυσάρεστο γιὰ ἑσάς. Αὐτό ὁφείλεται στὸ γεγονός ὅτι ξέρετε τὶ εἶναι ἡ δικαιοσύνη. Ἁπό τήν ἀρχαιότητα μέχρι σήμερα, μας ἔχετε δώσει τὸ φῶς.
Ἡ Ἑλλάδα εἶναι τὸ φῶς τοῦ κόσμου ποὺ ἀποκαλύπτεται ἀπό τόν Θεό, τὸ ὁποίο εἶναι ἀπόρθητο ἀπό κανέναν. Εἶναι τὸ φῶς νὰ φωτίσει τόν κόσμο καὶ νὰ λάμψει τὶς ψυχές τῶν ἀνθρῶπων. Αὐτό γιατί ἠ Ἑλλάδα ἀναφέρεται καὶ γράφεται ὠς 希臘 στὰ Ἰαπωνικά: τὸ αἰώνιο φῶς τῆς ἐλπίδος. Τὸ φῶς αὐτό εἶναι τόσο λαμπρό καὶ φωτεινό, ποὺ κανείς δὲν μπορεῖ νὰ ξεφύγει ἀπό αὐτό.
Ἄν κάποιος εἶναι πρόθυμος νὰ τὸ ἀποδεχθεῖ καὶ νὰ φωτιστεῖ ἀπό αὐτό, τὸ μυαλό καὶ ὁ νοῦς του, θὰ ἀνοίξει καὶ δεῖ τόν κόσμο, πραγματικό καὶ ἀληθινό κόσμο, μπροστά του. Αντίθετα, ἄν κάποιος εἶναι ἀπρόθυμος νὰ τὸ ἀποδεχθεῖ, θὰ ἐπιστρέψει στὸ σκοτάδι, ἀκόμα καὶ μὲ τὰ μάτια του ανοιχτά, ἀκριβῶς ὅπως ὁ Πλάτων περιγράφει στήν παραβολή τοῦ σπηλαίου. Ἐγώ ταπεινῶς πιστεύω καὶ θέλω νὰ εἶμαι ἕνας ἀπὸ τοὺς φωτισμένους καὶ αφυπνισμένους ἀπὸ τήν Ἑλλάδα καὶ τήν Ὀρθοδοξία.
Ἡ Ἰαπωνία εἶναι μακριά καὶ ἡ προσευχή μου εἶναι ταπεινή. Εἶμαι ἁμαρτωλός καὶ ἀνάξιος Θεοῦ δοῦλος, ἀλλά ὅμως δὲν ἔχω καμία ἀμφιβολία. Ἡ Ἑλλαδα ζεῖ διότι ὁ Χριστός, ἡ Παναγία καὶ οἱ Ἅγιοι πάντες εἶναι πάντα μαζί σας.
Κύριε καὶ Θέε μου Χριστέ, παρακαλῶ νὰ ἀξιώσετε ἑμένα τόν ἁμαρτωλό καὶ ἀνάξιο νὰ Σᾶς ἐπικαλοῦμαι καὶ νὰ πῶ:
Ἀναστήτω ὁ Θεός, καὶ διασκορπισθήτωσαν οἱ ἐχθροὶ αὐτοῦ, καὶ φυγέτωσαν ἀπὸ προσώπου αὐτοῦ οἱ μισοῦντες αὐτόν. Ἀμήν.»
http://apocalypsejohn.com/sigklonizi-mi ... diavasete/

«Ἁπό τήν ἀρχαιότητα μέχρι σήμερα, μας ἔχετε δώσει τὸ φῶς«
Σε μήνυμά του από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, ο ορθόδοξος Ιερέας Δημήτριος Τανάκα, ο οποίος έζησε στην Ελλάδα και σπούδασε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναφέρεται στη χώρα μας με ένα πολύ συγκινητικό μήνυμα, λέγοντας τα εξής:
«Ἀγαπητοί μου Ἑλληνες καὶ Ἑλληνίδες, ἀγωνιζόμενοι ἐν Χριστῶ μετά παρρησίας καὶ ὑπομονῆς. Ἡ γενναιοδωρία σας εἶναι τόσο μεγάλη καὶ ἀνεκτίμητη. Αὐτό γνωρίζω πολύ καλά ἀπὸ τὴ δική μου ἐμπειρία. Μετά μεγάλης ἀγάπης καὶ ἐλεημοσύνης, ἀποδέχθηκε όχι μόνο ἑμένα, ἀλλά καὶ ὅλους ὅσους ἔρχονται σὲ σάς, καλούς ή κακούς. Ποτέ δὲν παραπονέθηκε ἀκόμη καὶ ὅταν κάποιοι ξένοι ἔκαναν κάτι δυσάρεστο γιὰ ἑσάς. Αὐτό ὁφείλεται στὸ γεγονός ὅτι ξέρετε τὶ εἶναι ἡ δικαιοσύνη. Ἁπό τήν ἀρχαιότητα μέχρι σήμερα, μας ἔχετε δώσει τὸ φῶς.
Ἡ Ἑλλάδα εἶναι τὸ φῶς τοῦ κόσμου ποὺ ἀποκαλύπτεται ἀπό τόν Θεό, τὸ ὁποίο εἶναι ἀπόρθητο ἀπό κανέναν. Εἶναι τὸ φῶς νὰ φωτίσει τόν κόσμο καὶ νὰ λάμψει τὶς ψυχές τῶν ἀνθρῶπων. Αὐτό γιατί ἠ Ἑλλάδα ἀναφέρεται καὶ γράφεται ὠς 希臘 στὰ Ἰαπωνικά: τὸ αἰώνιο φῶς τῆς ἐλπίδος. Τὸ φῶς αὐτό εἶναι τόσο λαμπρό καὶ φωτεινό, ποὺ κανείς δὲν μπορεῖ νὰ ξεφύγει ἀπό αὐτό.
Ἄν κάποιος εἶναι πρόθυμος νὰ τὸ ἀποδεχθεῖ καὶ νὰ φωτιστεῖ ἀπό αὐτό, τὸ μυαλό καὶ ὁ νοῦς του, θὰ ἀνοίξει καὶ δεῖ τόν κόσμο, πραγματικό καὶ ἀληθινό κόσμο, μπροστά του. Αντίθετα, ἄν κάποιος εἶναι ἀπρόθυμος νὰ τὸ ἀποδεχθεῖ, θὰ ἐπιστρέψει στὸ σκοτάδι, ἀκόμα καὶ μὲ τὰ μάτια του ανοιχτά, ἀκριβῶς ὅπως ὁ Πλάτων περιγράφει στήν παραβολή τοῦ σπηλαίου. Ἐγώ ταπεινῶς πιστεύω καὶ θέλω νὰ εἶμαι ἕνας ἀπὸ τοὺς φωτισμένους καὶ αφυπνισμένους ἀπὸ τήν Ἑλλάδα καὶ τήν Ὀρθοδοξία.
Ἡ Ἰαπωνία εἶναι μακριά καὶ ἡ προσευχή μου εἶναι ταπεινή. Εἶμαι ἁμαρτωλός καὶ ἀνάξιος Θεοῦ δοῦλος, ἀλλά ὅμως δὲν ἔχω καμία ἀμφιβολία. Ἡ Ἑλλαδα ζεῖ διότι ὁ Χριστός, ἡ Παναγία καὶ οἱ Ἅγιοι πάντες εἶναι πάντα μαζί σας.
Κύριε καὶ Θέε μου Χριστέ, παρακαλῶ νὰ ἀξιώσετε ἑμένα τόν ἁμαρτωλό καὶ ἀνάξιο νὰ Σᾶς ἐπικαλοῦμαι καὶ νὰ πῶ:
Ἀναστήτω ὁ Θεός, καὶ διασκορπισθήτωσαν οἱ ἐχθροὶ αὐτοῦ, καὶ φυγέτωσαν ἀπὸ προσώπου αὐτοῦ οἱ μισοῦντες αὐτόν. Ἀμήν.»
http://apocalypsejohn.com/sigklonizi-mi ... diavasete/
Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.
Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.
Ρωσία:12 δελφίνια έβγαλαν από τον βυθό εικόνα της Παναγίας!

Ένα θαυματό και ασυνήθιστο γεγονός που μας θυμίζει Συναξάρια, συνέβη στο Σότσι της Ρωσίας.
Συγκεκριμένα ένα κοπάδι δελφινιών(12 σύμφωνα με μαρτυρία) έβγαλε στην ακτή μία εικόνα της Παναγίας μπροστά στα έκπληκτα μάτια ανθρώπων που βρισκόντουσαν στην παραλία.

Το γεγονός έφερε στην δημοσιότητα ένας συνταγματάρχης του Ρωσικού Στρατού και η σύζυγός του, οι οποίοι έκπληκτοι είδαν τα δελφίνια να κολυμπάνε πολύ κοντά στην ακτή και να βγάζουν ένα αντικείμενο.
Όταν τα δελφίνια απομακρύνθηκαν προς το πέλαγος, το ζευγάρι πλησίασε το σημείο όπου είδαν το αντικείμενο καλυμμένο από λάσπη.
Τότε η σύζυγος του συνταγματάρχη καθαρίζοντας το αντικείμενο αντίκρυσε μια εικόνα της Παναγίας, δοξάζοντας τον Θεό για αυτό το θαυμαστό γεγονός.
(Σημ.π.Γεωρ...Πρόκειται για την εικόνα της Παναγίας του Σημείου του Κούρσκ)
Να αναφερθεί ότι κανείς δεν γνωρίζει πως η εικόνα κατέληξε στον βυθό της Μαύρης θάλασσας, αλλά και πως τα δελφίνια την μετέφεραν μέχρι την ακτή, παραμένει ανεξήγητο.

Τέλος να σημειωθεί πως ο συνταγματάρχης μετέφερε την εικόνα στην Μόσχα, με την ελπίδα να την δείξει στον Πατριάρχη Κύριλλο και να του διηγηθεί το θαυμαστό γεγονός.
https://proskynitis.blogspot.gr/
Ένα θαυματό και ασυνήθιστο γεγονός που μας θυμίζει Συναξάρια, συνέβη στο Σότσι της Ρωσίας.
Συγκεκριμένα ένα κοπάδι δελφινιών(12 σύμφωνα με μαρτυρία) έβγαλε στην ακτή μία εικόνα της Παναγίας μπροστά στα έκπληκτα μάτια ανθρώπων που βρισκόντουσαν στην παραλία.
Το γεγονός έφερε στην δημοσιότητα ένας συνταγματάρχης του Ρωσικού Στρατού και η σύζυγός του, οι οποίοι έκπληκτοι είδαν τα δελφίνια να κολυμπάνε πολύ κοντά στην ακτή και να βγάζουν ένα αντικείμενο.
Όταν τα δελφίνια απομακρύνθηκαν προς το πέλαγος, το ζευγάρι πλησίασε το σημείο όπου είδαν το αντικείμενο καλυμμένο από λάσπη.
Τότε η σύζυγος του συνταγματάρχη καθαρίζοντας το αντικείμενο αντίκρυσε μια εικόνα της Παναγίας, δοξάζοντας τον Θεό για αυτό το θαυμαστό γεγονός.
(Σημ.π.Γεωρ...Πρόκειται για την εικόνα της Παναγίας του Σημείου του Κούρσκ)
Να αναφερθεί ότι κανείς δεν γνωρίζει πως η εικόνα κατέληξε στον βυθό της Μαύρης θάλασσας, αλλά και πως τα δελφίνια την μετέφεραν μέχρι την ακτή, παραμένει ανεξήγητο.
Τέλος να σημειωθεί πως ο συνταγματάρχης μετέφερε την εικόνα στην Μόσχα, με την ελπίδα να την δείξει στον Πατριάρχη Κύριλλο και να του διηγηθεί το θαυμαστό γεγονός.
https://proskynitis.blogspot.gr/
Κύριε είσαι παντογνώστης. Γνωρίζεις πολύ καλά ότι Σε αγαπώ. Αξίωσέ με να Σε υπηρετώ με αφοσίωση και με αγάπη μέχρι την τελευταία μου αναπνοή.
Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.
Όταν η Παναγία σταμάτησε τα τανκς των Ναζί στον Ορχομενό (ΦΩΤΟ)

H μοναδική εικόνα της Παναγίας που εικονίζεται με τανκς και Γερμανούς βρίσκεται στη Σκριπού της Βοιωτίας και κρύβει μια παράξενη ιστορία. Στις 8 Σεπτεμβρίου 1943 οι Ιταλοί συνθηκολόγησαν και αποχώρησαν από το συνασπισμό του Άξονα.
Ο ιταλικός στρατός μέσα στην πόλη της Λιβαδειάς ξεπερνούσε τους 2.000, γιατί εκεί ήταν η βάση ανεφοδιασμού των κατοχικών δυνάμεων και οι αποθήκες ήταν γεμάτες με πολεμικό υλικό. Η συνθηκολόγηση βρήκε διχασμένες τις ιταλικές κατοχικές δυνάμεις στην Ελλάδα. Όσοι αξιωματικοί ήταν φασίστες επεδίωξαν την παράδοσή τους στους Γερμανούς, ενώ οι πολέμιοι του Χίτλερ, όχι μόνο δεν παραδόθηκαν, αλλά προσχώρησαν στις δυνάμεις του ΕΑΜ και του ΕΛΑΣ, μαζί με τον οπλισμό τους. Γερμανική δύναμη παρέμεινε στην πόλη για να αποτρέψει μια τέτοια εξέλιξη.
Με την άρνηση των Ιταλών να παραδώσουν τον οπλισμό τους, η περιφερειακή οργάνωση του Ε.Α.Μ. Ορχομενού θεώρησε ότι μπορούσε να επωφεληθεί. Γι’ αυτό παρακίνησε τους Ελληνες να κινηθούν προς τη Λειβαδιά, όπου υπήρχε ο οπλισμός της ιταλικής φρουράς. Οι Γερμανοί, όταν έμαθαν τις προθέσεις των πατριωτών, κύκλωσαν και αφόπλισαν τους Ιταλούς με ένα απόσπασμα τεθωρακισμένων.

Λιτανεία της εικόνας στον Ορχομενό
Η γερμανική έφοδος Οι άντρες της Βέρμαχτ κατέλαβαν όλα τα νευραλγικά σημεία και έστησαν κανόνια.
Οι πατριώτες απο τον Ορχομενό που είχαν φτάσει στο μεταξύ στο σταυροδρόμι του Άγιου Ανδρέα, ανέτοιμοι και αδιοργάνωτοι καθώς ήταν, σκόρπισαν στη γύρω περιοχή. Οι Γερμανοί όμως συνέχισαν την καταδίωξη με σκοπό να επιβάλλουν αντίποινα, όπως ήταν η συνηθισμένη τακτική τους. Έτσι, οι γερμανικές περίπολοι προχώρησαν σε συλλήψεις και σε εν ψυχρώ εκτελέσεις σε όλη την πόλη.
Την ίδια νύχτα, ξημερώνοντας Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 1943, ένα γερμανικό απόσπασμα βρέθηκε κοντά στην εκκλησία της Παναγίας της Σκριπούς. Τότε τα γερμανικά τανκς ακινητοποιήθηκαν χωρίς να υπάρχει κανείς φανερός λόγος. Ο αξιωματικός της Βέρμαχτ και το όραμα της Παναγίας Όπως εξιστόρησε ο επικεφαλής του γερμανικού αποσπάσματος Όφμαν, που ηγήθηκε της εκκαθαριστικής επιχείρησης, είδε μπροστά του την Παναγία να εμποδίζει με το σώμα της την πορεία των τανκς. Η μορφή της Παναγίας κάλυπτε όλο τον ουρανό σε σημείο που ο ίδιος πάγωσε. Ο Γερμανός υποστήριξε ότι αυτό το όραμα εμπόδισε τα γερμανικά στρατεύματα να φτάσουν στη Μονή. Όταν αργότερα αντίκρυσε την εικόνα της Παναγίας είπε: «Αυτή η γυναίκα σας έσωσε. Να την τιμάτε και να τη δοξάζετε».
Ο κατακτητής που έγινε προσκυνητής Όταν τελείωσε ο πόλεμος γύρισε προσκυνητής στην Παναγία της Σκριπούς, χαρίζοντας στο ναό μια εικόνα που είχε ο ίδιος ζητήσει να φιλοτεχνηθεί με την αναπαράσταση του οράματός του. Είναι η εικόνα της Παναγίας που μπαίνει μπροστά και σταματάει τα τανκς και το γερμανικό απόσπασμα. Της ίδιας περιόδου είναι και τα λάβαρα – κειμήλια, το ένα αφιερωμένο στη Κοίμηση της Θεοτόκου και το άλλο με το Θαύμα της Μεγαλόχαρης.
Κάθε χρόνο στις 10 Σεπτεμβρίου ο Γερμανός αξιωματικός ερχόταν προσκυνητής στο Ναό μαζί με την οικογένειά του και ακολουθούσε την περιφορά της εικόνας μέχρι το σημείο που ο ίδιος υπέδειξε ότι εμφανίστηκε η Παναγία. Γι αυτό το λόγο η Παναγία της Σκριπούς, εκτός απ όλες τις άλλες ημερομηνίες εορτής της Παναγίας, γιορτάζει και στις 10 Σεπτεμβρίου στον τόπο που ακινητοποιήθηκαν τα τανκς. Η εορτή καθιερώθηκε το 1944 ως τοπική επίσημη εορτή. Σήμερα στο σημείο που ο Γερμανός είδε το όραμα υπάρχει προσκηνητάρι. Το βίντεο με την μαρτυρία του ιερέα.
http://perivolipanagias.blogspot.gr/201 ... t_272.html

H μοναδική εικόνα της Παναγίας που εικονίζεται με τανκς και Γερμανούς βρίσκεται στη Σκριπού της Βοιωτίας και κρύβει μια παράξενη ιστορία. Στις 8 Σεπτεμβρίου 1943 οι Ιταλοί συνθηκολόγησαν και αποχώρησαν από το συνασπισμό του Άξονα.
Ο ιταλικός στρατός μέσα στην πόλη της Λιβαδειάς ξεπερνούσε τους 2.000, γιατί εκεί ήταν η βάση ανεφοδιασμού των κατοχικών δυνάμεων και οι αποθήκες ήταν γεμάτες με πολεμικό υλικό. Η συνθηκολόγηση βρήκε διχασμένες τις ιταλικές κατοχικές δυνάμεις στην Ελλάδα. Όσοι αξιωματικοί ήταν φασίστες επεδίωξαν την παράδοσή τους στους Γερμανούς, ενώ οι πολέμιοι του Χίτλερ, όχι μόνο δεν παραδόθηκαν, αλλά προσχώρησαν στις δυνάμεις του ΕΑΜ και του ΕΛΑΣ, μαζί με τον οπλισμό τους. Γερμανική δύναμη παρέμεινε στην πόλη για να αποτρέψει μια τέτοια εξέλιξη.
Με την άρνηση των Ιταλών να παραδώσουν τον οπλισμό τους, η περιφερειακή οργάνωση του Ε.Α.Μ. Ορχομενού θεώρησε ότι μπορούσε να επωφεληθεί. Γι’ αυτό παρακίνησε τους Ελληνες να κινηθούν προς τη Λειβαδιά, όπου υπήρχε ο οπλισμός της ιταλικής φρουράς. Οι Γερμανοί, όταν έμαθαν τις προθέσεις των πατριωτών, κύκλωσαν και αφόπλισαν τους Ιταλούς με ένα απόσπασμα τεθωρακισμένων.

Λιτανεία της εικόνας στον Ορχομενό
Η γερμανική έφοδος Οι άντρες της Βέρμαχτ κατέλαβαν όλα τα νευραλγικά σημεία και έστησαν κανόνια.
Οι πατριώτες απο τον Ορχομενό που είχαν φτάσει στο μεταξύ στο σταυροδρόμι του Άγιου Ανδρέα, ανέτοιμοι και αδιοργάνωτοι καθώς ήταν, σκόρπισαν στη γύρω περιοχή. Οι Γερμανοί όμως συνέχισαν την καταδίωξη με σκοπό να επιβάλλουν αντίποινα, όπως ήταν η συνηθισμένη τακτική τους. Έτσι, οι γερμανικές περίπολοι προχώρησαν σε συλλήψεις και σε εν ψυχρώ εκτελέσεις σε όλη την πόλη.
Την ίδια νύχτα, ξημερώνοντας Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 1943, ένα γερμανικό απόσπασμα βρέθηκε κοντά στην εκκλησία της Παναγίας της Σκριπούς. Τότε τα γερμανικά τανκς ακινητοποιήθηκαν χωρίς να υπάρχει κανείς φανερός λόγος. Ο αξιωματικός της Βέρμαχτ και το όραμα της Παναγίας Όπως εξιστόρησε ο επικεφαλής του γερμανικού αποσπάσματος Όφμαν, που ηγήθηκε της εκκαθαριστικής επιχείρησης, είδε μπροστά του την Παναγία να εμποδίζει με το σώμα της την πορεία των τανκς. Η μορφή της Παναγίας κάλυπτε όλο τον ουρανό σε σημείο που ο ίδιος πάγωσε. Ο Γερμανός υποστήριξε ότι αυτό το όραμα εμπόδισε τα γερμανικά στρατεύματα να φτάσουν στη Μονή. Όταν αργότερα αντίκρυσε την εικόνα της Παναγίας είπε: «Αυτή η γυναίκα σας έσωσε. Να την τιμάτε και να τη δοξάζετε».
Ο κατακτητής που έγινε προσκυνητής Όταν τελείωσε ο πόλεμος γύρισε προσκυνητής στην Παναγία της Σκριπούς, χαρίζοντας στο ναό μια εικόνα που είχε ο ίδιος ζητήσει να φιλοτεχνηθεί με την αναπαράσταση του οράματός του. Είναι η εικόνα της Παναγίας που μπαίνει μπροστά και σταματάει τα τανκς και το γερμανικό απόσπασμα. Της ίδιας περιόδου είναι και τα λάβαρα – κειμήλια, το ένα αφιερωμένο στη Κοίμηση της Θεοτόκου και το άλλο με το Θαύμα της Μεγαλόχαρης.
Κάθε χρόνο στις 10 Σεπτεμβρίου ο Γερμανός αξιωματικός ερχόταν προσκυνητής στο Ναό μαζί με την οικογένειά του και ακολουθούσε την περιφορά της εικόνας μέχρι το σημείο που ο ίδιος υπέδειξε ότι εμφανίστηκε η Παναγία. Γι αυτό το λόγο η Παναγία της Σκριπούς, εκτός απ όλες τις άλλες ημερομηνίες εορτής της Παναγίας, γιορτάζει και στις 10 Σεπτεμβρίου στον τόπο που ακινητοποιήθηκαν τα τανκς. Η εορτή καθιερώθηκε το 1944 ως τοπική επίσημη εορτή. Σήμερα στο σημείο που ο Γερμανός είδε το όραμα υπάρχει προσκηνητάρι. Το βίντεο με την μαρτυρία του ιερέα.
http://perivolipanagias.blogspot.gr/201 ... t_272.html
Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.
Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.
Η απεικόνιση της Θεοτόκου: Ένα από τα πιο αγαπημένα θέματα της ευρωπαϊκής ζωγραφικής

Ένα από τα πιο αγαπημένα θέματα της ευρωπαϊκής ζωγραφικής είναι η απεικόνιση της Θεοτόκου.
Η Παναγία έχει απασχολήσει εικονογραφικά σχεδόν όλους τους μεγάλους ευρωπαίους ζωγράφους και οι απεικονίσεις της είναι κυριολεκτικά αμέτρητες, με μάλλον δημοφιλέστερη εκείνην όπου κρατά τον Χριστό βρέφος.

Άγγελος Ακοτάντος, Παναγία Καρδιώτισσα, c. 1400-1450
Ο σημαντικότερος Έλληνας ζωγράφος του 15ου αιώνα, ήταν και ο πρώτος που υπέγραφε τα έργα του, με την υπογραφή “Χειρ Αγγέλου”.
Ο Άγγελος διατηρούσε μεγάλο εργαστήριο στον Χάνδακα της Βενετοκρατούμενης τότε Κρήτης (σημερινό Ηράκλειο) και η διαθήκη του, που συνέταξε ο ίδιος, μας αποκαλύπτει ότι υπήρξε εύπορος, αλλά και μορφωμένος.
Στην διαθήκη αυτή μεταξύ άλλων, ο Άγγελος παραγγέλνει να πωληθεί η πλούσια βιβλιοθήκη του, ώστε να προικιστούν άπορα κορίτσια και εάν αυτό ίσως σήμερα φαίνεται παράδοξο, θα πρέπει να αναλογιστούμε τις εξωφρενικές τιμές των βιβλίων την εποχή εκείνη.
Η Παναγία η Καρδιώτισσα, ένα από τα σημαντικότερα έργα του ζωγράφου, βρίσκεται στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο της Αθήνας. Χαρακτηριστικό γνώρισμα αυτής της απεικόνισης, είναι η στάση του παιδιού Ιησού, ο οποίος έχει την πλάτη γυρισμένη προς τον θεατή, αναφορά στην Σφαγή των Νηπίων και την Φυγή στην Αίγυπτο.
Η απεικόνιση της Καρδιώτισσας είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην Κρητική ζωγραφική του 15ου αιώνα και η εκδοχή του Άγγελου είναι η σημαντικότερη.

Jan van Eyck, Lucca Madonna, 1437
Η πανέμορφη αυτή Παναγία, πήρε την ονομασία της από τον Charles II, Δούκα της Parma και της Lucca, στου οποίου την συλλογή ανήκε κατά τον 19ο αιώνα.
Εδώ ο ζωγράφος παρουσιάζει την Παναγία ένθρονη, ντυμένη με εντυπωσιακό κόκκινο βασιλικό ένδυμα, να θηλάζει τον Ιησού. Πρόκειται για την επαναλαμβανόμενη τόσο στην Βυζαντινή, όσο και την Δυτική εικονογραφία, απεικόνιση της Παναγίας της Γαλακτοτροφούσας όπως ονομάζεται στην Βυζαντινή ζωγραφική, ή Madonna Lactans όπως ονομάζεται στην Δυτική.
Ο θρόνος επάνω στον οποίο κάθεται η Παναγία είναι ο Θρόνος της Σοφίας, που στην Ρωμαιοκαθολική παράδοση αποτελεί μία από τις πολυάριθμες ονομασίες της Παναγίας.

Jean Fouquet, Virgin and Child (Melun diptych), c. 1450
Μία από τις εντυπωσιακότερες, αλλά και ταυτόχρονα σκανδαλώδεις απεικονίσεις της Παναγίας, αποτελούσε αρχικά μέρος ενός δίπτυχου, φιλοτεχνημένου για το ταφικό μνημείο του Étienne Chevalier, θησαυροφύλακα των Γάλλων βασιλιάδων Charles VII και Louis XI.
Η Παναγία εδώ, πανέμορφη και ντυμένη με ένα εξαίσιο, αριστοκρατικό φόρεμα και βασιλική κάπα από ερμίνα στους ώμους, απλώνει το πλούσιο ύφασμα της κάπας της, ώστε να παρουσιάσει στον θεατή το μωρό Ιησού. Το ένα της στήθος είναι προκλητικά ακάλυπτο, χωρίς όμως να διαφαίνεται πως πρόκειται να θηλάσει, ενώ την σύνθεση συμπληρώνουν τα εξωπραγματικά κατακόκκινα χερουβείμ, που τους περιστοιχίζουν και φαίνεται να είναι τα μόνα που δίνουν έναν τόνο ιερότητας στην εικόνα.
Το μοντέλο για τον συγκεκριμένο πίνακα ήταν η πανέμορφη Agnès Sorel, ερωμένη του βασιλιά Charles VII, που του έδωσε τέσσερις νόθες κόρες, πριν δολοφονηθεί με δηλητήριο, μόλις στα 28 της έτη.

Giovanni Bellini, Madonna Greca, 1460-1464
Ένα από τα αριστουργήματα του Bellini, αυτή η νεαρή πανέμορφη Παναγία που παρουσιάζεται σε πόζα τριών τετάρτων να κρατά τον Ιησού μωρό στην αγκαλιά, πήρε το όνομά της από την αρχική επιγραφή που είχε βάλει ο ζωγράφος με το χέρι του πάνω στον πίνακα και έγραφε “Μητέρα του Θεού” και “Χριστός”, στα ελληνικά, πάνω σε ένα χρυσό φόντο, του οποίου ίχνη βρέθηκαν κατά την αποκατάσταση του πίνακα το 1986.
Η επιρροή του Bellini από την Βυζαντινή εικονογραφία είναι εμφανής: η σύνθεση είναι λιτή, τόσο η Παναγία όσο και ο Ιησούς είναι θλιμμένοι, ενώ στις δύο επάνω πλευρές του πίνακα, υπάρχουν επίσης στα ελληνικά, τα γνωστά σε όλους μας από τις βυζαντινές εικόνες αρχικά “ΜΡ” και “ΘΥ”, που σημαίνουν Μήτηρ Θεού.

Leonardo da Vinci, Virgin of the Rocks (Louvre version), 1483-86
Ο Leonardo αναγκάστηκε να ζωγραφίσει δύο φορές το ίδιο θέμα, καθώς η πρώτη του εκδοχή δεν άρεσε. Ο εμβληματικός και γεμάτος συμβολισμούς αυτός πίνακας που βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι, είναι μάλλον η πρώτη εκδοχή του θέματος, ενώ η δεύτερη βρίσκεται στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου.
Εδώ για πρώτη φορά απεικονίζονται μαζί η Παναγία με τον μικρό Ιησού και τον μικρό Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο, σε ένα εξωπραγματικό, βραχώδες τοπίο, που θυμίζει εσωτερικό σπηλιάς. Η τέταρτη φιγούρα, το κορίτσι στα δεξιά, είναι ο αρχάγγελος Γαβριήλ.
Η Παναγία βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο της σύνθεσης, κρατώντας προστατευτικά στην αριστερή πλευρά του πίνακα τον μικρό Ιωάννη, ο οποίος φαίνεται να προσεύχεται προς τον Ιησού, που τον ευλογεί στην δεξιά πλευρά. Ακόμα δεξιότερα, ο Γαβριήλ δείχνει με το δάχτυλο προς τον Ιωάννη.
Η Κοίμηση της Θεοτόκου, το Πάσχα του καλοκαιριού, ο Δεκαπενταύγουστος στην καθομιλουμένη, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εορτές της Ορθοδοξίας και για εμάς μια θαυμάσια ευκαιρία να παρουσιάσουμε δέκα απεικονίσεις της Παναγίας που αγαπάμε περισσότερο!

Raphael, Sistine Madonna, 1512
Η Παναγία εδώ απεικονίζεται ολόσωμη στο κέντρο της σύνθεσης, κρατώντας στην αγκαλιά τον Ιησού μωρό και έχοντας στα δεξιά της την Αγία Βαρβάρα και στ’ αριστερά τον Άγιο Σίξτο.
Τα γυμνά της πόδια πατούν επάνω στα σύννεφα, ενώ στο κάτω μέρος του πίνακα, μπορούμε ν’ αναγνωρίσουμε τα δύο χερουβείμ που έχουν αποτελέσει μία από τις δημοφιλέστερες pop icons του 20ου αιώνα.
Ο πίνακας διεσώθη του ολοκαυτώματος της Δρέσδης καθώς είχε φυλαχθεί μαζί με άλλα αριστουργήματα στην Ελβετία κατά την διάρκεια του πολέμου, αλλά μετά την λήξη του μεταφέρθηκε μαζί με άλλα έργα τέχνης ως λάφυρο στην Σοβιετική Ένωση, για να επιστραφεί τελικά στην Γερμανία το 1955, μετά τον θάνατο του Ιωσήφ Στάλιν, ώστε να “ενδυναμωθούν οι σχέσεις φιλίας μεταξύ των λαών της Γερμανίας και της Σοβιετικής Ένωσης”, σύμφωνα με την διπλωματία της εποχής.

El Greco, Annunciation, c. 1590-1603
Σ’ αυτήν την καταπληκτική σύνθεση του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, είναι ο άγγελος που κυριαρχεί, αντί της Παναγίας, στα δεξιά του πίνακα. Η Παναγία, σαφέστατα μικρότερη, βρίσκεται γονατιστή στ’ αριστερά να προσεύχεται σε καθολικό στασίδι, την στιγμή ακριβώς που η προσευχή της έχει διακοπεί από τον άγγελο.
Ο ζωγράφος κατά τα άλλα, έχει ακολουθήσει πιστά τις παραδόσεις και στον πίνακα υπάρχει το Άγιο Πνεύμα, ο κρίνος, καθώς και ένα ανθοδοχείο με κρινάκια του αγρού στο κάτω μέρος του πίνακα, συμβόλου της Θεοτόκου. Στο φόντο βλέπουμε εκτός από την αγαπημένη ομιχλώδη χρωματική γκάμα του ζωγράφου και ένα έντονο κίτρινο, που ομοιάζει με αστραπή, ίσως ως έμφαση στην δραματικότητα της στιγμής.

Caravaggio, Death of the Virgin, 1604-1606
Ο παραγγελιοδότης αυτού του έργου ήταν ο Laerzio Cherubini, παπικός δικηγόρος και το ήθελε για το παρεκκλήσιό του στην Καρμελιτική εκκλησία της Santa Maria dellaScala in Trastevere, στην Ρώμη.
Το έργο απορρίφθηκε και προκάλεσε σκάνδαλο, όπως και πολλά άλλα έργα του μεγάλου αυτού master, καθώς ο ίδιος χρησιμοποίησε ως μοντέλο για την Παναγία, μία γνωστή όμορφη πόρνη, που μάλλον υπήρξε και ερωμένη του.
Η Παναγία είναι εδώ το κεντρικό πρόσωπο, που περιβάλλεται από διάφορους ανθρώπους που θρηνούν. Ακόμα μεγαλύτερο σκάνδαλο προξένησε το γεγονός πως ο καλλιτέχνης εδώ δεν δείχνει την ιερή για τους Καθολικούς Μητέρα του Ιησού που κοιμήθηκε εν ειρήνη, αλλά το πτώμα μιας φτωχής, πεθαμένης γυναίκας, με τους πεσμένους ώμους, τα πρησμένα πόδια και την θλιμμένη έκφραση. Μοναδική εξαίρεση και ταυτόχρονα ένδειξη πως πρόκειται για αγία, είναι η υποψία του φωτοστέφανου πάνω από το κεφάλι της.

Bartolomé Esteban Murillo, Assumption of the Virgin, c. 1680
Ο Murillo επιλέγει να απεικονίσει την Ανάληψη της Θεοτόκου, παρουσιάζοντάς την σε πλήρη δόξα, περιστοιχισμένη από αγγέλους, μέσα σε ένα απόκοσμο φως και πετώντας στα σύννεφα.
Η Παναγία είναι νέα, πολύ όμορφη, σαν να επρόκειτο για απεικόνιση του Ευαγγελισμού και όχι της Ανάληψής της. Στο κεφάλι της αντί φωτοστέφανου υπάρχει φως, ενώ το βλέμμα και το δεξί της χέρι είναι στραμμένα προς τον ουρανό, σαν να αντικρίζει ήδη τον αγαπημένο της Υιό.

William-Adolphe Bouguereau, Virgin of the Lilies, 1899
Εδώ ο ζωγράφος έχει επιλέξει να απεικονίσει μια πανέμορφη Παναγία καθισμένη επάνω σε περίτεχνο μαρμάρινο θρόνο, κρατώντας προστατευτικά τον μικρό Ιησού στην αγκαλιά. Και οι δύο φέρουν υπέρλαμπρα φωτοστέφανα, ενώ ο Ιησούς έχει ανοιχτά τα χέρια ευλογώντας τον θεατή.
Στο φόντο υπάρχει πολύχρωμη ταπετσαρία από λουλούδια, ενώ στις δύο πλευρές του κάτω μέρους του πίνακα, υπάρχουν κρινάκια του αγρού, σύμβολου της Θεοτόκου στην δυτική εικονογραφία.
Μαίρη Σβαρνιά
Ιστορικός Τέχνης-Μουσειολόγος

Ένα από τα πιο αγαπημένα θέματα της ευρωπαϊκής ζωγραφικής είναι η απεικόνιση της Θεοτόκου.
Η Παναγία έχει απασχολήσει εικονογραφικά σχεδόν όλους τους μεγάλους ευρωπαίους ζωγράφους και οι απεικονίσεις της είναι κυριολεκτικά αμέτρητες, με μάλλον δημοφιλέστερη εκείνην όπου κρατά τον Χριστό βρέφος.

Άγγελος Ακοτάντος, Παναγία Καρδιώτισσα, c. 1400-1450
Ο σημαντικότερος Έλληνας ζωγράφος του 15ου αιώνα, ήταν και ο πρώτος που υπέγραφε τα έργα του, με την υπογραφή “Χειρ Αγγέλου”.
Ο Άγγελος διατηρούσε μεγάλο εργαστήριο στον Χάνδακα της Βενετοκρατούμενης τότε Κρήτης (σημερινό Ηράκλειο) και η διαθήκη του, που συνέταξε ο ίδιος, μας αποκαλύπτει ότι υπήρξε εύπορος, αλλά και μορφωμένος.
Στην διαθήκη αυτή μεταξύ άλλων, ο Άγγελος παραγγέλνει να πωληθεί η πλούσια βιβλιοθήκη του, ώστε να προικιστούν άπορα κορίτσια και εάν αυτό ίσως σήμερα φαίνεται παράδοξο, θα πρέπει να αναλογιστούμε τις εξωφρενικές τιμές των βιβλίων την εποχή εκείνη.
Η Παναγία η Καρδιώτισσα, ένα από τα σημαντικότερα έργα του ζωγράφου, βρίσκεται στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο της Αθήνας. Χαρακτηριστικό γνώρισμα αυτής της απεικόνισης, είναι η στάση του παιδιού Ιησού, ο οποίος έχει την πλάτη γυρισμένη προς τον θεατή, αναφορά στην Σφαγή των Νηπίων και την Φυγή στην Αίγυπτο.
Η απεικόνιση της Καρδιώτισσας είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην Κρητική ζωγραφική του 15ου αιώνα και η εκδοχή του Άγγελου είναι η σημαντικότερη.

Jan van Eyck, Lucca Madonna, 1437
Η πανέμορφη αυτή Παναγία, πήρε την ονομασία της από τον Charles II, Δούκα της Parma και της Lucca, στου οποίου την συλλογή ανήκε κατά τον 19ο αιώνα.
Εδώ ο ζωγράφος παρουσιάζει την Παναγία ένθρονη, ντυμένη με εντυπωσιακό κόκκινο βασιλικό ένδυμα, να θηλάζει τον Ιησού. Πρόκειται για την επαναλαμβανόμενη τόσο στην Βυζαντινή, όσο και την Δυτική εικονογραφία, απεικόνιση της Παναγίας της Γαλακτοτροφούσας όπως ονομάζεται στην Βυζαντινή ζωγραφική, ή Madonna Lactans όπως ονομάζεται στην Δυτική.
Ο θρόνος επάνω στον οποίο κάθεται η Παναγία είναι ο Θρόνος της Σοφίας, που στην Ρωμαιοκαθολική παράδοση αποτελεί μία από τις πολυάριθμες ονομασίες της Παναγίας.

Jean Fouquet, Virgin and Child (Melun diptych), c. 1450
Μία από τις εντυπωσιακότερες, αλλά και ταυτόχρονα σκανδαλώδεις απεικονίσεις της Παναγίας, αποτελούσε αρχικά μέρος ενός δίπτυχου, φιλοτεχνημένου για το ταφικό μνημείο του Étienne Chevalier, θησαυροφύλακα των Γάλλων βασιλιάδων Charles VII και Louis XI.
Η Παναγία εδώ, πανέμορφη και ντυμένη με ένα εξαίσιο, αριστοκρατικό φόρεμα και βασιλική κάπα από ερμίνα στους ώμους, απλώνει το πλούσιο ύφασμα της κάπας της, ώστε να παρουσιάσει στον θεατή το μωρό Ιησού. Το ένα της στήθος είναι προκλητικά ακάλυπτο, χωρίς όμως να διαφαίνεται πως πρόκειται να θηλάσει, ενώ την σύνθεση συμπληρώνουν τα εξωπραγματικά κατακόκκινα χερουβείμ, που τους περιστοιχίζουν και φαίνεται να είναι τα μόνα που δίνουν έναν τόνο ιερότητας στην εικόνα.
Το μοντέλο για τον συγκεκριμένο πίνακα ήταν η πανέμορφη Agnès Sorel, ερωμένη του βασιλιά Charles VII, που του έδωσε τέσσερις νόθες κόρες, πριν δολοφονηθεί με δηλητήριο, μόλις στα 28 της έτη.

Giovanni Bellini, Madonna Greca, 1460-1464
Ένα από τα αριστουργήματα του Bellini, αυτή η νεαρή πανέμορφη Παναγία που παρουσιάζεται σε πόζα τριών τετάρτων να κρατά τον Ιησού μωρό στην αγκαλιά, πήρε το όνομά της από την αρχική επιγραφή που είχε βάλει ο ζωγράφος με το χέρι του πάνω στον πίνακα και έγραφε “Μητέρα του Θεού” και “Χριστός”, στα ελληνικά, πάνω σε ένα χρυσό φόντο, του οποίου ίχνη βρέθηκαν κατά την αποκατάσταση του πίνακα το 1986.
Η επιρροή του Bellini από την Βυζαντινή εικονογραφία είναι εμφανής: η σύνθεση είναι λιτή, τόσο η Παναγία όσο και ο Ιησούς είναι θλιμμένοι, ενώ στις δύο επάνω πλευρές του πίνακα, υπάρχουν επίσης στα ελληνικά, τα γνωστά σε όλους μας από τις βυζαντινές εικόνες αρχικά “ΜΡ” και “ΘΥ”, που σημαίνουν Μήτηρ Θεού.

Leonardo da Vinci, Virgin of the Rocks (Louvre version), 1483-86
Ο Leonardo αναγκάστηκε να ζωγραφίσει δύο φορές το ίδιο θέμα, καθώς η πρώτη του εκδοχή δεν άρεσε. Ο εμβληματικός και γεμάτος συμβολισμούς αυτός πίνακας που βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι, είναι μάλλον η πρώτη εκδοχή του θέματος, ενώ η δεύτερη βρίσκεται στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου.
Εδώ για πρώτη φορά απεικονίζονται μαζί η Παναγία με τον μικρό Ιησού και τον μικρό Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο, σε ένα εξωπραγματικό, βραχώδες τοπίο, που θυμίζει εσωτερικό σπηλιάς. Η τέταρτη φιγούρα, το κορίτσι στα δεξιά, είναι ο αρχάγγελος Γαβριήλ.
Η Παναγία βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο της σύνθεσης, κρατώντας προστατευτικά στην αριστερή πλευρά του πίνακα τον μικρό Ιωάννη, ο οποίος φαίνεται να προσεύχεται προς τον Ιησού, που τον ευλογεί στην δεξιά πλευρά. Ακόμα δεξιότερα, ο Γαβριήλ δείχνει με το δάχτυλο προς τον Ιωάννη.
Η Κοίμηση της Θεοτόκου, το Πάσχα του καλοκαιριού, ο Δεκαπενταύγουστος στην καθομιλουμένη, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εορτές της Ορθοδοξίας και για εμάς μια θαυμάσια ευκαιρία να παρουσιάσουμε δέκα απεικονίσεις της Παναγίας που αγαπάμε περισσότερο!

Raphael, Sistine Madonna, 1512
Η Παναγία εδώ απεικονίζεται ολόσωμη στο κέντρο της σύνθεσης, κρατώντας στην αγκαλιά τον Ιησού μωρό και έχοντας στα δεξιά της την Αγία Βαρβάρα και στ’ αριστερά τον Άγιο Σίξτο.
Τα γυμνά της πόδια πατούν επάνω στα σύννεφα, ενώ στο κάτω μέρος του πίνακα, μπορούμε ν’ αναγνωρίσουμε τα δύο χερουβείμ που έχουν αποτελέσει μία από τις δημοφιλέστερες pop icons του 20ου αιώνα.
Ο πίνακας διεσώθη του ολοκαυτώματος της Δρέσδης καθώς είχε φυλαχθεί μαζί με άλλα αριστουργήματα στην Ελβετία κατά την διάρκεια του πολέμου, αλλά μετά την λήξη του μεταφέρθηκε μαζί με άλλα έργα τέχνης ως λάφυρο στην Σοβιετική Ένωση, για να επιστραφεί τελικά στην Γερμανία το 1955, μετά τον θάνατο του Ιωσήφ Στάλιν, ώστε να “ενδυναμωθούν οι σχέσεις φιλίας μεταξύ των λαών της Γερμανίας και της Σοβιετικής Ένωσης”, σύμφωνα με την διπλωματία της εποχής.

El Greco, Annunciation, c. 1590-1603
Σ’ αυτήν την καταπληκτική σύνθεση του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, είναι ο άγγελος που κυριαρχεί, αντί της Παναγίας, στα δεξιά του πίνακα. Η Παναγία, σαφέστατα μικρότερη, βρίσκεται γονατιστή στ’ αριστερά να προσεύχεται σε καθολικό στασίδι, την στιγμή ακριβώς που η προσευχή της έχει διακοπεί από τον άγγελο.
Ο ζωγράφος κατά τα άλλα, έχει ακολουθήσει πιστά τις παραδόσεις και στον πίνακα υπάρχει το Άγιο Πνεύμα, ο κρίνος, καθώς και ένα ανθοδοχείο με κρινάκια του αγρού στο κάτω μέρος του πίνακα, συμβόλου της Θεοτόκου. Στο φόντο βλέπουμε εκτός από την αγαπημένη ομιχλώδη χρωματική γκάμα του ζωγράφου και ένα έντονο κίτρινο, που ομοιάζει με αστραπή, ίσως ως έμφαση στην δραματικότητα της στιγμής.

Caravaggio, Death of the Virgin, 1604-1606
Ο παραγγελιοδότης αυτού του έργου ήταν ο Laerzio Cherubini, παπικός δικηγόρος και το ήθελε για το παρεκκλήσιό του στην Καρμελιτική εκκλησία της Santa Maria dellaScala in Trastevere, στην Ρώμη.
Το έργο απορρίφθηκε και προκάλεσε σκάνδαλο, όπως και πολλά άλλα έργα του μεγάλου αυτού master, καθώς ο ίδιος χρησιμοποίησε ως μοντέλο για την Παναγία, μία γνωστή όμορφη πόρνη, που μάλλον υπήρξε και ερωμένη του.
Η Παναγία είναι εδώ το κεντρικό πρόσωπο, που περιβάλλεται από διάφορους ανθρώπους που θρηνούν. Ακόμα μεγαλύτερο σκάνδαλο προξένησε το γεγονός πως ο καλλιτέχνης εδώ δεν δείχνει την ιερή για τους Καθολικούς Μητέρα του Ιησού που κοιμήθηκε εν ειρήνη, αλλά το πτώμα μιας φτωχής, πεθαμένης γυναίκας, με τους πεσμένους ώμους, τα πρησμένα πόδια και την θλιμμένη έκφραση. Μοναδική εξαίρεση και ταυτόχρονα ένδειξη πως πρόκειται για αγία, είναι η υποψία του φωτοστέφανου πάνω από το κεφάλι της.

Bartolomé Esteban Murillo, Assumption of the Virgin, c. 1680
Ο Murillo επιλέγει να απεικονίσει την Ανάληψη της Θεοτόκου, παρουσιάζοντάς την σε πλήρη δόξα, περιστοιχισμένη από αγγέλους, μέσα σε ένα απόκοσμο φως και πετώντας στα σύννεφα.
Η Παναγία είναι νέα, πολύ όμορφη, σαν να επρόκειτο για απεικόνιση του Ευαγγελισμού και όχι της Ανάληψής της. Στο κεφάλι της αντί φωτοστέφανου υπάρχει φως, ενώ το βλέμμα και το δεξί της χέρι είναι στραμμένα προς τον ουρανό, σαν να αντικρίζει ήδη τον αγαπημένο της Υιό.

William-Adolphe Bouguereau, Virgin of the Lilies, 1899
Εδώ ο ζωγράφος έχει επιλέξει να απεικονίσει μια πανέμορφη Παναγία καθισμένη επάνω σε περίτεχνο μαρμάρινο θρόνο, κρατώντας προστατευτικά τον μικρό Ιησού στην αγκαλιά. Και οι δύο φέρουν υπέρλαμπρα φωτοστέφανα, ενώ ο Ιησούς έχει ανοιχτά τα χέρια ευλογώντας τον θεατή.
Στο φόντο υπάρχει πολύχρωμη ταπετσαρία από λουλούδια, ενώ στις δύο πλευρές του κάτω μέρους του πίνακα, υπάρχουν κρινάκια του αγρού, σύμβολου της Θεοτόκου στην δυτική εικονογραφία.
Μαίρη Σβαρνιά
Ιστορικός Τέχνης-Μουσειολόγος
Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.
Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.
Ο εξαπτέρυγος άγγελος της Αγίας Σοφίας και οι τελευταίοι που τον είδαν..

Οι Ιταλοελβετοί αρχιτέκτονες αδελφοί Fossati ήταν οι τελευταίοι που είχαν δει τη συγκλονιστική μορφή του λεγόμενου “Εξαπτέρυγου Αγγέλου” της Αγία Σοφίας, ενώ διενεργούσαν εργασίες αποκατάστασης της Αγίας Σοφίας την περίοδο 1847-1849, κατ’ εντολή του Σουλτάνου της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, Αμπντουλμετζίτ.
Τότε, ο Fossati και ο αδελφός του ανακάλυψαν και φωτογράφησαν αυτά τα μωσαϊκά που περιλάμβαναν και τη μορφή του Αγγέλου (πιθανολογείται ότι το ψηφιδωτό αναπαριστά τον αρχάγγελο Σεραφείμ, που προστατεύει τον Θρόνο του Θεού και δημιουργήθηκε μεταξύ 9ου και 14ου αιώνα).
Οι Fossati (Γκασπάρε και Τζιουζέπε) “κατέγραψαν” τα μωσαϊκά σε έγχρωμες υδατογραφίες και λιθογραφίες που περιλάμβαναν και τη μορφή του Αγγέλου αλλά …η ανακάλυψή τους μάλλον δεν συγκίνησε τον Σουλτάνο, ο οποίος διέταξε να καλυφθεί ξανά με γύψο. Οι εικαστικές αναφορές των αδελφών Fossati αποτελούσαν μέχρι σήμερα τη μοναδική πηγή απόδειξης του ανεπανάληπτου αυτού μωσαϊκού. (Ο άγγελος με τα έξι φτερά έχει διαστάσεις 1.5 Χ 1 μέτρο, και “αποκαλύφθηκε” προ δεκαετίας σχεδόν (το 2009) από τους σύγχρονους αναστηλωτές της Αγίας Σοφίας, προκαλώντας ενθουσιασμό στην παγκόσμια κοινότητα.
Όπως και να ?χει …χάρη στους αδελφούς Gaspare και Giuseppe Fossati και τις εργασίες αποκατάστασής της, που ανέλαβαν -επικεφαλής 800 και πλέον εργατών- η Αγία Σοφία, το μεγαλειώδες οικοδόμημα της Ορθοδοξίας, σώθηκε 13 αιώνες μετά την ανέγερσή του.
O Gaspare Fossati (1809-1883) και ο αδελφός του Giuseppe Fossati (1822-1891), γόνοι αρχιτεκτόνων, γεννήθηκαν στην Ελβετία και σπούδασαν στη Βενετία και στο Μιλάνο. Ο Gaspare έως το 1833 μελέτησε τα ρομανικά και αναγεννησιακά κτίρια και συμμετείχε στις ανασκαφές στην Πομπηία, ταξίδεψε στη Ρωσία, όπου έλαβε τον τίτλο του “αρχιτέκτονα της αυλής” στην Αγία Πετρούπολη και του ανατέθηκε η σχεδίαση της ρωσικής πρεσβείας στην Κωνσταντινούπολη. Εκεί, μαζί με τον αδελφό του Giuseppe και άλλους Ιταλούς και ντόπιους αρχιτέκτονες εργάστηκαν σε περισσότερα από πενήντα έργα, δημόσια οθωμανικά κυρίως κτίρια, στο πλαίσιο της αναθεωρητικής πολιτικής (Tanzimat).
Στα 1847, ο σουλτάνος Αμπντούλ Μετζίντ ανέθεσε στους αδελφούς Fossati τα έργα συντήρησης και αποκατάστασης στην Αγία Σοφία, καθώς το μνημείο δεν είχε συντηρηθεί για αιώνες. Τα έργα, που διήρκεσαν δύο χρόνια, περιελάμβαναν -μεταξύ άλλων- ενίσχυση του θόλου και των παράπλευρων ημιθολίων, καθαρισμό των ψηφιδωτών, αντικατάσταση των πολυελαίων κ.ά.
Μετά τον θάνατο του προστάτη τους, βεζίρη Ρετσίντ Πασά, οι αδελφοί Fossati επέστρεψαν στα 1858 στην Ελβετία, έχτισαν την οικία τους σε οθωμανικό αρχιτεκτονικό ύφος και ο Gaspare, στα 1862 πήγε στο Μιλάνο. Σε αυτόν οφείλονται -μεταξύ άλλων- τα σχέδια για την πλατεία Duomo, την Galleria Vitoria Emmanuelle II και το Palazzo Marino.
Νωρίτερα, στα 1852, μετά την αποπεράτωση των έργων και τα μεγαλοπρεπή εγκαίνια της Αγίας Σοφίας (13 Ιουλίου 1849), οι Fossati δημοσίευσαν στο Λονδίνο τις έγχρωμες λιθογραφίες από τη διετία της αποκατάστασης της Αγίας Σοφίας, με εντυπωσιακές απόψεις από το εσωτερικό του μνημείου αλλά και το τοπίο της Πόλης των αρχών του 19ου αιώνα.
Οι έγχρωμες λιθογραφίες των αδελφών Fossati παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό της Θεσσαλονίκης. Oι λιθογραφίες “βρέθηκαν” και ανασύρθηκαν μεταξύ άλλων πολύτιμων κληροδοτημάτων, στην Κεντρική Βιβλιοθήκη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και είναι “υλικό” από τη δωρεά (από το 1963) του ομογενή Αιγυπτιώτη Ιωάννη Τρικόγλου.
Το ΑΠΘ και το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού συνδιοργανώνουν την περιοδική έκθεση με τίτλο: “Η Αγία Σοφία των αδελφών Fossati, μέσα από την Τρικόγλειο Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ”, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων “Ευτυχία Κουρκουτίδου-Νικολαΐδου”(διάρκεια έκθεσης 15 Ιουνίου ? 15 Οκτωβρίου 2017), με αφορμή τον εορτασμό για τη συμπλήρωση των 90+ χρόνων λειτουργίας (1927-2017) της Βιβλιοθήκης & Κέντρου Πληροφόρησης του ΑΠΘ.
Στην έκθεση παρουσιάζονται για πρώτη φορά 22 έγχρωμες λιθογραφίες των Fossati που απεικονίζουν τον ναό της Αγίας Σοφίας στην Πόλη και τον περιβάλλοντα χώρο του. Επίσης, ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει σε οθόνη επιλεγμένο σύγχρονο φωτογραφικό υλικό της Αγίας Σοφίας από το Ψηφιακό Αρχείο Ελληνικού Πολιτισμού του Θ. Κορρέ (ΑΠΘ).
https://periergaa.blogspot.gr/2017/06/b ... t_664.html

Οι Ιταλοελβετοί αρχιτέκτονες αδελφοί Fossati ήταν οι τελευταίοι που είχαν δει τη συγκλονιστική μορφή του λεγόμενου “Εξαπτέρυγου Αγγέλου” της Αγία Σοφίας, ενώ διενεργούσαν εργασίες αποκατάστασης της Αγίας Σοφίας την περίοδο 1847-1849, κατ’ εντολή του Σουλτάνου της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, Αμπντουλμετζίτ.
Τότε, ο Fossati και ο αδελφός του ανακάλυψαν και φωτογράφησαν αυτά τα μωσαϊκά που περιλάμβαναν και τη μορφή του Αγγέλου (πιθανολογείται ότι το ψηφιδωτό αναπαριστά τον αρχάγγελο Σεραφείμ, που προστατεύει τον Θρόνο του Θεού και δημιουργήθηκε μεταξύ 9ου και 14ου αιώνα).
Οι Fossati (Γκασπάρε και Τζιουζέπε) “κατέγραψαν” τα μωσαϊκά σε έγχρωμες υδατογραφίες και λιθογραφίες που περιλάμβαναν και τη μορφή του Αγγέλου αλλά …η ανακάλυψή τους μάλλον δεν συγκίνησε τον Σουλτάνο, ο οποίος διέταξε να καλυφθεί ξανά με γύψο. Οι εικαστικές αναφορές των αδελφών Fossati αποτελούσαν μέχρι σήμερα τη μοναδική πηγή απόδειξης του ανεπανάληπτου αυτού μωσαϊκού. (Ο άγγελος με τα έξι φτερά έχει διαστάσεις 1.5 Χ 1 μέτρο, και “αποκαλύφθηκε” προ δεκαετίας σχεδόν (το 2009) από τους σύγχρονους αναστηλωτές της Αγίας Σοφίας, προκαλώντας ενθουσιασμό στην παγκόσμια κοινότητα.
Όπως και να ?χει …χάρη στους αδελφούς Gaspare και Giuseppe Fossati και τις εργασίες αποκατάστασής της, που ανέλαβαν -επικεφαλής 800 και πλέον εργατών- η Αγία Σοφία, το μεγαλειώδες οικοδόμημα της Ορθοδοξίας, σώθηκε 13 αιώνες μετά την ανέγερσή του.
O Gaspare Fossati (1809-1883) και ο αδελφός του Giuseppe Fossati (1822-1891), γόνοι αρχιτεκτόνων, γεννήθηκαν στην Ελβετία και σπούδασαν στη Βενετία και στο Μιλάνο. Ο Gaspare έως το 1833 μελέτησε τα ρομανικά και αναγεννησιακά κτίρια και συμμετείχε στις ανασκαφές στην Πομπηία, ταξίδεψε στη Ρωσία, όπου έλαβε τον τίτλο του “αρχιτέκτονα της αυλής” στην Αγία Πετρούπολη και του ανατέθηκε η σχεδίαση της ρωσικής πρεσβείας στην Κωνσταντινούπολη. Εκεί, μαζί με τον αδελφό του Giuseppe και άλλους Ιταλούς και ντόπιους αρχιτέκτονες εργάστηκαν σε περισσότερα από πενήντα έργα, δημόσια οθωμανικά κυρίως κτίρια, στο πλαίσιο της αναθεωρητικής πολιτικής (Tanzimat).
Στα 1847, ο σουλτάνος Αμπντούλ Μετζίντ ανέθεσε στους αδελφούς Fossati τα έργα συντήρησης και αποκατάστασης στην Αγία Σοφία, καθώς το μνημείο δεν είχε συντηρηθεί για αιώνες. Τα έργα, που διήρκεσαν δύο χρόνια, περιελάμβαναν -μεταξύ άλλων- ενίσχυση του θόλου και των παράπλευρων ημιθολίων, καθαρισμό των ψηφιδωτών, αντικατάσταση των πολυελαίων κ.ά.
Μετά τον θάνατο του προστάτη τους, βεζίρη Ρετσίντ Πασά, οι αδελφοί Fossati επέστρεψαν στα 1858 στην Ελβετία, έχτισαν την οικία τους σε οθωμανικό αρχιτεκτονικό ύφος και ο Gaspare, στα 1862 πήγε στο Μιλάνο. Σε αυτόν οφείλονται -μεταξύ άλλων- τα σχέδια για την πλατεία Duomo, την Galleria Vitoria Emmanuelle II και το Palazzo Marino.
Νωρίτερα, στα 1852, μετά την αποπεράτωση των έργων και τα μεγαλοπρεπή εγκαίνια της Αγίας Σοφίας (13 Ιουλίου 1849), οι Fossati δημοσίευσαν στο Λονδίνο τις έγχρωμες λιθογραφίες από τη διετία της αποκατάστασης της Αγίας Σοφίας, με εντυπωσιακές απόψεις από το εσωτερικό του μνημείου αλλά και το τοπίο της Πόλης των αρχών του 19ου αιώνα.
Οι έγχρωμες λιθογραφίες των αδελφών Fossati παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό της Θεσσαλονίκης. Oι λιθογραφίες “βρέθηκαν” και ανασύρθηκαν μεταξύ άλλων πολύτιμων κληροδοτημάτων, στην Κεντρική Βιβλιοθήκη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και είναι “υλικό” από τη δωρεά (από το 1963) του ομογενή Αιγυπτιώτη Ιωάννη Τρικόγλου.
Το ΑΠΘ και το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού συνδιοργανώνουν την περιοδική έκθεση με τίτλο: “Η Αγία Σοφία των αδελφών Fossati, μέσα από την Τρικόγλειο Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ”, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων “Ευτυχία Κουρκουτίδου-Νικολαΐδου”(διάρκεια έκθεσης 15 Ιουνίου ? 15 Οκτωβρίου 2017), με αφορμή τον εορτασμό για τη συμπλήρωση των 90+ χρόνων λειτουργίας (1927-2017) της Βιβλιοθήκης & Κέντρου Πληροφόρησης του ΑΠΘ.
Στην έκθεση παρουσιάζονται για πρώτη φορά 22 έγχρωμες λιθογραφίες των Fossati που απεικονίζουν τον ναό της Αγίας Σοφίας στην Πόλη και τον περιβάλλοντα χώρο του. Επίσης, ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει σε οθόνη επιλεγμένο σύγχρονο φωτογραφικό υλικό της Αγίας Σοφίας από το Ψηφιακό Αρχείο Ελληνικού Πολιτισμού του Θ. Κορρέ (ΑΠΘ).
https://periergaa.blogspot.gr/2017/06/b ... t_664.html
Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.
Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.
Συγκλονιστικό βίντεο: Ο Ιησούς αποκαλύπτει στους Μαθητές του πως θα γίνει η Δευτέρα παρουσία και το τέλος του κόσμου

Στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον οι Μαθητές του Χριστού τον ρωτούν ποια είναι τα σημεία που θα σημάνουν την Δευτέρα παρουσία του και το τέλος του κόσμου…
Ο Ιησούς τους απαντά περιγράφοντας τους σημεία της εποχής εκείνης ενώ τους προειδοποιεί για τις παγίδες που κρύβει η εποχή πριν τον δεύτερο ερχομό του και τους αποκαλύπτει ότι το ακριβές χρονικό σημείο της Δευτέρας Παρουσίας του παρά τα όσα θα λένε οι ψευδοπροφήτες μόνο ο ΠΑΤΗΡ το γνωρίζει..
Δείτε το συγκλονιστικό βίντεο!
[youtube]DG6d_iKRtQM[/youtube]
http://anekshghta.blogspot.gr/2015/12/blog-post_7.html

Στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον οι Μαθητές του Χριστού τον ρωτούν ποια είναι τα σημεία που θα σημάνουν την Δευτέρα παρουσία του και το τέλος του κόσμου…
Ο Ιησούς τους απαντά περιγράφοντας τους σημεία της εποχής εκείνης ενώ τους προειδοποιεί για τις παγίδες που κρύβει η εποχή πριν τον δεύτερο ερχομό του και τους αποκαλύπτει ότι το ακριβές χρονικό σημείο της Δευτέρας Παρουσίας του παρά τα όσα θα λένε οι ψευδοπροφήτες μόνο ο ΠΑΤΗΡ το γνωρίζει..
Δείτε το συγκλονιστικό βίντεο!
[youtube]DG6d_iKRtQM[/youtube]
http://anekshghta.blogspot.gr/2015/12/blog-post_7.html
Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.
Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.
Έφτιαξαν το πρόσωπο του Αποστόλου Παύλου – Δείτε πως ήταν

Βασιμένοι στο αρχαιότερο φρέσκο που έχει ανακλυφθεί μέχρι σήμερα, Γερμανοί επιστήμονες έφτιαξαν το πρόσωπο του Αποστόλου των Εθνών
Λουδάρος Ανδρέας
Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες μορφές του Χριστιανισμού. Ο Απόστολος των Εθνών Παύλος, που έκανε γνωστό στον κόσμο τον Ιησού Χριστό και το Ευαγγέλιο του σε πολλές περιοχές συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.
Άραγε πώς να ήταν όταν ζούσε;
Αυτήν την απορία φαίνεται πως είχε και μια ομάδα Γερμανών επιστημόνων που εργάστηκε πάνω στις αρχαιότερες απεικονίσεις του Αποστόλου για να «δημιουργήσει» το πρόσωπο του.

Η διαφορετικότητα αυτής της φωτογραφίας έγκειται στο γεγονός πως βασίστηκε στο αρχαιότερο φρέσκο που έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα. (φωτογραφία κάτω)

Πρόκειται για τοιχογραφία από τις κατακόμβες της Αγίας Θέκλας στη Ρώμη η οποία σύμφωνα με τους επιστήμονες φτιάχτηκε στους πρώτους χριστιανικούς αιώνες.
Οι κατακόμβες βρίσκονται αρκετά κοντά στον Ναό του Αγίου Παύλου «εκτός των τειχών» όπου μερικά χρόνια πριν βρέθηκαν οστά σε κρύπτη (φωτό κατω) τα οποία θεωρήθηκε ότι ανήκουν στον Απόστολο.

http://www.dogma.gr/kosmos/eftiaxan-to- ... itan/4221/

Βασιμένοι στο αρχαιότερο φρέσκο που έχει ανακλυφθεί μέχρι σήμερα, Γερμανοί επιστήμονες έφτιαξαν το πρόσωπο του Αποστόλου των Εθνών
Λουδάρος Ανδρέας
Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες μορφές του Χριστιανισμού. Ο Απόστολος των Εθνών Παύλος, που έκανε γνωστό στον κόσμο τον Ιησού Χριστό και το Ευαγγέλιο του σε πολλές περιοχές συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.
Άραγε πώς να ήταν όταν ζούσε;
Αυτήν την απορία φαίνεται πως είχε και μια ομάδα Γερμανών επιστημόνων που εργάστηκε πάνω στις αρχαιότερες απεικονίσεις του Αποστόλου για να «δημιουργήσει» το πρόσωπο του.

Η διαφορετικότητα αυτής της φωτογραφίας έγκειται στο γεγονός πως βασίστηκε στο αρχαιότερο φρέσκο που έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα. (φωτογραφία κάτω)

Πρόκειται για τοιχογραφία από τις κατακόμβες της Αγίας Θέκλας στη Ρώμη η οποία σύμφωνα με τους επιστήμονες φτιάχτηκε στους πρώτους χριστιανικούς αιώνες.
Οι κατακόμβες βρίσκονται αρκετά κοντά στον Ναό του Αγίου Παύλου «εκτός των τειχών» όπου μερικά χρόνια πριν βρέθηκαν οστά σε κρύπτη (φωτό κατω) τα οποία θεωρήθηκε ότι ανήκουν στον Απόστολο.

http://www.dogma.gr/kosmos/eftiaxan-to- ... itan/4221/
Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.