Αγαπητά μέλη και επισκέπτες, καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο μας φόρουμ!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!

Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο

Ανάλυση και συζητήσεις των βιβλίων της Καινής Διαθήκης

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

ΦΩΣ
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 5:01 pm
12

Re: Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο

Δημοσίευση από ΦΩΣ »

Συνεχίζω...

Συγνώμη Στρατή αλλά η συνωμοσία της Μαγδαληνής δε στηρίζεται σε κανένα απόκρυφο αλλά στη φαντασία των συγγραφέων.

Τουλάχιστον εγώ δεν έχω βρει κανένα απόκρυφο που να λέει ότι παντρεύτηκε ο Χριστός με τη Μαγδαληνή και έκανε παιδιά κλπ. Αυτά είναι επινοήσεις διαφόρων νεόκοπων "ερευνητών" που δανείζονται ο ένας από τον άλλο στοιχεία ή τα επινοούν.

Δεν πρέπει όμως να αποκαθίσταται η αλήθεια όταν λέγεται μια ανακρίβεια; Γιατί λοιπόν να μην ολοκληρώσω αυτό που έλεγα;

Ολοκληρώνω:
και ακόμα το όνομά τους ΑΠΟΚΡΥΦΑ, επειδή ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΥΝ τις
Πηγές τους. Και ένα κείμενο που δεν φανερώνει τις πηγές του δεν μπορεί να είναι θεόπνευστο.
Δεν είναι ορθό κριτήριο θεοπνευστίας το αν αποκαλύπτει κανείς τις πηγές του ή όχι, αλλά το αν λέει αλήθεια. Και οι ευαγγελιστές δε μας αναφέρουν από που πήραν το κάθε στοιχείο. Μήπως θα πρέπει να τους πούμε ΜΗ ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΟΥΣ επειδή δε μας λένε από που πηραν τα στοιχεία τους;

Τα απόκρυφα λέγονται απόκρυφα για διαφορετικούς λόγους κάθε φορά και ανάλογα με την περίπτωση. Γιαυτό υπάρχει σύγχυση ως προς το τι σημαινει ακριβώς ο όρος αυτός.

Απόκρυφα ονομάστηκαν μερικά κείμενα επειδή θεωρούνταν ιδιάιτερα μυστικά και μη κοινολογούμενα λόγω των μυστικών που είχαν ή υποτίθεται ότι είχαν. Τέτοια υπάρχουν σε όλες τις θρησκείες.Πχ οι επιστολές Κλήμεντα Ρώμης και άλλα.

Απόκρυφα ονομάστηκαν άλλα λόγω των αιρετικών διαδασκαλιών που είχαν και που δεν κοινολογούνταν επειδή δεν ήθελαν οι κάτοχοί τους να φανεί ότι ανήκουν στην Χ αίρεση.Πχ τα κέιμενα ορισμένων γνωστικών αιρέσεων.

Απόκρυφα ονομάστηκαν άλλα κείμενα που δεν είχαν μεν αιρετικές διδασκαλίες αλλά και δεν υπήρχε σαφής αποδοχή τους σε κάποιον κανόνα ιερών κειμένων , όπως είναι αποσπάσματα του Δανιήλ και τα δευτεροκανονικά βιβλία της Παλαιάς Διαθηκης, που αμφισβητήθηκαν σε κάποιες περιπτώσεις από μεμονομένα πρόσωπα ως προς την ακρίβειά τους ή την ορθότητά τους χωρίς όμως να θεωρηθούν αιρετικά από την Εκκλησία ως σύνολο.Γιαυτό και αποτελούν μερος της σύμφωνα με τον ορθόδοξο κανόνα.

Γιαυτό δεν πρέπει να τα βάζουμε όλα στην ίδια κατηγορία και να μπερδεύουμε τα μεν με τα δε.

Όσον αφορά τη συνομωσία της Μαγδαληνής , αυτή δεν εμμφανίζεται ούτε καν σε απόκρυφα εξ όσων γνωρίζω, εκτός και αν είναι κανένα ανύπαρκτο κέιμενο που εφευρέθηκε προσφάτως ή "ανακαλύφτηκε" για να καλύψει της ανάγκες αυτού του σεναρίου.Ψευδή κέιμενα υπήρχαν πάντοτε, δε θα είναι κάτι καινούριο ή παράξενο.
Και μια διευκρίνηση: δεν είμαι ζηλωτής, απλά θέλω να βάζω τα πράγματα στη σωστή τους θέση και διάσταση.

Ας συνεχίσουμε με το κατά Ματθαίον.
Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm
12

Re: Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο

Δημοσίευση από stratis »

Καλό είναι να συνεχίσουμε και να πει και ο REMI αυτά που ήθελε να αναφέρει.

Για απόκρυφα θα πω ότι χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή, καλύτερα να στηριζόμαστε στα της Γραφής.
Νέστορας
Δημοσιεύσεις: 68
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:39 pm
12

Re: Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο

Δημοσίευση από Νέστορας »

Προσωπικά δεν έχω άποψη περί αποκρύφων. Επειδή όμως διαβάζω την μετάφραση των εβδομήκοντα από την Παλαιά Διαθήκη (LXX), θα πρέπει να αναφέρω ότι σε αντιδιαστολή με την Π.Δ. του Τρεμπέλα ή του Βάμβα, ορισμένα από τα Απόκρυφα εμπεριέχονται.

Κάνοντας μία εκτεταμένη έρευνα στο internet, υποκινούμενος και από προσωπική μου επιθυμία να μάθω για τα Απόκρυφα, κατέληξα στο εν λόγω site, το οποίο & θεωρώ αξιόπιστο. Προτείνω να κάνετε copy - paste το κείμενο σε word, ώστε να διευκολυνθείτε στην ανάγνωσή του. Αξίζει τον κόπο.

http://www.bible-history.com/isbe/A/APOCRYPHA/

Δημοσιευμένο από: Νέστορας
Mat 2:2 λεγοντες που εστιν ο τεχθεις βασιλευς των ιουδαιων ειδομεν γαρ αυτου τον αστερα εν τη ανατολη και ηλθομεν προσκυνησαι αυτω
Πράγματι, η αναφορά του ΦΩΣ περί της προφητείας που βρίσκεται στους «Αριθμούς» είναι σωστή & προσωπικά τον ευχαριστώ που μου υπέδειξε κάτι που δεν είχα διαβάσει και το κρίνω ως σωστό. Ως προς τον συσχετισμό του Κυρίου μας με «αστερα εν τη ανατολη», έχω να προσθέσω δύο πράγματα ακόμη.

Στην Αποκάλυψη, στο κεφάλαιο 2, διαβάζουμε σχετικά,

Rev 2:25 πλην ο εχετε κρατησατε αχρις ου αν ηξω
Rev 2:26 και ο νικων και ο τηρων αχρι τελους τα εργα μου δωσω αυτω εξουσιαν επι των εθνων
Rev 2:27 και ποιμανει αυτους εν ραβδω σιδηρα ως τα σκευη τα κεραμικα συντριβεται ως καγω ειληφα παρα του πατρος μου
Rev 2:28 και δωσω αυτω τον αστερα τον πρωινον
Rev 2:29 ο εχων ους ακουσατω τι το πνευμα λεγει ταις εκκλησιαις

Επίσης, στο κεφάλαιο 22, διαβάζουμε

Rev 22:16 εγω ιησους επεμψα τον αγγελον μου μαρτυρησαι υμιν ταυτα επι ταις εκκλησιαις εγω ειμι η ριζα και το γενος του δαβιδ ο αστηρ ο λαμπρος και ορθρινος

Ο όρθρινος αστέρας είναι ο πολύ πρωϊνός αστέρας. Πριν την αυγή δηλαδή. Με άλλα λόγια είναι ο «αστέρας ο πρωϊνός» όπως αναφέρεται στο κεφάλαιο 2. Αυτό που ως newtor διακρίνω, είναι κάποιον συσχετισμό – συμβολισμό ανάμεσα στον Κύριο μας Ιησού Χριστό & τον αστέρα τον πρωϊνό & λαμπρό.

Ως εκ τούτου, οι μάγοι (για τους οποίου δεν έχω κάτι να πω διότι δεν γνωρίζω τι & πως) με κάποιον τρόπο, πιθανόν να γνώριζαν αυτόν τον συσχετισμό.
Mat 2:4 και συναγαγων παντας τους αρχιερεις και γραμματεις του λαου επυνθανετο παρ αυτων που ο χριστος γενναται
Mat 2:5 οι δε ειπον αυτω εν βηθλεεμ της ιουδαιας ουτως γαρ γεγραπται δια του προφητου
Mat 2:6 και συ βηθλεεμ γη ιουδα ουδαμως ελαχιστη ει εν τοις ηγεμοσιν ιουδα εκ σου γαρ εξελευσεται ηγουμενος οστις ποιμανει τον λαον μου τον ισραηλ
Να αναφέρουμε ότι αυτή η Προφητεία βρίσκεται στον Προφήτη Μιχαϊα Κεφ. 5, Στ. 2.
Υπάρχει ένα ερώτημα εδώ όσον αφορά την εκτήμιση /άποψη του Ματθαίου ότι το αστέρι που είδαν στην ανατολή ήταν το ίδιο με αυτό που στάθηκε πάνω στο σημείο που ήταν το παιδί Ιησούς.

Εκτίμηση? Άποψη? Αυτές οι λέξεις χρησιμοποιούνται από έναν διαβασμένο άνθρωπο σαν κι εσένα ΦΩΣ? Δηλαδή (και) σε αυτό το forum συζητούμε πάλι για το ορθόν των γεγραμμένων από τους Αποστόλους με την καθοδήγηση του Αγίου Πνεύματος? Εκτίμηση? Άποψη? Μήπως θα ήθελες να αναθεωρήσεις την τοποθέτησή σου?
Αν ήταν το ίδιο αστέρι τότε θα πρέπει να τους κάλεσε κατά κάποιο τρόπο και να εμφανίστηκε ιδιαιτέρως σε αυτούς. Δηλαδη δεν ήταν αστρονομικό φαινόμενο.
Εδώ πλησιάζεις στην δική μου άποψη. Κατ’ εμέ, δεν ήταν αστρονομικό φαινόμενο.
Αν όμως έκανε λάθος ο Ματθαίος και θεώρησε ότι είναι το ίδιο αυτό που είδαν στην ανατολή όντες με αυτό που στάθηκε πάνω στο σπίτι που ήταν το παιδί τότε μπορεί να ξεκίνησαν από κάποιο φαινόμενο μεγάλων διαστάσεων και ορατό από πολλά μέρη στον ουρανό και να συνεχίστηκε η καθοδήγησή τους με το αστέρι το οποίο τους οδήγησε επακριβώς στο παιδί και που δεν ήταν αστέρι αλλά αγγελος.
Το ότι υπαρχει ξεκάθαρος συμβολισμός στη Γραφή ότι ο αστέρας = άγγελος, είναι κάτι που το έχουμε δει και στο «Προφητείες Αγίων». Συμφωνώ λοιπόν μαζί σου σε αυτό.
Διαφωνώ κάθετα όμως στα περί λάθους. Όμως (σε αναμονή απάντησής σου) προς το παρών δεν αντιπαρέρχομαι μαζί σου.
Αυτό προκύπτει από τα λόγια του Χρυσοστόμοπυ τουλάχιστον, που λέει ότι το αστερι αυτό δεν ήταν αστέρι όπως τα άλλα, αλλά σμάδι για να οδηγηθούν εκεί οι μάγοι και φάνηκε σε αυτούς λόγω της ενασχολησης τους με τα αστρα επειδή έτσι θα το πρόσεχαν.
Δηλαδή οι μάγοι (με την γενική τότε έννοια του όρου) ακολουθούσαν όποιο λαμπρό αστέρι έβλεπαν? Και πως ακολουθείς ένα αστέρι?

Προσωπικά, βλέπω δύο πράγματα λοιπόν. Συσχετισμό του πρωϊνού λαμπρού αστέρα με τον Κύριό μας. Και δεύτερον στο

Mat 2:12 και χρηματισθεντες κατ οναρ μη ανακαμψαι προς ηρωδην δι αλλης οδου ανεχωρησαν εις την χωραν αυτων

Στη μετάφραση του Βάμβα:

Mat 2:12 και αποκαλυφθέντες θεόθεν κατ' όναρ να μη επιστρέψωσι προς τον Ηρώδην, δι' άλλης οδού ανεχώρησαν εις την χώραν αυτών.

Αντιλαμβανόμαστε καλύτερα ότι οι μάγοι είδαν Όνειρο με Θεϊκή προέλευση. Δεύτερο fact λοιπόν είναι ότι Ο Ίδιος ο Θεός τους μίλησε στο όνειρό τους. Από αυτά τα δύο, καθαρά & μόνο ως newtor, διακρίνω ότι οι μάγοι εκπλήρωσαν κάποιο Θεϊκό σχέδιο με σημείο αναφοράς τους τον ίδιο τον Ιησού Χριστό ο οποίος τους φανερώθηκε ως υπέρλαμπρος πρωϊνός αστέρας.

Μεγάλη μου απορία αποτελεί το εξής χωρίο:

Mat 2:23 και ελθων κατωκησεν εις πολιν λεγομενην ναζαρεθ οπως πληρωθη το ρηθεν δια των προφητων οτι ναζωραιος κληθησεται

Πράγματι, έπειτα και από προσωπική έρευνα, δεν εντόπισα κάποια αναφορά στην Παλαιά Διαθήκη. Ούτε καν στην μετάφραση των Εβδομήκοντα, που περιέχει & κάποια από τα Απόκρυφα. Και ο Ματθαίος αναφέρεται σε ρηθέν απο προφήτες! Πληθυντικός αριθμός δηλαδή!!! Θα συνεχίσω να ψάχνω επί του θέματος...
Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm
12

Re: Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο

Δημοσίευση από Athanasios »

Το ότι υπαρχει ξεκάθαρος συμβολισμός στη Γραφή ότι ο αστέρας = άγγελος, είναι κάτι που το έχουμε δει και στο «Προφητείες Αγίων». Συμφωνώ λοιπόν μαζί σου σε αυτό.

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΣΕ ΑΥΤΟ?ΣΤΟΝ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟ ΑΓΓΕΛΩΝ ΚΑΙ ΑΣΤΕΡΙΩΝ? ΝΟΜΙΖΩ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΦΙΛΕ NEWTOR,ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΤΙ ΕΙΧΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΝΑ ΠΕΙΣ.

<<ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΝ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΑΣΤΕΡΩΝ ΩΝ ΕΙΔΕΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ ΜΟΥ, ΚΑΙ ΤΑΣ ΕΠΤΑ ΛΥΧΝΙΑΣ ΤΑΣ ΧΡΥΣΑΣ, ΟΙ ΕΠΤΑ ΑΣΤΕΡΕΣ ΑΓΓΕΛΟΙ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΕΙΣΙ, ΚΑΙ ΑΙ ΛΥΧΝΙΑΙ ΑΙ ΕΠΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΙ ΕΙΣΙΝ.>>
Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm
12

Re: Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο

Δημοσίευση από stratis »

Παιδιά μη μπερδευόμαστε, οι επτά άγγελοι των 7 Εκκλησιών είναι οι επίσκοποί τους.

Όσον αφορά το αστέρι δε νομίζω ότι ήταν αστρολογικό φαινόμενο. Φάνηκε και οδήγησε ορισμένους.
Άβαταρ μέλους
ΓΙΩΡΓΟΣ
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 5:04 pm
12

Re: Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο

Δημοσίευση από ΓΙΩΡΓΟΣ »

Ακριβώς Στρατή.
Συμφωνώ απόλυτα!
Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm
12

Re: Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο

Δημοσίευση από stratis »

Athanasios έγραψε:ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΣΕ ΑΥΤΟ?ΣΤΟΝ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟ ΑΓΓΕΛΩΝ ΚΑΙ ΑΣΤΕΡΙΩΝ? ΝΟΜΙΖΩ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΦΙΛΕ NEWTOR,ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΤΙ ΕΙΧΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΝΑ ΠΕΙΣ.

<<ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΝ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΑΣΤΕΡΩΝ ΩΝ ΕΙΔΕΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ ΜΟΥ, ΚΑΙ ΤΑΣ ΕΠΤΑ ΛΥΧΝΙΑΣ ΤΑΣ ΧΡΥΣΑΣ, ΟΙ ΕΠΤΑ ΑΣΤΕΡΕΣ ΑΓΓΕΛΟΙ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΕΙΣΙ, ΚΑΙ ΑΙ ΛΥΧΝΙΑΙ ΑΙ ΕΠΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΙ ΕΙΣΙΝ.>>
χε.. Καλά τα λές bell. Είχα προσπαθήσει στις στιγμές "δόξας" του Προφητείες Αγίων. Θεωρώ τους συμβολισμούς στην Αγία Γραφή πολύ σημαντικούς στην αέναη προσπάθεια ερμηνείας δύσκολων χωρίων. Θα πρέπει δε να τονίσουμε ότι οι συμβολισμοί είναι πάρα πολλοί. Ο Γιόργος έκανε μια προσπάθεια να μας παρουσιάσει αρκετούς από αυτούς. Προσωπική μου άποψη όμως είναι ότι η προσπάθεια αυτή -χωρίς να θέλω να την μειώσω προς Θεού- ούτε 100% πλήρης είναι, ούτε 100% σωστή. Όμως είναι σίγουρα μία καλή αρχή.

Στο θέμα μας όμως. Πολύ σωστα bellsak ανέτρεξες στο χωρίο:

Rev 1:20 το μυστηριον των επτα αστερων ων ειδες επι της δεξιας μου και τας επτα λυχνιας τας χρυσας οι επτα αστερες αγγελοι των επτα εκκλησιων εισιν και αι επτα λυχνιαι ας ειδες επτα εκκλησιαι εισιν

Προσωπικά δεν έχω αμφιβολία ως προς τον συμβολισμό ότι στη Γραφή σε πολλές αναφορές ο αστέρας = άγγελος. Και προσοχή, η εννοια του αγγέλου ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ κατ' ανάγκιν καλή. Ο άγγελος τελεί χρέη αγγελιοφόρου. Διαβάζοντας το:

Rev 12:7 και εγενετο πολεμος εν τω ουρανω ο μιχαηλ και οι αγγελοι αυτου επολεμησαν κατα του δρακοντος και ο δρακων επολεμησεν και οι αγγελοι αυτου
Rev 12:8 και ουκ ισχυσαν ουτε τοπος ευρεθη αυτων ετι εν τω ουρανω
Rev 12:9 και εβληθη ο δρακων ο μεγας ο οφις ο αρχαιος ο καλουμενος διαβολος και ο σατανας ο πλανων την οικουμενην ολην εβληθη εις την γην και οι αγγελοι αυτου μετ αυτου εβληθησαν

νομίζω ότι κι εσύ εξάγεις αυτό το συμπέρασμα.

Άλλο ένα παράδειγμα συμβολισμού είναι το παρακάτω:

Rev 9:1 και ο πεμπτος αγγελος εσαλπισεν και ειδον αστερα εκ του ουρανου πεπτωκοτα εις την γην και εδοθη αυτω η κλεις του φρεατος της αβυσσου

Νομίζω είναι εμφανές ότι ο αστέρας (και) εδώ, είναι ένας άγγελος. Ακόμα ένα παράδειγμα:

Rev 6:12 και ειδον οτε ηνοιξεν την σφραγιδα την εκτην και ιδου σεισμος μεγας εγενετο και ο ηλιος εγενετο μελας ως σακκος τριχινος και η σεληνη εγενετο ως αιμα
Rev 6:13 και οι αστερες του ουρανου επεσαν εις την γην ως συκη βαλλει τους ολυνθους αυτης υπο μεγαλου ανεμου σειομενη
Παιδιά μη μπερδευόμαστε, οι επτά άγγελοι των 7 Εκκλησιών είναι οι επίσκοποί τους.
Πράγματι επικρατεί αυτή η άποψη. Όμως προσωπικά δε με βρίσκει σύμφωνο. Θα εξηγήσω το γιατί:

Rev 2:1 τω αγγελω της εφεσινης εκκλησιας γραψον ταδε λεγει ο κρατων τους επτα αστερας εν τη δεξια αυτου ο περιπατων εν μεσω των επτα λυχνιων των χρυσων

Rev 3:1 και τω αγγελω της εν σαρδεσιν εκκλησιας γραψον ταδε λεγει ο εχων τα επτα πνευματα του θεου και τους επτα αστερας οιδα σου τα εργα οτι το ονομα εχεις οτι ζης και νεκρος ει

Προσωπικα, νομίζω ότι αναφέρεται στους επτά αγγέλους που ο ίδιος ο Κύριός μας (ο έχων & κρατών τους επτά αγγέλους) θα πέμψει στις επτά εκκλησίες, τον έσχατο καιρό. Ουδεμία σχέση με επίσκόπους (= πνευματικούς ταγούς?) διακρίνω. Αν υπάρχει κάπου ένα τέτοιο χωρίο, παρακαλώ ανοίξτε μου τα μάτια.
Όσον αφορά το αστέρι δε νομίζω ότι ήταν αστρολογικό φαινόμενο.
Νομίζω πως πήρα ξεκάθαρη θέση ως προς αυτό σε προηγούμενό μου post.
Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm
12

Re: Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο

Δημοσίευση από Athanasios »

MIA MATIA ΣΤΑ ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΤΟΥ ΠΑΤΗΡ ΚΛΕΟΠΑ ΝΟΜΙΖΩ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ.
ΦΩΣ
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 5:01 pm
12

Re: Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο

Δημοσίευση από ΦΩΣ »

Καλησπέρα σε όλους!
Να διευκρινήσω μερικά πράγματα που είπα. Κατ΄αρχήν το να κάνει λάθος ένας ευαγγελιστής δε σημαίνει ότι δεν είναι θεόπνευστος, επειδή αν ήταν αλάνθαστος στα πάντα τότε θα ήταν Θεός και όχι άνθρωπος. υπάρχει διαφορά μεταξύ έμπνευσης και επιστασίας του Θεού στα γραφόμενα. Για να το πω πιο απλά: ο Θεός εμπνέει σε διαφόρους βαθμούς τους ανθρώπους όταν γράφουν ένα κείμενο και ειδικά τους αγίους. Αν θέλει μπορεί ο θεός να τους εμπνεύσει στην επιλογή λέξεων και εικόνων με τέτοιο τρόπο ώστε και οι ίδιοι να μην ξέρουν όλο το βάθος και όλα τα νοήματα των όσων μεταφέρουν/γράφουν,πράγμα που πιστεύω ότι γίνεται και έχει γίνει.
Άλλοτε πάλι τους αφήνει στις δικές τους γνώμες και απόψεις ακόμη και αν αυτές είναι λανθασμένες, για κάποιο λόγο που είναι απώτερος και δε σχετίζεται με την εποχή τους. Πχ ο άγιος Γρηγόριος Παλαμάς ακολουθώντας απόψεις της εποχής του έγραψε (δείτε τη Φιλοκαλία) ότι η Γη είναι καλυμένη με νερό εκτός από το 1/10 που ήταν ο τότε γνωστός κόσμος (Μεσόγειος κλπ). Αυτό το συμπέραινε από ερμηνεία της ΠΔ η οποία ήταν προφανώς λανθασμένη. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν ήταν άγιος και μεγάλος μάλιστα.
Άγιος ήταν , παντογνώστης δεν ήταν.

Νομίζω ότι ο Θεός αφήνει λάθη να παρεισφρύσουν σε ιερά κείμενα αν είναι σε σημεία που δεν έχουν επίδραση στη σωτηρία του ανθρώπου, ή αν διορθώνονται αλλού, με σκοπό να δείξει ότι το ιερό κείμενο δεν είναι έργο του ανθρώπου που το έγραψε αλλά κάποιου άλλου όντος πέρα και πάνω από αυτόν. Αν ζητούσαμε να είναι αλάνθαστοι οι άνθρωποι τότε θα ισοδυναμούσε με το να ζητούμε να είναι πάνω από όλα τα αγγελικά τάγματα. Οι άγγελοι δεν είναι παντογνώστες και μαθαίνουν από την επίγεια εκκλησία και από τα γεγονότα που διαδραματίζονται σε αυτή πολλά από όσα αγνοούν.Αυτό το λέει και ο απ. Παύλος.
Δε μπορούμε να ζητάμε κάτι περισσότερο από τους ανθρώπους ως δεδομένο, έστω και από τους αγίους, γιατί και οι άγιοι έχουν και αυτοί τις βαθμίδες τους. Δεν ξέρω αν είναι και άλλοι άγιοι πάνω από τα αγγελικά τάγματα εκτός από την Παναγία.
Για το συμβολισμό αστέρας =άγγελος , ναι υπάρχει αλλά επειδή οφείλεται στην πνευματική ακτινοβολία του αγγέλου ισχύει εξίσου και για ανθρώπους γήινους αλλά ακτινοβόλους, ισάγγελους, δηλαδή αγίους.
Οπότε είναι σωστά και τα δύο.
Προσωπικά, βλέπω δύο πράγματα λοιπόν. Συσχετισμό του πρωϊνού λαμπρού αστέρα με τον Κύριό μας. Και δεύτερον στο
Η συσχέστιση πρωινού αστέρα (που είναι ο Αυγερινός) και Ιησού είναι άλλο θέμα προς συζήτηση και δεν έχει σχέση με τον εμφανισθέντα αστέρα διότι αυτός δεν ήταν κανονικός αστέρας ούτε μας λέει κανένα κείμενο ότι ήταν πρωινός ή "Ο" πρωινός αστέρας και αυτό το ήξεραν οι μάγοι ως αστρολόγοι και αστρονόμοι. Δεν ήταν η πρώτη φορά που θα έβλεπαν τον πρωινό αστέρα ή οποινδήποτε πρωινό αστέρα για να απορήσουν και να νομίσουν ότι είναι κάτι έκτακτο. Ούτε πουθενά μας έχει παραδοθεί ότι εμφανίστηκε ο ίδιος ο Ιησούς ως αστέρας στους μάγους.Άλλωστε αυτό έρχεται σε αντίφαση με την παραδοχή σου ότι αστέρας=άγγελος γιατί θα ήταν άγγελος και ο Ιησούς τότε. Έρχεται σε αντίθεση επίσης με την εμφάνιση του Ιησού εν "μέσω των αστερων" όπου δεν είναι αστέρας και ο ίδιος αλλά "κρατά" τους αστέρες.
Αυτό που είδαν όμως ήταν έκτακτο και δεν ήταν κανένα γνωστό αστέρι.

Οι μάγοι αγαπητέ Newtor δε γνώριζαν την Αποκάλυψη επειδή δεν είχε γραφεί ακόμη. Δε νομίζω να βρεις αλλού το συσχετισμό αυτόν.

Όπως επίσης δε νομίζω ότι πρέπει να είναι κυριολεκτικός. Διότι αλλού στους Ψαλμούς (στον β νομίζω αλλά δεν είμαι σίγουρος ) λέει ο Θεός προς τον Υιό:"προ εωσφόρου γεγένηκά σε". Ο εωσφόρος εδώ είναι ο πλανήτης Αφροδίτη (αυτή είναι η αρχαιοελληνική ονομασία του) και όχι ο γνωστός Σατανάς, που ονομάστηκε έτσι για άλλο λόγο και χρησιμοποιείται νομίζω για να δείξει ότι ο Υιός έχει γεννηθεί άχρονα πρίν προβάλλει οτιδήποτε άλλο σε ύπαρξη.
Ομοίως στην Αποκάλυψη πρέπει να χρησιμοποιείται με το νόημα του πιο λαμπρού όντος και του κορυφαίου σε λαμπρότητα και σε τάξη. Δε λέμε ότι ο Ιησούς είναι και τέλειος άνθρωπος με τον πιο πλήρη ορισμό της τελειότητας που μπορεί να δοθεί; Αυτό ακριβώς νομίζω ότι δείχνει.

Αυτά μπορείτε να τα βρείτε και σε ερμηνείες των Ψαλμών από τους αγίους, όπως το Μ.Βασίλειο, το Χρυσόστομο, το Γρηγόριο θεολόγο, το Γρηγόριο Νύσσης κ.α. νομίζω.
Ο πατήρ Κλεόπας δε θα έλεγα ότι είναι στο ίδιο επίπεδο με τους τρεις ιεράρχες.Σε κάποια σημεία δε με βρίσκουν σύμφωνο τα όσα λέει γιατί δε συμφωνούν με τους αγίους και αναφέρομαι σε ζητήματα που έχουν σχέση με το πνεύμα των κειμένων. Αλλά είναι άλλο θέμα αυτό. Επομένως καλά μεν τα όσα λέει αλλά ας έχουμε μια ιεράρχηση σε όλα.

Τα λοιπά περί πεπτωκότως αστέρος κλπ δεν εχουν σχέση με το θέμα.
Εδώ είπαμε να μιλάμε για το κατά Ματθαίον έτσι δεν είναι.
Το "Ναζωραίος" δεν υπάρχει πουθενά όπως ήδη έγραψα και το λέει και ο Χρυσόστομος και οι άλλοι άγιοι. Λόγω αυτού αλλά και από άλλα χωρία της ΠΔ συμπεραίνουν την απώλεια προφητικών βιβλίων.

Ας συνεχίσουμε με το κατά Ματθαίον.
Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm
12

Re: Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο

Δημοσίευση από stratis »

Σχετικά με τον αστέρα να προσθέσω ότι στους Χαιρετισμούς λέμε "Θεοδρόμον αστέρα" είδαν οι μάγοι. Δεν είχαμε λοιπόν αστρολογικό φαινόμενο.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Καινή Διαθήκη, New Testament”