Αγαπητά μέλη και επισκέπτες, καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο μας φόρουμ!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!

Άγιος Αχίλλιος Επίσκοπος Λαρίσσης (15 Μαΐου)

Βίοι Αγίων, Θαύματα, Κείμενα, Λόγοι και Εικόνες

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2090
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm
12
Έχει ευχαριστήσει: 2 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 10 φορές

Άγιος Αχίλλιος Επίσκοπος Λαρίσσης (15 Μαΐου)

Δημοσίευση από Achilleas »

Άγιος Αχίλλιος Επίσκοπος Λαρίσσης (15 Μαΐου)

Εικόνα

Γεννήθηκε το 270 μ.Χ. στην Καππαδοκία και έλαβε μεγάλη χριστιανική και «θύραθεν»(=εξωχριστιανική) μόρφωση.

Μετά το θάνατο των ευσεβών γονέων του, μοίρασε τη μεγάλη περιουσία τους στους φτωχούς και πήγε στους Αγίους Τόπους. Εκεί έζησε κοντά στον Πανάγιο Τάφο.

Κατόπιν επισκέφτηκε διάφορα ασκητήρια και ασκήθηκε στη νηστεία, στην προσευχή, την αγρυπνία και στις άλλες χριστιανικές αρετές.

Ύστερα πήγε στη Ρώμη και στη Θεσσαλία, όπου κήρυξε το Χριστό και έκανε πολλά θαύματα. Έτσι διαδόθηκε πολύ η φήμη του και όταν χήρευσε ο θρόνος της Λαρίσης, αναδείχτηκε Αρχιεπίσκοπος της.

Η φήμη του προέτρεξε και έφτασε στη Νίκαια της Βιθυνίας, πριν ακόμη πάει εκει ο Αγιος, για να λάβει μέρος στην Πρώτη Οικουμενική Σύνοδο (325). Γι' αυτό ο Μέγας Κωνσταντίνος και οι Πατέρες τον υποδέχτηκαν με μεγάλες τιμές. Τέλεσε μάλιστα στη Σύνοδο και θαύμα. Έκανε να αναβλύσει λάδι από μια πέτρα. Όπως αναφέρεται σε χειρόγραφο που βρίσκεται στη Μονή Βαρλαάμ Μετεώρων ο Αγιος «Τον Θεόν επικαλεσάμενος και έλαιον δι' ευχής βλύσαι ποιεί». Με πολλή χαρά τότε ο αυτοκράτορας ζήτησε την ευλογία του Αγίου και τον προέπεμψε στη Λάρισα με πλούσια δώρα για ανεγέρσεις ναών και φιλανθρωπίες. Πιθανόν από την εποχή αυτή να ήταν και το Ευαγγέλιο της Κομνηνείου Μονής, που σωζόταν ως το 1853. Ήταν γραμμένο με χρυσά γράμματα σε περγαμηνή και είχε σημειώσεις του Αρχιεπισκόπου Λαρίσης Αχιλλίου Α'.

Το 355 μ.Χ., ύστερα από 35 χρόνια αρχιερατείας του Αγίου στη Λάρισα, ο Θεός του φανέρωσε πως ήρθε η ώρα της εξόδου του από το μάταιο αυτό κόσμο. Κάλεσε τότε όλο τον κλήρο και το λαό, τους το ανακοίνωσε και τους έδωσε παραινέσεις και συμβουλές.

Τον θρήνησαν πολύ και τον κήδεψαν με μεγαλοπρέπεια. Τοποθέτησαν δε το ιερό του λείψανο στη λάρνακα που ο ίδιος είχε κατασκευάσει.

Το χαριτόβρυτο λείψανο του ανέβλυζε μύρο κι έκανε πολλά θαύματα. Αλλά δεν έμεινε για πάντα στη Λάρισα. Το σύλησε το 985/6 ο αποστάτης από τους Βυζαντινούς τσάρος των Βουλγάρων Σαμουήλ και το μετέφερε στα ανάκτορά του, στο μικρό νησάκι των Πρεσπών, που σήμερα φέρει το όνομα του Αγίου Αχιλλίου. Εκεί ανήγειρε προς τιμήν του Αγίου μεγαλοπρεπή ναό ρυθμού Βασιλικής, του οποίου σώζονται τα ερείπια. Ήθελε με την ενέργεια του αυτή ο Σαμουήλ να στερεώσει την κυριαρχία του. Γιατί η κατοχή ιερών λειψάνων ονομαστών Αγίων ήταν ιδιαίτερη τιμή και ευλογία και αποτελούσε πόλο έλξης των χριστιανικών πληθυσμών. Σκόπευε μάλιστα ο Σαμουήλ να μεταφέρει εκεί την Αρχιεπισκοπή Οχρίδος και να την αναδείξει σε Πατριαρχείο. Είχε μεγαλεπήβολα σχέδια, που, αν πετύχαιναν, θα άλλαζαν τον ρουν της ιστορίας, στην περιοχή.

Οι Βυζαντινοί χρονογράφοι του 11ου αιώνα Ιωάννης Σκυλίτσης και Γεώργιος Κεδρηνός εξιστορούν τα σχετικά με την αρπαγή από το Σαμουήλ του ιερού λειψάνου του Αχίου Αχιλλίου. Ο δεύτερος αναφέρει συγκεκριμμένως: «Μετήγαγε δε ( ο Σαμουήλ) και το λείψανον του Αγίου Αχιλλείου επισκόπου Λαρίσης χρηματίσαντος επί Κωνσταντίνου του μεγάλου καν τη μεγάλη και πρώτη Συνόδω παρόντος συν Ρηγίνω Σκοπέλων και Διοδώρω Τρίκκης, και εις Πρέσπαν απέθετο, ένθα ήσαν αυτώ τα βασίλεια, οίκον κάλλιστον και μέγιστον επί τω ονόματι αυτού δομησάμενος».

Αλλά και μετά την αρπαγή του ιερού λειψάνου του Αγίου Αχίλλειου από το Σαμουήλ, ο χριστιανικός λαός της Λαρίσης δεν έπαψε να τιμά τον Πολιούχο του. Τον προστάτη του Αγιο. Και να διαλαλεί τις αριστείες του, τις υψηλές πνευματικές του επιδόσεις, όπως λέει το σχετικό επίγραμμα: «Λαλεί Λάρισα σας αριστείας ξένας, μνήμην έχουσα και θανόντος σου, Πάτερ».

Και είχε ως τόπο αγιάσματος και κέντρο της λατρείας του, ως σημείο αναφοράς του, τον τάφο του Αγίου και τον περικαλλή ναό του. Τον ναό, τον τόσο αγαπητό σε όλους, στον οποίο συναθροίζονταν συνήθως οι επίσκοποι, προκειμένου να εκλέξουν ιεράρχες για τις κενούμενες επισκοπές Θεσσαλίας, όπως αναφέρει ο Κώδικας 1472.

Ο Μητροπολιτικός αυτός ναός ήταν το ιδιαίτερο σέβασμα των Λαρισαίων. Το ιερό τους καθίδρυμα. Το κέντρο της θρησκευτικής τους ζωής, που επηρέαζε και την κοινωνική τους. Σ' αυτόν συνέρχονταν για να λατρεύσουν το Σωτήρα Χριστό και να ζητήσουν τις πρεσβείες του Αγίου σε κάθε δυσκολία και ανάγκη τους. Στις πλημμύρες, στους πολέμους, στους συχνούς σεισμούς που τους ανάγκαζαν να μην υψώνουν μεγάλα οικοδομήματα, στις επιδημίες. Ήταν ιδιαίτερα απειλητική η πανούκλα του 1813 και του 1848, που είχε αναρίθμητα θύματα.

Ακολούθησε δε Ο ναός αυτός την πορεία της πόλης στην ιστορία. Γνώρισε δηλαδή λαμπρές μέρες δόξας και μεγαλείου, αλλά και λεηλασίες και καταστροφές. Και αποτελεί και σήμερα ο ναός αυτός με την τοξότη γέφυρα του «αργυροδίνη» Πηνειού ποταμού από κάτω του το χαρακτηριστικό έμβλημα της πόλης των Λαρισαίων με τη μακριά ιστορία των τεσσάρων χιλιετηρίδων.

Θα μάκραινε πολύ ο λόγος, αν επιχειρούσαμε λεπτομερή εξιστόρηση των περιπετειών του ναού τού Αγίου Αχιλλίου. Γι' αυτό περιορίζομαι στα εξής: Την εποχή της Φραγκοκρατίας και συγκεκριμένως το 1204, επί Αλεξίου Γ', εξαιτίας της συγκρούσεως των Φράγκων μεταξύ τους, η Λάρισα ερημώθηκε και μεταβλήθηκε σε ακατοίκητο χωριό, ο δε ναός του Αγίου Αχίλλειου μετατράπηκε σε ορμητήριο ληστών!

Την περίοδο της οθωμανικής κυριαρχίας (τουρκοκρατίας) και συγκεκριμένως στις 12 Ιουνίου 1769 ο φανατισμένος τουρκικός όχλος έκαψε και γκρέμισε το Μητροπολιτικό ναό και οι Λαρισαίοι εκκλησιάζονταν επί 25 ολόκληρα χρόνια, ως το 1794, στα γύρω χωριά! Μάλιστα οι Τούρκοι είχαν αποφασίσει να μην ξανακτιστεί ο ναός. Αλλά ύστερα από ενέργειες του Μητροπολίτη Λαρίσης Διονυσίου Καλλιάρχου προς την Πύλη και με εισφορές μεγάλες των Λαρισαίων (40 πουγγιά, δηλ. 18 χιλιάδες γρόσια) εκδόθηκε, στις 26 Φεβρουαρίου 1794, φιρμάνι του Σουλτάνου Σελίμ, που έδινε την άδεια ν' ανοικοδομηθεί ο ναός. Είναι ενδεικτική του θέματος η ενθύμηση (=σημείωμα), που υπάρχει στην περιήγηση η τοπογραφία της Θετταλίας και Θετταλομαγνησίας του Νικολάου Μάγνητος και έχει ληφθεί από τα χειρόγραφα του Αρχιμανδρίτου Ιακώβου Γυναϊτιδος Βαλβαμά: «1794 Φεβρουαρίου 4 ευγήκε φερμάνι διά την εκκλησίαν της Λαρίσης του Αγίου Αχιλλίου μέσα εις την ΚΠολιν. Και ήλθεν ο Τάταρης μέσα εις την Λάρισαν Φεβρουαρίου 26 ημέρα Δευτέρα και εδιαβάσθη την Πέμπτην εις τας 2 του Μαρτίου». Έτσι ξανακτίστηκε ο ναός. Και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ. Σε 36 ημέρες! Θεμελιώθηκε στις 5 Μαρτίου 1794 και τελείωσε στις 6 Απριλίου (ώρα 9.00 το βράδυ της Μεγ. Παρασκευής). Και το επόμενο βράδυ, του Μεγ. Σαββάτου τελέστηκε εντός του ναού η Λειτουργία της Αναστάσεως προεξάρχοντος του Μητροπολίτου Διονυσίου Καλλιάρχου. Αξίζει να σημειωθεί, πως για να τελειώσει τόσο γρήγορα ο ναός, εργάστηκαν περισσότεροι από διακόσιοι τεχνίτες βοηθούμενοι αφιλοκοκερδώς από όλους τους Λαρισαίους χριστιανούς. Είχε δε ο ναός και παρεκκλήσιο του Αγίου Βησσαρίωνος.

Στις 12 Ιουνίου 1822 οι Τούρκοι μετέτρεψαν το ναό σε οπλοστάσιο και οι Λαρισαίοι εκκλησιάζονταν στο εκκλησάκι της Αγίας Μαρίνας μέχρις ότου τους Αποδόθηκε και πάλι ο ναός επί Μητροπολίτου Μελετίου Ε ! Τότε μάλιστα ορίστηκε ημέρα εβδομαδιαίας αγοράς η Δευτέρα, αντί της Κυριακής. Έτσι ανανεώθηκε και ισχυροποιήθηκε η από του 1730 απόφαση των Λαρισαίων εμπόρων που όριζε η απόφαση «να φυλάττουν όλας τας Κυριακάς και τας δεσποτικάς εορτάς». Καθιέρωνε δηλαδή την αργία της Κυριακής. Στους μη συμμορφούμενους δε με το συμφωνητικό αυτό, επιβαλλόταν η ποινή να καταβάλλουν στο Ταμείο του ναού του Αγ. Αχιλλίου 50 ασλάνια. Έτσι έγινε πράξη ο λόγος του Απόστολου του σκλαβωμένου Γένους μας Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, για τον οποίο μάλιστα λόγο μαρτύρησε: Να μη γίνονται παζάρια την Κυριακή.

Τον Απρίλιο του 1827 οι Τούρκοι μετέβαλαν πάλι το ναό σε οπλοστάσιο. Αλλά γρήγορα οι χριστιανοί κατόρθωσαν να τους αποδοθεί για τη λατρεία τους, δίνοντας μεγάλες χρηματικές εισφορές στο δικαστή, στους πασάδες και στους μπέηδες.

Όλα αυτά μαρτυρούν την ευσέβεια των Λαρισαίων, οι οποίοι ευλαβούνταν και τιμούσαν ιδιαιτέρως τον Πολιούχο τους Αγιο Αχίλλιο και φρόντιζαν πολύ το ναό του. Και στα χρόνια που υπήρχε ο τάφος με το ιερό λείψανο του Αγίου μέσα του, αλλά και στα κατοπινά. Και διόριζαν ως επιτρόπους του εκπροσώπους των σύντεχνων (γουναράδων, μπακάληδων, ψωμάδων, ραπτάδων και άλλων), όπως συνέβη επί των ημερών του Μητροπολίτου Λαρίσης Μελετίου Ε'.
Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7421
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

Re: Άγιος Αχίλλιος Επίσκοπος Λαρίσσης (15 Μαΐου)

Δημοσίευση από Νίκος »

Ο Άγιος Αχίλλιος, το δόγμα της Πίστεως και η εποχή μας
Ημ. Δημοσίευσης: May 14, 2011

Εικόνα

του Αρχιμανδρίτου π. Αχιλλίου Τσούτσουρα, Πρωτοσυγκέλλου της Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσης και Τυρνάβου


Αναμφισβήτητα, για πολλούς λόγους, η Λάρισα, η πόλις του Αγίου Αχιλλίου, σεμνύνεται για το μεγάλο Άγιο και Προστάτη της, το Μυροβλύτη και Θαυματουργό Άγιο Αχίλλιο, Αρχιεπίσκοπο Λαρίσης, το Χαριτόβρυτο.

Η Χριστιανική του καταγωγή, η αυτοεγκατάλειψή του στα χέρια του Θεού, η Ιεραποστολική εργασία του, η φωτεινή ποιμαντορία του, η ευαγγελική του ζωή, η ξεκάθαρη δογματική διδασκαλία του, ο πνευματικός του αγώνας, η ασκητικότητά του, η πραγματική συμπαράστασή του προς τους πτωχούς και τους αδυνάτους, το αδούλωτο φρόνημά του, η παρρησία του, ο μοναδικός ζήλος του και η προθυμία του να δοξασθεί το όνομα του Αγίου Θεού, είναι μερικά μόνον από εκείνα τα χαρακτηριστικά με τα οποία μπορεί κανείς να σκιαγραφήσει την αγία προσωπικότητά του.

Ιδιαίτερα εδώ, στη μακαρία γη των Θετταλών, ήλθε ξένος και έγινε οικείος, αγάπησε τα χώματα και το λαό αυτό. Φυτεύτηκε εδώ για να ανθίσει και να καρποφορήσει «ως το δένδρον το πεφυτευμένον παρά τας διεξόδους των υδάτων». Αγάπησε υπερβολικά τους Λαρισαίους στους οποίους ευαγγελίστηκε το λόγο του Θεού, εκήρυξε Ιησούν Χριστόν, Εσταυρωμένον και Αναστάντα και Εκείνον εμφύτευσε με πολλή προθυμία μέσα στις διψασμένες καρδιές τους.

Καθημερινά καλλιεργούσε την άμπελον ταύτην, ξερίζωνε τα ζιζάνια της ειδωλολατρίας και έσπερνε συνεχώς τον αληθινό σπόρο της αγίας Πίστεώς μας. Θα λέγαμε πως έγινε ο πνευματικός αργυροδίνης Πηνειός που καθημερινά πολλοί ποταμοί επήγαζαν εξ αυτού και πότιζαν την άνυδρη πνευματικά γη και τις διψασμένες ψυχές των προγόνων μας.

Στα τριανταπέντε χρόνια της αγίας ποιμαντορίας του ανεδείχθη ο ποιμήν ο καλός, που την ψυχή του έθετε υπέρ των προβάτων. Γι’ αυτό και το ευλογημένο ποίμνιό του, διαρκώς ζούσε πνευματικές εμπειρίες απείρου κάλλους. Οι άνθρωποι έβλεπαν στον Άγιο Επίσκοπό τους, τη ζωή του Χριστού, εβίωναν τη σαρκωμένη αγάπη, έβλεπαν στο πρόσωπό του να γίνεται πράξη ο ευαγγελικός λόγος και ακολουθώντας το γνήσιο, αληθινό και ιδιαίτερα αγωνιστικό ομολογιακό του πνεύμα, ενδυναμώνονταν και ενισχύονταν πνευματικά, ώστε να τον ακολουθούν σε γενναίους αγώνες υπέρ της αγιωτάτης και ολοζώντανης Πίστεώς μας.

Αυτό δε που κυρίως χαρακτηρίζει την οσιακή του βιοτή και το γνήσιο ομολογιακό του πνεύμα, είναι η δυναμική παρουσία του στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο της Νικαίας, το 325 μ.Χ. που εκλήθη επίσημα και εκεί ομολόγησε το ομοούσιον του Υιού, κατατροπώνοντας το μεγαλύτερο αιρεσιάρχη, τον Άρειο, που διεκήρυττε ότι ο Υιός και Λόγος του Πατρός είναι κτίσμα και άρα όχι ομοούσιος με τον Πατέρα.

Μάλιστα η ομολογία του αυτή καταστέφθηκε με τη Θεία παρέμβαση, το μεγάλο και θαυμαστό σημείο και το ζωντανό θαύμα του Αγίου Θεού, ο οποίος στην προσευχή και πολύ δυνατή επίκληση του Αγίου Επισκόπου της Λαρίσης Αχιλλίου, απήντησε από τον Ουρανό, με αποτέλεσμα να ενισχυθούν οι Ορθόδοξοι και να καταντροπιασθούν και να κατακρημνισθούν οι αιρετικοί.

«Εάν ο Υιός του Θεού είναι ομοούσιος και ομόδοξος προς τον Πατέρα, όπως εμείς πιστεύουμε, τότε να αναβλύσει από αυτή την ξερή πέτρα λάδι για να δουν και να πιστέψουν οι όντως Θεομάχοι», είπε ο Άγιος του Θεού και πριν καλά – καλά τελειώσει την πρότασή του ο Θεός τον δικαίωσε. Άφθονο λάδι εξήλθε από την στεγνή πέτρα που πλημμύρισε όλο τον τόπο όπου διεξάγονταν οι εργασίες της Συνόδου.

Το μεγάλο αυτό θαύμα σίγουρα ενισχύει όλους εμάς που απιστούμε μέχρι και σήμερα και δυστυχώς λατρεύουμε θεούς αλλοτρίους, αλλά συγχρόνως μας δίνει μερικά πολύ σημαντικά μηνύματα:

Βλέπουμε πως τα δόγματα της Πίστεώς μας καθιερώθηκαν μέσα από δυνατούς και γενναίους αγώνες που δόθηκαν, μάλιστα από Αγίους Πατέρες, οι οποίοι εβίωναν τον Χριστό και διακατέχονταν από ιδιαίτερα αγωνιστικό και θυσιαστικό πνεύμα.

Πρόκειται για τα θεία δόγματα που ξέρουμε ότι θεμελιώθηκαν πάνω στην Αγία Γραφή και την Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας μας, δηλαδή στην εν Χριστώ αποκάλυψη· γι’ αυτό και έχουν αιώνιο κύρος, αδιαμφισβήτητη ορθότητα αλλά και διαχρονική αξία.

Αυτά τα δόγματα, όπως είναι και το σημαντικό κεφάλαιο του ομοουσίου του Υιού του Θεού για το οποίο υπεραμύνθηκε εν Συνόδω και θαυματούργησε ο Δογματικός Πατέρας της Εκκλησίας μας, ο Άγιος Αχίλλιος, είναι απόλυτα καθοριστικά και για την αγιοπνευματική ζωή όλων μας.

Γι’ αυτό όταν τα ομολογούμε τα δόγματα, μας αγιάζουν. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, περίτρανα διαλαλεί τον αγιαστικό χαρακτήρα των δογμάτων, λέγοντας: «Τα ορθά δόγματα περί Θεού λεγόμενα, αγιάζουν την ψυχήν». Και ο πολυγραφότατος Άγιος Μάξιμος ο ομολογητής τονίζει πως: «Πας άνθρωπος αγιάζεται δια της ακριβούς ομολογίας της Πίστεως».

Και βέβαια η αγιοπνευματική ζωή των πιστών Χριστιανών, η εν Χριστώ ζωή την οποία μας διδάσκει η Εκκλησία, δεν εξαντλείται μόνο στη διατύπωση των δογμάτων. Απλά γνωρίζει ότι η αλήθεια των δογμάτων οριοθετεί με κάθε δυνατή ακρίβεια το πνευματικό περιεχόμενο της ζωής των μελών της Εκκλησίας. Ο Άγιος Αχίλλιος που εβίωνε ο ίδιος το Χριστό και τον εκήρυττε με όλη του την δύναμη, σε καμμία περίπτωση δεν θα ανεχόταν εκπτώσεις ή υποβιβασμό ή παραθεώρηση των αληθειών της Πίστεως μας, πόσο μάλλον όταν αυτές οι αλήθειες αφορούσαν τον Ίδιο το Χριστό, στον οποίο ενώθηκαν η Θεία με την ανθρώπινη φύση, ατρέπτως, ασυγχύτως, αχωρίστως, αδιαιρέτως.

Γι’ αυτό και με το θαύμα του στην Α΄Οικουμενική Σύνοδο της Νίκαιας, δεν εκήρυξε μόνον την αλήθεια της Πίστεως και τη Θεότητα του Χριστού, αλλά αγωνίσθηκε ιδιαίτερα για την εκκλησιαστική ενότητα, για να διατηρηθεί ακέραιος ο άρραφος χιτώνας του Χριστού και να διασώσει ο άνθρωπος τη δυνατότητα της σωτηρίας του μόνο μέσα στην αγία Εκκλησία του Χριστού.

Και σήμερα, που η εποχή μας χαρακτηρίζεται από την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και που η εμμονή στο δόγμα κινδυνεύει από διάφορους καθαρά παγκοσμιοποιημένους κύκλους να χαρακτηρισθεί ως «δογματισμός», σήμερα ακόμη που γίνεται μία πολύ περίεργη και ύπουλη προσπάθεια να «συναντηθούμε» όλοι στο όνομα μιας υπερδογματικής πανανθρώπινης «αγάπης», πρέπει να αγωνισθούμε πολύ έντονα, με τη γενναιότητα και το σθένος, την παρρησία και τη δυνατή ομολογία του Μεγάλου Ιεράρχου Αγίου Αχιλλίου του Μυροβλύτου, υπέρ της ακριβούς τηρήσεως των δογμάτων της Πίστεώς μας, τα οποία καθιέρωσαν Άγιοι άνθρωποι, που εβίωναν τον Χριστό και ζούσαν αγιοπνευματική ζωή.

Εξ άλλου, αυτό μας υπαγορεύει και η πνευματική διαθήκη του Αγίου Αχιλλίου προς τα φιλόθεα τέκνα του. Μας λέει στις τελευταίες του παροτρύνσεις πως για να αποκαλυφθεί στις καρδιές μας ο Χριστός, πρέπει πρωτίστως να τον αγαπήσουμε με όλη μας την καρδιά, γνωρίζοντας και τηρώντας επακριβώς το άγιο θέλημά Του.

Ποτέ να μην κάνουμε συμβιβασμούς σε θέματα δογματικά, σε θέματα Πίστεως, γιατί η παραμικρή αλλοίωση των δογμάτων μας, θα είναι καταστρεπτική και θα μας οδηγήσει στο θάνατο, αφού αυτά είναι η ζωντανή αλήθεια της Πίστεώς μας, χωρίς την οποία δεν μπορούμε να έχουμε εμείς οι άνθρωποι αληθινή ζωή.

Στον αγώνα μας αυτό, ας έχουμε πρεσβευτή τον Άγιό μας, τον ευκλεή Ιεράρχη, τον πρακτικό υποφήτη, τον θεοειδή μύστη και υπέρμαχο της Τριάδος, τον πολύφωνο κήρυκα της Θεότητος του Χριστού, εκείνον που έγινε η εύηχος σάλπιγγα, τον Πολιούχο και Προστάτη μας Άγιο Αχίλλιο, το μυροβλύτη και θαυματουργό, που σίγουρα δεν θ’ αφήσει σ’ αυτές τις δύσκολες ημέρες να αλλοιωθούν τα σωτήρια διδάγματα της Εκκλησίας μας και να αποπροσανατολισθούμε εξ αιτίας της πνευματικής μας χαλάρωσης απ’ το μοναδικό σκοπό της ζωής μας που είναι η θέωση.

Πηγή: amen.gr
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2090
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm
12
Έχει ευχαριστήσει: 2 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 10 φορές

Re: Άγιος Αχίλλιος Επίσκοπος Λαρίσσης (15 Μαΐου)

Δημοσίευση από Achilleas »

Ο Άγιος Αχίλλειος Επίσκοπος Λαρίσης, ο εκ Καππαδοκίας


Εικόνα

Ο Άγιος Αχίλλειος γεννήθηκε κατά το δεύτερο ήμισυ του 3ου αιώνα μ.Χ. στην Καππαδοκία της Μικράς Ασίας και έζησε την εποχή του αυτοκράτορα Μεγάλου Κωνσταντίνου (306-337 μ.Χ.). Ο Άγιος Αχίλλειος κληρονόμησε από τους γονείς του μεγάλη περιουσία, αλλά αυτός την μοίρασε στους φτωχούς, τις χήρες και τα ορφανά. Κινούμενος από θείο ζήλο, και αφού έτυχε ευσεβούς παιδείας, επισκέφθηκε τους Αγίους Τόπους και στη συνέχεια τη Ρώμη.
Ασπάσθηκε το μοναχικό σχήμα και αφοσιώθηκε στο κήρυγμα του Θείου Λόγου. Περιερχόταν διάφορες χώρες, πόλεις και χωριά, και αψηφώντας τους χλευασμούς, τους διωγμούς, τις ταλαιπωρίες και του κινδύνους δίδασκε το λόγο του Θεού. Νήστευε, αγρυπνούσε, προσευχόταν και έκανε πρόθυμα πολλούς ασκητικούς αγώνες. Στο διάβα του ο Άγιος κήρυττε το Ευαγγέλιο οδηγώντας πολλούς ειδωλολάτρες να ασπαστούν την Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη, τους οποίου και βάπτιζε.
Η γεμάτη αγώνα ζωή του, η θεοφιλής δράση του και τα πολλά πνευματικά χαρίσματα τον ανέδειξαν Επίσκοπο Λαρίσης. Από τη νέα του θέση ο Άγιος Αχίλλειος συνέχισε το έργο του και αναδείχθηκε πνευματικός ποιμένας και Μέγας διδάσκαλος, ισάξιος των μεγάλων ιεραρχών και αγίων ανδρών.
Ο Άγιος Αχίλλειος έλαβε μέρος στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο, που έγινε το 325 μ.Χ. στη Νίκαια της Βιθυνίας. Υπήρξε από τα πιο μαχητικά στελέχη της Οικουμενικής Συνόδου και με τη σοφία του και τα θαύματά του συντέλεσε τα μέγιστα στην καταδίκη του Αρείου. Ο Μέγας Κωνσταντίνος, εκτιμώντας τις αρετές του, του έδωσε μεγά¬λη χρηματική δωρεά την οποία, με την επιστροφή του στη Λάρισα διέθεσε για να κτίσει ναούς και σε φιλανθρωπικό έργο.
Παρέμεινε στη θέση του Επισκόπου Λαρίσης για τριάντα χρόνια. Όταν προαισθάνθηκε το θάνατο του, κάλεσε κοντά του όλους τους ιερείς της επισκοπής του, τους έδωσε τις τελευταίες πατρικές συμβουλές για τα καθήκοντά τους και «εκοιμήθη εν ειρήνη». Σύσσωμος ο κλήρος και ο λαός της περιφερείας Λαρίσης παραστάθηκε στην κηδεία του και τη στιγμή μάλιστα του ενταφιασμού του έγιναν πολλά θαύματα. Ο τάφος του παρέμεινε άγνωστος για 300 χρόνια, όταν με θαυμαστό τρόπο αποκαλύφθηκε και οι πιστοί έκτισαν μεγαλοπρεπή ναό στη Λάρισα όπου και τοποθέτησαν το ιερό λείψανο του Αγίου. Εκεί καθημερινώς θαυματουργούσε μέχρι το έτος 978 μ.Χ., όταν ο άρχοντας των Βουλγάρων Σαμουήλ κατέλαβε τη Θεσσαλία, πήρε το ιερό λείψανο του Αγίου Αχιλλείου και το μετέφερε στο νησί της λίμνης Πρέσπας. Ο Σαμουήλ έδωσε το όνομα του Αγίου Αχιλλείου στο νησί και έκτισε μεγαλοπρεπή ναό αφιερωμένο στον Άγιο, ο οποίος σώζεται μέχρι σήμερα. Η μνήμη του Αγίου Αχιλλείου εορτάζεται από την Εκκλησία μας στις 15 Μαΐου.

«Λαρίσης σε πρόεδρον, και πολιούχον λαμπρόν, η χάρις ανέδειξεν ως Ιεράρχην σοφόν, παμμάκαρ Αχίλλειε, συ γαρ το της Τριάδος, ομοούσιον κράτος, θαύμασι τε και λόγοις, κατετράνωσας κόσμω. Ην πάτερ εξευμενίζου, τοις σε γεραίρουσι».

[youtube]VYW8gHRPj4c[/youtube]

Πηγή: palioahrista.blogspot.g
Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Οι Άγιοι της Εκκλησίας μας - Saints of our Church”