Τα θηρία της Αποκάλυψης
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Αύγ 04, 2012 4:47 pm
ΤΑ ΘΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
Στο παρόν κείμενο, επιλέγω να εστιαστώ στην έρευνα των θηρίων, όπως αυτά εμφανίζονται στην Αποκάλυψη. Με μεγάλη επιφύλαξη ως προς το τι θα σας παρουσιάσω, αλλά πίστη ότι τα λάθη μου θα εντοπιστούν και θα διορθωθούν από εσάς, ώστε να προκύψει μια αρτιότερη τελική μορφή.
Τα μάτια μας ας είναι ανοιχτά, ώστε να μπορούν να εντοπίζουν τις ξεχωριστές αναφορές της Αποκάλυψης στα θηρία και να μην τα θεωρούμε ένα και το αυτό. Η εκάστοτε εμφάνισή τους δεν είναι πάντοτε αρκετά ευδιάκριτη, σε αντιδιαστολή με το πόσο ευδιάκριτή είναι η ιεραρχία και ο συμβολισμός τους.
Κατ' αρχάς, ας γινει ξεκάθαρο ότι η ομάδα των θηρίων απαρτίζεται από 3 μέλη.
Ο ψευδοπροφήτης (θηρίον), ο αντίχριστος (θηρίον), ο διάβολος (θηρίον, δράκων, όφις, σατανάς).
Ο ψευδοπροφήτης αναβαίνον εκ της γης
Ο αντίχριστος και είδον θηρίον αναβαίνον εκ της θαλάσσης
Ο διάβολος το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου
Ως προς τον διάβολο όμως θα βάλω ερωτηματικά. Ερωτηματικά τα οποία ίσως απαντηθούν κατα τη διάρκεια της μελέτης μας.
Ας αρχίσουμε λοιπόν.
Rev 12:9 Και ερρίφθη ο δράκων ο μέγας, ο όφις ο αρχαίος, ο καλούμενος Διάβολος και ο Σατανάς, ο πλανών την οικουμένην όλην, ερρίφθη εις την γην, και οι άγγελοι αυτού
Άρα δράκοντας, όφις = διάβολος, σατανάς.
Και ερρίφθη εις τη γην μετά των δικών του αγγέλων. Μετά των δαιμόνων του δηλαδή. Όλη η παρέα λοιπόν είναι ΕΔΩ. ΣΤΗ ΓΗ.
Rev 13:1 Και εστάθην επί την άμμον της θαλάσσης και είδον θηρίον αναβαίνον εκ της θαλάσσης, το οποίον είχε κεφαλάς επτά και κέρατα δέκα, και επί των κεράτων αυτού δέκα διαδήματα και επί τας κεφαλάς αυτού όνομα βλασφημίας.
Αυτό είναι το πρώτο θηρίο το οποίο έχει επί τας κεφαλάς αυτού ΕΝΑ όνομα βλασφημίας και ανέβηκε εκ της θαλάσσης.
Rev 13:2 Και το θηρίον, το οποίον είδον, ήτο όμοιον με πάρδαλιν, και οι πόδες αυτού ως άρκτου, και το στόμα αυτού ως στόμα λέοντος και έδωκεν εις αυτό ο δράκων την δύναμιν αυτού και τον θρόνον αυτού και εξουσίαν μεγάλην.
Rev 13:4 και προσεκύνησαν τον δράκοντα, όστις έδωκεν εξουσίαν εις το θηρίον, και προσεκύνησαν το θηρίον, λέγοντες Τις όμοιος με το θηρίον τις δύναται να πολεμήση με αυτό;
Παρατηρείστε πόση δύναμη, εξουσία, τον ίδιο του το θρόνο δίνει ο Διάβολος στο πρώτο θηρίο! Απόλυτη παραχώρηση εξουσίας δηλαδή. Ο αρχηγός φεύγει από το προσκήνιο λοιπόν και αφήνει το πρωτοπαλίκαρο του. Τον αντίχριστο.
Και πάμε και στο άλλο θηρίο.
Rev 13:11 Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης, και είχε κέρατα δύο όμοια με αρνίου, και ελάλει ως δράκων.
Το δεύτερο θηρίο, το αναβαίνον εκ της γης, μιλαέι σαν το διάβολο. Το δεύτερο θηρίο (το μικρότερο) συνάδει με τον ορισμό του ψευδοπροφήτη, αν το συνδέσουμε με το ακόλουθο χωρίο.
Rev 13:12 Και ενήργει όλην την εξουσίαν του πρώτου θηρίου ενώπιον αυτού. Και έκαμε την γην και τους κατοικούντας εν αυτή να προσκυνήσωσι το θηρίον το πρώτον, του οποίου εθεραπεύθη η θανατηφόρος πληγή.
Ας κάνουμε state ότι η εξουσία του δεύτερου θηρίου = εξουσία πρώτου θηρίου = εξουσία διαβόλου!
Όμως το δεύτερο θηρίο (ο ψευδοπροφήτης) έχει άλλες προτεραιότητες.
Να κάμει την γην και τους κατοικούντας εν αυτή να προσκυνήσωσι το θηρίον το πρώτον.
Πώς?
Rev 13:14 Και επλάνα τους κατοικούντας επί της γης διά τα σημεία, τα οποία εδόθησαν εις αυτό να κάμη ενώπιον του θηρίου,
Με σημεία. Με «μαγικά».
Πότε?
«ενώπιον του (πρωτου) θηρίου» και μετά τον τραυματισμό του (πρώτου).
Ο ψευδοπροφήτης χεράκι χεράκι με τον αντίχριστο. Τουλάχιστον το "ενώπιον" κάτι τέτοιο υποδηλώνει.
Ας κάνουμε όμως έναν έλεγχο της ερμηνείας μας. Είναι πράγματι το δεύτερο θηρίο ο ψευδοπροφήτης? Εϊναι χεράκι χεράκι με τον αντίχριστο?
Rev 19:20 Και επιάσθη το θηρίον και μετά τούτου ο ψευδοπροφήτης, όστις έκαμε τα σημεία ενώπιον αυτού, με τα οποία επλάνησε τους λαβόντας το χάραγμα του θηρίου και τους προσκυνούντας την εικόνα αυτού, ζώντες ερρίφθησαν οι δύο εις την λίμνην του πυρός, την καιομένην με το θείον.
Ας συνδυάσουμε τώρα τα παρακάτω χωρία:
Αναφορά Ως δευτερο θηρίο: Rev 13:14 Και επλάνα τους κατοικούντας επί της γης διά τα σημεία, τα οποία εδόθησαν εις αυτό να κάμη ενώπιον του θηρίου
Αναφορά Ως ψευδοπροφήτης: Rev 19:20 Και επιάσθη το θηρίον και μετά τούτου ο ψευδοπροφήτης, όστις έκαμε τα σημεία ενώπιον αυτού, με τα οποία επλάνησε τους λαβόντας το χάραγμα του θηρίου και τους προσκυνούντας την εικόνα αυτού
Έτσι νομίζω ότι όλα συνηγορούν ότι Δεύτερο θηρίο = ψευδοπροφήτης
Πάμε παρακάτω και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο 17
Rev 17:3 Και με έφερεν εν πνεύματι εις έρημον. Και είδον γυναίκα καθημένην επί θηρίον κόκκινον, γέμον ονομάτων βλασφημίας, έχον κεφαλάς επτά και κέρατα δέκα.
Ποιό θηρίο είναι αυτό πάνω στο οποίο "κάθεται" η πόρνη Βαβυλώνα? Εδώ οι απόψεις διίστανται. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι είναι ο Διάβολος, άλλοι υποστηρίζουν ότι είναι ο αντίχριστος. Έχουμε τις εξής δύο περιγραφές:
Rev 12:3 Και εφάνη άλλο σημείον εν τω ουρανώ, και ιδού, δράκων μέγας κόκκινος, έχων κεφαλάς επτά και κέρατα δέκα, και επί τας κεφαλάς αυτού διαδήματα επτά,
Δράκοντας ο οποίος έχει κεφαλάς επτά και κέρατα δέκα. Έχουμε δει ότι η λέξη δράκοντας χρησιμοποιείται για να απεικονίσει τον σατανά. Είναι όμως έτσι στην προκειμένη?
Το θηρίο του αντιχρίστου:
Rev 13:1 Και εστάθην επί την άμμον της θαλάσσης και είδον θηρίον αναβαίνον εκ της θαλάσσης, το οποίον είχε κεφαλάς επτά και κέρατα δέκα, και επί των κεράτων αυτού δέκα διαδήματα και επί τας κεφαλάς αυτού όνομα βλασφημίας.
έχει επίσης κεφαλάς επτά και κέρατα δέκα. Εδώ φτάνουμε σε ένα conflict. Μία φενάκη. Δύο θηρία με επτά κεφάλια και δέκα κέρατα? (εννοείται ότι όλα είναι συμβολικά) Αυτό το φρενάρισμα στην έρευνά μας, ίσως απαντηθεί από το παρακάτω χωρίο:
Rev 11:7 Και όταν τελειώσωσι την μαρτυρίαν αυτών (2 Προφήτες), το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου θέλει κάμει πόλεμον με αυτούς και θέλει νικήσει αυτούς και θανατώσει αυτούς.
Το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου σκοτώνει τους δυο προφήτες που κήρυξαν το Ευαγγέλιο σε ολόκληρη την οικουμένη.
Ποίο είναι «το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου»? Πάμε πίσω στο κεφάλαιο 17 όπου δίνεται η εξήγηση για το κόκκινο θηρίο στο οποίο κάθεται η πόρνη Βαβυλώνα:
Rev 17:8 Το θηρίον, το οποίον είδες, ήτο και δεν είναι, και μέλλει να αναβή εκ της αβύσσου και να υπάγη εις απώλειαν. και θέλουσι θαυμάσει οι κατοικούντες επί της γης, των οποίων τα ονόματα δεν είναι γεγραμμένα εν τω βιβλίω της ζωής από καταβολής κόσμου, βλέποντες το θηρίον, το οποίον ήτο και δεν είναι, αν και ήναι.
Αρα το θηρίον που μέλλει να αναβή εκ της αβύσσου και να σκοτώσει τους 2 μάρτυρες και έχει 7 κεφάλια και 10 κέρατα, είναι το θηρίον που είδε ο Θεολόγος στο Κεφάλαιο 17 («Το θηρίον, το οποίον είδες») και το οποίο πιθανότατα είναι ο αντίχριστος. Με άλλα λόγια διότι πολύ πιθανόν να μπερδευτήκατε. Η θάλασσα, η γνωστή σε όλους μας θάλασσα, κρύβει μέσα της την Άβυσσο για την οποία πολύς λόγος και πολλές και διακριτές αναφορές γίνονται στην Αποκάλυψη. Το θηρίον που ανεβαίνει από τη θάλασσα είναι το θηρίο που ανεβαίνει από την άβυσσο, είναι πιθανότατα ο Αντίχριστος, στην πλάτη του οποίου "κάθεται" η πόρνη Βαβυλώνα.
Για πάμε λίγο παρακάτω όμως. Ας επανέλθουμε στο μυστηριώδες:
Rev 17:8 Το θηρίον, το οποίον είδες, 1) ήτο 2) και δεν είναι, 3) και μέλλει να αναβή εκ της αβύσσου 4) και να υπάγη εις απώλειαν
1) Ητο = Το θηρίο αυτό, ο αντίχριστος υπήρχε και δρούσε. Πότε? Που? Πώς? Δε γνωρίζω. ϊσως σε χρόνια πολύ παλαιότερα από τα δικά μας.
2) Και δεν είναι = Πιθανότατα. την έλευση του αναμένει πλήθος πιστών του ανά τον κόσμο. Έπαψε να υπάρχει έπειτα από τον ερχομό του Μεσσία.
3) και μέλλει να αναβή εκ της αβύσσου = Όπως παραπάνω το είδαμε. Και να σκοτώσει τους 2 μάρτυρες και να του παραδωθεί η εξουσία του Όφη.
Εδώ μία άνω τελεία στην έρευνα.
Στο παρόν κείμενο, επιλέγω να εστιαστώ στην έρευνα των θηρίων, όπως αυτά εμφανίζονται στην Αποκάλυψη. Με μεγάλη επιφύλαξη ως προς το τι θα σας παρουσιάσω, αλλά πίστη ότι τα λάθη μου θα εντοπιστούν και θα διορθωθούν από εσάς, ώστε να προκύψει μια αρτιότερη τελική μορφή.
Τα μάτια μας ας είναι ανοιχτά, ώστε να μπορούν να εντοπίζουν τις ξεχωριστές αναφορές της Αποκάλυψης στα θηρία και να μην τα θεωρούμε ένα και το αυτό. Η εκάστοτε εμφάνισή τους δεν είναι πάντοτε αρκετά ευδιάκριτη, σε αντιδιαστολή με το πόσο ευδιάκριτή είναι η ιεραρχία και ο συμβολισμός τους.
Κατ' αρχάς, ας γινει ξεκάθαρο ότι η ομάδα των θηρίων απαρτίζεται από 3 μέλη.
Ο ψευδοπροφήτης (θηρίον), ο αντίχριστος (θηρίον), ο διάβολος (θηρίον, δράκων, όφις, σατανάς).
Ο ψευδοπροφήτης αναβαίνον εκ της γης
Ο αντίχριστος και είδον θηρίον αναβαίνον εκ της θαλάσσης
Ο διάβολος το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου
Ως προς τον διάβολο όμως θα βάλω ερωτηματικά. Ερωτηματικά τα οποία ίσως απαντηθούν κατα τη διάρκεια της μελέτης μας.
Ας αρχίσουμε λοιπόν.
Rev 12:9 Και ερρίφθη ο δράκων ο μέγας, ο όφις ο αρχαίος, ο καλούμενος Διάβολος και ο Σατανάς, ο πλανών την οικουμένην όλην, ερρίφθη εις την γην, και οι άγγελοι αυτού
Άρα δράκοντας, όφις = διάβολος, σατανάς.
Και ερρίφθη εις τη γην μετά των δικών του αγγέλων. Μετά των δαιμόνων του δηλαδή. Όλη η παρέα λοιπόν είναι ΕΔΩ. ΣΤΗ ΓΗ.
Rev 13:1 Και εστάθην επί την άμμον της θαλάσσης και είδον θηρίον αναβαίνον εκ της θαλάσσης, το οποίον είχε κεφαλάς επτά και κέρατα δέκα, και επί των κεράτων αυτού δέκα διαδήματα και επί τας κεφαλάς αυτού όνομα βλασφημίας.
Αυτό είναι το πρώτο θηρίο το οποίο έχει επί τας κεφαλάς αυτού ΕΝΑ όνομα βλασφημίας και ανέβηκε εκ της θαλάσσης.
Rev 13:2 Και το θηρίον, το οποίον είδον, ήτο όμοιον με πάρδαλιν, και οι πόδες αυτού ως άρκτου, και το στόμα αυτού ως στόμα λέοντος και έδωκεν εις αυτό ο δράκων την δύναμιν αυτού και τον θρόνον αυτού και εξουσίαν μεγάλην.
Rev 13:4 και προσεκύνησαν τον δράκοντα, όστις έδωκεν εξουσίαν εις το θηρίον, και προσεκύνησαν το θηρίον, λέγοντες Τις όμοιος με το θηρίον τις δύναται να πολεμήση με αυτό;
Παρατηρείστε πόση δύναμη, εξουσία, τον ίδιο του το θρόνο δίνει ο Διάβολος στο πρώτο θηρίο! Απόλυτη παραχώρηση εξουσίας δηλαδή. Ο αρχηγός φεύγει από το προσκήνιο λοιπόν και αφήνει το πρωτοπαλίκαρο του. Τον αντίχριστο.
Και πάμε και στο άλλο θηρίο.
Rev 13:11 Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης, και είχε κέρατα δύο όμοια με αρνίου, και ελάλει ως δράκων.
Το δεύτερο θηρίο, το αναβαίνον εκ της γης, μιλαέι σαν το διάβολο. Το δεύτερο θηρίο (το μικρότερο) συνάδει με τον ορισμό του ψευδοπροφήτη, αν το συνδέσουμε με το ακόλουθο χωρίο.
Rev 13:12 Και ενήργει όλην την εξουσίαν του πρώτου θηρίου ενώπιον αυτού. Και έκαμε την γην και τους κατοικούντας εν αυτή να προσκυνήσωσι το θηρίον το πρώτον, του οποίου εθεραπεύθη η θανατηφόρος πληγή.
Ας κάνουμε state ότι η εξουσία του δεύτερου θηρίου = εξουσία πρώτου θηρίου = εξουσία διαβόλου!
Όμως το δεύτερο θηρίο (ο ψευδοπροφήτης) έχει άλλες προτεραιότητες.
Να κάμει την γην και τους κατοικούντας εν αυτή να προσκυνήσωσι το θηρίον το πρώτον.
Πώς?
Rev 13:14 Και επλάνα τους κατοικούντας επί της γης διά τα σημεία, τα οποία εδόθησαν εις αυτό να κάμη ενώπιον του θηρίου,
Με σημεία. Με «μαγικά».
Πότε?
«ενώπιον του (πρωτου) θηρίου» και μετά τον τραυματισμό του (πρώτου).
Ο ψευδοπροφήτης χεράκι χεράκι με τον αντίχριστο. Τουλάχιστον το "ενώπιον" κάτι τέτοιο υποδηλώνει.
Ας κάνουμε όμως έναν έλεγχο της ερμηνείας μας. Είναι πράγματι το δεύτερο θηρίο ο ψευδοπροφήτης? Εϊναι χεράκι χεράκι με τον αντίχριστο?
Rev 19:20 Και επιάσθη το θηρίον και μετά τούτου ο ψευδοπροφήτης, όστις έκαμε τα σημεία ενώπιον αυτού, με τα οποία επλάνησε τους λαβόντας το χάραγμα του θηρίου και τους προσκυνούντας την εικόνα αυτού, ζώντες ερρίφθησαν οι δύο εις την λίμνην του πυρός, την καιομένην με το θείον.
Ας συνδυάσουμε τώρα τα παρακάτω χωρία:
Αναφορά Ως δευτερο θηρίο: Rev 13:14 Και επλάνα τους κατοικούντας επί της γης διά τα σημεία, τα οποία εδόθησαν εις αυτό να κάμη ενώπιον του θηρίου
Αναφορά Ως ψευδοπροφήτης: Rev 19:20 Και επιάσθη το θηρίον και μετά τούτου ο ψευδοπροφήτης, όστις έκαμε τα σημεία ενώπιον αυτού, με τα οποία επλάνησε τους λαβόντας το χάραγμα του θηρίου και τους προσκυνούντας την εικόνα αυτού
Έτσι νομίζω ότι όλα συνηγορούν ότι Δεύτερο θηρίο = ψευδοπροφήτης
Πάμε παρακάτω και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο 17
Rev 17:3 Και με έφερεν εν πνεύματι εις έρημον. Και είδον γυναίκα καθημένην επί θηρίον κόκκινον, γέμον ονομάτων βλασφημίας, έχον κεφαλάς επτά και κέρατα δέκα.
Ποιό θηρίο είναι αυτό πάνω στο οποίο "κάθεται" η πόρνη Βαβυλώνα? Εδώ οι απόψεις διίστανται. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι είναι ο Διάβολος, άλλοι υποστηρίζουν ότι είναι ο αντίχριστος. Έχουμε τις εξής δύο περιγραφές:
Rev 12:3 Και εφάνη άλλο σημείον εν τω ουρανώ, και ιδού, δράκων μέγας κόκκινος, έχων κεφαλάς επτά και κέρατα δέκα, και επί τας κεφαλάς αυτού διαδήματα επτά,
Δράκοντας ο οποίος έχει κεφαλάς επτά και κέρατα δέκα. Έχουμε δει ότι η λέξη δράκοντας χρησιμοποιείται για να απεικονίσει τον σατανά. Είναι όμως έτσι στην προκειμένη?
Το θηρίο του αντιχρίστου:
Rev 13:1 Και εστάθην επί την άμμον της θαλάσσης και είδον θηρίον αναβαίνον εκ της θαλάσσης, το οποίον είχε κεφαλάς επτά και κέρατα δέκα, και επί των κεράτων αυτού δέκα διαδήματα και επί τας κεφαλάς αυτού όνομα βλασφημίας.
έχει επίσης κεφαλάς επτά και κέρατα δέκα. Εδώ φτάνουμε σε ένα conflict. Μία φενάκη. Δύο θηρία με επτά κεφάλια και δέκα κέρατα? (εννοείται ότι όλα είναι συμβολικά) Αυτό το φρενάρισμα στην έρευνά μας, ίσως απαντηθεί από το παρακάτω χωρίο:
Rev 11:7 Και όταν τελειώσωσι την μαρτυρίαν αυτών (2 Προφήτες), το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου θέλει κάμει πόλεμον με αυτούς και θέλει νικήσει αυτούς και θανατώσει αυτούς.
Το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου σκοτώνει τους δυο προφήτες που κήρυξαν το Ευαγγέλιο σε ολόκληρη την οικουμένη.
Ποίο είναι «το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου»? Πάμε πίσω στο κεφάλαιο 17 όπου δίνεται η εξήγηση για το κόκκινο θηρίο στο οποίο κάθεται η πόρνη Βαβυλώνα:
Rev 17:8 Το θηρίον, το οποίον είδες, ήτο και δεν είναι, και μέλλει να αναβή εκ της αβύσσου και να υπάγη εις απώλειαν. και θέλουσι θαυμάσει οι κατοικούντες επί της γης, των οποίων τα ονόματα δεν είναι γεγραμμένα εν τω βιβλίω της ζωής από καταβολής κόσμου, βλέποντες το θηρίον, το οποίον ήτο και δεν είναι, αν και ήναι.
Αρα το θηρίον που μέλλει να αναβή εκ της αβύσσου και να σκοτώσει τους 2 μάρτυρες και έχει 7 κεφάλια και 10 κέρατα, είναι το θηρίον που είδε ο Θεολόγος στο Κεφάλαιο 17 («Το θηρίον, το οποίον είδες») και το οποίο πιθανότατα είναι ο αντίχριστος. Με άλλα λόγια διότι πολύ πιθανόν να μπερδευτήκατε. Η θάλασσα, η γνωστή σε όλους μας θάλασσα, κρύβει μέσα της την Άβυσσο για την οποία πολύς λόγος και πολλές και διακριτές αναφορές γίνονται στην Αποκάλυψη. Το θηρίον που ανεβαίνει από τη θάλασσα είναι το θηρίο που ανεβαίνει από την άβυσσο, είναι πιθανότατα ο Αντίχριστος, στην πλάτη του οποίου "κάθεται" η πόρνη Βαβυλώνα.
Για πάμε λίγο παρακάτω όμως. Ας επανέλθουμε στο μυστηριώδες:
Rev 17:8 Το θηρίον, το οποίον είδες, 1) ήτο 2) και δεν είναι, 3) και μέλλει να αναβή εκ της αβύσσου 4) και να υπάγη εις απώλειαν
1) Ητο = Το θηρίο αυτό, ο αντίχριστος υπήρχε και δρούσε. Πότε? Που? Πώς? Δε γνωρίζω. ϊσως σε χρόνια πολύ παλαιότερα από τα δικά μας.
2) Και δεν είναι = Πιθανότατα. την έλευση του αναμένει πλήθος πιστών του ανά τον κόσμο. Έπαψε να υπάρχει έπειτα από τον ερχομό του Μεσσία.
3) και μέλλει να αναβή εκ της αβύσσου = Όπως παραπάνω το είδαμε. Και να σκοτώσει τους 2 μάρτυρες και να του παραδωθεί η εξουσία του Όφη.
Εδώ μία άνω τελεία στην έρευνα.