Αγαπητά μέλη και επισκέπτες, καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο μας φόρουμ!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!
Ερώτηση περί κορονοϊού και Θείας Λειτουργίας / Θείας Κοινωνίας
Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge
- Νίκος
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 7396
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
- 12
- Τοποθεσία: Κοζάνη
- Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
- Έλαβε ευχαριστία: 362 φορές
Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;
Εάν η Ιεραρχία τηρήσει την Ορθόδοξη στάση, η κυβέρνηση δεν μπορεί στα πλαίσια των νόμων και του Συντάγματος να παρέμβει στον τρόπο τέλεσης των Μυστηρίων. Μόνο στα θέματα συνωστισμού μπορεί να παρέμβει.
Δεν μπορούμε να υπαγορεύσουμε, μπορούμε όμως να υψώσουμε τις φωνές μας για να ενισχύσουμε την πίεση των εκπροσώπων της Εκκλησίας, για να πεισθεί η πολιτεία, ότι δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω αυτή τη φορά. Ή θα γίνουν όλα όπως πρέπει με τη σύμφωνη γνώμη της πολιτείας ή θα γίνουν και χωρίς αυτή. Πάντως να μη γίνουν με τον Ορθόδοξο τρόπο, δεν συζητιέται.
Δεν μπορούμε να υπαγορεύσουμε, μπορούμε όμως να υψώσουμε τις φωνές μας για να ενισχύσουμε την πίεση των εκπροσώπων της Εκκλησίας, για να πεισθεί η πολιτεία, ότι δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω αυτή τη φορά. Ή θα γίνουν όλα όπως πρέπει με τη σύμφωνη γνώμη της πολιτείας ή θα γίνουν και χωρίς αυτή. Πάντως να μη γίνουν με τον Ορθόδοξο τρόπο, δεν συζητιέται.
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;
Ρουμάνος αρχιεπίσκοπος νόσησε με Covid 19. Όσοι μετέλαβαν μαζί του από το ΚΟΙΝΟ ΑΓΙΟΝ ΠΟΤΗΡΙΟΝ βρέθηκαν αρνητικοί εκτός από τον διάκονο του που δεν μετέλαβε. Τέτοια θαυμαστά θα βιώσουμε από εδώ και εμπρός.
- aposal
- Δημοσιεύσεις: 7219
- Εγγραφή: Δευ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
- 12
- Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής
Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;
Η ηγεσία της Εκκλησίας μας (ΔΙΣ) οφείλει να κρατήσει την ορθόδοξη στάση της. Αν θέλει η Πολιτείας ας επιβάλει την μη Μετάληψη, η Εκκλησία όμως δεν έχει αυτό το δικαίωμα.
Μέχρι τώρα θεωρώ ότι η ΔΙΣ δεν έχει τηρήσει σωστή στάση. Οφείλει όμως από δω και πέρα να παύσει να είναι κατώτερη των περιστάσεων.
Εύχομαι να το κάνει, διαφορετικά νομίζω ότι θα έχουμε Εκκλησιαστικές εξελίξεις.
Μέχρι τώρα θεωρώ ότι η ΔΙΣ δεν έχει τηρήσει σωστή στάση. Οφείλει όμως από δω και πέρα να παύσει να είναι κατώτερη των περιστάσεων.
Εύχομαι να το κάνει, διαφορετικά νομίζω ότι θα έχουμε Εκκλησιαστικές εξελίξεις.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).
Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;
Συνταγματικό Δικαστήριο Γερμανίας: Αντισυνταγματικοί οι περιορισμοί στη θρησκευτική λατρεία λόγω κορωνοϊού
1 Μαΐου 2020 σε ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ, ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ (COVID-19), ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ
Το Συνταγματικό Δικαστήριο της Γερμανίας ακύρωσε την απόφαση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης με την οποία απαγορεύονται οι εκδηλώσεις λατρείας ως μέτρο πρόληψης για την εξάπλωση του κορονοϊού, χαρακτηρίζοντάς την αντισυνταγματική, καθώς έκρινε ότι παραβιάζει την ελευθερία του θρησκεύματος.
Έπειτα από προσφυγή μουσουλμανικής ένωσης λόγω της έναρξης του Ραμαζανιού, το Συνταγματικό Δικαστήριο αποφάσισε ότι θα πρέπει να επιτρέπονται εξαιρέσεις στον γενικό κανόνα, υπό τον όρο ότι θα τηρούνται τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης και υγιεινής για να προληφθεί η διασπορά του ιού.
Η μουσουλμανική ένωση στην Κάτω Σαξονία, όπου έχουν επιβληθεί ίσως τα αυστηρότερα μέτρα σε όλη τη Γερμανία, ανακοίνωσε ότι θα τελέσει κανονικά τις προσευχές της Παρασκευής, αλλά στο τέμενος θα παρευρίσκονται μόλις 24 από τους 300 πιστούς που παρακολουθούν την τελετή υπό κανονικές συνθήκες. Επίσης, ότι οι παριστάμενοι εκτός από την τήρηση των αποστάσεων, θα φορούν μάσκες.
Η απαγόρευση της άσκησης θρησκευτικής λατρείας έχει ληφθεί σε όλα σχεδόν τα κρατίδια της Γερμανίας και η απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου αφορά όλα τα κρατίδια, ανατρέποντας τις αποφάσεις των τοπικών κυβερνήσεων. Πρόκειται για απόφαση χωρίς προηγούμενο και αφορά μουσουλμανικά τεμένη, χριστιανικές εκκλησίες και εβραϊκές συναγωγές.
Το ζήτημα της θρησκευτικής λατρείας θα συζητηθεί την ερχόμενη Τρίτη στη σύσκεψη της καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ με τους πρωθυπουργούς των ομόσπονδων κρατιδίων, με στόχο να ληφθούν περαιτέρω μέτρα για άρση των περιορισμών που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας.
Περισσότερες πληροφορίες στο:
https://www.berliner-zeitung.de/politik ... n-li.82446
ΠΗΓΗ: ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ
1 Μαΐου 2020 σε ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ, ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ (COVID-19), ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ
Το Συνταγματικό Δικαστήριο της Γερμανίας ακύρωσε την απόφαση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης με την οποία απαγορεύονται οι εκδηλώσεις λατρείας ως μέτρο πρόληψης για την εξάπλωση του κορονοϊού, χαρακτηρίζοντάς την αντισυνταγματική, καθώς έκρινε ότι παραβιάζει την ελευθερία του θρησκεύματος.
Έπειτα από προσφυγή μουσουλμανικής ένωσης λόγω της έναρξης του Ραμαζανιού, το Συνταγματικό Δικαστήριο αποφάσισε ότι θα πρέπει να επιτρέπονται εξαιρέσεις στον γενικό κανόνα, υπό τον όρο ότι θα τηρούνται τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης και υγιεινής για να προληφθεί η διασπορά του ιού.
Η μουσουλμανική ένωση στην Κάτω Σαξονία, όπου έχουν επιβληθεί ίσως τα αυστηρότερα μέτρα σε όλη τη Γερμανία, ανακοίνωσε ότι θα τελέσει κανονικά τις προσευχές της Παρασκευής, αλλά στο τέμενος θα παρευρίσκονται μόλις 24 από τους 300 πιστούς που παρακολουθούν την τελετή υπό κανονικές συνθήκες. Επίσης, ότι οι παριστάμενοι εκτός από την τήρηση των αποστάσεων, θα φορούν μάσκες.
Η απαγόρευση της άσκησης θρησκευτικής λατρείας έχει ληφθεί σε όλα σχεδόν τα κρατίδια της Γερμανίας και η απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου αφορά όλα τα κρατίδια, ανατρέποντας τις αποφάσεις των τοπικών κυβερνήσεων. Πρόκειται για απόφαση χωρίς προηγούμενο και αφορά μουσουλμανικά τεμένη, χριστιανικές εκκλησίες και εβραϊκές συναγωγές.
Το ζήτημα της θρησκευτικής λατρείας θα συζητηθεί την ερχόμενη Τρίτη στη σύσκεψη της καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ με τους πρωθυπουργούς των ομόσπονδων κρατιδίων, με στόχο να ληφθούν περαιτέρω μέτρα για άρση των περιορισμών που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας.
Περισσότερες πληροφορίες στο:
https://www.berliner-zeitung.de/politik ... n-li.82446
ΠΗΓΗ: ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ
Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;
Στην Ελλάδα το ΣτΕ κινήθηκε εντελώς αντίθετα αφού έβγαλε απόφαση πως το κλείσιμο ναών είναι συνταγματικό: https://www.kathimerini.gr/1072772/arti ... -ekklhsiwn .Συνεπώς δεν μπορούμε να υπολογίζουμε στο ΣτΕ για βοήθεια.
- aposal
- Δημοσιεύσεις: 7219
- Εγγραφή: Δευ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
- 12
- Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής
Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;
Ο Ατλάντας Αλέξιος για τα νέα δεδομένα λόγω κορωνοϊού
ρομφεα - Γράφει ο Θεόδωρος Καλμούκος
Ο Μητροπολίτης Ατλάντας Αλέξιος με συνέντευξή του στον «Εθνικό Κήρυκα» ομιλεί για τα νέα δεδομένα που δημιουργήθηκαν ξαφνικά στη ζωή και λατρεία της Εκκλησίας. Τόνισε ότι «βρεθήκαμε εξ απήνης, προ απροόπτου γεγονότος»...
...«Ε.Κ.»: Υπάρχουν κάποια πράγματα που η λοιμική του κορωνοϊού ωθεί προς συζήτηση στην Εκκλησία, όπως λόγου χάρη ο τρόπος της Θείας Κοινωνίας δια του κοινού κοχλιαρίου (λαβίδα);
Μητρ. Αλέξιος: Ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί πιστεύουμε πως ο Θείος Λόγος που εμπνέει και κατευθύνει την Εκκλησία είναι αλάθητος. Το αλάθητον του Θείου Λόγου εξασφαλίζεται από τη συναίνεση παντός του πληρώματος της Εκκλησίας.
Αυτή η συναίνεση δεν εξασφαλίζεται με πλειοψηφίες, αλλά εν Αγίω Πνεύματι.
Ετσι λοιπόν, μόλις, πρώτα ο Θεός, παρέλθει η απειλή της πανδημίας, αν και εφ' όσον η Εκκλησία ως Ενα Σώμα κρίνει ότι το ο τρόπος μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας πρέπει να συζητηθεί, τότε θα τα ξαναπούμε. Στο θέμα αυτό άλλωστε αναφέρθηκε ήδη ο Αρχιεπίσκοπος.
«Ε.Κ.»: Κατανοητό ότι εδώ πρόκειται για θέμα πίστης, αλλά πώς απαντάτε στους Ελληνοαμερικανούς νέους και νέες δεύτερης, τρίτης, τέταρτης γενιάς, οι οποίοι λένε Σεβασμιώτατε, πιστεύουμε αλλά αισθητικά και ψυχολογικά δεν αισθανόμαστε άνετα με το κοινό κοχλιάριο;
Μητρ. Αλέξιος: Μου προκαλεί μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι αυτή η ερώτηση επαναλαμβάνεται όλο και εντονότερα αυτές τις μέρες.
Εχω συμπληρώσει πάνω από σαράντα έτη διακονίας στις ΗΠΑ και κανένας ποτέ δεν μου απηύθυνε αυτή την ερώτηση, πριν ξεσπάσει η πανδημία.
Η αμφιθυμία των νέων, όπως την περιγράφετε στην ερώτησή σας, είναι πράγματι προβληματισμός των νέων μας ή μήπως είναι αποτέλεσμα της πολλαχού επιχειρούμενης προπαγάνδας και πολεμικής κατά της Εκκλησίας μας;
Προ πολλών χρόνων όταν διακονούσα ως νέος κληρικός στη Μονή Γηροκομείου στην Πάτρα, μαζί με τους άλλους αδελφούς ιερομονάχους πηγαίναμε κάθε Σάββατο και κοινωνούσαμε τους ασθενείς του παρακειμένου στη Μονή νοσοκομείου λοιμωδών νόσων και νοσημάτων θώρακος, το λεγόμενο «σανατόριο».
Οι αδελφοί της Μονής είχαν καθιερώσει την εβδομαδιαία μετάδοση της Θείας Κοινωνίας στους φυματικούς ασθενείς από τα μέσα της δεκαετίας του '40.
Κάθε Σάββατο, αφού κοινωνούσαμε δεκάδες ασθενείς πάσχοντες από κάθε είδους λοιμώδεις νόσους επιστρέφαμε στο Μοναστήρι και καταλύαμε το υπόλοιπο της Θείας Μετάληψης από το Δισκοπότηρο. Ουδέποτε μολύνθηκε ή ασθένησε κάποιος από τους αδελφούς της Μονής.
Θα κλείσω την απάντησή μου, λέγοντας κάτι τελευταίο: Η Θεία Μετάληψη βασίζεται στην πίστη και όχι σε λογική τεκμηρίωση.
Παλαιότερα είχα πει σε ένα κήρυγμά μου ότι τόσο ο πιστός όσο και ο άπιστος όταν μεταλαμβάνουν γεύονται ψωμί και κρασί. Το τι πραγματικά λαμβάνουν εξαρτάται από την πίστη που ο καθένας έχει.
Για τον προφήτη Δαβίδ «οι ουρανοί διηγούνται δόξαν Θεού», ενώ για κάποιον άλλο, οι ουρανοί δεν διηγούνται τίποτα. Η πίστη είναι που κάνει τη διαφορά.
«Ε.Κ.»: Για την αντιμετώπιση του ιού έχουν ευθύνη οι πολιτικοί;
Μητρ. Αλέξιος: Σε μέρες δύσκολες, όπως αυτές που ζούμε, προκύπτει σχεδόν φυσικά το ερώτημα αν οι πολιτικοί άρχοντες και ηγέτες τόσο σε αυτή τη χώρα, όσο και στην Ελλάδα πιστεύουν στον Θεό. Στις ομιλίες και στα διαγγέλματά τους δεν παραλείπουν να τονίζουν ότι εμφορούνται από αισθήματα πίστης και φόβου Θεού.
Εντούτοις, στην πράξη παρά τα στομφώδη λόγια, μετά λύπης διαπιστώνουμε πως δεν υπάρχει ίχνος πίστης. Βέβαια δεν λείπουν και οι περιπτώσεις όπως του Κώστα Μπιλιράκη, ή του Τζον Σαρμπάνη, ή άλλων πιστών πολιτικών των οποίων τα ονόματα παραλείπω χάριν συντομίας, όμως αυτές δεν είναι παρά οι εξαιρέσεις στον κανόνα.
Ωστόσο, πριν εξαντλήσουμε την αυστηρότητά μας μεμφόμενοι τους πολιτικούς ή την ανεπάρκειά τους, θα πρέπει να αναρωτηθούμε αν εμείς ως κληρικοί επιτελούμε το καθήκον μας στο ακέραιο. Κάνοντας προσωπική αποτίμηση, εν προκειμένω, μπορώ μετά λύπης να πω ότι πολλάκις έχουμε αποτύχει.
Προσεγγίσαμε πολλές φορές ισχυρούς και ιθύνοντες αιτούντες χρυσό, όχι για να κηρύξουμε Χριστό. Είναι μάταιο να περιμένουμε λύσεις από κοσμικούς άρχοντες ή μέσα.
«Η βοήθειά μου παρά Κυρίου του ποιήσαντος τον ουρανόν και την γην». Οι ευθύνες για παραλείψεις και ολιγωρίες μπορεί να είναι μεγάλες και να βαραίνουν πολλούς, όμως οι περιστάσεις δεν προσφέρονται για κριτικές, γκρίνιες και φαγωμάρες.
Αντιθέτως, η παρούσα δοκιμασία επιτάσσει όλους εμάς τους πιστεύοντες να προσπέσουμε σε προσευχή και μετάνοια σαν τους Νινευίτες.
Ας μην ξεχνάμε πως εμείς οι Χριστιανοί φέρουμε το όνομα Εκείνου που «νενίκηκε τον κόσμο» και όλο το κακό που εγκλείεται μέσα στον κόσμο.
ρομφεα - Γράφει ο Θεόδωρος Καλμούκος
Ο Μητροπολίτης Ατλάντας Αλέξιος με συνέντευξή του στον «Εθνικό Κήρυκα» ομιλεί για τα νέα δεδομένα που δημιουργήθηκαν ξαφνικά στη ζωή και λατρεία της Εκκλησίας. Τόνισε ότι «βρεθήκαμε εξ απήνης, προ απροόπτου γεγονότος»...
...«Ε.Κ.»: Υπάρχουν κάποια πράγματα που η λοιμική του κορωνοϊού ωθεί προς συζήτηση στην Εκκλησία, όπως λόγου χάρη ο τρόπος της Θείας Κοινωνίας δια του κοινού κοχλιαρίου (λαβίδα);
Μητρ. Αλέξιος: Ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί πιστεύουμε πως ο Θείος Λόγος που εμπνέει και κατευθύνει την Εκκλησία είναι αλάθητος. Το αλάθητον του Θείου Λόγου εξασφαλίζεται από τη συναίνεση παντός του πληρώματος της Εκκλησίας.
Αυτή η συναίνεση δεν εξασφαλίζεται με πλειοψηφίες, αλλά εν Αγίω Πνεύματι.
Ετσι λοιπόν, μόλις, πρώτα ο Θεός, παρέλθει η απειλή της πανδημίας, αν και εφ' όσον η Εκκλησία ως Ενα Σώμα κρίνει ότι το ο τρόπος μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας πρέπει να συζητηθεί, τότε θα τα ξαναπούμε. Στο θέμα αυτό άλλωστε αναφέρθηκε ήδη ο Αρχιεπίσκοπος.
«Ε.Κ.»: Κατανοητό ότι εδώ πρόκειται για θέμα πίστης, αλλά πώς απαντάτε στους Ελληνοαμερικανούς νέους και νέες δεύτερης, τρίτης, τέταρτης γενιάς, οι οποίοι λένε Σεβασμιώτατε, πιστεύουμε αλλά αισθητικά και ψυχολογικά δεν αισθανόμαστε άνετα με το κοινό κοχλιάριο;
Μητρ. Αλέξιος: Μου προκαλεί μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι αυτή η ερώτηση επαναλαμβάνεται όλο και εντονότερα αυτές τις μέρες.
Εχω συμπληρώσει πάνω από σαράντα έτη διακονίας στις ΗΠΑ και κανένας ποτέ δεν μου απηύθυνε αυτή την ερώτηση, πριν ξεσπάσει η πανδημία.
Η αμφιθυμία των νέων, όπως την περιγράφετε στην ερώτησή σας, είναι πράγματι προβληματισμός των νέων μας ή μήπως είναι αποτέλεσμα της πολλαχού επιχειρούμενης προπαγάνδας και πολεμικής κατά της Εκκλησίας μας;
Προ πολλών χρόνων όταν διακονούσα ως νέος κληρικός στη Μονή Γηροκομείου στην Πάτρα, μαζί με τους άλλους αδελφούς ιερομονάχους πηγαίναμε κάθε Σάββατο και κοινωνούσαμε τους ασθενείς του παρακειμένου στη Μονή νοσοκομείου λοιμωδών νόσων και νοσημάτων θώρακος, το λεγόμενο «σανατόριο».
Οι αδελφοί της Μονής είχαν καθιερώσει την εβδομαδιαία μετάδοση της Θείας Κοινωνίας στους φυματικούς ασθενείς από τα μέσα της δεκαετίας του '40.
Κάθε Σάββατο, αφού κοινωνούσαμε δεκάδες ασθενείς πάσχοντες από κάθε είδους λοιμώδεις νόσους επιστρέφαμε στο Μοναστήρι και καταλύαμε το υπόλοιπο της Θείας Μετάληψης από το Δισκοπότηρο. Ουδέποτε μολύνθηκε ή ασθένησε κάποιος από τους αδελφούς της Μονής.
Θα κλείσω την απάντησή μου, λέγοντας κάτι τελευταίο: Η Θεία Μετάληψη βασίζεται στην πίστη και όχι σε λογική τεκμηρίωση.
Παλαιότερα είχα πει σε ένα κήρυγμά μου ότι τόσο ο πιστός όσο και ο άπιστος όταν μεταλαμβάνουν γεύονται ψωμί και κρασί. Το τι πραγματικά λαμβάνουν εξαρτάται από την πίστη που ο καθένας έχει.
Για τον προφήτη Δαβίδ «οι ουρανοί διηγούνται δόξαν Θεού», ενώ για κάποιον άλλο, οι ουρανοί δεν διηγούνται τίποτα. Η πίστη είναι που κάνει τη διαφορά.
«Ε.Κ.»: Για την αντιμετώπιση του ιού έχουν ευθύνη οι πολιτικοί;
Μητρ. Αλέξιος: Σε μέρες δύσκολες, όπως αυτές που ζούμε, προκύπτει σχεδόν φυσικά το ερώτημα αν οι πολιτικοί άρχοντες και ηγέτες τόσο σε αυτή τη χώρα, όσο και στην Ελλάδα πιστεύουν στον Θεό. Στις ομιλίες και στα διαγγέλματά τους δεν παραλείπουν να τονίζουν ότι εμφορούνται από αισθήματα πίστης και φόβου Θεού.
Εντούτοις, στην πράξη παρά τα στομφώδη λόγια, μετά λύπης διαπιστώνουμε πως δεν υπάρχει ίχνος πίστης. Βέβαια δεν λείπουν και οι περιπτώσεις όπως του Κώστα Μπιλιράκη, ή του Τζον Σαρμπάνη, ή άλλων πιστών πολιτικών των οποίων τα ονόματα παραλείπω χάριν συντομίας, όμως αυτές δεν είναι παρά οι εξαιρέσεις στον κανόνα.
Ωστόσο, πριν εξαντλήσουμε την αυστηρότητά μας μεμφόμενοι τους πολιτικούς ή την ανεπάρκειά τους, θα πρέπει να αναρωτηθούμε αν εμείς ως κληρικοί επιτελούμε το καθήκον μας στο ακέραιο. Κάνοντας προσωπική αποτίμηση, εν προκειμένω, μπορώ μετά λύπης να πω ότι πολλάκις έχουμε αποτύχει.
Προσεγγίσαμε πολλές φορές ισχυρούς και ιθύνοντες αιτούντες χρυσό, όχι για να κηρύξουμε Χριστό. Είναι μάταιο να περιμένουμε λύσεις από κοσμικούς άρχοντες ή μέσα.
«Η βοήθειά μου παρά Κυρίου του ποιήσαντος τον ουρανόν και την γην». Οι ευθύνες για παραλείψεις και ολιγωρίες μπορεί να είναι μεγάλες και να βαραίνουν πολλούς, όμως οι περιστάσεις δεν προσφέρονται για κριτικές, γκρίνιες και φαγωμάρες.
Αντιθέτως, η παρούσα δοκιμασία επιτάσσει όλους εμάς τους πιστεύοντες να προσπέσουμε σε προσευχή και μετάνοια σαν τους Νινευίτες.
Ας μην ξεχνάμε πως εμείς οι Χριστιανοί φέρουμε το όνομα Εκείνου που «νενίκηκε τον κόσμο» και όλο το κακό που εγκλείεται μέσα στον κόσμο.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).
Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;
Μερικές παρατηρήσεις πάνω στην συνέντευξη αυτή που δόθηκε στον Εθνικό Κύρηκα(ελληνική εφημερίδα που απευθύνεται σε έλληνες των ΗΠΑ και του Καναδά).Αρχικά στις ΗΠΑ ζούνε περίπου 3,5 εκατομύρια ορθόδοξοι χριστιανοί(δεν αναφέρω σε αυτούς τους 3 εκατομύρια μονοφυσίτες Κόπτες, Αρμένιους και Αβησυνιους(εθνικότητα της Αιθιοπίας και της Ερυθραίας που είναι στην μεγάλη τους πλειοψηφία μονοφυσίτες) και άρα λίγο παραπάνω από το 1% των 330 εκατομύρια κατοίκων των ΗΠΑ.Στον Καναδά οι Ορθόδοξοι είναι 600.000 άτομα περίπου δηλαδή το 1,5% των 38 εκατομύρια κατοίκων του Καναδά.Δεν νομίζω να γίνεται στοχευμένα επίθεση στην θρησκεία μιας μειονότητας τέτοιου μεγέθους σε ΗΠΑ και Καναδά. Στην Ελλάδα που η επικρατούσα θρησκεία είναι (στα χαρτιά τουλάχιστον) η Ορθοδοξία είναι άλλο. Το ότι κάποιοι ορθόδοξοι έχουν άγχος για την θεία κοινωνία δείχνει αν μη τι άλλο άγνοια για τη θρησκεία που λένε πως πρεσβεύουν.Είναι αποτέλεσμα δικής τους κακής θρησκευτικής διαπαιδαγώγησης και κατήχησης και όχι ευθύνη κάποιου κράτους. Το ζήτημα της θείας κοινωνίας στην Ορθοδοξία δεν τίθεται να αλλάξει αν κάποιος θέλει να αλλάξει ορθόδοξος δεν είναι σίγουρα αλλά ούτε και χριστιανός καθώς μόνη γνήσια αυθεντική έκφραση της χροστιανικης πίστης είναι η Ορθοδοξία.
Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;
Εχετε παρατηρήσει πως μεταξύ όσων επιτίθενται στην Θεία Κοινωνία από κοινό ποτήρι και κουτάλι είναι κατά κανόνα άθεοι(βασικά αντιχρίστοι και όχι απλά άθεοι),μη θρησκευόμενοι καθώς και (αιρετικοί) Πεντηκοστιανοί, Αντβεντιστές,ευαγγελιστές,χιλιαστές και κάποιες άλλες αιρέσεις;Το γιατί είναι φανερό.Διακατέχονται από αγωνία να αποθεμελιωσουν ένα βασικό στοιχείο της ορθόδοξης πίστης και να γκρεμίσουν την αξιοπιστία της ορθοδοξίας.Θέλουν είτε να αποδείξουν ότι η θεία κοινωνία της ορθοδοξίας μεταδίδει μικρόβια είτε με το στανιο να αναγκάσουν την ορθόδοξη εκκλησία να παραδεχτεί πως κολλάει η θεία κοινωνία μικρόβια.
Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;
Ας ρίξουν τον κορονοϊό μέσα στο Άγιο Ποτήριο και ας δουν μετά αν υπάρχει.
- Νίκος
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 7396
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
- 12
- Τοποθεσία: Κοζάνη
- Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
- Έλαβε ευχαριστία: 362 φορές
Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;
Πέτρο τι λες; Η Θεία Κοινωνία δεν είναι μέσον πειραματισμού! Ο Θεός δεν εκπειράζεται. Όποιος πιστεύει. πιστεύει. Δεν τίθεται θέμα απόδειξης.
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.