Σελίδα 7 από 24

Re: Θρησκευτικά ή Θρησκειολογία;

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Νοέμ 13, 2016 1:25 pm
από Θεόδωρος22
Εμένα η κοπέλα μου που είναι αθεη 21 ετών φοιτήτρια τώρα παλιότερα στο σχολείο παρακολουθούσε θρησκευτικά γιατί οι γονείς της πίστευαν και η ίδια πίστευε και πήγαινε και εκκλησία σχετικά συχνά πριν δύο χρόνια στα 19 έκανε μεταστροφή στον αθεϊσμό! Οπότε πιστεύω ότι τα θρησκευτικά θα πρέπει να γίνουν ουσιαστικό μάθημα κι όχι ώρα του παιδιού!

Re: Θρησκευτικά ή Θρησκειολογία;

Δημοσιεύτηκε: Δευ Νοέμ 21, 2016 9:50 am
από Anastasios68
Το αν είναι ή όχι «ώρα του παιδιού» εξαρτάται κατά πολύ και από τους καθηγητές, έτσι δεν είναι;

Re: Θρησκευτικά ή Θρησκειολογία;

Δημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 30, 2016 12:58 pm
από ΜΑΝΩΛΗΣ
Το Θρησκευτικό βιβλίο του Δημοτικού...........

ΠΑΓΩΣΕ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ 8ΧΡΟΝΟΥ ΑΓΟΡΙΟΥ! ΠΗΓΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΜΕ ΤΟ ΓΙΟ ΤΟΥ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΘE ΔΕΚΑ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΑ! ΞΥΠΝΑ ΙΕΡΩΝΥΜΕ. ΈΤΣΙ ΣΕ ΚΟΡΟΪΔΕΥΕΙ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΑΛΛΟΣ ΠΟΥ ΚΛΑΨΟΥΡΙΖΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ…! ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ

Εικόνα

Δεν θα κάνουμε κανένα σχόλιο,
Δείτε το e mail του πατέρα προς το makeleio.gr
«Έχω ένα αγοράκι τρίτη δημοτικού και σήμερα κάνει τα μαθήματά του για αύριο, όλα καλά έως εδώ.
Όταν ήρθε ή ώρα να κάνουμε θρησκευτικά μου βγάζει μία φωτοτυπία και τι να δω… τρελάθηκα, τι είναι αυτά αγόρι μου του λέω ,και μου απαντάει, ή κύρια αυτά μας έδωσε να μάθουμε…»


Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Η ερώτηση του πατέρα…
γιατί ο Τσίπρας κατήργησε το βιβλίο…..
το δικό μας σχόλιο: Αρχιεπίσκοπε….. δεν θα γίνεις ποτέ Χριστόδουλος…


http://xaireenkyrio.blogspot.gr/

Re: Θρησκευτικά ή Θρησκειολογία;

Δημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 30, 2016 7:11 pm
από ΦΩΤΗΣ
Εγώ φίλε μου Μανώλη δεν μπορώ να σου απαντήσω,διότι θα ΣΒΗΣΤΕΙ η δημοσιευσή μου.Πιστεύω ότι
κάποιος θα σου απαντήσει.

Re: Θρησκευτικά ή Θρησκειολογία;

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 02, 2016 10:41 am
από Νίκος
Οι απαντήσεις υπάρχουν παραπάνω. Όσο για τη δασκάλα, αριστερούληδες και αντίχριστοι υπάρχουν παντού.

Re: Θρησκευτικά ή Θρησκειολογία;

Δημοσιεύτηκε: Δευ Μάιος 08, 2017 1:41 pm
από Νίκος
Ι.Μ. Θεσσαλονίκης: Ψήφισμα ημερίδας «Ελληνορθόδοξη παιδεία ή άθεα γράμματα;»
08-05-2017

Εικόνα

Ι.Μ. Θεσσαλονίκης: Ψήφισμα εξέδωσαν οι διοργανωτές και οι συμμετέχοντας της ημερίδας: «Ελληνορθόδοξη παιδεία ή άθεα γράμματα;», η οποία πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία και την παρουσία πλήθος κόσμου στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο της Θεσσαλονίκης, την Κυριακή 7 Μαΐου.

Αναλυτικά: «Όλοι εμείς που συγκεντρωθήκαμε σήμερα, Κυριακή 7 Μαΐου 2017, στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο της Θεσσαλονίκης, και ήμασταν παρόντες στην Ημερίδα με θέμα το σημαντικότατο και επίκαιρο διλημματικό ερώτημα «ελληνορθόδοξη παιδεία ή άθεα γράμματα;»,

την οποία συνδιοργάνωσαν η Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, τα Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία της Θεσσαλονίκης και η Πανελλήνιος Ένωσις Θεολόγων, αφού ακούσαμε με προσοχή τις εμπεριστατωμένες ομιλίες των τριών εισηγητών της Ημερίδος, του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλου, της Καθηγήτριας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κας Μαρίας Μαντουβάλου και του Γενικού Γραμματέα της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων κ. Παναγιώτη Τσαγκάρη, όπως επίσης και την προσλαλιά του Παναγιωτάτου ποιμενάρχου μας, Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, ο οποίος έθεσε υπό την ευλογία και την αιγίδα του όλη την παρούσα εκδήλωση, ομόφωνα

ΕΚΦΡΑΖΟΜΕ την ζωηρή μας ανησυχία για τη σημερινή κατάσταση της Παιδείας, της οποίας η παθολογία χαρακτηρίζεται κυρίως από τα εξής συμπτώματα:

1) Τον εκβαρβαρισμό της γλώσσας μας,

2) Την προσπάθεια να ξαναγραφτεί η ιστορία του τόπου μας, χωρίς να λαμβάνονται υπ΄ όψιν όσα χαρακτηρίζουν την ιδιοσυστασία του λαού μας, νοηματοδότησαν τη ζωή του, δημιούργησαν το πολιτισμικό του στίγμα και τον εκράτησαν όρθιο στην ιστορική του διαδρομή, όπως είναι : η πίστη στον Χριστό μας και η αγάπη προς την πατρίδα μας και τις παραδοσιακές διαχρονικές μας αξίες, το φιλότιμο, το ασκητικό πνεύμα, η κοινοτική οργάνωση και η οικογενειακή ζωή.

3) Το θρησκευτικό μας αποχρωματισμό με τη μετάλλαξη του μαθήματος των θρησκευτικών, το οποίο μετατρέπεται σε πανθρησκευτική κατήχηση με κύριο εργαλείο τα λεγόμενα «νέα προγράμματα», τα οποία ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος τα εχαρακτήρισε «επικίνδυνα και απαράδεκτα». Μάλιστα οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί Έλληνες υφιστάμεθα σε αυτό το ζήτημα δυσμενή μεταχείριση μεροληπτικής συμπεριφοράς, διότι τα «νέα προγράμματα» θα ισχύσουν μόνο για τους Ορθόδοξους Χριστιανούς και όχι για τους αλλοδόξους και τους ετεροθρήσκους. Τέλος

4) Την αποδόμηση του ίδιου του πυρήνα της ανθρώπινης υποστάσεως. Η διαφήμιση οποιασδήποτε εκτροπής στα σχολεία μέσω επισήμου προγράμματος του Υπουργείου Παιδείας για τις λεγόμενες «έμφυλες ταυτότητες» στοχεύει στην ανατροπή της ανθρώπινης οντολογίας και φυσιολογίας.

ΔΙΑΤΡΑΝΩΝΟΜΕ τη ριζική μας αντίθεση σε όλα αυτά τα προωθούμενα φαινόμενα διαλύσεως των πάντων και την αταλάντευτη αποφασιστικότητά μας να αγωνισθούμε, ώστε η Παιδεία στην πατρίδα μας, την οποία λαμβάνουν οι νέοι μας, που είναι και το μέλλον της, να συνεχίσει να αρδεύεται από την πίστη στο Χριστό μας και την προσήλωση στην Ελλάδα και τις παραδοσιακές μας αξίες. Να ξαναγίνει και πάλι η Παιδεία που εθεμελίωσαν ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης. Η Παιδεία που καθαγίασαν οι Τρεις Ιεράρχες. Η Παιδεία, την οποία οραματίσθηκαν ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός και ο Μακρυγιάννης. Η Παιδεία που ενέπνευσε τον Ιωάννη Καποδίστρια και τον Κωστή Παλαμά. Η Παιδεία που ανέδειξε αγίους, μάρτυρες, νεομάρτυρες και ήρωες, όπως τον Μέγα Φώτιο και τον Γρηγόριο Παλαμά, τον Γρηγόριο τον Ε΄ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως και τον Χρυσόστομο Σμύρνης, τον Γρηγόρη Αυξεντίου και τον Ευαγόρα Παλληκαρίδη, αλλά και πολλούς άλλους ευσυνειδήτους επιστήμονες, πολιτικούς, επαγγελματίες, βιοπαλαιστές, οικογενειάρχες και νομοταγείς πολίτες.

ΚΑΛΟΥΜΑΣΤΕ όλοι και κυρίως οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς σε μετάνοια και θερμή προσευχή. Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός να φωτίζει όλους και όλες, να αφουγκραζόμαστε το θέλημά Του και να εφαρμόζομε τις εντολές Του. Να φωτίζει και τους αρμοδίους να αναζητούν τα άριστα και να τα εφαρμόζουν με τον βέλτιστο τρόπο.

Να αναλάβουν ο καθένας και η καθεμιά τις ευθύνες που τους αναλογούν και να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων διεκδικώντας αποφασιστικά όσα μας επιτάσσει η ελληνορθόδοξη παράδοσή μας και κατοχυρώνει το Σύνταγμά μας για τον ελληνικό και ορθόδοξο χριστιανικό χαρακτήρα της παρεχομένης αγωγής στην αγαπημένη μας πατρίδα, την Ελλάδα μας».

Πηγή: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Re: Θρησκευτικά ή Θρησκειολογία;

Δημοσιεύτηκε: Δευ Μάιος 08, 2017 10:22 pm
από Achilleas
Την λάθος κατεύθυνση που πήρε η Παιδεία μας, την ανέφερε συνοπτικά στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ.κ. Παύλος σ' αυτή την ημερίδα: "...Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα δεν υπηρετεί την παιδεία, υπηρετεί την παραγωγή, διαστρέφει την προσωπικότητα του μαθητή και τον αντιμετωπίζει, όχι ως προσωπικότητα, αλλά σαν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Το μοναδικό κριτήριο των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων: ο τρόπος της εισόδου στις Ανώτατες Σχολές".

Re: Θρησκευτικά ή Θρησκειολογία;

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 23, 2017 10:18 pm
από Achilleas
Συνέντευξη του Μητροπολίτου Λαγκαδά κ. Ιωάννου με θέμα το μάθημα των Θρησκευτικών (video)

http://www.impantokratoros.gr/dat/stora ... ftikon.mp4

Re: Θρησκευτικά ή Θρησκειολογία;

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιουν 15, 2017 6:19 pm
από ΜΑΝΩΛΗΣ
Αποκάλυψη: Έτσι θα διαφημίζουν στους μαθητές τις ξένες θρησκείες (ΦΩΤΟ)

Εικόνα

Μάθημα θρησκευτικών: Σοκάρουν οι φωτογραφίες οι οποίες χρησιμοποιούνται στον Φάκελο Μαθήματος των Θρησκευτικών της Α’ Λυκείου και ουσιαστικά διαφημίζουν στους μαθητές ξένες θρησκείες προς τον Χριστιανισμό μέσω της προπαγάνδας.
Οι εικόνες που ακολουθούν προέρχονται από τις σελ. 71 και 72 του Φακέλου Μαθήματος για τα Θρησκευτικά της Α΄ Λυκείου και συγκεκριμένα από την Θεματική Ενότητα 2 με θέμα τη Θρησκευτικότητα και την υποενότητα 2.2 με θέμα Λατρεία.
Ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζεται η λατρεία -και μάλιστα μέσω φωτογραφικού υλικού που ως γνωστόν αποτυπώνεται εύκολα στη μνήμη των μαθητών- είναι ενδεικτικός των προθέσεων του υπουργείου Παιδείας.

Εικόνα

Εικόνα

https://katanixis.blogspot.gr/2017/06/b ... .html#more

Re: Θρησκευτικά ή Θρησκειολογία;

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιουν 21, 2017 7:12 pm
από ΜΑΝΩΛΗΣ
Βάζουν ιρανικό κινηματογράφο στο μάθημα των Θρησκευτικών!

Εικόνα

Καταργούνται τα παλιά βιβλία Θρησκευτικών - Έκτακτη σύγκληση της Ιεραρχίας

Απ' όλα έχει ο μπαξές στα νέα βιβλία θρησκευτικών που προωθεί το υπουργείο Παιδείας. Στα νέα Προγράμματα Σπουδών για το γυμνάσιο στο μάθημα των θρησκευτικών μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται από την ιρανική ταινία “Περσέπολις” , προβολή ταινιών Ιρανών σκηνοθετών με θέμα τα παιδιά (Που είναι το σπίτι του φίλου μου, το ψωμί” έως και προβολή ντοκιμαντέρ του Βασίλη Λουλέ και τη Σαχάντα (ομολογία πίστεως και τον Αλλάχ Ο μοναδικός και παντοδύναμος κύριος του κόσμου , ένας ελεήμων και φιλέσπλαχνος θεός και τα ονόματα του Αλλάχ.

Επίσης , στις ενδεικτικές δραστηριότητες μεταξύ άλλων υπάρχει η “Ιδεοθύέλλα ο Ξένος”, παρουσίαση της σκηνής “Οι Μοραβοί έχουν αλφάβητο”ενώ ως ανάλυση υπάρχει το θέμα “Μετανάστευση και προσφυγιά με στόχο να κατανοηθεί ο δραματικός χαρακτήρας της ανθρώπινης ιστορίας.

Την ίδια ώρα συνήλθε σήμερα η Διαρκής Ιερά Συνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την προεδρία του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, προκειμένου να ενημερωθεί περί των Προγραμμάτων του μαθήματος των Θρησκευτικών, μετά την δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Ο Μακαριώτατος ανέφερε ότι η εργασία της Τριμελούς εξ Αρχιερέων Επιτροπής της Εκκλησίας και η συνεργασία Της με τους αρμόδιους φορείς του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είχαν ως αποτέλεσμα την κατάργηση των παλαιών Προγραμμάτων Σπουδών και την δημοσίευση νέων σε ΦΕΚ για το μάθημα των Θρησκευτικών.

Κατόπιν τούτου η Δ.Ι.Σ. αποφάσισε ομοφώνως την έκτακτη σύγκληση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος την ερχόμενη Τρίτη 27 Ιουνίου προς ενημέρωση του Σώματος σχετικώς.

Σύμφωνα πάντως με την Εφημερίδα της Κυβέρνησης “Ο σχεδιασμός του νέου Προγράμματος Σπουδών (ΠΣ) στα Θρησκευτικά Λυκείου μεταξύ άλλων λαμβάνει υπόψη:
- Τη γενική και την ειδική σκοποθεσία της Εκπαίδευ-σης, σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, το οποίο απορρέει από το Σύνταγμα της Ελλάδας και τους βασικούς
νόμους για την Εκπαίδευση και ειδικότερα το Λύκειο.

- Τις επιστημονικές προτάσεις της σύγχρονης θρησκειοπαιδαγωγικής, σε συνδυασμό με τις νέες θεωρίες μάθησης και διδακτικής μεθοδολογίας.

- Τα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά των (μετ)εφήβων μαθητών, την προγενέστερη γνώση και τα μαθησιακά επιτεύγματά τους, τις εμπειρίες που κομίζουν από το περιβάλλον, στο οποίο ζουν, και επιπλέον τις προσδοκίες και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους στο μαθησιακό πεδίο του
Μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ).

- Το πλαίσιο οργάνωσης, τις παιδαγωγικές αρχές, τους εκπαιδευτικούς προσανατολισμούς καθώς και το σύστημα αξιολόγησης του Λυκείου.

- Τον εκπαιδευτικό προσανατολισμό και την ανάπτυξη των περιεχομένων του νέου ΠΣ στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου.

- Την επικρατούσα τοπική θρησκευτική παράδοση, ως θεμελιώδη πυλώνα του θρησκευτικού γραμματισμού των μαθητών και το ευρύτερο θρησκευτικό και πολιτισμικό πλαίσιο, το οποίο την περιβάλλει.

- Τη συνθετότητα του σύγχρονου κοινωνικού και πολιτισμικού ιστού, όπως διαμορφώνεται σε τοπικό, ευρωπαϊκό και οικουμενικό επίπεδο, και τις ειδικές μορφωτικές και εκπαιδευτικές ανάγκες που προκύπτουν από αυτή.

Επομένως, οι σκοποί της θρησκευτικής εκπαίδευσης στο Λύκειο είναι:

α) Η ανάπτυξη της προσωπικής ταυτότητας, στην οποία συντελούν η θρησκευτικότητα και η κριτική κατανόησή της είτε κάποιος ακολουθεί μία θρησκεία είτε όχι. Η αντίληψη της αυτοεικόνας και των ρόλων του εαυτού σε σχέση με τους άλλους είναι σημαντική
στην εφηβεία και καθορίζει την ενήλικη ζωή. Η προσωπική ταυτότητα και η αφύπνιση της προσωπικότητας εξαρτάται από τη «θρησκευτική συνείδησή» του, την οποία καλλιεργεί ελεύθερα στο σχολείο κυρίως με τη θρησκευτική εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται
και η ηθική ανάπτυξη και η συμπεριφορά του εφήβου/ της έφηβης, εφόσον η θρησκευτική εκπαίδευση συνιστά γνωριμία με το θρησκευτικό φαινόμενο στην πολυμορφία και πολυπλοκότητά του και συζητά κατά βάση τα ηθικά και υπαρξιακά ερωτήματα των εφήβων μαθητών».

Σε ό,τι αφορά στα γυμνάσια και τα δημοτικά αναγράφεται μεταξύ άλλων:

«Οι νέες απαιτήσεις για τη θρησκευτική εκπαίδευση στο ευρωπαϊκό περιβάλλον του μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ) Από τις αρχές του 21ου αιώνα, οι διεθνείς εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι η θρησκευτική εκπαίδευση (ΘΕ) αναγνωρίζεται ως απαραίτητος όρος για την πολύπλευρη και ολοκληρωμένη μόρφωση των μαθητών. Στον ανοικτό ευρωπαϊκό διάλογο για τη σχολική θρησκευτική εκπαίδευση, αλλά και στα επίσημα κείμενα της Ευρώπης για την εκπαίδευση, θεωρείται πλέον ως κοινά αποδεκτό αίτημα το δικαίωμα όλων των παιδιών για θρησκευτική
εκπαίδευση, γεγονός που λειτουργεί ως βασικός μοχλός για την αρτιότερη οργάνωσή της. Κατόπιν τούτου, επιδιώκεται ένα σχολικό ΜτΘ, στο οποίο η συμμετοχή όλων των παιδιών χωρίς καμιά διάκριση και ανεξάρτητα από τη θρησκευτική ή μη δέσμευσή τους θεωρείται αυτονόητη όσο και αναγκαία. Η επίγνωση των κινδύνων που προκύπτουν από τη θρησκευτική απομόνωση αλλά και από τις ποικίλες πολιτικές ή ιδεολογικές χρήσεις της θρησκείας οδηγεί στην ανάγκη, ώστε να αναδειχθούν οι θρησκευτικές αξίες σε πεδία διαλόγου, συνάντησης και ειρηνικής συνύπαρξης των ανθρώπων, ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές και πολιτικές πεποιθήσεις ή και τις διαφορές τους. Με τον τρόπο αυτόν θεωρείται ότι οι θρησκείες συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των συγκρούσεων και στη συνοχή της σύγχρονης πολυπολιτισμικής κοινωνίας. Παρά τις όποιες υπάρχουσες δυσκολίες και διαφορές, ο θεραπευτικός και συμφιλιωτικός ρόλος των θρησκειών θεωρείται δεδομένος, καθώς οι περισσότερες από αυτές προβάλλουν προτάσεις για την υποστήριξη και ανάδειξη αυτού του ρόλου».

http://www.protothema.gr/greece/article ... skeutikon/