Σελίδα 1 από 1

Ο Τσάρος

Δημοσιεύτηκε: Τρί Αύγ 14, 2012 11:36 am
από Φοιτητής
Ο σκηνοθέτης Pavel Lungin μιλάει για την ταινία του «Ο Τσάρος»

Εικόνα

-Απ’όλη την περίοδο της ηγεμονίας του Ιβάν του Τρομερού,επικεντρώνεστε σ’ένα μόνο επεισόδιο:τη σύγκρουσή του με τον μητροπολίτη Μόσχας Φίλιππο…

-Αυτή η σύγκρουση είναι εμβληματική για τον Ιβάν .Στην προσπάθειά του να περιβάλλει την εξουσία του με θρησκευτική χροιά,αυτός ο ιεράρχης στέκονταν εμπόδιο.Ζούσε ένα αποκαλυπτικό όνειρο πεπεισμένος ότι πλησιάζει το τέλος του κόσμου,ενώ ο Φίλιππος ενσάρκωνε την απόλυτη αλήθεια,μια θρησκευτική αλήθεια η οποία τον έπνιγε και συναγωνιζόνταν την αλήθεια που αυτός ήθελε να επιβάλλει.Πίστευε ότι η δύναμή του έρχονταν από το Θεό και ότι δε χρειαζόνταν να υπογράψει κάποιο συμβόλαιο με τους υπηκόους του.Αυτό που ήθελε ήταν η λατρεία.Αν η σοδειά ήταν φτωχή ή αν χανόνταν κάποιος πόλεμος,πάντα θεωρούσε υπεύθυνο τον λαό επειδή δεν αγαπούσε αρκετά τον ηγεμόνα του.Και αυτή η έλλειψη αγάπης έφερνε την τιμωρία.Για τον τσάρο όλοι ήταν ενοχοι,όλοι ήταν προδότες και λίγο τον ένοιαζε να τιμωρηθούν οι αληθινοί ένοχοι.Συγκεκριμένα μπορούσε να βασανίσει ή αποκεφαλίσει τον πρώτο τυχόντα.Ο μητροπολίτης Φίλιππος αντιτάχθηκε σ’αυτή την ιδέα της τυφλής λατρείας στην εξουσία και από εκείνη τη στιγμή έπρεπε να εξαφανιστεί πάση θυσιά.Ο Φίλιππος ενσαρκώνει εκείνες τις υπάρξεις ,που στις πιο δύσκολες εποχές ειναι έτοιμοι να θυσιάσουν τη ζωή τους.
Ο Μητροπολίτης εμφανίζεται ως ένας άνθρωπος ανοιχτόμυαλος με το βλέμμα στο μέλλον
Είναι ένας άνθρωπος της Αναγέννησης..Ανακάλυψα ότι δεν ήταν μόνο μηχανικός αλλά εφευρέτης και αρχιτέκτονας.Ο Ιβάν ο Τρομερός έμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του ένας άνθρωπος του Μεσαίωνα,ο οποίος αρνιόνταν κάθε πολιτική,πολιτιστική και αισθητική αλλαγή…Εξαιτίας του η Ρωσία έχασε την Αναγέννηση

-Ο τσάρος που περιγράφετε εμφανίζεται ταυτόχρονα ως ένας ειδωλολάτρης βασιλιάς και ένας χριστιανός ηγεμόνας.

Για εμένα ήταν ένας αιρετικός.Είχε απομακρυνθεί από την ορθόδοξη πίστη.Τα μέλη της προσωπικής του φρουράς ήταν ντυμένα με μοναχικά ενδύματα.Είχε φτιάξει μια παράξενη εκκλησία στο παλάτι του και λειτουργούσε από τις 12 το βράδυ έως στις 5 το πρωί,έχοντας γύρω του την φρουρά του

Εικόνα

-Πως δέχτηκαν την ταινία σας στη Ρωσία;


-Οι ‘’πατριώτες’’,οι οποίοι είναι μια ετερογενής ομάδα από κομμουνιστές,μοναρχικούς και εθνικιστές της άκρας δεξιάς, το περιφρόνησαν και διαδήλωσαν για να μην προβληθεί η ταινία.Η Ρωσία είναι μια χώρα που ζει με μύθους.Οι άνθρωποι δε θέλουν να παραδεχθούν ποιος πραγματικά ήταν ο Ιβάν ο Τρομερός.Αυτάς δημιούργησε τον τυπικό ρωσικό μύθο ότι η εξουσία είναι αμείλικτη,σκληρή και ότι εργαζεται για το καλό του λαού.
Ο δεύτερος μύθος είναι αυτός που θέλει τη Ρωσιά παντοτε περικυκλωμένη από εχθρικές χώρες που συναγωνίζονται ποιος θα εξαφανίσει πρώτος τη χώρα.Για το μέσο Ρώσο ,ένας ευρωπαίος κυβερνήτης ή ένας Αμερικάνος το μόνο που σκέφτονται είναι ένα πράγμα:πώς να κάνουν κακοστη Ρωσία.Μην προσπαθήσετε να τους πείσετε για το αντίθετο…
Δύναμη με θεική χροιά κόντρα στη θρησκευτική δύναμη,παρανοικό ντελίριο κόντρα στη θρησκευτική πίστη…μια δυνατή μονομαχία την οποία ενσαρκώνουν δυο πολύ καλοί ηθοποιοί, ο Πιότρ Μαμόνωφ και ο ‘Ολεγκ Γιανκόφσκι



Μετάφραση -www.proskynitis.blogspot.com
πηγή www.lavie.fr

πηγή: Προσκυνητής

Re: Ο Τσάρος

Δημοσιεύτηκε: Τρί Αύγ 14, 2012 11:36 am
από Φοιτητής
Η Ταινία

[youtube]fhwmB6PkYZQ[/youtube]

Re: Ο Τσάρος

Δημοσιεύτηκε: Τρί Αύγ 14, 2012 11:37 am
από Φοιτητής
O «Τσάρος» και ο άγιος

Ο «Τσάρος» (2009) αφηγείται τη σύγκρουση της πολιτικής και θρησκευτικής ηγεσίας την περίοδο 1565-1569, στα πρόσωπα του Ιβάν Δ’ του Τρομερού και του αγίου Φιλίππου, μητροπολίτου Μόσχας.

Για να κατανοήσουμε όμως καλύτερα το ιστορικό υπόβαθρο της ταινίας, θα ήταν χρήσιμο να κάνουμε εν συντομία μία ιστορική αναδρομή στα σημαντικότερα γεγονότα της ζωής των δύο αυτών ανδρών για να αντιληφθούμε το πώς οδηγηθήκαμε στην ταραγμένη σε κοινωνικοπολιτικό επίπεδο περίοδο 1565-69 με αποκορύφωμα την προσωπική διαμάχη μεταξύ του τσάρου και του αγίου Φιλίππου.

Εικόνα

Εικόνα

Αφήνω την συνέχεια στην σελίδα της Χριστιανικής Φοιτητικής Δράσης (Χ.Φ.Δ).