ΛΙΓΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ
Σκοπός μου είναι, όχι να καλλιεργήσω την απιστία στους αγαπητούς αδελφούς, αλλά να προωθήσω την έρευνα της Αγίας Γραφής, η οποία τελικώς θα μας οδηγήσει εις τα ενδότερα νοήματα, τα οποία είναι μόνον για λίγους.
ΕΡΩΤΗΜΑ
ΔΕΔΟΜΕΝΑ
«1 ΚΑΙ ἀνέστη Δαυὶδ καὶ ἀπῆλθε, καὶ Ἰωνάθαν εἰσῆλθεν εἰς τὴν πόλιν. 2 καὶ ἔρχεται Δαυὶδ εἰς Νομβὰ πρὸς Ἀβιμέλεχ τὸν ἱερέα. καὶ ἐξέστη Ἀβιμέλεχ τῇ ἀπαντήσει αὐτοῦ καὶ εἶπεν αὐτῷ· τί ὅτι σὺ μόνος καὶ οὐθεὶς μετὰ σοῦ; 3 καὶ εἶπε Δαυὶδ τῷ ἱερεῖ· ὁ βασιλεὺς ἐντέταλταί μοι ρῆμα σήμερον καὶ εἶπέ μοι· μηδεὶς γνώτω τὸ ρῆμα, περὶ οὗ ἐγὼ ἀποστέλλω σε καὶ ὑπὲρ οὗ ἐγὼ ἐντέταλμαί σοι· καὶ τοῖς παιδαρίοις διαμεμαρτύρημαι ἐν τῷ τόπῳ τῷ λεγομένῳ Θεοῦ πίστις, Φελλανὶ Ἀλεμωνί· καὶ νῦν εἰ εἰσὶν ὑπὸ τὴν χεῖρά σου πέντε ἄρτοι, δὸς εἰς χεῖρά μου τὸ εὑρεθέν. 4 καὶ ἀπεκρίθη ὁ ἱερεὺς τῷ Δαυίδ, καὶ εἶπεν· οὐκ εἰσὶν ἄρτοι βέβηλοι ὑπὸ τὴν χεῖρά μου, ὅτι ἀλλ’ ἢ ἄρτοι ἅγιοί εἰσιν· εἰ πεφυλαγμένα τὰ παιδάριά ἐστιν ἀπὸ γυναικός, καὶ φάγεται. 5 καὶ ἀπεκρίθη Δαυὶδ τῷ ἱερεῖ καὶ εἶπεν αὐτῷ· ἀλλὰ ἀπὸ γυναικὸς ἀπεσχήμεθα ἐχθὲς καὶ τρίτην ἡμέραν· ἐν τῷ ἐξελθεῖν με εἰς ὁδὸν γέγονε πάντα τὰ παιδία ἡγνισμένα, καὶ αὐτὴ ἡ ὁδὸς βέβηλος, διότι ἁγιασθήσεται σήμερον διὰ τὰ σκεύη μου. 6 καὶ ἔδωκεν αὐτῷ Ἀβιμέλεχ ὁ ἱερεὺς τοὺς ἄρτους τῆς προθέσεως, ὅτι οὐκ ἦν ἐκεῖ ἄρτος, ἀλλ’ ἢ ἄρτοι τοῦ προσώπου οἱ ἀφῃρημένοι ἐκ προσώπου Κυρίου τοῦ παρατεθῆναι ἄρτον θερμὸν ᾗ ἡμέρᾳ ἔλαβεν αὐτούς.» (Α΄ Βασιλειών 21:1-6)
«24 καὶ οἱ Φαρισαῖοι ἔλεγον αὐτῷ· Ἴδε τί ποιοῦσιν ἐν τοῖς σάββασιν ὃ οὐκ ἔξεστι. 25 καὶ αὐτὸς ἔλεγεν αὐτοῖς· Οὐδέποτε ἀνέγνωτε τί ἐποίησε Δαυῒδ ὅτε χρείαν ἔσχε καὶ ἐπείνασεν αὐτὸς καὶ οἱ μετ' αὐτοῦ; 26 πῶς εἰσῆλθεν εἰς τὸν οἶκον τοῦ Θεοῦ ἐπὶ Ἀβιάθαρ ἀρχιερέως καὶ τοὺς ἄρτους τῆς προθέσεως ἔφαγεν, οὓς οὐκ ἔξεστι φαγεῖν εἰ μὴ τοῖς ἱερεῦσι, καὶ ἔδωκε καὶ τοῖς σὺν αὐτῷ οὖσι; 27 καὶ ἔλεγεν αὐτοῖς· Τὸ σάββατον διὰ τὸν ἄνθρωπον ἐγένετο, οὐχ ὁ ἄνθρωπος διὰ τὸ σάββατον· 28 ὥστε κύριός ἐστιν ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου καὶ τοῦ σαββάτου.» (Μαρκ. 2:24-28)
Επί ποιού αρχιερέα ο Δαβίδ έφαγε τους άρτους της προθέσεως, επί του Αβιμέλεχ (σύμφωνα με το Α΄ Βασιλειών 21:6 ) ή επί του Αβιάθαρ (σύμφωνα με το ευαγγέλιο του Μάρκ. 2:25);
ΕΡΩΤΗΜΑ
ΔΕΔΟΜΕΝΑ
«17 Τότε ᾤχετο Σαλωμὼν εἰς Γασιὼν Γαβὲρ καὶ εἰς τὴν Αἰλὰθ τὴν παραθαλασσίαν ἐν γῇ Ἰδουμαίᾳ. 18 καὶ ἀπέστειλε Χιρὰμ ἐν χειρὶ παίδων αὐτοῦ πλοῖα καὶ παῖδας εἰδότας θάλασσαν, καὶ ᾤχοντο μετὰ τῶν παίδων Σαλωμὼν εἰς Σωφιρὰ καὶ ἔλαβον ἐκεῖθεν τετρακόσια καὶ πεντήκοντα τάλαντα χρυσίου καὶ ἦλθον πρὸς τὸν βασιλέα Σαλωμών.» (Β΄ Παραλειπ. 8:17-18)
Διά ποίας θαλασσίας οδού ο βασιλιάς της Τύρου Χιράμ έστειλε πλοία και ναύτες στο βασιλιά του Ισραήλ Σολομώντα, περίπου το 950 π.Χ., όταν είναι γνωστό ότι:
α. η διώρυγα του Σουέζ διανοίχτηκε και δόθηκε σε χρήση το 1869 μ.Χ.,
και
β. η Αμερική ανακαλύφθηκε «τυχαία», μόλις το 1492 μ.Χ.;
ΕΡΩΤΗΜΑ
ΔΕΔΟΜΕΝΑ
«11 Καὶ ἐλάλησε Κύριος πρὸς Μωυσῆν λέγων· 12 ἐὰν λάβῃς τὸν συλλογισμὸν τῶν υἱῶν Ἰσραὴλ ἐν τῇ ἐπισκοπῇ αὐτῶν, καὶ δώσουσιν ἕκαστος λύτρα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ Κυρίῳ, καὶ οὐκ ἔσται ἐν αὐτοῖς πτῶσις ἐν τῇ ἐπισκοπῇ αὐτῶν. 13 καὶ τοῦτό ἐστιν ὃ δώσουσιν ὅσοι ἂν παραπορεύωνται τὴν ἐπίσκεψιν· τὸ ἥμισυ τοῦ διδράχμου, ὅ ἐστιν κατὰ τὸ δίδραχμον τὸ ἅγιον· εἴκοσιν ὀβολοὶ τὸ δίδραχμον, τὸ δὲ ἥμισυ τοῦ διδράχμου εἰσφορὰ Κυρίῳ.» (Έξοδ. 30:11-13)
Η δραχμή υπήρχε τον 20ο αιώνα π.Χ., και εάν υπήρχε πόσους οβολούς είχε ισοτιμία, 10 (σύμφωνα με την Γένεση) ή 6 (σύμφωνα με τις κατωτέρω αρχαιολογικές πληροφορίες);
Δραχμή
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Η δραχμή (πληθυντικός: δραχμές) είναι νομισματική μονάδα, η οποία χρησιμοποιήθηκε από τον αρχαίο ελληνικό κόσμο αλλά και από το σύγχρονο ελληνικό κράτος. Όπως και πολλά νομίσματα της αρχαιότητας, έτσι και η δραχμή, εκτός από νομισματική μονάδα, αρχικά αποτέλεσε μονάδα μέτρησης βάρους. Ένα αργυρό τετράδραχμο, για παράδειγμα, ήταν νόμισμα αργυρό με βάρος τεσσάρων δραχμών.
Ετυμολογία
Η λέξη δραχμή προέρχεται από το ρήμα δράττω, που σημαίνει αρπάζω (> δράττομαι = πιάνω σφικτά). Στην αρχαιότητα, μία δραχμή ήταν ίση προς έξι οβολούς, νόμισμα το οποίο στην παλαιότερη μορφή του είχε σχήμα σιδερένιας ράβδου. Το πάχος του ήταν τόσο, ώστε η χούφτα ενός ανδρικού χεριού να μπορεί να πιάσει έξι από αυτούς. Έτσι εκ του δράττω (όσους οβολούς μπορούσε να αδράξει η παλάμη) προκύπτει η λέξη δραχμή.
Η δραχμή στην αρχαιότητα
Οι δύο όψεις του Αθηναϊκού τετράδραχμου. Στη μία πλευρά του η Αθηνά και στην άλλη, το σύμβολο της Αθηνάς, η γλαυξ (κουκουβάγια).
Μακεδονικό τετράδραχμο στο οποίο απεικονίζεται ο Μέγας Αλέξανδρος.
Για αιώνες η δραχμή ήταν ένα από τα νομίσματα του νομισματικού συστήματος του αρχαίου ελληνικού κόσμου, αφού αρκετές πόλεις-κράτη εξέδωσαν νομίσματα με το όνομα αυτό με πιο γνωστά το αργυρό δίδραχμο του Φείδωνα, το Αθηναϊκό τετράδραχμο και το τετράδραχμο του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Παρόλο που δεν υπήρχε ενιαία τυποποίηση σε όλο τον ελληνικό κόσμο για το βάρος (δηλαδή μία αθηναϊκή δραχμή είχε διαφορετικό βάρος από την δραχμή άλλων πόλεων), μία δραχμή είχε την εξής σταθερή σχέση με τα άλλα νομίσματα-βάρη της ίδιας πόλης κράτους:
• 1 δραχμή = 6 οβολοί
• 2 δραχμές = 1 στατήρας
• 100 δραχμές = 1 μνα
• 6000 δραχμές = 1 τάλαντο
Ειδικά το αθηναϊκό τετράδραχμο αποτέλεσε το πλέον διαδεδομένο νόμισμα την περίοδο της ακμής της Αθήνας τον 5ο αιώνα π.Χ. έως και την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, οπότε επικράτησαν τα Μακεδονικά νομίσματα. Γινόταν δεκτό στις συναλλαγές σε όλο τον ελληνικό κόσμο, ακόμα και στις πόλεις εκείνες οι οποίες δεν κρατούσαν φιλική στάση προς την Αθήνα. Στη μία όψη του απεικονίζεται η Αθηνά και στην άλλη το σύμβολο της πόλης των Αθηνών, η γλαύκα (κουκουβάγια). Το νόμισμα αυτό ήταν πιο γνωστό απλώς ως Αθηναϊκή γλαύκα. Αιώνες αργότερα η γλαύκα του Αθηναϊκού τετράδραχμου απεικονίζεται και πάλι στην ελληνική εθνική όψη του κέρματος του ενός ευρώ.
Με τις κατακτήσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου ο όρος δραχμή διαδόθηκε και εκτός του ελληνικού κόσμου. Ο μύθος που δημιουργήθηκε γύρω από το όνομα του μεγάλου στρατηλάτη ήταν παράγοντας ο οποίος συντέλεσε ώστε να κοπούν δραχμές που να τον απεικονίζουν από τους επιγόνους του αλλά και και από άλλους ηγεμόνες πολύ μετά τον θάνατο του.
Η δραχμή που για αιώνες επικράτησε να χρησιμοποιείται σε ένα τόσο μεγάλο μέρος του κόσμου άρχισε να εκλείπει σταδιακά ως νόμισμα μετά τις ρωμαϊκές κατακτήσεις και την επικράτηση του δηναρίου ως νομισματικής μονάδας. Παρόλα αυτά υπήρξαν και υπάρχουν ακόμα νομίσματα τα οποία έχουν ως ρίζα τη λέξη δραχμή, όπως είναι το ντραμ της Αρμενίας, το ντιρχάμ του Μαρόκου ή το ντιρχάμ των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Παρά την κατάργησή της ως νομίσματος, η λέξη "δραχμή" συνέχισε να χρησιμοποιείται στον Ελληνικό χώρο και άλλα μέρη της Ευρώπης από την πρώτη Βυζαντινή εποχή έως και σήμερα ως μονάδα βάρους, ενίοτε υποδιαιρούμενη σε "γράμματα" [1]. Κάποτε ήταν γνωστή και ως "δραμή" [2] από όπου πιθανότατα προέρχεται το "δράμι" αλλά και ευρωπαϊκές μονάδες βάρους όπως το drahm ή dram [3].
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CF% ... E%BC%CE%AE
Οβολός
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Οβολός του Δημήτριου Α΄ της Βακτρίας
Ο Οβολός (αρχ. Ελλ. ὀβολός, πληθ. ὀβολοί) ήταν αρχαίο Ελληνικό νόμισμα μικρής αξίας που ισοδυναμούσε με 8 χαλκούς.
Ετυμολογία της λέξης
Η λέξη οβολός που σήμαινε «μικρό σουβλί» προέρχεται από το σχήμα των πρώτων νομισμάτων, τα οποία ήταν μακρόστενες μεταλλικές μυτερές βέργες. Η λέξη αυτή παρέμεινε όταν τα νομίσματα πήραν μικρή στρογγυλή μορφή και από κει και πέρα χρησιμοποιήθηκε για τα νομίσματα αυτά μικρής ονομαστικής αξίας. Χαρακτηριστικό είναι επίσης, ότι ο οβολός έμμεσα έδωσε την αφορμή για την ονομασία της δραχμής, αφού μια δραχμή αντιστοιχούσε σε 6 οβολούς, δηλαδή τόσους όσους μπορεί να κρατήσει (να «δράξει») το χέρι.
Η λέξη obulus χρησιμοποιήθηκε αργότερα και από τους Ρωμαίους για να χαρακτηρίσουν τα χρήματα, ενώ ακόμα και ο οβελίσκος (π.χ. ο Οβελίσκος του Θεοδόσιου Α') προέρχεται από αυτήν την ελληνική λέξη, λόγω του μακρόστενου σουβλερού σχήματος που είχε.
Εκτός από το συγκεκριμένο νόμισμα, οβολό ονομάζουμε ένα μικρό ή συμβολικό ποσό το οποίο παραθέτουμε, δωρίζουμε, ή προσφέρουμε οικειοθελώς.
Στην Ελληνική μυθολογία ο οβολός είναι το συμβολικό ποσό που κόστιζε η μεταφορά στον Άδη από τον Χάροντα και γιαυτό βρίσκουμε στους τάφους το νόμισμα αυτό.
Επίσης οβολός ονομάζεται το νόμισμα που κόπηκε το 1819 στα νησιά του Ιονίου.
Αντιστοιχίες
Ο κωμικός ποιητής Μάχων αφηγείται πως η Φρύνη ζητούσε μια μνα για μια νύχτα.
• ένα τάλαντο αντιστοιχούσαν με 60 μνες
• Από μια μνα άργυρο κόβανε 100 δραχμές
• ένας στατήρ ισοδυναμεί με δύο δραχμές ή ένα δίδραχμο
• 1 δραχμή αντιστοιχούσε 6 οβολούς
• ένας οβολός ισοδυναμεί με τρεις τριοβολούς ή τριημιβολούς
• 1 οβολός αντιστοιχούσε 8 χαλκούς
• Υποπολλαπλάσια του χαλκού ήταν ο κόλλυβος και το λεπτόν που ήταν το μικρότερο σε αξία νόμισμα.
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CE% ... F%8C%CF%82
Η ιστορία της δραχμής
Πολλοί από εσάς μπορεί να μη θυμάστε τη δραχμή και να μην έχετε κάνει ποτέ συναλλαγές με αυτό το νόμισμα. Σίγουρα όμως θα την έχετε ακουστά. Γιατί η δραχμή, που αντικαταστάθηκε μόλις το 2002 από το ευρώ, είναι ένα από τα αρχαιότερα νομίσματα του κόσμου.
Τον 7ο αιώνα π.Χ. ο τότε Δυτικός Κόσμος εκτεινόταν και στη Μικρά Ασία, όπου έμεναν Έλληνες, οι γνωστοί Ίωνες. Όπως μπορείτε να διαβάσετε και σε άλλο κείμενο αυτής της ενότητας, τα πρώτα νομίσματα στον Δυτικό Κόσμο δημιουργήθηκαν στην περιοχή της Μικράς Ασίας τον 7ο αιώνα π.Χ. Πολύ σύντομα διαδόθηκαν και στην ηπειρωτική Ελλάδα, με αποτέλεσμα οι Αθηναίοι να φτιάξουν το πιο εξελιγμένο νόμισμα της εποχής, τη δραχμή!
Ήταν το πρώτο νόμισμα που κατασκευαζόταν με καλούπια. Έτσι, όλα τα κέρματα ίσης αξίας ήταν όμοια στη μορφή, ακριβώς όπως συμβαίνει και στις μέρες μας. Η δραχμή πολύ σύντομα –ήδη από τον 6ο αιώνα- έγινε αποδεκτή σε ολόκληρο τον τότε γνωστό κόσμο. Μάλιστα οι κατακτήσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου τη διέδωσαν σε μια ακόμα μεγαλύτερη περιοχή, που περιλάμβανε τη σημερινή Σύρια, την Παλαιστίνη, την Αίγυπτο, ακόμα και την Ινδία!
Ακόμα και όταν η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία άρχισε να εξαπλώνεται προς την Ανατολή και να κατακτά και τις ελληνικές πόλεις – κράτη (μετά το 146 π.Χ), συνεχίστηκε η χρήση της δραχμής. Σταδιακά όμως άρχισε να ατονεί, καθώς επικράτησε το ρωμαϊκό νόμισμα, που λεγόταν δηνάριο.
Στο Βυζάντιο η δραχμή πλέον εξαφανίζεται ολοκληρωτικά, καθώς θεσπίστηκε ως επίσημο νόμισμα της Αυτοκρατορίας το «Σολδίο».
Κι όμως... ύστερα από τόσους αιώνες, η δραχμή κατάφερε να αναβιώσει, χάρη στον πρώτο βασιλιά της ελεύθερης πια Ελλάδας, τον Όθωνα! Αν και Γερμανός, ο Όθωνας γνώριζε πολύ καλά τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και τον θαύμαζε βαθιά. Έτσι αποφάσισε να δώσει το όνομα της δραχμής στο νόμισμα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, που άρχισε να κυκλοφορεί το 1833.
Από το 2002 η δραχμή καταργήθηκε για πάντα, μιας και αντικαταστάθηκε από το ευρώ. Αξίζει όμως να θυμόμαστε την ιστορία της, αλλά και να θαυμάσουμε τα κέρματα και τα χαρτονομίσματα που κυκλοφόρησαν μέσα στους αιώνες. Μέσα από τα σύμβολα και τις μορφές που απεικονίζουν, ζωντανεύουν σημαντικές στιγμές και προσωπικότητες του ελληνικού πολιτισμού!
http://www.oikade.gr/Children/usefull/m ... s-draxmis/
Η λαμπρή ιστορία της δραχμής
Το όνομα δραχμή προέρχεται από το ρήμα δράσσομαι. Η λέξη αυτή που σημαίνει στα νέα ελληνικά χειρίζομαι, βρέθηκε για πρώτη φορά να χρησιμοποιέιται σε γραπτό λόγο σε πίνακες Γραμμικής Β από την Πύλο της Μυκηναικής περιόδου. Το ουσιαστικό δραχμή σήμαινε χούφτα 6 οβολών (μεταλλικών ραβδίων-καρφιών) που χρησιμοποιώνταν την εποχή εκείνη ως ένα είδος νομίσματος ήδη από το 1100 π.Χ. Ουσιαστικά ήταν ένας πρωτόγονος τύπος χρήσης πολυτιμών μετάλλων όπως ο χαλκός, ο μπρούτζος και το σίδερο αναλόγως με το βάρος τους ως ανταλλακτικές νομισματικές μονάδες. 6 τέτοιοι οβολοί, μία δραχμή δηλαδή βρίσκονται σήμερα και στο νομισματικό μουσείο της Αθήνας. Τα νομίσματα με την μορφή που τα γνωρίζουμε εμφανίστηκαν μόλις τον 7ο αιώνα π.Χ από την Λυδία.
Ηταν το συνηθισμένο ασημένιο νόμισμα στην Αρχαία Ελλάδα και υποδιαιρόταν σε 6 οβολούς.
Τα αρχαία ελληνικά νομίσματα σπάνια είχαν επίσημα ονόματα.
Το όνομα δραχμή πρωτοεμφανίστηκε σε γραπτό λόγο από τους Ηρακληδείς του Πόντου τον 4ο αιώνα π.Χ (387-312 π.Χ).
Κάθε πόλη έκοβε το δικό της νόμισμα και σε αυτά αποτυπώνονταν σύμβολα της πόλης και με επιγραφές σε αυτά που αναφέρονταν είτε στο όνομα της πόλης είτε στην απεικόνιση στο νόμισμα. Η αξία του κάθε νομίσματος προσδιορίζοταν από την ποσότητα και ποιότητα του μετάλλου που αντιπροσώπευε και την φήμη του κάθε νομισματοκοπείου.
Το 546 π.Χ στην Αθήνα του Πεισιστρατού άρχισε η παραγωγή των Αθηναικών νομισμάτων της κουκουβάγιας από ασήμι των μεταλλείων του Λαυρίου.
Η διάδοση της Αθηναικής δραχμής υπήρξε σε όλη την Ελλάδα λόγω του εμπορίου που είχαν αναπτύξει εκείνα τα χρόνια οι Αθηναίοι.
Τον 5ο αιώνα π.Χ. το Αθηναικό τετράδραχμο ήταν μαζί με το Κορινθιακό στατήρα (δίδραχμο) ίσως το πιο διαδεδομένο νόμισμα στον Ελληνικό κόσμο πριν τον Μέγα Αλέξανδρο. Στην μπροστινή όψη του απεικόνιζε το κεφάλι της κρανοφόρου Αθηνάς και στην πίσω όψη την κουκουβάγια. Στην καθημερινή χρήση τους ονομαζόταν γλαύκες (κουκουβάγιες) και όχι τετράδραχμα. Από εκεί προέρχεται και το φημισμένο " Γλαῦκ’ Ἀθήναζε ", μία κουκουβάγια στην Αθήνα δηλαδή που αναφέρονταν σε κάτι που υπήρχε σε αφθονία. Η όψη αυτή της κουκουβάγιας υπάρχει και στο ελληνικό σύγχρονο νόμισμα του ευρώ.
Οι δραχμές κόβονταν σε διαφορετικά βάρη αναλόγως από το νομισματοκοπείο που τις έκοβε.
Η πιο συνηθισμένη δραχμή της εποχής εκείνης ήταν η Αθηναική ή Αττική δραχμή που ζύγιζε λίγο πάνω από 4.3 γραμμάρια. Ο Αθηναίος πολίτης εργάτης της Χρυσής εποχής του Περικλή είχε ημερομίσθιο 2 δραχμές ενώ οι γλύπτες και οι γιατροί κερδίζαν μέχρι και 6 δραχμές την ημέρα. Το κόστος ενός Αθηναικού σπιτιού ήταν 400 με 1000 δραχμές.
Μετά τον Αλέξανδρο, το όνομα δραχμή χρησιμοποιούνταν σε πολλά Ελληνιστικά βασίλεια της Μέσης Ανατολής και στην Αιγυπτο των Πτολεμαίων. Το Αραβικό νόμισμα ντιρχάμ γνωστό από την προ Μωάμεθ εποχή ακόμα προέρχεται από την λέξη δραχμή ή δίδραχμο και χρησιμοποιείται ακόμα σαν όνομα στο Μαρόκο και στα Ηνωμενα Αραβικά Εμιράτα. Η δραχμή στον αρχαίο κόσμο αντικαταστάθηκε από το ρωμαικό δηνάριο το 146 π.Χ
http://www.en-gr.com/index.php/el/sillo ... nt-drachma
Η ιστορία του Αβραάμ. (με ερμηνευτικά σχόλια)
Ο Αβραάμ έζησε περίπου το 2000 π.Χ. Εμφανίζεται ως εκλεκτός του Θεού και προπάτορας του Ιησού Χριστού.
http://agiosdimitriossiatistas.webnode. ... %CE%B1%29/
ΑΒΡΑΑΜ
(Αβραάμ) [Πατέρας Πλήθους].
Το όνομα το οποίο δόθηκε από τον Ιεχωβά στον Άβραμ (που σημαίνει «Ο Πατέρας Είναι Υψηλός (Εξυψωμένος)») όταν αυτός ήταν 99 χρονών και ο Θεός επιβεβαίωσε την υπόσχεσή Του ότι το σπέρμα του Αβραάμ θα γινόταν πολυάριθμο. — Γε 17:5.
Οικογενειακή Καταγωγή και Αρχική Περίοδος της Ζωής Του. Ο Αβραάμ ανήκε στη δέκατη γενιά μετά τον Νώε, μέσω του Σημ, και γεννήθηκε 352 χρόνια μετά τον Κατακλυσμό, το 2018 π.Χ.
http://m.wol.jw.org/el/wol/d/r11/lp-g/1 ... E%9C&p=par
Abraham, Hebrew Avraham, originally called Abram or, in Hebrew, Avram (flourished early 2nd millennium bc), first of the Hebrew patriarchs and a figure revered by the three great monotheistic religions: Judaism, Christianity, and Islam. According to the biblical book of Genesis, Abraham left Ur, in Mesopotamia, because God called him to found a new nation in an undesignated land that he later learned was Canaan. He obeyed unquestioningly the commands of God, from whom he received repeated promises and a covenant that his “seed” would inherit the land.
http://www.britannica.com/EBchecked/topic/1544/Abraham