
Ξεκινά από την Δευτέρα μετά την Κυριακή των Αγίων Πάντων και τελειώνει την παραμονή της γιορτής των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου.
Επειδή είναι εξαρτώμενη απο μια ημέρα που εντάσσεται στον Πασχάλιο κύκλο και άρα είναι κινητή η ημερομηνία της και καταλήγει σε μια ημέρα με σταθερή ημερομηνία (28 Ιουνίου) αυτό συνεπάγεται ότι το μήκος της περιόδου αυτής δεν είναι το ίδιο κάθε χρόνο.
Για τη νηστεία αυτή κάνουν λόγο ο Μ. Αθανάσιος και οι Αποστολικές Διαταγές, δηλ. είναι γνωστή από τον 4ο αιώνα.Αρχικά βέβαια ήταν επταήμερη και υπήρχε πριν καθιερωθεί η εορτή των Αγίων Αποστόλων.Συνδεόταν δε με την εορτή της Πεντηκοστής, επειδή μετά από αυτήν οι Απόστολοι «Νηστεύσαντες και προσευξάμενοι» (Πραξ. Ιγ΄ 3) άρχισαν το κυριακάτικό τους έργο. Όταν καθιερώθηκε η εορτή των Αποστόλων, η νηστεία παρατάθηκε μέχρι την 28 Ιουνίου.Και σ' αυτή τη νηστεία καταλύεται ψάρι. Επίσης καταλύεται και στην εορτή του Γενεσίου του Τιμίου Προδρόμου (24 Ιουνίου), οποιαδήποτε μέρα και αν πέσει. Από 25 μέχρι 28 Ιουνίου νηστεύουμε αυστηρότερα προς τιμήν των αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Αν η εορτή της Παναγίας (15 Αυγούστου) και των αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου (29 Ιουνίου) πέσουν ημέρα Τετάρτη ή Παρασκευή, τρώμε μόνο ψάρι. Αν πέσουν οποιαδήποτε άλλη ημέρα τρώμε από όλα.
Οι τρείς μεγάλες νηστείες κατά τον άγιο Θεόδωρο τον Στουδίτη νομοθετήθηκαν "εις τύπον της Αγίας Τριάδος".
Των Χριστουγέννων εις τύπον του Πατρός , η μεγάλη Σαρακοστή εις τύπον του Υιού και η των Αποστόλων εις τύπον του Αγίου Πνεύματος.
π. Νεκτάριος Κάνιας
Πηγή: http://kimisihlioupoleos.blogspot.gr