Αγαπητά μέλη και επισκέπτες, καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο μας φόρουμ!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!

Ο Θεός είναι "τιμωρός";

Η Ορθοδοξία απέναντι στις προκλήσεις της σημερινής εποχής.

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7396
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 362 φορές

Re: Ο Θεός είναι "τιμωρός";

Δημοσίευση από Νίκος »

Μηνάς έγραψε:
Νίκος έγραψε:Καλώς το Μηνά. Χρόνια και καιρούς είχαμε να σε δούμε αδελφέ. Εύχομαι να επέστρεψες για να μείνεις και να μην είσαι απλώς περαστικός.

Δεν μπορώ ν' απαντήσω το παραπάνω κείμενο με όρους Παλαιάς Διαθήκης, αλλά μόνο με την Αγάπη που μας αποκάλυψε ο Χριστός με την έλευσή του στον κόσμο.

Απλά δεν θυμάμαι κανένα παράδειγμα τιμωρίας παιδιών για τις αμαρτίες των γονέων τους, Επομένως μάλλον το νόημα των λόγων αυτών είναι διαφορετικό από το κυριολεκτικό, δηλαδή ότι οι αμαρτίες των γονέων μπορεί έχουν συνέπειες στα παιδιά μέχρι 3ης ή τέταρτης γενιάς, όχι επειδή το θέλει ο Θεός, αλλά επειδή το επιτρέπει σαν αποτέλεσμα της ελευθερίας επιλογής των ανθρώπων.
Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα

Ενδεχομένως τα παρακάτω εδάφιο να αφήνει αρκετό έδαφος για συζήτηση σχετικά με το θέμα (που χρήζει μάλλον χωριστής συζήτησης)

Ιωαν 9
1 Και ενώ ανεχώρει, είδεν άνθρωπον τυφλόν εκ γενετής. 2 Και ηρώτησαν αυτόν οι μαθηταί αυτού, λέγοντες· Ραββί, τις ήμαρτεν, ούτος ή οι γονείς αυτού, ώστε να γεννηθή τυφλός;
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7396
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 362 φορές

Re: Ο Θεός είναι "τιμωρός";

Δημοσίευση από Νίκος »

Η απάντηση είναι στον αμέσως επόμενο στίχο:

"3 απεκρίθη Ιησούς· Ούτε ούτος ήμαρτεν ούτε οι γονείς αυτού, αλλ' ίνα φανερωθή τα έργα τού Θεού εν αυτώ" (Ιωαν. 9, 3)

Όπως φαίνεται καθαρά, οι Εβραίοι, πιθανόν βασισμένοι στα χωρία που ανέφερες παραπάνω, είχαν τη λάθος εντύπωση, ότι, όταν ένας άνθρωπος δοκιμάζεται από ασθένειες ή άλλες δυσκολίες, τιμωρείται για τις αμαρτίες του ή τις αμαρτίες των γονέων του. Όμως ο Χριστός τους διαψεύδει, λέγοντάς τους ότι οι δοκιμασίες υπηρετούν την Οικονομία του Θεού και δεν αποτελούν τιμωρία.
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ορθοδοξία και σύγχρονη κοινωνία, Orthodoxy and modern society”