Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Ειδήσεις, Συνεντεύξεις, Βιογραφίες, Σχόλια

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
ORTHODOXIA
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης

Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό ORTHODOXIA » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:23 am

Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας. Πρόβλημα με την μισθοδοσία του κλήρου
Τρίτη, 14 Δεκέμβριος 2010 - Συντάχθηκε απο τον/την NewPost

Εικόνα

Είναι απολύτως βέβαιο ότι η Κυβέρνηση θα προχωρήσει σε πλήρη διαχωρισμό κράτους- εκκλησίας αλλά μεθοδευμένα και σταδιακά ώστε να μην υπάρξουν αναταράξεις κυρίως από τους φανατικούς του είδους.

Κύκλοι του Υπουργείου Εσωτερικών επιμένουν ότι ο φάκελος με τις αλλαγές είναι έτοιμος και οι κινήσεις γίνονται με ... χειρουργική ακρίβεια.

Μάλιστα οι ίδιοι κύκλοι αναφέρουν ότι στο Υπουργείο Εσωτερικών έχει εγκατασταθεί η κ. Έφη Μίτωση η οποία είναι έμπιστη του κ. Ιερώνυμου και αποτελεί τον ουσιαστικό σύνδεσμο ανάμεσα στις δύο πλευρές.

Μάλιστα καλά πληροφορημένες πηγές σημειώνουν ότι η κ. Μίτωση είναι απολύτως ενημερωμένη για τις αλλαγές που έχουν ήδη συμφωνηθεί και ενημερώνει συνεχώς τον Αρχιεπίσκοπο για την εξέλιξη του προγράμματος.

Όπως έχει γράψει το “Νewpost” ο κ. Παπανδρέου έχει ξεκαθαρίσει την θέση του σχετικά με το ζήτημα του διαχωρισμού. Μάλιστα με δημόσια δήλωση του ο Πρωθυπουργός στις 6/11/2010 σημείωσε: “Είμαι υπέρ του διαχωρισμού Εκκλησίας-Κράτους.

Έχουμε ξεκινήσει ήδη έναν διάλογο με την εκκλησία γύρω από αυτό το θέμα, αλλά δεν είναι κάτι το οποίο θα επιβάλλουμε δια της βίας. Αλλά επειδή είναι ένα πολύ ευαίσθητο θέμα, διαχρονικά για την χώρα μας, θεωρούμε ότι μέσα από τον διάλογο μπορούμε να βρούμε λύσεις, γιατί πιστεύω ότι ο ρόλος της Εκκλησίας θα είναι πολύ σωστότερος, εάν πραγματικά έχει μεγαλύτερη αυτονομία και θα έλεγα ότι τότε θα έχει μεγαλύτερη επαφή με τον ίδιο τον πολίτη και ο ρόλος της θα μπορεί να είναι πολύ σημαντικός...”

Ο κ. Παπανδρέου ξεκαθάρισε ότι ήδη έχει αρχίσει ο διάλογος. Ο Αρχιεπίσκοπος προχθές στην Σύνοδο αναγκάστηκε να κάνει διάψευση αλλά έχει ο ίδιος τοποθετήσει την κ. Μίτωση στο Υπουργείο Εσωτερικών προκειμένου να παρακολουθεί την εξέλιξη των πραγμάτων.

Παράλληλα έχει προκύψει το ζήτημα της μισθοδοσίας των ιερέων από το κράτος. Κορυφαίος παράγοντας της Ευρωπαϊκής Ένωσης σημείωνε ότι “δεν είναι δυνατόν να μισθοδοτούνται οι ιερείς από το κράτος. Γιατί με αυτή την λογική θα πρέπει το ελληνικό δημόσιο να μισθοδοτήσει και τους μουσουλμάνους, του βουδιστές, τους Εβραίους κοκ.”

Μέχρι αυτή την ώρα δεν έχουν εκδηλωθεί δημοσίως οι προθέσεις της ΕΕ αλλά και του ΔΝΤ σχετικά με το ζήτημα.

Ωστόσο κύκλοι των Βρυξελλών υποστηρίζουν ότι αυτό θα είναι το επόμενο μεγάλο ζήτημα που θα τεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

Πηγή: www.romfea.gr



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 3937
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:24 am

Γιατί υπήρχε περίπτωση να ξέφευγε η Εκκλησία από το διωγμό που έχει εξαπολύσει κατά πάντων η κυβέρνηση; Εγώ μάλιστα απορώ πως δεν ξεκίνησε νωρίτερα, αλλά μάλλον φοβήθηκε το αποτέλεσμα των πρόσφατων εκλογών. Εμπρός στο δρόμο που χάραξε ο ...Μπουτάρης :( .

Πρώτα φορολόγησε καλά καλά τα εισοδήματα της Εκκλησίας και τώρα θα της επιβάλει να μισθοδοτεί η ίδια τον κλήρο. Αφού φυσικά αφαιρέσει από τους πιστούς κάθε δυνατότητα να υποστηρίξουν οι ίδιοι την Εκκλησία και τον κλήρο.

Φυσικά για τους μουσουλμάνους ιερωμένους της Θράκης που μισθοδοτούνται από το κράτος ο κ. Παπανδρέου δε γνωρίζει τίποτε!!

Δεν πειράζει. Αυτά είναι τα σημεία των καιρών! Θα οδηγήσουν όμως σε μεγαλύτερη συσπείρωση των αληθινών πιστών κοντά στην Εκκλησία και σε ξεσηκωμό μια ώρα πρωτύτερα.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
ORTHODOXIA
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό ORTHODOXIA » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:25 am

Ο Πρόεδρος του Ι.Σ.Κ.Ε. για χωρισμό Εκκλησίας – Κράτους και Μισθοδοσία Κληρικών
Πέμπτη, 16 Δεκέμβριος 2010 - Συντάχθηκε απο τον/την Προέδρος ΙΣΚΕ π. Γεώργιος Σελλής

Εικόνα

Στα τελευταία δημοσιεύματα σχετικά με τον χωρισμό Εκκλησίας και Πολιτείας, και για την μισθοδοσία των κληρικών απαντά με επιστολή του ο Πρόεδρος του Ι.Σ.Κ.Ε π. Γεώργιος Σελλής.

Η απάντηση του Προέδρου του Ι.Σ.Κ.Ε. έχει ως εξής:

«… Η Εκκλησία, η οποία προς… απολαβή εγκόσμιων αγαθών, έκρινε καλόν να συζευχθεί, να ενώσει την τύχη της μετά του θηρίου της Αποκάλυψης, συν τω χρόνω απώλεσε την ελευθερία της, και ηδονικά καθισμένη… στη ράχη του Θηρίου, κυβερνάται υπ΄ αυτού και περιφέρεται στις οδούς και στις ρύμες του κόσμου ως μισθωτή πόρνη… θρησκευτική πόρνη, που εμπορεύεται τον Χριστόν, αναγκασμένη να κερνά τα πλήθη από το χρυσόν ποτήρι… όχι τον καθαρό οίνο της Κ. Διαθήκης, αλλά οίνο νοθευμένο, διδάγματα ξένα και αλλότρια προς το γνήσιο πνεύμα του Χριστιανισμού…», είχε πει κάποιος Αρχιερέας ορθά ˙ μόνο που συνέχιζε να παίρνει από τον κρατικό κορβανά τα εγκόσμια αγαθά…..

Παρότι πάλι θα με κατηγορήσουν από τα blog των "αναργύρων" ότι ασχολούμαι με τα οικονομικά των "παπάδων" και τον φόβο μην χάσουμε τα τυχερά από τον κρατικό κορβανά, πρέπει να υπενθυμίσω, μετά από την δημοσίευση στη ΡΟΜΦΑΙΑ, παλιά ξινά σταφύλια.

1. Πρώτον, η έκφραση «χωρισμός Εκκλησίας-Κράτους», από μόνη της, είναι λανθασμένη. Και αυτό διότι οι αρμοδιότητες του κράτους είναι συνταγματικώς διαχωρισμένες από τις αντίστοιχες της Εκκλησίας. Ως εκ τούτου, πρέπει να μιλάμε για «επαναπροσδιορισμό των σχέσεων Κράτους-Εκκλησίας» και όχι περί χωρισμού.

Επαναπροσδιορισμό που ως βάση του πρέπει να έχει την απαρέγκλιτη τήρηση των θρησκευτικών ελευθεριών, οι οποίες άλλωστε προστατεύονται ποικιλοτρόπως

2. Μερικοί πάλι ζητούν πλήρη αναθεώρηση του άρθρου 3 του Συντάγματος, το οποίο αναφέρεται στις σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας. Το γεγονός, όμως, ότι ως επικρατούσα θρησκεία της χώρας αναφέρεται η Θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού δεν περιορίζει την ελευθερία έκφρασης άλλων θρησκευτικών πεποιθήσεων ή του αθεϊσμού.

Άλλωστε η συνταγματική έννοια της «επικρατούσας» θρησκείας σημαίνει όχι επίσημη ή κρατική θρησκεία (όπως π.χ. στην Αγγλία, τη Νορβηγία ή άλλες ευρωπαϊκές χώρες), αλλά θρησκεία της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού (Ευ.Βενιζέλος, ομιλία στον Δ.Σ.Α, 8.6.2008 & Αναστάσιος Μαρίνος, Εφημ. «Εστία», 12.5.2005).

3. Η μισθοδοσία των κληρικών. Επικρατεί - ορθώς - η άποψη ότι η μισθολογική εξάρτηση των κληρικών από το κράτος δημιουργεί ένα «δημοσιουπαλληλικό status quo».

Καμία αντίρρηση. Στο άρθρο 13, παράγραφος 3 του Συντάγματος, όμως αναφέρεται χαρακτηριστικά πως οι λειτουργοί όλων των γνωστών θρησκειών υπόκεινται στην ίδια εποπτεία της Πολιτείας και στις ίδιες υποχρεώσεις απέναντι της, όπως και οι λειτουργοί της επικρατούσας θρησκείας - δηλαδή, ίση αντιμετώπιση των λειτουργών κάθε γνωστής θρησκείας. Σημειώνεται ότι ο Μουφτής της Κομοτηνής είναι δημόσιος υπάλληλος και πληρώνεται από την τσέπη των φορολογουμένων.

Ίση αντιμετώπιση, λοιπόν, δεν σημαίνει αναγκαστικά διακοπή της μισθοδοσίας του κλήρου - μπορεί να ερμηνευτεί και ως επέκταση, σε βάθος χρόνου, της μισθοδοσίας και σε κληρικούς άλλων γνωστών θρησκειών. Ακόμη όμως κι’ αν αποφασιστεί η πλήρης διακοπή της μισθοδοσίας του ορθόδοξου κλήρου, ποιός εγγυάται ότι η ηγεσία της Εκκλησίας δε θα ζητήσει απ’ το κράτος να της επιστραφεί μέρος της περιουσίας (κτιριακής υποδομής) που του είχε δωρίσει: π.χ. η Ακαδημία Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, η Εθνική Βιβλιοθήκη, το Ασκληπείο Βούλας, το Νοσοκομείο Παίδων, το Νοσοκομείο Συγγρού, το Μετσόβειο Πολυτεχνείο, η Μαράσλειος Ακαδημία, η Γεννάδειος βιβλιοθήκη, το Αιγινήτειο Νοσοκομείο, το Αρεταίειο Νοσοκομείο, το Ορφανοτροφείο Βουλιαγμένης, το ΠΙΚΠΑ Βούλας, το Ιπποκράτειο Νοσοκομείο κλπ.. Επομένως, όταν μιλούν ορισμένοι, καλό είναι να λαμβάνουν όλα τα δεδομένα υπ’ όψιν.

4. Με την παρούσα νομοθεσία η Εκκλησία της Ελλάδος αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου - ο «χωρισμός κράτους-εκκλησίας», με την έννοια που του δίνουν ορισμένοι, σημαίνει την μετατροπή της Εκκλησίας σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, δηλαδή ισάξιο σωματείου. Αξίζει να θυμηθούμε όμως πως ΝΠΔΔ είναι και το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο, όπως και οι κατά τόπους κοινότητες του στην Ελλάδα, ενώ μέχρι πριν από λίγα χρόνια και η Καθολική Εκκλησία Ελλάδος χαρακτηρίζονταν ΝΠΔΔ.

Συμπέρασμα; Ο χωρισμός Εκκλησίας-Κράτους ουσιαστικά υφίσταται. Αυτό που είναι αναγκαίο, τόσο για το κράτος όσο και για την Εκκλησία, είναι ο επαναπροσδιορισμός των διακριτών ρόλων τους σε μια ευνομούμενη κοινωνία πλήρους θρησκευτικής ελευθερίας.

Ο Ανδρέας Λοβέρδος είχε υποστηρίξει πως «δεν υπάρχουν θέματα θρησκευτικής ελευθερίας που να μας σπρώχνουν στο χωρισμό κράτους-εκκλησίας. Επιθυμώ η Ορθόδοξη Εκκλησία, ως επικρατούσα στη χώρα μας θρησκεία, να έχει την αναγνώριση του άρθρου 3 του Συντάγματος, με κριτήριο του τι ασπάζεται η συντριπτική πλειοψηφία των ελλήνων πολιτών.

Αυτό καταλήγει σ’ ένα ζήτημα Πρωτοκόλλου κατά βάση σε ότι αφορά στην Εκκλησία και τίποτε άλλο» (Ελεύθερος Τύπος, 21.6.2000).

Ποιοί είναι αυτοί που μιλούν διακαώς για τον περίφημο χωρισμό του Κράτους από την Εκκλησία; Η πρώτη κατηγορία είναι πιθανόν όσοι αγνοούν τις διατάξεις του Ελληνικού Συντάγματος και των νομοθετικών ρυθμίσεων που από μόνες τους προσδιορίζουν τους διακριτούς ρόλους της κοσμικής και θρησκευτικής ηγεσίας. Τις υπόλοιπες δύο τις περιγράφει σε σχετικό άρθρο με το δικό του τρόπο, ο καθηγητής Χρήστος Γιανναράς:

«Oι μεν θέλουν, με νόμους και θεσμούς, να επιβάλουν στο κοινωνικό σώμα τον ιδεολογικό («προοδευτικό» όπως πιστεύουν) αντικληρικαλισμό τους, αποκύημα μεταπρατικού «μοδέρνου» μηδενισμού. Θέλουν ο πολιτισμός να είναι μόνο ψυχαγωγία χωρίς σχέση με «νόημα» βίου. Θέλουν τους νόμους και τους θεσμούς να υπηρετούν στυγνά ατομοκεντρικές (ατομικών δικαιωμάτων), όχι κοινωνιοκεντρικές προτεραιότητες. Oι άλλοι, του εκκλησιαστικού γεγονότος οι αλλοτριωμένοι διάκονοι, θέλουν να κατοχυρώσουν, επίσης με νόμους και θεσμούς, εξουσιαστικές προνομίες αρχιερέων και ιερέων «επικρατούσης θρησκείας». Να επιβάλλεται η «επικρατούσα θρησκεία» σαν κυρίαρχη κρατική ιδεολογία, ώστε να απολαμβάνουν κύρος κρατικών αξιωματούχων οι κληρικοί της και μονοπωλιακά δικαιώματα οι «αρχές» της. Να μισθοδοτείται από το κράτος το ιερατείο για τη χρηστική ωφελιμότητα του έργου του, να διαχειρίζεται επιχορηγήσεις και «κοινοτικά προγράμματα» για πρωτοβουλίες κοινωνικής πρόνοιας».
(«Καθημερινή», 5.2.2006)

[Ο συντάκτης του άρθρου έχει αντλήσει το υλικό του από το διαδίκτυο, στο οποίο είναι πια συγκεντρωμένος ένας πλούτος πηγών, ο οποίος μας επιτρέπει να θυμόμαστε εύκολα τι έχει πει και γράψει εις εξ ημών].

Πηγή: www.romfea.gr



Άβαταρ μέλους
Domna
Δημοσιεύσεις: 341
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 6:36 pm

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό Domna » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:26 am

ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΟΛΛΟΙ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.
ΘΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΜΕΡΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΟΒΑΡΟ ΘΕΜΑ.

Καποτε οι Αυτοκρατορες και οι Βασιλεις δωριζαν πολλες περιουσιες και βοηθουσαν πολυ την Εκκλησια μας.
Σημερα οι καιροι αλλαξαν.
Οι κυβερνωντες τα τελευταια χρονια δεν ...
θελουν να αφησουν τιποτε ορθιο στην Ελληνικη Ορθοδοξη Εκκλησια.
Σκανδαλα μετα σκανδαλων διαβαζουμε καθημερινα για Εκκλησιαστικα θεματα.
Στις περισσοτερες περιπτωσεις ειναι απλα συκοφαντιες,ψεμματα και φαντασιοπληξιες καποιων ανθρωπων που στοχο εχουν να κλονισουν την ηδη εξανεμισμενη πιστη των Ελληνων.
Και το καταφερνουν καλα αυτο.
Ο κοσμος ακουει Ιεραρχες και Εκκλησια και μιλουν αρνητικα και βλασφημα πολλες φορες.

Μετα απο ολα αυτα συζητανε και για τον χωρισμο Κρατους-Εκκλησιας.
Τι σημαινει ομως αυτο?
Στο εξωτερικο οι Εκκλησιες ειναι εταιριες οι οποιες εχουν πολλα ελαφρυντικα και επιπλεον δεν πληρωνουν φορους.
Η καθε ενορια/κοινοτητα πληρωνει τα δικα της λειτουργικα εξοδα.
Η κοινοτητα θα πληρωσει καθε μηνα για τον Ιερεα,για τον ψαλτη,και για οσους αλλους εργαζονται στον Ναο.
Αν η κοινοτητα δεν εχει πολλα εσοδα τοτε και ο Ιερεας θα πληρωνεται αναλογως.

Αυτο θελουν να κανουν και στην Ελλαδα.
Ανναρωτηθηκαμε ομως αν οι Εκκλησιες στα μικρα χωρια θα μπορεσουν να κρατησουν τους Ιερεις οπως και τα υπολοιπα εξοδα του Ναου τους?
Η Εκκλησια χρειαζεται συντηρηση,χρειαζεται θερμανση,κλιματισμο,ηλεκτρισμο κτλ κτλ.
Με τα κερακια θα μπορεσει να τα βγαλει περα?
Και ποιος νεος θα θελησει να γινει Ιερεας οταν δεν θα υπαρχουν χρηματα γιαυτον και την οικογενεια του?
Καποιοι ειπαν να μαθουν οι ιερεις να ζουνε με μια φετα ψωμι.
Ναι με μια φετα αλλα θα εχουν και οικογενειες οι Ιερεις.
Και μαλιστα πολλοι Ιερεις ειναι και πολυτεκνοι.
Δεν μας νοιαζει ουτε αυτο?

Αλλα για να γινει ο χωρισμος Κρατους - Εκκλησιας θα πρεπει πρωτα να την ξεγυμνωσουν και να την εξαθλιωσουν τελειως την Εκκλησια της Ελλαδος.
Και αυτο γινεται,και το βλεπουμε καθημερινα.
Δεν θελουν να της αφησουν κανενα περιουσιακο στοιχειο,τιποτε.
Ε και πως θα συντηρηθουν ολοι οι Ναοι?
Απλα δεν τους νοιαζει.
Μπορει μερικοι να λενε οτι ο κοσμος θα δινει λεφτα για τις Εκκλησιες,αλλα αυτο δεν ευσταθει.

Οταν θα κλεινουν η μια μετα την αλλη οι Εκκλησιες,τοτε θα καταλαβουμε το ολισθημα μας.

Λειπει ο Μακαριστος και αγαπημενος μας Αρχιεπισκοπος Χριστοδουλος να μιλαει και να βρονταει σε αυτα τα θεματα.
Νομιζετε θα παρεμενε σιωπηλος και χαμηλων τονων?
Αρχιεπισκοπο Κεραυνο τον ονομασαν και δεν ηταν τυχαιο.

Ειναι πολυ μεγαλο αυτο το θεμα και εχει μεγαλη συνεχεια.
Θα σταθουμε σημερα στα πιο απλα και οποτε χρειαστει θα αναφερθουμε και παλι.

ΑΣ ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΦΩΤΙΖΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΥΣ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΥΒΕΡΝΟΜΕΝΟΥΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΟΥ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΕΛΛΑΔΑ.
ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΑΝΕ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ.

Ο ΘΕΟΣ ΑΣ ΔΥΝΑΜΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ!!!


Πηγή: dieyxontonagion.blogspot.com



Άβαταρ μέλους
ORTHODOXIA
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό ORTHODOXIA » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:27 am

Είναι αδύνατος ιστορικο-κοινωνικά ο χωρισμός Κράτους - Εκκλησίας
Παρασκευή, 31 Δεκέμβριος 2010 - Συντάχθηκε απο τον/την πρεσβύτερος Ευστάθιος Κολλάς

Εικόνα

"Ίνα τι εφρύαξαν έθνη και λαοί εμελέτησαν κενά κατά του Κυρίου και κατά του Χριστού αυτού".

Ο άνθρωπος είναι έτσι πλασμένος από τον Δημιουργό του να ζει με άλλους συνανθρώπους του, ου καλόν είναι τον άν θρωπον μόνον, ποιήσωμεν αυτώ βοηθόν κατ' αυτόν (Γεν. 2,18 ).

Και ο Αριστοτέλης στα πολιτικά του δηλώνει με κατηγορηματικότητα ότι, ο άνθρωπος είναι ζώον (πλάσμα έμψυχον) φύσει πολιτικόν ( κοινωνικόν)... το άτομον μεμωνομένον δεν είναι αύταρκες (χωρίς να έχει την ανάγκη του άλλου) και εκείνος που δεν μπορεί να ζήσει εν κοινωνία ή δεν έχει την ανάγκην αυτής, λόγω αυτάρκειας, ή είναι θηρίον (που καταστρέφει ό,τι υπάρχει γύρω του), ή Θεός, (ο οποίος είναι φύσει αυτάρκης ).

Η κοινωνική αυτή συμβίωση του ανθρώπου δημιουργεί διάφορες ειδικές σχέσεις, κοινωνικές, οικογενειακές, νομικές, θρησκευτικές, κ.α. οι οποίες απαιτούν την ύπαρξη ειδικών Κανόνων ( Νόμων), ώστε η συμβίωση να είναι δυνατή, ειρηνική, αρμονική και επωφελής.

Αυτούς τους Κανόνες δικαίου τους ορίζει ο ίδιος ο λαός ( Δημοκρατία) και επειδή δεν είναι δυνατόν να αυτοκυβερνηθεί, εκλέγει τους εκπροσώπους του, τους Άρχοντες του και τους οπλίζει με ισχύν εξουσίας απέναντι στα άτομα, τους μεταβιβάζει δηλαδή τα δικαιώματά του και αποδέχεται τη διακυβέρνηση τους.

Η εξουσία αυτή δεν είναι άλλη παρά το Κράτος, ο Άρχοντας με τις εξουσίες του.

Συνεπώς, η ύπαρξη της Αρχής και της Εξουσίας πραγματοποιεί το σχέδιο του Δημιουργού, του Θεού, ου γαρ έστιν εξουσία ει μη υπό Θεού, αι δε ούσαι εξουσίαι υπό του Θεού τεταγμένοι εισίν (Ρωμ. 13,1 5), διότι ο Θεός εδημιούργησε τον άνθρωπο για κοινωνική συμβίωση (ενθ. αν.)

Αλλά ο Άρχοντας, κατά τον Αριστοτέλη, υπάρχει χάριν του ευ ζην , δηλαδή, να κυβερνήσει σωστά για την ευημερία του λαού και για να διεξαγάγει τις Κρατικές υποθέσεις, εσωτερικές και εξωτερικές, εφαρμόζει την τέχνη επιστήμη της Πολιτικής.

Ώστε λοιπόν για τη διακυβέρνηση ενός λαού απαραίτητα στοιχεία, μεταξύ των άλλων, είναι το Κράτος ( Αρχή, Εξουσία, Δύναμη, Διοίκηση), και η Πολιτική ( τρόπος, τέχνη, Επιστήμη της διακυβέρνησης και διεξαγωγής των Κρατικών Εσωτερικών και Διεθνών, υποθέσεων).

2. ) Όμως, μέσα στο ανθρώπινο πνεύμα ενυπάρχει και το δυνατό θρησκευτικό συναίσθημα ώθησης του ανθρώπου προς τον Πλάστη του, προς το θείον.

Και το φαινόμενον αυτό είναι κα θολικόν, πανανθρώπινον, που όχι μόνον βοηθεί τον άνθρωπο να εκδηλώνει ολόκληρη την προσωπικότητά του, αλλά και τον ισορροπεί Ψυχοπνευματο σωματικά, και σπρώχνει πάντα το πνεύμα to j σε όλες τις εκδηλώσεις της ζωής του με ακατανίκητη εσωτερική ορμή για την έξοδο του προς το Υπερπέραν, το υπεραισθητόν, το υπερβατικόν, προς τον κόσμον του Αγίου, προς το θείον και το Απόλυτον.

Νοσταλγεί δηλαδή ο άνθρωπος με σφοδρότητα το απείρως Αληθές, το Αγαθόν, το Καλόν, την αξιολογική τελείωση της προσωπικότητάς του.

Κατά τον Σενέκα εις όλους η περί Θεού ιδέα είναι έμφυτος ουδαμού δεν υπάρχει γένος τι τοσούτον έξω των νόμων και των ηθών κείμενον, ώστε να πιστεύει Θεούς τινας .

Κλασικόν εν προκειμένω είναι το χωρίον του Πλούταρχου: «Εύρεις δ' αν επιών και πόλεις ατείχιστους, αγράμματους, αβασιλευτους, αοίκους, αγρημμάτους, νομίσματος μη δεομένας, απείρους θεάτρων και γυμνασίων, ανιέρου δε πόλεως και αθέου, μη χρωμένης ευχαίς, μηδέ όρκους, μηδέ μαντείαις, μηδέ θυσίαις επ' αγαθοίς, μηδέ αποτροπαίς κακών ουδείς έστιν ουδ' έσται θεατής. Αλλα πόλις αν μοι δοκεί μάλλον εδάφους χωρίς, η πολιτεία της περί θεών δόξης αναιρεθείσης παντάπασιν, σύ στασιν λαβείν ή λαβούσα τηρησαι» .

Ανάλογα υποστηρίζουν και οι ιστορικοί Τάκιτος και Πολύβιος (ΘΗΕ, τομ. δ , σελ. 536).

3. ) Ο Κύριος μας Θεάνθρωπόςίησούς Χριστός αποδέχεται την εξουσία του Κράτους και δέχεται να δικαστεί, για Θρησκευτικά θέματα, από τον Πόντιο Πιλάτο.

Και ο Παύλος δέχεται, ότι το Κράτος έχει άμεση σχέση με την θρησκεία. Ομολογεί ευθέως προς τον Έπαρχο Φήστο, εδώ ενώπιον του δικαστηρίου του Καίσαρος στέκομαι, στο οποίον πρέπει να δικαστώ και στην επιστολή του προς Ρωμαίους εντέλλεται προς τους Χριστιανούς, ρητά και κατηγορηματικά, πάσα ψυχή εξουσίαις υπερεχούσαις υποτασεσθω. Ου γαρ εστίν εξουσία ει μη υπό Θεού, αι δε ούσαι εξουσίαι υπό του Θεού τεταγμένοι εισίν... Θεού γαρ διάκονος ( ο Άρχοντας) εστίν εις οργήν, έκδικος τω το κακόν πράσοντι, διο ανάγκη υποτάσσεσθαι ( απονομή σεβασμού και εκδήλωση τιμής) ου μόνον δια την οργήν, αλλά και δια την συνείδησιν... , (Πραξ. 25,10, Ρωμ. 13,1 7).

Η υποταγή, λοιπόν του Ιερατείου και των πιοτών στις υπερέχουσες Εξουσίες του Κράτους αποτελεί θεμελιώδη κανόνα Πολιτικής ζωής, αρκεί αυτή η πολιτική Εξουσία να μην ξεπερνά τα όρια και ζητεί τα του Θεού, τα θεία .

4. ) Συνεπώς, κατά τα ως άνω, σε κάθε ανθρώπινη κοινωνική συμβίωση απαιτούνται: α. ) Κράτος ( Εξουσία, Διοίκηση), β. ) Πολιτική ( τέχνη διακυβέρνησης ευθύνη για το ΣΥΝΟΛΟΝ) ! και γ. ) Το θρησκευτικό συναίσθημα, η Θρησκεία ( ώθηση προς το Θείον).

Άρα, εφ'όσον μεταξύ Κρατικής Πολιτικής και Ορθοδόξου Εκκλησίας υπάρχει άμεση σχέση γιατί οι βλέψεις και ο απώτερος σκοπός και των δύο αυτών μεγάλων Οργανισμών συναντώνται στο ίδιο πρόσωπο, στον άνθρωπο ( τον θρησκευόμενο πολίτη), τότε οφείλουν αναγκαστικά να έχουν : αγαστήν συνεργασία, και η συνεργασία αυτή ήδη υπάρχει, και μάλιστα Συνταγματικά κατοχυρωμένη, της Νόμω Κρατούσης Πολιτείας).

Λοιπόν, ΕΡΩΤΑΤΑΙ: Κάτω από αυτά τα αδήριτα δεδομένα, είναι ποτέ δυνατόν οι δύο αυτοί μεγάλοι Κοινωνικοί Οργανισμοί: Θεοσύστατον Κράτος Πολιτεία και η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία να ΧΩΡΙΣΤΟΥΝ Απαγε της βλασφημίας.

Τέτοιες βλάσφημες σκέψεις χωρούν μόνον σε κεφαλές λιποβαρούς περιεχομένου.

Και εφ όσον έτσι έχουν τα γεγονότα, ότι δηλαδή Κράτος και Εκκλησία, στον νυν αιώνα , είναι αδιαίρετοι, Σιαμαίοι αδελφοί , τότε προς τι και γιατί εφρύαξαν έθνη και λαοί μελετούν κενά κατά του Κυρίου και κατά του Χριστού αυτού . (Ψαλμ. 2,1 2).

* Ο π. Ευστάθιος Κολλάς είναι Επίτιμος Πρόεδρος του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος

Πηγή: www.romfea.gr



Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 1931
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:28 am

Εικόνα

Με το χωρισμό Κράτους και Εκκλησίας που επιδιώκουν, όσοι τον επιδιώκουν θα δημιουργηθούν πολλά θέματα και θα έλθουν πολλά δεινά, ένα τεράστιο θέμα που θα δημιουργηθεί θα είναι της μισθοδοσίας των κληρικών της Ελλάδος, οι οποίοι αυτή τη στιγμή ανέρχονται σε 7 με 8 χιλιάδες σε ολόκληρη τη χώρα.

Το Κράτος, ως γνωστόν, έχει δεσμευθεί με συμβάσεις που έχει υπογράψει μετά της Εκκλησίας ότι, η μεν Εκκλησία προσφέρει τα 3/4 της περιουσίας της προς την Πολιτεία, με αντάλλαγμα το Κράτος να αναλάβει εσαεί τη μισθοδοσία των κληρικών της.

Τι θα γίνει όμως στην περίπτωση του χωρισμού; Δύσκολη η διακοπή της μισθοδοσίας του ιερού κλήρου, αφού υπάρχουν οι ανωτέρω συμβάσεις. Αλλά και αν παραβεί το Κράτος τις συμβάσεις, τι πιθανότητες έχει η Εκκλησία να δικαιωθεί από τα Δικαστήρια, σε μία διαμάχη της με την Πολιτεία; Ελάχιστες έως μηδαμινές οι πιθανότητες δικαίωσής της.

Αλλά είναι δύσκολο το Κράτος σε πρώτο βαθμό, να διακόψει παντελώς σήμερα την μισθοδοσία του ιερού Κλήρου, είναι όμως πολύ εύκολος ένας εκκλησιαστικός Καποδίστριας. Δηλαδή, αφού το Κράτος καταργεί σιγά σιγά τα χωριά της πατρίδος μας, δημιουργώντας μεγάλες πόλεις, λογικό είναι να καταργήσει ταυτόχρονα και όλες τις οργανικές θέσεις των κληρικών που υπάρχουν σε αυτά τα χωριά και να αφήσει προς το παρόν, μόνον για κάθε μεγάλη πόλη, μία η δύο το πολύ οργανικές θέσεις. Δι᾽ αυτού του τρόπου το Κράτος δεν παραβιάζει και τη συμφωνία, που έχει υπογράψει μετά της Εκκλησίας.

Με ένα λοιπόν εκκλησιαστικό Καποδίστρια, απαλλάσσεται αμέσως η Πολιτεία από ένα μεγάλο κρατικό έξοδο, όπως είναι η μισθοδοσία των κληρικών.
Θα πρυτανεύσει κι εδώ πάλι, το ίδιο σκεπτικό που πρυτάνευσε και για τα ελληνικά σχολεία των χωριών μας. Τι θέλουν έναν παπά, πενήντα-εκατό κάτοικοι ενός χωριού, εκ των οποίων εκκλησιάζονται μόνον πέντε-δέκα άνθρωποι; Σήμερα όλοι έχουν αυτοκίνητα, υπάρχουν και οι συγκοινωνίες, ας μεταβούν δια τον εκκλησιασμό τους στην πλησιέστερη πόλη.
Δεν είναι της φαντασίας μας όλα αυτά που αναφέρουμε. Κάτι γνωρίζουμε, κάτι έχουμε ακούσει, κάτι έχουμε πληροφορηθεί. Μετά το 2010 και μέσα στα επόμενα το πολύ 4-5 χρόνια θα δούμε τέρατα και σημεία.

Μετά δε, το χωρισμό Κράτους και Εκκλησίας, όσοι νέοι χειροτονούνται ιερείς, το Κράτος να είστε βέβαιοι ότι δεν θα αναλαμβάνει τη μισθοδοσία τους. Εάν η Εκκλησία θέλει να έχει περισσότερους κληρικούς δια το ποίμνιό της, ας φροντίσει η ιδία για τη συντήρησή τους, όπως κάνουν οι διάφορες ορθόδοξες εκκλησίες και στο εξωτερικό.

Ας μην επαναπαυόμαστε, ο διωγμός της πίστεώς μας και της Εκκλησίας, ήδη έχει ξεκινήσει. Έρχονται δύσκολες ημέρες, οι έχοντες και κατέχοντες την Διοίκηση της Εκκλησίας μας εάν δεν προλάβουν τα γεγονότα, τότε τα γεγονότα θα προλάβουν εμάς με πολύ λυπηρά αποτελέσματα για το Έθνος και την Ορθοδοξία μας.

ΠΗΓΗ: www.pentapostagma.gr


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Δημήτριος
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 3:31 pm

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό Δημήτριος » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:29 am

Το ελληνικό γκουβερνο που έχει να κάνει δημοψήφισμα από το 1974 πολύ φοβούμαι πως τωρα μπορει να το πιασει η..προκοπή να κάνει ενα.
Η ιδεα ειναι απλή: αλλα ας μην τους δινουμε ιδεες (οποιο φρικτο αμαρτημα!)



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 3937
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:30 am

Πιστεύεις Δημήτρη, ότι υπάρχει περίπτωση η πλειοψηφία του Ελληνικού λάου να ψηφίσει κατά της Εκκλησίας;

Δεν το νομίζω ή καλύτερα δεν θέλω ούτε να το σκέφτομαι, επειδή ελπίζω ότι ακόμη και πολλοί συμπολίτες μας που δεν είναι κοντά στην Εκκλησία, κατά βάθος εναποθέτουν σ' αυτή την τελευταία ελπίδα τους για κάτι καλό σ΄αυτό τον κόσμο.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Δημήτριος
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 3:31 pm

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό Δημήτριος » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:32 am

Δεν μπορώ να ξέρω ποιοι διαβάζουν εδώ..έχουμε πικρή εμπειρία από το παρελθόν.τέλος πάντων η προπαγάνδα έχει μεγάλη δύναμη.
Πολύ φοβούμαι ότι αν πέσει το σύνθημα "Είναι πολλά τα εκκλησιαστικά λεφτά,θα μας ξελασπώσουν μια και καλή και στο εξής εσείς οι πιστοί πληρώνετε τις εκκλησιαστικές δαπάνες μέσω ειδικής εισφοράς" βάλε στη σούμα και άλλα τινά ..πολλά μπορούν να γίνουν!

Κύριος οιδε επί πόσο πρέπει να πολλαπλασιάσουμε αυτά που διακηρύσσονται εδώ


http:/***.freeforum-gr.n*t/ind*x.p*p/topic,8676.msg66555/topicseen.html#msg66555

ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα του τι ακριβώς επιθυμούν οι Ελληνες πολίτες.Ζητώ συγνώμη για το βλάσφημο περιεχόμενο (που όμως εμπεριέχεται σε κάποιες πολιτικές ιδεολογίες) που παραπέμπει το λινκ αλλά μάλλον δεν είναι και πολύ χειρότερο από αυτό που ίσως κρύβει στο μυαλό του ο συγγενής,ο γείτονας η ο φίλος μας.

μην εκπλαγούμε άμα δούμε κοινό μέτωπο κομουνισμού,φιλελευθερισμού και παγανισμού εναντίον Ορθοδοξίας

Ότι και να συμβαίνει επιφορτίζει της επίσημη Εκκλησία και τον κλήρο εν γένει με βαριές ευθύνες.Σε αυτές τις δύσκολες ώρες δεν υπάρχει περιθώριο για τον παραμικρό ατόπημα από μέρους της Ιεραρχίας που θα δώσει λαβή σε σχόλια του στυλ "η Εκκλησία ανέκαθεν ταυτίζεται με μια συγκεκριμένη παράταξη" ή ότι είναι στυλοβάτης του καπιταλισμού.
Ένας αμερόληπτος παρατηρητής θα πρέπει να αναγνωρίσει το προφανές ότι πολλές για να μην πω οι κύριες ιδέες της Δεξιάς ιδεολογίας είναι παντελώς ασυμβίβαστες με το Ευαγγέλιο όπως λχ ο εθνικισμός,ο ρατσισμός,η ξενοφοβία,ο ιμπεριαλισμός,ο καπιταλισμός, η τυφλή υπακοή στην εξουσία και άλλα.
Επαναλαμβάνω το θέμα είναι να σταθεί η Ιεραρχία στο ύψος των περιστάσεων και να μην προκύψουν διχοστασίες στην Εκκλησία-δηλαδή δεξιά και αριστερή πτέρυγα- λόγω αδιόρατων ιδεολογικών "κολλημάτων" που ατυχώς θα υποβόσκουν κάτω από το Ορθόδοξο ήθος.
Δύσκολο να βαδίζεις σε τεντωμένο σκοινί,δε λέω, αλλά όταν είσαι δημόσιος λειτουργός δεν υπάρχει επιείκεια.
ΥΓ.Σε καμία περίπτωση δεν περνάει απαρατήρητο το γεγονός ότι η επίσημη Εκκλησία που τόσο συχνά καταδίκασε-και συνεχίζει εν πολλοίς- την λεγόμενη "κομουνιστική ανταρσία- δεν βρήκε να πει ούτε μια λέξη για την προηγηθείσα "Λευκή Τρομοκρατία".Επιχειρήματα του στυλ "μα οι κκεδες ήταν άθεοι" μοιραία θυμίζουν εποχές Ιεράς Εξέτασης.



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 3937
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:32 am

Δημήτρη, εμείς δεν εξετάζουμε σ΄ αυτό το forum τα θέματα από την πολιτική τους πλευρά, αλλά από την πνευματική, η οποία υπερβαίνει κάθε ανθρώπινο μέτρο.

Κατ' αρχήν συζήτηση δεν μπορεί να γίνει μέσω παραπομπών σε άλλα forums. Ότι έχουμε να πούμε θα το λέμε εδώ (γι αυτό μετέφερα ολόκληρη τη δημοσίευση στην οποία παρέπεμπες).

Δεν ξέρω και δεν θέλω να μάθω τι σημαίνει για σένα "Δεξιά ιδεολογία", την οποία προφανώς δεν ασπάζεσαι. Εγώ αντίθετα δεν ασπάζομαι ότι είναι αντίθετο με το θέλημα του Θεού, όπως κι αν το βαφτίσουν πολιτικά, είτε ρατσισμό είτε εθνικισμό, είτε κομμουνισμό είτε οτιδήποτε άλλο.

Η Εκκλησία έχει εκφραστεί κατά καιρούς κατά του κομμουνισμού, όχι για πολιτικούς λόγους, αλλά επειδή η κοσμοθεωρία του αποκλείει την ύπαρξη Θεού, επομένως είναι ασύμβατη με την πίστη μας.

Οι κληρικοί, Δημήτρη, είναι λειτουργοί του Υψίστου κι όχι "δημόσιοι λειτουργοί" με την έννοια που του δίνεις εσύ. Επομένως εκπροσωπούν το λαό μπροστά στο θυσιαστήριο, αλλά έχουν με το λαό σχέση πατρική. Επομένως ο λαός οφείλει αγάπη και σεβασμό και σε κάποιο βαθμό υπακοή, στους κληρικούς που τον διακονούν και οι κληρικοί αγάπη και φροντίδα στο ποίμνιό τους, όχι όμως υπακοή στα θελήματά του, επειδή αυτό είναι ανάποδο. Ο τσοπάνος οδηγεί το κοπάδι κι όχι το κοπάδι τον τσοπάνο, αλλιώς θα καταλήξουν όλοι στον γκρεμό.

Βγάλε από το μυαλό σου την πολιτική σκέψη και ορολογία και βάλε την Αγάπη, και τη Δικαιοσύνη όπως μας τη δίδαξε ο Χριστός. Αλλιώς δε θα μπορέσουμε να συζητήσουμε σε πνευματική βάση.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 0 και 0 επισκέπτες