Αγαπητά μέλη και επισκέπτες, καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο μας φόρουμ!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!
Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως
Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge
- ORTHODOXIA
- Δημοσιεύσεις: 355
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
- 12
- Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης
Re: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως
Στείλαμε στο γέροντα Μάξιμο τον οδηγό που ανέβασε η Δόμνα για να μας πει τη γνώμη του. Σας παραθέτουμε την απάντησή του.
- Πατήρ_Μάξιμος
- Δημοσιεύσεις: 28
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 5:36 pm
- 12
- Τοποθεσία: Καρυές - Άγιο Όρος
- Επικοινωνία:
Re: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως
Αυτή είναι μία «δύσκολη» ερώτηση!
Ανάλογα μέ τήν ηλικία του καί τόν χαρακτήρα του, ο καθένας βρίσκει τόν
δικό του δρόμο γιά τή σωτηρία.
’ν κάποιος αναρωτιόταν, τί πρέπει νά κάνω γιά νά γίνω καλός Χριστιανός,
είναι καλό τό ερωτηματολόγιο. ’λλος θά προτιμούσε νά αγωνίζεται πνευματικά, καί νά εξομολογείται ό,τι βαραίνει τή συνείδησή του. Αλλά άν θέλει νά προοδεύει, πρέπει νά κόβει τίς αδυναμίες από τή ρίζα τους. Σέ αυτές τίς ρίζες αναφέρονται καί τά του ερωτηματολογίου.
’λλος θέλει αυστηρότητα, άλλος επιείκεια. Όπως καί στούς Πατέρες, καθώς
λέει καί τό Γεροντικό. Ο Αββάς Μακάριος ο Αιγύπτιος ήταν ακριβής καί
αυστηρός σέ αυτόν πήγαιναν οι μέν. Αλλά οι άλλοι πήγαιναν στόν Αββά
Μακάριο τόν Αλεξανδρέα, πού ήταν πιό κοινωνικός καί ελαστικός.
Αν πρόκειται γιά παιδιά καί νέους, χρειάζεται πολλή Ιροσοχή καί
διάκριση. ’ν δημιουργούνται ψυχολογικά προβλήματα, πρέπει νά
αντιμετωπίζονται μέ πολλήν επιείκεια. Αλλά ο Πνευματικός δέν
επιτρέπεται νά συνιστά τήν αμαρτία. Ο κάθε πιστός οφείλει νά
αναλαμβάνει τίς προσωπικές του ευθύνες.
Τέλειος είναι μόνο ο Χριστός. Ο άνθρωπος είναι ατελής καί λίγο-πολύ
αμαρτωλός. Οφείλει πάντοτε νά έχει πνεύμα μετανοίας καί νά
ταπεινοφρονεί, ιδίως διά της αυτομεμψίας. Θά επαναλάβω τό σοφότερο, πού
οι συνετοί ομολογούν δέν υπάρχουν γενικοί κανόνες, αλλά ο καθένας
είναι μία ειδική περίπτωση, πού μέ διάκριση καί θεία φώτιση πρέπει νά
οικονομεί ο Πνευματικός. Ο οποίος οφείλει νά οδηγεί τόν πιστό στή
σωτηρία, νά τόν ενθαρρύνει, νά τόν φωτίζει, νά μή τόν απελπίζει.
Σήμερα είναι του Ασώτου (2007)! Πώς δέχτηκε ο Πατέρας τόν μετανοημένο;
Τόν αποπήρε; του έβαλε κανόνα (επιτίμιο); Τί έλεγε συνήθως ο Χριστός;
«Πήγαινε, καί μήν αμαρτάνεις»; Είναι εύκολη αυτή η υπακοή; Νά
αγωνίζεται ο καθένας, νά προοδεύει. Τί συμβουλεύει ο Χριστός; «Ζητείτε
πρώτον τήν Βασιλείαν του Θεού καί τήν δικαιοσύνην (αρετήν) αυτού».
Ο Θεός δέν εμπαίζεται, ούτε μπορούμε νά Του κρυφτούμε. Αλλά όποτε έρθει
τό πλήρωμα του χρόνου γιά τόν καθένα, ας σκύψει τό κεφάλι μετανοημένος
καί άς αρχίσει τόν αγώνα του, ο οποίος θά καρποφορήσει σιγά-σιγά. «Τόν
ερχόμενον πρός με, ου μή εκβάλω έξω», λέει ο Χριστός. «Δεύτε πρός με
πάντες οι πεφορτισμένοι, καγώ αναπαύσω υμάς».
Καί ενάρετος νά είναι κανείς, καί εξομολογημένος, αισθάνεται μέν άνεση
ψυχική, αλλά άν δέν ταπεινοφρονεί, υπερηφανευέται οπότε επιτρέπει ο
Θεός νά πέσει, γιά νά συνέλθει διά της ταπεινοφροσύνης καί μετανοίας.
Αλλά δέν είναι δυνατόν νά αναφερθώ σέ όλες τίς περιπτώσεις. Όσο
αγωνιζόμαστε, όσο ωριμάζουμε, τόσο γνωρίζουμε καί αναλόγως φωτιζόμαστε.
Αλλοιώς κρίνει ο 40άρης Πνευματικός, καί αλλοιώς ο ίδιος στά 60 του.
Καί τό ερωτηματολόγιο γιά τά παιδιά είναι ένας οδηγός, μία πρόταση.
Όποιο τό δέχεται, καλά κάνει. Καί όποιο τό απορρίπτει, δέν ήρθε ακόμα η
ώρα του ίσως αργότερα νά σκεφθεί ωριμότερα.
Η ουσία είναι η σωτηρία, η ψυχική υγεία, η αισιοδοξία, η θεία ευλογία
όχι άγχος, όχι απελπισία, όχι απόγνωση, όχι μή κατα Θεόν λύπη.
Πάτερ Μάξιμος Αγιορείτης, ο του Γέροντος Ιωσήφ.
Ανάλογα μέ τήν ηλικία του καί τόν χαρακτήρα του, ο καθένας βρίσκει τόν
δικό του δρόμο γιά τή σωτηρία.
’ν κάποιος αναρωτιόταν, τί πρέπει νά κάνω γιά νά γίνω καλός Χριστιανός,
είναι καλό τό ερωτηματολόγιο. ’λλος θά προτιμούσε νά αγωνίζεται πνευματικά, καί νά εξομολογείται ό,τι βαραίνει τή συνείδησή του. Αλλά άν θέλει νά προοδεύει, πρέπει νά κόβει τίς αδυναμίες από τή ρίζα τους. Σέ αυτές τίς ρίζες αναφέρονται καί τά του ερωτηματολογίου.
’λλος θέλει αυστηρότητα, άλλος επιείκεια. Όπως καί στούς Πατέρες, καθώς
λέει καί τό Γεροντικό. Ο Αββάς Μακάριος ο Αιγύπτιος ήταν ακριβής καί
αυστηρός σέ αυτόν πήγαιναν οι μέν. Αλλά οι άλλοι πήγαιναν στόν Αββά
Μακάριο τόν Αλεξανδρέα, πού ήταν πιό κοινωνικός καί ελαστικός.
Αν πρόκειται γιά παιδιά καί νέους, χρειάζεται πολλή Ιροσοχή καί
διάκριση. ’ν δημιουργούνται ψυχολογικά προβλήματα, πρέπει νά
αντιμετωπίζονται μέ πολλήν επιείκεια. Αλλά ο Πνευματικός δέν
επιτρέπεται νά συνιστά τήν αμαρτία. Ο κάθε πιστός οφείλει νά
αναλαμβάνει τίς προσωπικές του ευθύνες.
Τέλειος είναι μόνο ο Χριστός. Ο άνθρωπος είναι ατελής καί λίγο-πολύ
αμαρτωλός. Οφείλει πάντοτε νά έχει πνεύμα μετανοίας καί νά
ταπεινοφρονεί, ιδίως διά της αυτομεμψίας. Θά επαναλάβω τό σοφότερο, πού
οι συνετοί ομολογούν δέν υπάρχουν γενικοί κανόνες, αλλά ο καθένας
είναι μία ειδική περίπτωση, πού μέ διάκριση καί θεία φώτιση πρέπει νά
οικονομεί ο Πνευματικός. Ο οποίος οφείλει νά οδηγεί τόν πιστό στή
σωτηρία, νά τόν ενθαρρύνει, νά τόν φωτίζει, νά μή τόν απελπίζει.
Σήμερα είναι του Ασώτου (2007)! Πώς δέχτηκε ο Πατέρας τόν μετανοημένο;
Τόν αποπήρε; του έβαλε κανόνα (επιτίμιο); Τί έλεγε συνήθως ο Χριστός;
«Πήγαινε, καί μήν αμαρτάνεις»; Είναι εύκολη αυτή η υπακοή; Νά
αγωνίζεται ο καθένας, νά προοδεύει. Τί συμβουλεύει ο Χριστός; «Ζητείτε
πρώτον τήν Βασιλείαν του Θεού καί τήν δικαιοσύνην (αρετήν) αυτού».
Ο Θεός δέν εμπαίζεται, ούτε μπορούμε νά Του κρυφτούμε. Αλλά όποτε έρθει
τό πλήρωμα του χρόνου γιά τόν καθένα, ας σκύψει τό κεφάλι μετανοημένος
καί άς αρχίσει τόν αγώνα του, ο οποίος θά καρποφορήσει σιγά-σιγά. «Τόν
ερχόμενον πρός με, ου μή εκβάλω έξω», λέει ο Χριστός. «Δεύτε πρός με
πάντες οι πεφορτισμένοι, καγώ αναπαύσω υμάς».
Καί ενάρετος νά είναι κανείς, καί εξομολογημένος, αισθάνεται μέν άνεση
ψυχική, αλλά άν δέν ταπεινοφρονεί, υπερηφανευέται οπότε επιτρέπει ο
Θεός νά πέσει, γιά νά συνέλθει διά της ταπεινοφροσύνης καί μετανοίας.
Αλλά δέν είναι δυνατόν νά αναφερθώ σέ όλες τίς περιπτώσεις. Όσο
αγωνιζόμαστε, όσο ωριμάζουμε, τόσο γνωρίζουμε καί αναλόγως φωτιζόμαστε.
Αλλοιώς κρίνει ο 40άρης Πνευματικός, καί αλλοιώς ο ίδιος στά 60 του.
Καί τό ερωτηματολόγιο γιά τά παιδιά είναι ένας οδηγός, μία πρόταση.
Όποιο τό δέχεται, καλά κάνει. Καί όποιο τό απορρίπτει, δέν ήρθε ακόμα η
ώρα του ίσως αργότερα νά σκεφθεί ωριμότερα.
Η ουσία είναι η σωτηρία, η ψυχική υγεία, η αισιοδοξία, η θεία ευλογία
όχι άγχος, όχι απελπισία, όχι απόγνωση, όχι μή κατα Θεόν λύπη.
Πάτερ Μάξιμος Αγιορείτης, ο του Γέροντος Ιωσήφ.
Re: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως
Εσύ βρε Δόμνα ακόμη δε μας έγραψες την άποψή σου για τον παιδικό αυτό οδηγό.
Re: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως
ΤΟ ΠΡΟΠΑΤΟΡΙΚΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΙΣ
O AΑδάμ εξέπεσε. Κουβαλάς το προπατερικό αμάρτημα. Διαμαρτύρεσαι πολλές φορές κατά του Αδάμ και της Εύας ότι εξ’αιτίας αυτών εσύ σήμερα υποφέρεις. Ο άνθρωπος πάντα ψάχνει να βρει κάποιον άλλον να του ρίχνει της ευθύνες. Αν υποθέσουμε ότι ο Θεός μας χαρίζει το πρώτο πέσιμο, και μας έδινε και άλλες ευκαιρίες, και φτάναμε μέχρι σήμερα, πόσοι από εμάς δεν θα παίρναμε την θέση του Αδάμ και της Εύας με πολύ μεγαλύτερα αμαρτήματα; Είναι κανείς που αμφιβάλει; Είναι κανείς που κάνει μόνος του εξομολόγηση, και μόνος του κρίση για τον εαυτόν του ότι είναι αθώος;
Μάθε λοιπόν να χρησιμοποιείς την λέξιν ταπείνωση και αρχίνησε από τον εξομολόγο σου που εσύ θα διαλέξεις. Δεν είναι υποχρεωτικό να πας εις τον Ιερέα που σε ξέρει καλά, και ντρέπεσαι επειδή τον βλέπεις τακτικά. Η πείρα της ζωής μας έχει διδάξει ότι αυτοί που μένουν στην Ανατολή πάνε στην δύση να εξομολογηθούν, και αυτοί που μένουν στην Δύση πάνε στην Ανατολή "προάστια" Εάν κάνεις κάτι αντίθετο από τους νόμους της πολιτείας, θα σε πιάσει ο χωροφύλακας και θα σε πάει μέσα έως ο δικαστής αποφασίσει αν είσαι ένοχος ή αθώος και όχι εσύ μόνος σου. Αυτό το ξέρουμε όλοι πόσον μάλλον στον νόμο του Θεού, που μιλάει για καθαρή ψυχή και ζωή αιώνιον. Και ο Θεός δεν ξεγελιέται ας είσαι ο ποιό έξυπνος του κόσμου. Ενώ το πολιτικό δικαστήριο με έναν καλό δικηγορώ μπορείς να το ξεγελάσεις Μήπως έτσι σκέφτεσαι ότι θα γίνει μπροστά στον δίκαιο κριτή, και γιαυτό το παίρνεις επιπόλαια. Μήπως ντρέπεσαι γιατί οι δικές σου αμαρτίες νομίζεις ότι είναι ποιό βαριές, και ο πνευματικός σου στο άκουσμα της εξομολογήσεως σου θα πάθη τίποτα κακό από συγκίνηση. Αν ήξερες το τι ακούει κάθε ημέρα κάθε πνευματικός που τα δικά σου είναι τίποτα μπροστά στα άλλα., Γιαυτό μην φοβάσαι και κάνε την απόφαση σήμερα. Κάνεις θυσίες με κάθε τρόπο να χτίσεις ένα καλύτερο σπίτι εδώ κάτω στην γη να κάνεις ποιό άνετη ζωή. Έχεις σκεφτεί να βάλεις ένα τούβλο και να αρχίσεις να κτίζεις εκεί επάνω όπου είναι η Βασιλεία των Ουρανών; Δεν ξέρει ο άνθρωπος πότε φεύγει από αυτήν τη ζωή. Μπορεί όποια ώρα, ,και παραδείγματα έχουμε αμέτρητα..
Οι γέροι βαδίζουν προς τον θάνατο, αλλά ο θάνατος προτιμάει τους νέους..
Η πνοή του λέει ο Ησαΐας είναι μέσα μας και όποτε θέλει την παίρνει πίσω. Με καθαρή εξομολόγηση ο καλός χριστιανός μόλις βγεί έξω από το εξομολογητήριο είναι ολοκάθαρος όπως μια μπάλα άσπρο χιόνι Ησαίας-Α-18= Λόγω όμως ανθρώπινης αδυναμίας θα αρχίσεις πάλι να μουτζουρώνεις αυτήν την χιονισμένη μπάλα. Τότε θα την ξανα καθαρίσεις πάλι με εξομολόγηση Αυτό μας λέει η Αγία, Γραφή θα κάνεις πάντοτε αφού πρώτα συνχωρείς τους άλλους και αυτοί θα συχωρούν εσένα. Έως να αφήσεις όσο το δυνατόν της αμαρτίες σου, εδώ κάτω στη γη μαζί με το σώμα σου, και οι ¨Άγγελοι θα παραλάβουν την ψυχή σου χωρίς να μπορούν τα δαιμόνια να την αποσπάσουν . Διότι ενώ τα δαιμόνια θα παρουσιάζουν τα αμαρτήματα σου όλα γραμμένα στην λίστα και θα τα αραδιάζουν ως επιχειρήματα για να αρπάξουν την ψυχή σου, από την άλλη μεριά οι ¨Άγιοι ¨Άγγελοι με την δική τους λίστα θα λένε. Ναι, μα την τάδε του μηνός μετά εξομολογήσεως έσβησαν όλα. Σκέψου αγαπητέ μου φίλε να μην είχες αφήσει εδώ κάτω στην γη τις αμαρτίες σου δια της εξομολογήσεως δεν είχες ελπίδα σωτηρίας. Και ενώ εδώ η ζωή που περνάει τόσο γρήγορα ,έχυσες μαύρο ιδρώτα για να τα αποκτήσεις , εκεί που θα είναι αιώνια και θα ζεις αιώνια όπως ο Θεός δεν έκανες τίποτα. Είναι πολλοί που πάνε να κοινωνήσουν χωρίς εξομολόγηση. Τότε στις –100- αμαρτίες που είχαν πρόσθεσαν μία ακόμη και τις έκαναν –101= Ενώ η Αγία Κοινωνία σύμφωνα με την Γραφή, ο Χριστός ζει μέσα μας και εμείς ζούμε μέσα στον Χριστό. Στην αντίθετη περίπτωση χωρίς εξομολόγηση και Άγια Κοινωνία έχεις αντίθετα αποτελέσματα. Μας λέγει η Αγία Γραφή. ¨Α-κορινθίους –ΙΑ-29-32-Ας εξετάζει δε κάθε άνθρωπος τον εαυτό του με πολύ προσοχή και έτσι προετοιμασμένος ας τρώγει από τον καθαγιασμένον Άρτον, και από το καθαγιασμένον ποτήριον. Διότι εκείνος ο οποίος τρώγει και πίνει αναξίως τα πάντιμα αυτά δώρα, τρώγει και πίνει κρίμα και καταδίκην δια τον εαυτόν του, επειδή δεν κάνει καμμίαν δάκρισιν του σώματος και του αίματος του Κυρίου, από τας συνήθεις και κοινάς τροφάς του σώματος. Ακριβώς δε διότι αναξίως κοινωνείτε από τα τίμια δώρα, υπάρχουν μεταξύ σας πολλοί ασθενείς και πολλοί βαριά άρρωστοι αρκετοί δε και πεθαίνουν. Διότι εάν εξετάζουμεν τον εαυτό μας με προσοχή και μετανοούσαμε ειλικρινως δια τα αμαρτήματα μας και έτσι προετοιμασμένοι προσερχόμεθα εις το μέγα Μυστήριον, δεν θα ετοιμωρούμεθα έτσι από τον Θεόν. Τιμωρούμενοι δε τώρα υπό του Κυρίου κατά την δικαίαν αυτού κρίσιν παιδαγωγούμεθα προς μετάνοιαν και διόρθωσιν δια να μη καταδικασθώμεν οριστικώς εις απώλειαν μαζί με τον κόσμον της αμαρτίας. Λένε πολλοί πως θα εξομολογηθώ αφού θα κάνω πάλιν τα ίδια. Είναι σαν να κοροίδεύουμε τον Θεόν. ¨Όχι φίλε μου με τις διάφορες ανθρώπινες δικαιολογίες κοροϊδεύουμε τον εαυτόν μας και όχι τον Θεόν. Τα ρούχα που φοράς αυτήν την στιγμή είναι καινούρια; Τώρα τα αγόρασες; Όχι αυτά τα έχω πλύνει 100 φορές από τότε που τα αγόρασα. Καλά αφού θα ξαναλεροθούν γιατί τα ξαναπλένεις και τα ξαναφοράς; Έχει και ο Θεός το δικό του πλυντήριο, το πλυντήριο της εξομολογήσεως, και μη ξεγελάς τον εαυτό σου ότι δεν έχεις αμαρτίες γιατί αυτή η σκέψης δεν είναι δική σου, αλλά του διαβόλου που στο έχει βάλει στο μυαλό σου, και σαν ασπιρίνη το έχεις καταπιεί. Λέει στο βιβλίο Ιώβ –ΙΕ-15-16= Ο Ουρανός δε όπου κατοικούν οι ¨Άγγελοι δεν είναι τόσο καθαροί μπρος την καθαρότητα του Θεού. Σκέψου πόσο μπορεί να είναι ο άνθρωπος που πίνει την αμαρτία σαν το ποτό. Σου έδωσε όμως αυτήν την ευλογία,, εξομολόγηση και Αγία Κοινωνία, χωρίς ιδίως αυτά τα δύο ο άνθρωπος θα ήταν καταδικασμένος . Επειδή όμως ο Θεός δεν θέλει τον θάνατο κανενός μας δίδει ευκαιρίες να σωθούμε. Ας τις εκμεταλλευτούμε τώρα, γιατί αύριο δεν ξέρουμε τι γίνεται. Πάρτε ως παράδειγμα την παραβολή του Ασώτου που είχαμε προχτές ,σώθηκε διότι μετανόησε. Πολλοί διαβάζουν διάφορα βιβλία που τα έχουν γράψει Άγιοι άνθρωποι. Όμως το βιβλίο των βιβλίων είναι η Αγία Γραφή. Χωρίς αυτήν δεν μπορεί να κατανοήσει όλα τα άλλα βιβλία .Πίστιν αληθινή θα Βάλης μελετώντας πρώτα την Αγία Γραφή. Όλα τα άλλα είναι βοηθητικά. Ο Χριστός είναι ο κορμός. Αφήνουμε τον κορμό και ασχολούμεθα με τα κλαδιά. Πολλοί πάλη λένε αφελώς. Θα εξομολογηθώ μπροστά στην εικόνα. Και τι απάντηση σου έδωσε η εικόνα; Τι οδηγίες επήρες; Αν αυτό είναι σωστό, τότε θα είναι σωστό και αυτό που θα σου πω. Όταν είσαι άρρωστος πάρε την φωτογραφία του γιατρού και πεστου που πονάς και ανάλογα με την οδηγία που θα σου δώσει πράξε. ¨Η πάρε μια εικόνα στήσε την μπροστά σου και πες στην εικόνα να σε παντρέψει. Μην ξεχνάς ότι για της αμαρτίες μας ο Χριστός Εσταυρώθη. Τότε αδίκως Εσταυρώθη. Εάν σε έχει βρίσει ή και δείρει κάποιος χωρίς να φταις εσύ, και έρθει να σου ζητήσει συχώρεση πρέπει να τον συνχωρίσεις. Λουκά –ΙΖ-3 ,4= Να είσαι δίκαιος και μην λες ότι ο άλλος φταίει πάντοτε. Μιλάς εκείνη την στιγμή στον Θεό και μη γελιέσαι επειδή βλέπεις τον Ιερέα μπροστά σου Ο Θεός είναι εκείνη την στιγμή αόρατος παρών . Για να καταλάβεις καλύτερα φαντάσου ότι ο Θεός είναι κρυμμένος πίσω από τον Ιερέα που στην πραγματικότητα κάπως έτσι είναι. Λοιπόν εκείνη την στιγμή και κάθε στιγμή δεν θέλει κι’άλλα ψέματα στα τόσα άλλα Εάν πας να κοινωνήσεις ή ετοιμάζεσαι προς κοινωνία και θυμηθείς ότι κάποιον έχεις βλάψει, τότε θα πας εσύ να ζητήσεις συνχόρεση-Ματθ-Ε-23= Μη φέρνεις τον πνευματικό σου σε δύσκολη θέση να προσπαθεί να σου κάνει πολλές ερωτήσεις για να σε κάνει να πεις τα αμαρτήματα σου, αλλά έχε θάρρος και λέγε τα αμαρτήματα σου αυτά που σου βαραίνουν την συνείδηση χωρίς περιττές φλυαρίες. κατηγόρησε τον εαυτόν σου για ότι έκανες και
όχι τους άλλους Αν ο πνευματικός σου βάλει κάποιον κανόνα μην σου φανεί βαρύς και πας αλλού και δοκιμάζεις γύρω γύρω ποιός θα σου δώσει λιγότερο γιατί δεν έκανες τίποτα, είσαι ακόμη στο μηδέν ¨Ότι και να γίνει πρέπει να κάνεις τον κανόνα που σου δόθηκε και τότε αν δεν σου αρέσει αυτός ο πνευματικός πήγαινε σε άλλον, για τα καινούρια σου αμαρτήματα. Τα παλιά έσβησαν μην τα επαναλαμβάνεις προσπάθησε όσο είναι ανθρώπινο να μην τα ξανακάνεις και με τον αγώνα σου αυτόν κάθε φορά που θα πηγαίνεις για εξομολόγηση θα δεις ότι θα έχεις όλο και λιγότερα αμαρτήματα. Αυτήν είναι η χάρη του Θεού και σκέψου βαθιά μέσα στο είναι σου πόσο πολύ μας αγαπάει, την προσπάθεια είναι που μετράει περισσότερο ο Θεός-Ησαίας-Α-18= Τί ωφελήσει άνθρωπον εάν κερδίσει τον κόσμο όλον χάσει όμως την ψυχή του τι θα δόση για αντάλλαγμα; Μάρκο-Η-36=Για φιλοσόφησε να ιδείς π όσο βάρος έχει η ψυχή σου και ας μη φαίνετε. Πρόσεξε να ιδείς πως δουλεύει αυτή η αλάνθαστη ζυγαριά,. Φεύγοντας προς το ταξίδι της αιωνιότητας παίρνεις μαζί σου θες ή δεν θες,από το ένα χέρι ένα τσουβάλι που έχει μέσα της αμαρτίες σου και από το άλλο χέρι ένα τσαντάκι που έχει μέσα όλα τα καλά σου, Γέρνεις από το βάρος του τσουβαλιού γιατί πάντοτε τα αμαρτήματα είναι ποιό πολλά. Δίπλα σου και από κάθε πλευρά περνούν και άλλοι, τρέχοντας γιατί το τσουβάλι τους είναι σχεδόν άδειο, και το μικρό τσαντάκι που έχει τα καλά μέσα είναι ποιό βαρύ από το πολύ μεγάλο τσουβάλι, Ρωτάς κάποιον,.Καλέ μου άνθρωπε πως το δικό σου τσουβάλι είναι άδειο ,και εγώ από το πολύ βάρος του δεν μπορώ να περπατίσω;.Α!, καλέ μου άνθρωπε΄πριν ξεκινήσω ενδιαφέρθηκα και το άδειασα, πως δεν έκανες και εσύ το ίδιο;.Πες μου που είναι αυτό το ¨Αγιο μέρος να πάω κι’εγώ να το αδειάσω; Καλέ μου άνθρωπε εδώ δεν υπάρχει τέτοιος σκουπιδότοπος ,αλλά κάτω στην Γη, και ο δρόμος πίσω μας έχει κλίσει τα κλειδιά του σκουπιδότοπου τα κρατούν, οι Ορθόδοξοι Ιερείς κάτω στην Γή
Και κάτι ξεχασμένο,.Πολοί αφελώς λένε,.¨Αντε καημένε που θα πάω να πω τα μυστικά μου στον παπά να με συχωρέσει που είναι ποιό αμαρτωλός από εμένα που έκανε έτσι έκανε αλλιώς, ας καθαρίσει πρώτα τον εαυτόν του ! Εδώ δείχνει πόσο πολύ μας αγαπάει ο Θεός,,γιατί δεν ήταν καθόλου δύσκολο δια Αυτόν να μας στέλνει Αγγέλους να μας εξομολογούν που είναι καθαροί από τα ανθρώπινα αμαρτήματα και κάθε λογής ανθρώπινες επιθυμίες,.Αφού θα σε έκριναν σύμφωνα με την δική τους καθαρότητα πες μου ποιός θα μπορούσε να περάσει τις Εξετάσεις της εξομολογισεως;;.Κανείς μα κανείς εις τον αιώνα τον άπαντα. ¨Οταν εμείς ήμαστε κακόβουλοι και διεστραμμένοι δεν θα μας σώσει το άγιο χέρι του Ιερέα αλλά η καλή χριστιανική ζωή΄. Όλα δίδονται με ωραία παραδείγματα .Να ένα ακόμη ολοζώντανο παράδειγμα..Ποιό ¨Αγιότερο χέρι από του Χριστού .δεν γίνεται,,Τι ωφέλησε τον Ιούδα που επήρε από τα Άγια χέρια Του το ¨Αγιο Ποτήριο. Γιαυτό λοιπόν μας έδωσε άνθρωπον αμαρτωλό [ Ιερέα] για να μας κρίνει σύμφωνα με την δική του ανθρώπινη αδυναμία ,και την συχώρεση την δίνη ο Θεός ¨Όμως δια μέσω του Ιερέως,.¨Ετσι διέταξε ο ίδιος ο Θεός και έτσι κάνουμε,. Τα υπόλοιπα είναι ανθρώπινες φιλοσοφίες που παραβγαίνει ο ένας τον άλλον χωρίς τελιομό,.Και η σοφία του κόσμου τούτου είναι κουταμάρες ενώπιον του Θεού.. Oι πολύ πονηρά σκεφτόμενοι ή θα μπορούσε κανείς να πεί, αυτοί που φοβούνται την εξομολόγηση (χωρίς λόγο) το αποφεύγουν μέχρι τελευταία στιγμή. Και αφού βρίσκονται στο κρεβάτι του νοσοκομείου χωρίς αισθήσεις πια , τρέχουν οι δικοί τους να φέρουν παπά να τον κοινωνήσει. Αυτό το ξέρουν και νομίζουν ότι θα σωθούν κατά αυτόν τον τρόπο. .Δηλαδή μέχρι τελευταία πνοή, πονηράδες..
Κύριε ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ Φώτησον το σκότος μου ΑΜΗΝ,.
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΙΣ
O AΑδάμ εξέπεσε. Κουβαλάς το προπατερικό αμάρτημα. Διαμαρτύρεσαι πολλές φορές κατά του Αδάμ και της Εύας ότι εξ’αιτίας αυτών εσύ σήμερα υποφέρεις. Ο άνθρωπος πάντα ψάχνει να βρει κάποιον άλλον να του ρίχνει της ευθύνες. Αν υποθέσουμε ότι ο Θεός μας χαρίζει το πρώτο πέσιμο, και μας έδινε και άλλες ευκαιρίες, και φτάναμε μέχρι σήμερα, πόσοι από εμάς δεν θα παίρναμε την θέση του Αδάμ και της Εύας με πολύ μεγαλύτερα αμαρτήματα; Είναι κανείς που αμφιβάλει; Είναι κανείς που κάνει μόνος του εξομολόγηση, και μόνος του κρίση για τον εαυτόν του ότι είναι αθώος;
Μάθε λοιπόν να χρησιμοποιείς την λέξιν ταπείνωση και αρχίνησε από τον εξομολόγο σου που εσύ θα διαλέξεις. Δεν είναι υποχρεωτικό να πας εις τον Ιερέα που σε ξέρει καλά, και ντρέπεσαι επειδή τον βλέπεις τακτικά. Η πείρα της ζωής μας έχει διδάξει ότι αυτοί που μένουν στην Ανατολή πάνε στην δύση να εξομολογηθούν, και αυτοί που μένουν στην Δύση πάνε στην Ανατολή "προάστια" Εάν κάνεις κάτι αντίθετο από τους νόμους της πολιτείας, θα σε πιάσει ο χωροφύλακας και θα σε πάει μέσα έως ο δικαστής αποφασίσει αν είσαι ένοχος ή αθώος και όχι εσύ μόνος σου. Αυτό το ξέρουμε όλοι πόσον μάλλον στον νόμο του Θεού, που μιλάει για καθαρή ψυχή και ζωή αιώνιον. Και ο Θεός δεν ξεγελιέται ας είσαι ο ποιό έξυπνος του κόσμου. Ενώ το πολιτικό δικαστήριο με έναν καλό δικηγορώ μπορείς να το ξεγελάσεις Μήπως έτσι σκέφτεσαι ότι θα γίνει μπροστά στον δίκαιο κριτή, και γιαυτό το παίρνεις επιπόλαια. Μήπως ντρέπεσαι γιατί οι δικές σου αμαρτίες νομίζεις ότι είναι ποιό βαριές, και ο πνευματικός σου στο άκουσμα της εξομολογήσεως σου θα πάθη τίποτα κακό από συγκίνηση. Αν ήξερες το τι ακούει κάθε ημέρα κάθε πνευματικός που τα δικά σου είναι τίποτα μπροστά στα άλλα., Γιαυτό μην φοβάσαι και κάνε την απόφαση σήμερα. Κάνεις θυσίες με κάθε τρόπο να χτίσεις ένα καλύτερο σπίτι εδώ κάτω στην γη να κάνεις ποιό άνετη ζωή. Έχεις σκεφτεί να βάλεις ένα τούβλο και να αρχίσεις να κτίζεις εκεί επάνω όπου είναι η Βασιλεία των Ουρανών; Δεν ξέρει ο άνθρωπος πότε φεύγει από αυτήν τη ζωή. Μπορεί όποια ώρα, ,και παραδείγματα έχουμε αμέτρητα..
Οι γέροι βαδίζουν προς τον θάνατο, αλλά ο θάνατος προτιμάει τους νέους..
Η πνοή του λέει ο Ησαΐας είναι μέσα μας και όποτε θέλει την παίρνει πίσω. Με καθαρή εξομολόγηση ο καλός χριστιανός μόλις βγεί έξω από το εξομολογητήριο είναι ολοκάθαρος όπως μια μπάλα άσπρο χιόνι Ησαίας-Α-18= Λόγω όμως ανθρώπινης αδυναμίας θα αρχίσεις πάλι να μουτζουρώνεις αυτήν την χιονισμένη μπάλα. Τότε θα την ξανα καθαρίσεις πάλι με εξομολόγηση Αυτό μας λέει η Αγία, Γραφή θα κάνεις πάντοτε αφού πρώτα συνχωρείς τους άλλους και αυτοί θα συχωρούν εσένα. Έως να αφήσεις όσο το δυνατόν της αμαρτίες σου, εδώ κάτω στη γη μαζί με το σώμα σου, και οι ¨Άγγελοι θα παραλάβουν την ψυχή σου χωρίς να μπορούν τα δαιμόνια να την αποσπάσουν . Διότι ενώ τα δαιμόνια θα παρουσιάζουν τα αμαρτήματα σου όλα γραμμένα στην λίστα και θα τα αραδιάζουν ως επιχειρήματα για να αρπάξουν την ψυχή σου, από την άλλη μεριά οι ¨Άγιοι ¨Άγγελοι με την δική τους λίστα θα λένε. Ναι, μα την τάδε του μηνός μετά εξομολογήσεως έσβησαν όλα. Σκέψου αγαπητέ μου φίλε να μην είχες αφήσει εδώ κάτω στην γη τις αμαρτίες σου δια της εξομολογήσεως δεν είχες ελπίδα σωτηρίας. Και ενώ εδώ η ζωή που περνάει τόσο γρήγορα ,έχυσες μαύρο ιδρώτα για να τα αποκτήσεις , εκεί που θα είναι αιώνια και θα ζεις αιώνια όπως ο Θεός δεν έκανες τίποτα. Είναι πολλοί που πάνε να κοινωνήσουν χωρίς εξομολόγηση. Τότε στις –100- αμαρτίες που είχαν πρόσθεσαν μία ακόμη και τις έκαναν –101= Ενώ η Αγία Κοινωνία σύμφωνα με την Γραφή, ο Χριστός ζει μέσα μας και εμείς ζούμε μέσα στον Χριστό. Στην αντίθετη περίπτωση χωρίς εξομολόγηση και Άγια Κοινωνία έχεις αντίθετα αποτελέσματα. Μας λέγει η Αγία Γραφή. ¨Α-κορινθίους –ΙΑ-29-32-Ας εξετάζει δε κάθε άνθρωπος τον εαυτό του με πολύ προσοχή και έτσι προετοιμασμένος ας τρώγει από τον καθαγιασμένον Άρτον, και από το καθαγιασμένον ποτήριον. Διότι εκείνος ο οποίος τρώγει και πίνει αναξίως τα πάντιμα αυτά δώρα, τρώγει και πίνει κρίμα και καταδίκην δια τον εαυτόν του, επειδή δεν κάνει καμμίαν δάκρισιν του σώματος και του αίματος του Κυρίου, από τας συνήθεις και κοινάς τροφάς του σώματος. Ακριβώς δε διότι αναξίως κοινωνείτε από τα τίμια δώρα, υπάρχουν μεταξύ σας πολλοί ασθενείς και πολλοί βαριά άρρωστοι αρκετοί δε και πεθαίνουν. Διότι εάν εξετάζουμεν τον εαυτό μας με προσοχή και μετανοούσαμε ειλικρινως δια τα αμαρτήματα μας και έτσι προετοιμασμένοι προσερχόμεθα εις το μέγα Μυστήριον, δεν θα ετοιμωρούμεθα έτσι από τον Θεόν. Τιμωρούμενοι δε τώρα υπό του Κυρίου κατά την δικαίαν αυτού κρίσιν παιδαγωγούμεθα προς μετάνοιαν και διόρθωσιν δια να μη καταδικασθώμεν οριστικώς εις απώλειαν μαζί με τον κόσμον της αμαρτίας. Λένε πολλοί πως θα εξομολογηθώ αφού θα κάνω πάλιν τα ίδια. Είναι σαν να κοροίδεύουμε τον Θεόν. ¨Όχι φίλε μου με τις διάφορες ανθρώπινες δικαιολογίες κοροϊδεύουμε τον εαυτόν μας και όχι τον Θεόν. Τα ρούχα που φοράς αυτήν την στιγμή είναι καινούρια; Τώρα τα αγόρασες; Όχι αυτά τα έχω πλύνει 100 φορές από τότε που τα αγόρασα. Καλά αφού θα ξαναλεροθούν γιατί τα ξαναπλένεις και τα ξαναφοράς; Έχει και ο Θεός το δικό του πλυντήριο, το πλυντήριο της εξομολογήσεως, και μη ξεγελάς τον εαυτό σου ότι δεν έχεις αμαρτίες γιατί αυτή η σκέψης δεν είναι δική σου, αλλά του διαβόλου που στο έχει βάλει στο μυαλό σου, και σαν ασπιρίνη το έχεις καταπιεί. Λέει στο βιβλίο Ιώβ –ΙΕ-15-16= Ο Ουρανός δε όπου κατοικούν οι ¨Άγγελοι δεν είναι τόσο καθαροί μπρος την καθαρότητα του Θεού. Σκέψου πόσο μπορεί να είναι ο άνθρωπος που πίνει την αμαρτία σαν το ποτό. Σου έδωσε όμως αυτήν την ευλογία,, εξομολόγηση και Αγία Κοινωνία, χωρίς ιδίως αυτά τα δύο ο άνθρωπος θα ήταν καταδικασμένος . Επειδή όμως ο Θεός δεν θέλει τον θάνατο κανενός μας δίδει ευκαιρίες να σωθούμε. Ας τις εκμεταλλευτούμε τώρα, γιατί αύριο δεν ξέρουμε τι γίνεται. Πάρτε ως παράδειγμα την παραβολή του Ασώτου που είχαμε προχτές ,σώθηκε διότι μετανόησε. Πολλοί διαβάζουν διάφορα βιβλία που τα έχουν γράψει Άγιοι άνθρωποι. Όμως το βιβλίο των βιβλίων είναι η Αγία Γραφή. Χωρίς αυτήν δεν μπορεί να κατανοήσει όλα τα άλλα βιβλία .Πίστιν αληθινή θα Βάλης μελετώντας πρώτα την Αγία Γραφή. Όλα τα άλλα είναι βοηθητικά. Ο Χριστός είναι ο κορμός. Αφήνουμε τον κορμό και ασχολούμεθα με τα κλαδιά. Πολλοί πάλη λένε αφελώς. Θα εξομολογηθώ μπροστά στην εικόνα. Και τι απάντηση σου έδωσε η εικόνα; Τι οδηγίες επήρες; Αν αυτό είναι σωστό, τότε θα είναι σωστό και αυτό που θα σου πω. Όταν είσαι άρρωστος πάρε την φωτογραφία του γιατρού και πεστου που πονάς και ανάλογα με την οδηγία που θα σου δώσει πράξε. ¨Η πάρε μια εικόνα στήσε την μπροστά σου και πες στην εικόνα να σε παντρέψει. Μην ξεχνάς ότι για της αμαρτίες μας ο Χριστός Εσταυρώθη. Τότε αδίκως Εσταυρώθη. Εάν σε έχει βρίσει ή και δείρει κάποιος χωρίς να φταις εσύ, και έρθει να σου ζητήσει συχώρεση πρέπει να τον συνχωρίσεις. Λουκά –ΙΖ-3 ,4= Να είσαι δίκαιος και μην λες ότι ο άλλος φταίει πάντοτε. Μιλάς εκείνη την στιγμή στον Θεό και μη γελιέσαι επειδή βλέπεις τον Ιερέα μπροστά σου Ο Θεός είναι εκείνη την στιγμή αόρατος παρών . Για να καταλάβεις καλύτερα φαντάσου ότι ο Θεός είναι κρυμμένος πίσω από τον Ιερέα που στην πραγματικότητα κάπως έτσι είναι. Λοιπόν εκείνη την στιγμή και κάθε στιγμή δεν θέλει κι’άλλα ψέματα στα τόσα άλλα Εάν πας να κοινωνήσεις ή ετοιμάζεσαι προς κοινωνία και θυμηθείς ότι κάποιον έχεις βλάψει, τότε θα πας εσύ να ζητήσεις συνχόρεση-Ματθ-Ε-23= Μη φέρνεις τον πνευματικό σου σε δύσκολη θέση να προσπαθεί να σου κάνει πολλές ερωτήσεις για να σε κάνει να πεις τα αμαρτήματα σου, αλλά έχε θάρρος και λέγε τα αμαρτήματα σου αυτά που σου βαραίνουν την συνείδηση χωρίς περιττές φλυαρίες. κατηγόρησε τον εαυτόν σου για ότι έκανες και
όχι τους άλλους Αν ο πνευματικός σου βάλει κάποιον κανόνα μην σου φανεί βαρύς και πας αλλού και δοκιμάζεις γύρω γύρω ποιός θα σου δώσει λιγότερο γιατί δεν έκανες τίποτα, είσαι ακόμη στο μηδέν ¨Ότι και να γίνει πρέπει να κάνεις τον κανόνα που σου δόθηκε και τότε αν δεν σου αρέσει αυτός ο πνευματικός πήγαινε σε άλλον, για τα καινούρια σου αμαρτήματα. Τα παλιά έσβησαν μην τα επαναλαμβάνεις προσπάθησε όσο είναι ανθρώπινο να μην τα ξανακάνεις και με τον αγώνα σου αυτόν κάθε φορά που θα πηγαίνεις για εξομολόγηση θα δεις ότι θα έχεις όλο και λιγότερα αμαρτήματα. Αυτήν είναι η χάρη του Θεού και σκέψου βαθιά μέσα στο είναι σου πόσο πολύ μας αγαπάει, την προσπάθεια είναι που μετράει περισσότερο ο Θεός-Ησαίας-Α-18= Τί ωφελήσει άνθρωπον εάν κερδίσει τον κόσμο όλον χάσει όμως την ψυχή του τι θα δόση για αντάλλαγμα; Μάρκο-Η-36=Για φιλοσόφησε να ιδείς π όσο βάρος έχει η ψυχή σου και ας μη φαίνετε. Πρόσεξε να ιδείς πως δουλεύει αυτή η αλάνθαστη ζυγαριά,. Φεύγοντας προς το ταξίδι της αιωνιότητας παίρνεις μαζί σου θες ή δεν θες,από το ένα χέρι ένα τσουβάλι που έχει μέσα της αμαρτίες σου και από το άλλο χέρι ένα τσαντάκι που έχει μέσα όλα τα καλά σου, Γέρνεις από το βάρος του τσουβαλιού γιατί πάντοτε τα αμαρτήματα είναι ποιό πολλά. Δίπλα σου και από κάθε πλευρά περνούν και άλλοι, τρέχοντας γιατί το τσουβάλι τους είναι σχεδόν άδειο, και το μικρό τσαντάκι που έχει τα καλά μέσα είναι ποιό βαρύ από το πολύ μεγάλο τσουβάλι, Ρωτάς κάποιον,.Καλέ μου άνθρωπε πως το δικό σου τσουβάλι είναι άδειο ,και εγώ από το πολύ βάρος του δεν μπορώ να περπατίσω;.Α!, καλέ μου άνθρωπε΄πριν ξεκινήσω ενδιαφέρθηκα και το άδειασα, πως δεν έκανες και εσύ το ίδιο;.Πες μου που είναι αυτό το ¨Αγιο μέρος να πάω κι’εγώ να το αδειάσω; Καλέ μου άνθρωπε εδώ δεν υπάρχει τέτοιος σκουπιδότοπος ,αλλά κάτω στην Γη, και ο δρόμος πίσω μας έχει κλίσει τα κλειδιά του σκουπιδότοπου τα κρατούν, οι Ορθόδοξοι Ιερείς κάτω στην Γή
Και κάτι ξεχασμένο,.Πολοί αφελώς λένε,.¨Αντε καημένε που θα πάω να πω τα μυστικά μου στον παπά να με συχωρέσει που είναι ποιό αμαρτωλός από εμένα που έκανε έτσι έκανε αλλιώς, ας καθαρίσει πρώτα τον εαυτόν του ! Εδώ δείχνει πόσο πολύ μας αγαπάει ο Θεός,,γιατί δεν ήταν καθόλου δύσκολο δια Αυτόν να μας στέλνει Αγγέλους να μας εξομολογούν που είναι καθαροί από τα ανθρώπινα αμαρτήματα και κάθε λογής ανθρώπινες επιθυμίες,.Αφού θα σε έκριναν σύμφωνα με την δική τους καθαρότητα πες μου ποιός θα μπορούσε να περάσει τις Εξετάσεις της εξομολογισεως;;.Κανείς μα κανείς εις τον αιώνα τον άπαντα. ¨Οταν εμείς ήμαστε κακόβουλοι και διεστραμμένοι δεν θα μας σώσει το άγιο χέρι του Ιερέα αλλά η καλή χριστιανική ζωή΄. Όλα δίδονται με ωραία παραδείγματα .Να ένα ακόμη ολοζώντανο παράδειγμα..Ποιό ¨Αγιότερο χέρι από του Χριστού .δεν γίνεται,,Τι ωφέλησε τον Ιούδα που επήρε από τα Άγια χέρια Του το ¨Αγιο Ποτήριο. Γιαυτό λοιπόν μας έδωσε άνθρωπον αμαρτωλό [ Ιερέα] για να μας κρίνει σύμφωνα με την δική του ανθρώπινη αδυναμία ,και την συχώρεση την δίνη ο Θεός ¨Όμως δια μέσω του Ιερέως,.¨Ετσι διέταξε ο ίδιος ο Θεός και έτσι κάνουμε,. Τα υπόλοιπα είναι ανθρώπινες φιλοσοφίες που παραβγαίνει ο ένας τον άλλον χωρίς τελιομό,.Και η σοφία του κόσμου τούτου είναι κουταμάρες ενώπιον του Θεού.. Oι πολύ πονηρά σκεφτόμενοι ή θα μπορούσε κανείς να πεί, αυτοί που φοβούνται την εξομολόγηση (χωρίς λόγο) το αποφεύγουν μέχρι τελευταία στιγμή. Και αφού βρίσκονται στο κρεβάτι του νοσοκομείου χωρίς αισθήσεις πια , τρέχουν οι δικοί τους να φέρουν παπά να τον κοινωνήσει. Αυτό το ξέρουν και νομίζουν ότι θα σωθούν κατά αυτόν τον τρόπο. .Δηλαδή μέχρι τελευταία πνοή, πονηράδες..
Κύριε ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ Φώτησον το σκότος μου ΑΜΗΝ,.
Αλλ' ώς ο ληστής ομολογώ Σοι,
Μνύσθητί μου, Κύριε,
Εν τη Βασιλεία Σου.
Μνύσθητί μου, Κύριε,
Εν τη Βασιλεία Σου.
Re: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως
Aνοιξε την καρδιά σου
εις τον πνευματικό σου
και πες τις αμαρτίες σου
που ' κανες στον καιρό σου.
Ταπείνωση να έχετε
εις τον πνευματικό σας
να λέτε τις αμαρτίες σας
και κάθε λογισμό σας.
Μετάνοια - εξομολόγηση
η Θεία Κοινωνία είναι
τα μόνα εφόδια δια την σωτηρία.
Μετανοείται Χριστιανοί
και να εξομολογάστε
για να βρεθείτε καθαροί
εις τον Κριτή όταν πάτε.
Μετανοιωμένοι καθαροί και
εξομολογημένοι που ο Κριτής
να μην σας πει
η κόλαση αναμένει.
Της μετανοίας εντολή είναι
του Ιωάννη όπου εβάπτιζεν
τους πιστούς
εκεί στον Ιορδάνη.
Μετάνοια και προσευχή
δάκρυα και νηστεία
αυτά μας ανεβάζουνε
στην άνω Βασιλεία.
Αγιορείτου Μοναχού
ΕΥΓΕΝΙΟΥ
Ρεθυμνίου - Σταυρονικητιανού
εις τον πνευματικό σου
και πες τις αμαρτίες σου
που ' κανες στον καιρό σου.
Ταπείνωση να έχετε
εις τον πνευματικό σας
να λέτε τις αμαρτίες σας
και κάθε λογισμό σας.
Μετάνοια - εξομολόγηση
η Θεία Κοινωνία είναι
τα μόνα εφόδια δια την σωτηρία.
Μετανοείται Χριστιανοί
και να εξομολογάστε
για να βρεθείτε καθαροί
εις τον Κριτή όταν πάτε.
Μετανοιωμένοι καθαροί και
εξομολογημένοι που ο Κριτής
να μην σας πει
η κόλαση αναμένει.
Της μετανοίας εντολή είναι
του Ιωάννη όπου εβάπτιζεν
τους πιστούς
εκεί στον Ιορδάνη.
Μετάνοια και προσευχή
δάκρυα και νηστεία
αυτά μας ανεβάζουνε
στην άνω Βασιλεία.
Αγιορείτου Μοναχού
ΕΥΓΕΝΙΟΥ
Ρεθυμνίου - Σταυρονικητιανού
Re: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως
Υπάρχει κάτι το οποίο να κάνετε και για το οποίο να έχετε αμφιβολίες αν είναι αμαρτία ή όχι για το Θεό; Αν θα ληφθεί υπόψη κατά την κρίση σας από Αυτόν;
- Νίκος
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 7396
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
- 12
- Τοποθεσία: Κοζάνη
- Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
- Έλαβε ευχαριστία: 362 φορές
Re: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως
Για κάθε τι που κάνω στη ζωή μου και δεν είναι ξεκάθαρο ότι είναι "προς δόξαν Θεού", έχω λογισμούς για το αν θα πρέπει να το κάνω ή όχι, και μήπως κάνοντάς το σπαταλάω άδικα το χρόνο μου, που θα μπορούσα να τον αφιερώσω σε πιο πνευματικές ασχολίες. Π.χ. ξεκίνησα να κάνω μεταπτυχιακό και δεν είμαι καθόλου σίγουρος αν το μεταπτυχιακό αυτό δεν θα είναι μια σπατάλη του χρόνου, που θα μπορούσα να διαθέσω στην οικογένειά μου, ή στην προσευχή, ή σε πνευματικό διάβασμα κ.λ.π.Στρατής,Mar 6 2007, 06:25 PM έγραψε: Υπάρχει κάτι το οποίο να κάνετε και για το οποίο να έχετε αμφιβολίες αν είναι αμαρτία ή όχι για το Θεό; Αν θα ληφθεί υπόψη κατά την κρίση σας από Αυτόν;
Ρώτησα όπως κάνω πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις τον Πνευματικό μου κι η απάντησή του στην πραγματικότητα με μπέρδεψε περισσότερο. Είδομεν.
Αυτό είναι ένα παράδειγμα του ότι αμαρτία μπορεί να είναι οτιδήποτε, ακόμη κι αν με την πρώτη ματιά με βάση τα κριτήρια που έχει ο περισσότερος κόσμος για το τι είναι αμαρτία (φόνος, ληστεία, μοιχεία κλπ), δεν φαίνεται να είναι αμαρτία.
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Re: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως
Το αντίστροφο μπορεί να ισχύσει;Αυτό είναι ένα παράδειγμα του ότι αμαρτία μπορεί να είναι οτιδήποτε, ακόμη κι αν με την πρώτη ματιά με βάση τα κριτήρια που έχει ο περισσότερος κόσμος για το τι είναι αμαρτία (φόνος, ληστεία, μοιχεία κλπ), δεν φαίνεται να είναι αμαρτία.
Προφανώς Νίκο θέλει να δει αν ο χρόνος που θα διαθέσεις για τις σπουδές αποβεί σε βάρος της πνευματικής σου προκοπής και πορείας.Ρώτησα όπως κάνω πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις τον Πνευματικό μου κι η απάντησή του στην πραγματικότητα με μπέρδεψε περισσότερο. Είδομεν.
- Νίκος
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 7396
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
- 12
- Τοποθεσία: Κοζάνη
- Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
- Έλαβε ευχαριστία: 362 φορές
Re: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως
Δηλαδή ποιο αντίστροφο; Το να μην είναι ο φόνος, η ληστεία, η μοιχεία κλπ αμαρτίες;Στρατής,Mar 7 2007, 12:20 PM έγραψε:Το αντίστροφο μπορεί να ισχύσει;Αυτό είναι ένα παράδειγμα του ότι αμαρτία μπορεί να είναι οτιδήποτε, ακόμη κι αν με την πρώτη ματιά με βάση τα κριτήρια που έχει ο περισσότερος κόσμος για το τι είναι αμαρτία (φόνος, ληστεία, μοιχεία κλπ), δεν φαίνεται να είναι αμαρτία.




Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.