Η ιεροκατάκριση είναι όταν πεις ότι ο τάδε ιερέας είναι άχρηστος, αμαρτωλός, κακός, κλπ.Θεόδωρος22 έγραψε:Η ιεροκατακριση είναι αμάρτημα.Anastasios68 έγραψε:Απόστολε μου, θα συμφωνήσουμε, είμαι σίγουρος γι' αυτό, πως αρμόδιος να τον κρίνει είναι ο οικείος Μητροπολίτης και το αρμόδιο όργανο εφόσον αυτός αποφασίσει πως πρέπει να συγκαλεστεί σε σώμα.
Φυσικά, όλοι μας έχουμε το δικαίωμα της γνώμης και αυτός και εμείς. Δεν θέλω να επεκταθώ, απλά σου ομολογώ ότι η εκτόξευση κατηγοριών εναντίον κάθε ιερέα της Εκκλησίας μας, με στεναχωρεί. Ακόμα και του αποδεδειγμένα χειρότερου όλων (μιλώ γενικά, όχι ειδικά).
Με αδελφική αγάπη και εκτίμηση.
Εγώ δεν τον ξέρω τον πατέρα Φιλόθεο Φάρο, δεν έχω διαβάσει τα βιβλία του και γι’ αυτό δεν σχολιάζω τον ίδιο, ούτε τη ζωή του, ούτε τα βιβλία που έγραψε. Εγώ μίλησα αποκλειστικά για τη συνέντευξη που έδωσε στην Καθημερινή, το 2012, καθώς και για μία άλλη δήλωσή του για τους ομοφυλόφιλους.
Κρίνω αυστηρά τα όσα είπε στη συνέντευξή του, γιατί είναι ιερέας, λειτουργός του Υψίστου δηλαδή, και όχι απλός λαϊκός. Όπως έλεγε και ο άγιος Παΐσιος (βιβλίο «Σκεύος εκλογής» του ιερομονάχου Χριστόδουλου Αγιορείτου):
«Ο προφήτης Ηλίας τροχάει και ετοιμάζει την μαχαίρα του! Και μάλιστα θα αρχίσει πρώτα από τους πατριάρχες, δεσποτάδες, παπάδες και μοναχούς!
-Και λαϊκούς!
-Τα δικά σας είναι αγνοήματα, ενώ τα δικά μας αμαρτήματα!»
Η ευθύνη των κληρικών είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν των απλών λαϊκών.
Ο πατέρας Φιλόθεος Φάρος δηλώνει:
1. Ότι διαφωνεί με την άποψη της ΔΙΣ (Διαρκούς Ιεράς Συνόδου) ότι οι εκτός γάμου σχέσεις αποτελούν πορνεία.
2. Ότι η αντιμετώπιση αυτή (ως πορνείας δηλαδή) περιέχει νομική και αστυνομική αντίληψη και είναι αντίθετη με τον πνεύμα του Ευαγγελίου
3. Ότι «μέσα στη ζωή της Εκκλησίας το ιουδαϊκό φαρισαϊκό πνεύμα έχει εισχωρήσει από πολύ νωρίς» και «εμείς οι παπάδες ζούμε ζωή πριγκιπική, μετακινούμεθα με τις κράισλερ και τις μερσεντές, μας υπηρετεί ένα σωρό κόσμος, φορτωνόμαστε όλα αυτά τα χρυσά και έχουμε και την απόλυτη εξουσία στην ψυχή των ανθρώπων».
Αυτό δεν είναι το απόλυτο τσουβάλιασμα; Ποιο λοιπόν μήνυμα περνάει αυτή η δημόσια δήλωση; Δεν περνάει το μήνυμα ότι εμείς οι παπάδες είμαστε υποκριτές και φορτώνουμε τον κόσμο με δυσβάσταχτα βάρη (όπως οι φαρισαίοι) ενώ εμείς ζούμε μέσα στην χλιδή; Δεν περνάει το μήνυμα μακριά από εμάς τους παπάδες;
4. Ότι οι ομοφυλόφιλοι δεν φταίνε επειδή δεν έχουν επιλογή γιατί έτσι γεννήθηκαν. Αυτό δεν αποτελεί βλασφήμια προς τον Θεό; Γιατί Αυτός είναι ο Υπεύθυνος εφόσον αυτοί γεννήθηκαν έτσι και δεν μπορούν να αλλάξουν. Ο Θεός λοιπόν πλάθει ΚΑΙ ομοφυλόφιλους κατά τον πατέρα Φιλόθεο. Φυσικά δεν μπορεί να αποδεχθεί ότι Θεός και αμαρτία είναι ένα, οπότε, αναγκαστικά, εισχωρεί στην άποψη ότι η ομοφυλοφιλία δεν αποτελεί αμαρτία.
5. Η άποψή του ότι η Ελλάδα είναι χώρα Θεοκρατική, αντίστοιχη του Ιράν επί Χομεϊνί, με ξεπερνάει. Μάλλον δεν έχει ζήσει σε Μουσουλμανική χώρα για να καταλάβει τι είναι πραγματικά ένα Θεοκρατικό καθεστώς.
Και η δήλωσή του: «Οι εντολές του Χριστού είναι δύο: η αγάπη για τον Θεό και η αγάπη για τον συνάνθρωπο. Ως προς την σεξουαλικότητα, θα πρέπη να κάνουμε σαφές ότι ο Χριστός αντιμετωπίζει τις ερωτικές παρεκτροπές με πάρα πολύ μεγάλη επιείκεια. Ουδέποτε αναφέρεται στην ομοφυλοφιλία», είναι ενδεικτική των όσων προανέφερα. Βέβαια ο πρωτοκορυφαίος Απόστολος Παύλος αναφέρει (Α΄ Κορ 6): «Ουκ οίδατε ότι άδικοι βασιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι; Μη πλανάσθαι’ ούτε πόρνοι, ούτε ειδωλολάτραι ούτε μοιχοί ούτε μαλακοί ούτε αρσενοκοίται ούτε πλεονέκται ούτε κλέπται ούτε μέθυσοι, ου λοίδωροι, ουχ άρπαγες βασιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι».